BMW 535i abides + Model Y RWD premium

Nog tips & tricks mbt route & baustelle hoor ik het graag :)
Ik ben in de kerstvakantie via Bregenz, door Liechtenstein en vervolgens binnendoor naar St Moritz gereden en daarna via Comomeer naar Milaan. Dat kan ik je ook van harte aanbevelen, maar dan moet je wel een extra dagje plannen voor de reis denk ik. :)

Haha zo das wel een lekkere route ja. Zoiets zou ik wel mooi vinden inderdaad voor de kerstvakantie. We willen sowieso weg rond die tijd, m’n vrouw heeft het over NYC maar vind dichterbij huis stiekem wel lekker ;-).

Ik ben een paar jaar geleden in NYC geweest met kerst en nieuwjaar en was mwah, beetje overrated. Wij hadden een dag met een sneeuwstorm en -16 graden, dan vliegt die ijskoude wind door de stad en is het een grote chaos. Met nieuwjaar heeft het niet eens zin om naar Times Square te gaan, daar moet je tickets voor kopen en vol=vol dan laten ze geen mensen meer op het square (ondanks dat je een ticket hebt), sta je daar uren lang in de vrieskou te wachten... Wij waren zelf in een mooie lounge, maar kan nou niet bepaald zeggen wow wat een nieuwjaarswisseling vergeleken met een andere stad dichter bij huis. Terug in je hotel komen is ook een ramp, want er is natuurlijk zoals in geen enkele grote stad een taxi beschikbaar...

Mbt snel rijden in Zwitserland. Je kunt prima 130-135 km/u rijden waar 120 km/u is toegestaan, je riskeert dan CHF 60 boete op de snelweg. Vaak bij grotere steden staan er wat meer flitsers, Basel, Zürich, Luzern etc. maar ik krijg amper boetes hier en woon er al 9 jaar en rij redelijk door.
Pas op bij 25 km/u te hard op de snelweg want dan begint het in de papieren op te lopen en mag je een bijbaantje gaan zoeken om de boete te bekostigen.... duizenden euros/franken kan het al snel worden dan!
Landelijke wegen en binnenstedelijk ligt die grens al bij 20 km/u overschrijding en 15 km/u overschrijding.

Ja het is meer de kerst periode , niet zozeer nieuwjaarsavond. We hebben ook familie vlakbij NYC dus beetje combi van bezoek Incl feestdagen en dan stukje plezier .

2 weken die kant op, 5 dagen NYC en dan 9 dagen Florida ofzo , lijkt me wel wat :p

Ja het is meer de kerst periode , niet zozeer nieuwjaarsavond. We hebben ook familie vlakbij NYC dus beetje combi van bezoek Incl feestdagen en dan stukje plezier .

2 weken die kant op, 5 dagen NYC en dan 9 dagen Florida ofzo , lijkt me wel wat :p
Dat klinkt al beter.

Sounds like a plan, zou Hannibal zeggen ;)
Mijn beste vriend woont al zo'n 20 jaar in NYC en ik bezoek hem regelmatig. Ik heb NYC in alle seizoenen en alle weersomstandigheden meegemaakt en iedere 'variant' heeft zijn charmes. Alleen koude wind en regen tussen de hoogbouw is guur, maar dat is dan behoorlijk te ontwijken door de goede kant te kiezen om te lopen. En veel kan ondergronds; vind ik minder leuk maar bij bar weer wel beter.

Is de metro daar inmiddels te overleven? Hoorde altijd spook verhalen daar over dus nooit de metro gepakt :ROFLMAO:

Is de metro daar inmiddels te overleven? Hoorde altijd spook verhalen daar over dus nooit de metro gepakt :ROFLMAO:
In 100-en ritjes tijdens zo'n 40 bezoeken over 20 jaar tijd nooit iets vervelends met de metro meegemaakt. Maar nachtelijke ritjes tot in het noorden van the Bronx heb ik niet gedaan:unsure:

Er is toch niets mis met de metro in New York? Ideaal om snel ergens te komen, en veel verrassende optredens door amateurmuzikanten.

Geen idee, daarom vroeg ik het hehe. Ik ben 5 keer in NYC geweest maar altijd de taxi gepakt om die reden... die blijkt dus achterhaalt te zijn :ROFLMAO:

Er is toch niets mis met de metro in New York? Ideaal om snel ergens te komen, en veel verrassende optredens door amateurmuzikanten.
Lucky Chops komt daar vandaan, die hebben veel in metrostations opgetreden. Geweldig!

Ik vind de metro in NYC ook niet vervelend, niets anders dan in andere steden. Waar je alleen even op moet letten dat je op één lijn twee soorten metro's hebt, namelijk eentje die overal stopt en een 'Express', die best wat stations overslaat. :D

Ik vind NYC echt een heerlijke stad en ook prima met de metro, alleen ‘s avonds laat een keer van upper west side terug naar downtown met taxi. Blijft een stad met wat gekkies natuurlijk.

Metro is wel goor, maarja dat is die in Amsterdam en tegenwoordig Rotterdam ook.

Lucky Chops komt daar vandaan, die hebben veel in metrostations opgetreden. Geweldig!

Ik vind de metro in NYC ook niet vervelend, niets anders dan in andere steden. Waar je alleen even op moet letten dat je op één lijn twee soorten metro's hebt, namelijk eentje die overal stopt en een 'Express', die best wat stations overslaat. :D

jaa daar kwam ik de eerste keer in NYC ook achter :p gingen zo het station voorbij waar ik er graag uit wilde. Nog niet eerder gezien in andere steden. Ik vind de metro ook wel fijn, schoon is het niet overal maar voel mij geen moment onveilig. Ook 's avonds later op de avond niet.

IMG-0578.jpg

De vraag des levens - welke banden?

Al een tijdje niks meer geschreven, wel eea in m’n notities nog n.a.v. de vakantie. Vooral tijd vinden om wat langer te schrijven.

Enfin , zo met het zomer seizoen bijna voorbij en zomer banden die er behoorlijk doorheen zijn (valt mee hoor, nog 2.2mm :p) is de hamvraag: welke banden gaan we eronder knallen?

Wellicht hebben de luitjes hier wat tips / merken waar ze content mee zijn.

Een mooi overzichtje hieronder , zie ook de Link naar overzicht met banden conform mijn criteria:
  • Zomerbanden, geen 4season
  • A-merk
  • BMW codering (*)
  • Runflat
  • Y snelheidsindex
  • Heavy load (dikke bertha weegt 1,900 kg)
  • Maatje 245/40/19 al geloof ik niet echt in significant verschil van merken adhv de maten.
Ik heb altijd (Pro) Pilot Sport 4(s) banden gehad. Waar ik mij aan stoor is dat deze alleen best rumoerig zijn , iets wat me pas opviel laatst bij iemand anders met dezelfde 5 serie. Het overzichtje bevestigt dit ook, ruim 2db meer dan andere banden.

Geld speelt geen roly.. Nee geintje goedkopere banden is altijd fijn, maar het scheelt tussen de merken maar €100-200 totaal dus dat is voor mij niet perse doorslaggevend dan.

Ps ja zit beetje vliegroest op m’n schijven, dit was na paar dagen stil staan ;)

IMG-0577.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de Michelins onder de Z4 en vind ze ook best rumoerig. Onder de E-klasse heb ik nu sinds een half jaar Pirelli PZero en die hebben minder afrolgeluid. Als ik onder de BMW moet vervangen dan kies ik ook Pirelli.

Ik neig ook naar Pirelli’s maar das gewoon omdat ik het (Italiaanse) merk mooi vind. Totaal ongefundeerd dus :ROFLMAO:

never change a winning team, als je tevreden bent met de huidige kun je het beste gewoon weer dezelfde bestellen!

Ik heb onder mijn auto's altijd Michelinbanden en vind die stiller dan de Hankook's of Bridgestone die er onder zaten toen ik ze kocht. Nou heb ik geen Pilot Sport banden.

Mijn zomerbanden op de BMW's zijn altijd Michelins. Wel eens Pirelli geprobeerd, maar die vrat hij in 20k km helemaal op. Hankooks 1x op de e91 gehad. Prima band, fijne grip, ook bij nat, maar meer lawaai dan die van het dikke, witte poppetje..

Mijn zomerbanden op de BMW's zijn altijd Michelins. Wel eens Pirelli geprobeerd, maar die vrat hij in 20k km helemaal op
Ja hier ben ik ook beetje bang voor, dit lees ik wel vaker over Pirelli’s.

Ik heb nu denk 40,000 km gedaan met de pilot sport 4

Onder onze Mini liggen als zomerband 18 inch P Zero's runflat met stercodering. Ze vallen me 100% mee. Relatief stil, lekkere wegligging en de stugheid valt ons mee. Winterbanden Michelin 17 inch.

Mijn ervaring met Pirelli's is dat ze heel lang mee gaan omdat de rubbercompound erg hard is. Daardoor is er ook een totaalgebrek aan grip. Conti's sportcontact daarentegen precies het tegenovergestelde, prima grip en stil maar na 10dkm waren ze kaal.
De Pilot Sport 4S heb ik momenteel onder de Jag zitten en bevallen uitstekend. Het herrie gedeelte heb ik echter geen last van.

Dat was misschien ooit zo, maar met de PZero een meer dan goede band die het in elke test uitstekend doet qua rijgedrag en comfort. Mercedes monteert ze ook op nieuwe auto’s als “Mercedes-only” dus dan hoef je echt niet bang te zijn voor gebrek aan grip.

Pilot sport 5 kan ook, die zijn zelfs goedkoper dan de 4. Geen idee wat het verschil is verder

Heb onder de E500 momenteel PS4 achter (265/35/18) en PS5 (245/40/18) voor. Kan je niet vertellen of de 5 daadwerkelijk beter is want heb het vervangen met het wisselen van winter naar zomerset gedaan. Zelfs met een boot als een W211 was het meteen heerlijk insturen met de nieuwe voorbanden maar het voelt al snel lekker na de winterset.

Verder over beide types echt te spreken. Richting het einde vond ik de grip wel rap afnemen bij nat en koud wanneer je wat vermogen probeert over te brengen. Achter ongeveer 30k en voor 45k met de PS4 gedaan.

Als uitstapje zou ik ook Pirelli wel willen proberen of anders de Conti Sportcontact 7. Echter is Conti een merk wat ik niet zo bij BMW vind passen.

Continental vind ik echt zo’n Volkswagen bandenmerk, zou ik niet kiezen onder een BMW. Onder mijn F11 had ik destijds Bridgestone, die bevielen heel goed.

Haha wat mooi dat er 2 mensen hetzelfde gevoel hebben bij continental als ik. Zou daar ook nooit voor kiezen, beetje aversie ook tegen Pon ;).

@buitengaats dank voor uitgebreide toelichting ! En wat leuk dat je een W211 hebt, facelift? Is één van mijn favoriete MBs, die stond echt 2 klassen hoger destijds tov de E60 van BMW (andersom met de E39 toen :) ).

Herkenbaar inderdaad qua grip, dinsdag toen het zo hard regende draaide ik de snelweg op en voelde de xDrive flink naar grip zoeken in de plassen water, wat normaal niet echt een probleem is. Dat was ook de trigger om dit topic te starten haha.

Flink wat meningen en visies!

Ik ben geneigd om weer voor de Pilot Sports te gaan, al blijven de Pirelli’s lonken…

Continental vind ik echt zo’n Volkswagen bandenmerk, zou ik niet kiezen onder een BMW. Onder mijn F11 had ik destijds Bridgestone, die bevielen heel goed.
Ja ik had een bmw X1 xdrive daar heb ik een paar keer lekke band mee gereden en sommige banden waren eronder erg rumoerig. Uiteindelijk bevielen ons daaronder Bridgestone het meest.

Ah, deze vraag ben ik mij ook over aan het buigen!

Ik mag twee, wellicht vier nieuwe 20" banden onder mijn G21 laten monteren. Zitten nu Pirelli RFT met stercodering onder. Die kosten een flinke stuiver. Prijsopgave via de BMW dealer komt op net geen 1900eu....

Onder mijn vorige BMW heb ik eenmaal de RFT eigenschappen uitgeprobeerd en ja dat werkt, maar voor mijn geen noodzaak om te hebben. Dus toen gewisseld naar Michelin PS4 S. Ook prima, maar wel iets meer lawaai.

De stercodering van BMW geloof ik ook wel. Prima A-merk banden kunnen naar mijn mening nooit slecht zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar Pirelli of Michelin. In het verleden ook prima ervaringen met Good Year, Bridgestone, Dunlop en Toyo maar trekt mij nu allemaal toch iets minder.
Ik ga nog eens wat tests opzoeken, want heb wel een voorkeur voor de stilste band. Sportief genoeg zijn ze allemaal wel met mijn gebruik. Duurzamheid/slijtage is ook belangrijk, maar met mijn rijstijl en kilometers zal dat ook geen wereld van verschil op leveren.

Ik heb er nu (18 inch breedset) Good Year Efficient Grip RFT onder liggen. Zitten er nu zo’n 40dkm onder denk ik. Wil komend jaar ook een setje vers rubber erop laten leggen mocht de auto nog in mijn bezit zijn. Zelf had ik de Good Year Eagle F1 Assymetric 6 uitgezocht. Dat schijnt toch wel een erg goede band te zijn. Zal dan wel weer Run on Flat worden.

@B Real Kunnen we elkaar de hand schudden qua merken :)!

Ik heb nu PS4 zonder runflat en zonder ster codering, erfenis van de vorige eigenaar. BMW onderstellen, zeker de F1x zijn berucht voor onbalans en ook ik heb een irritante trilling bij 120 km/u die er beperkt uit gaat.

Ik wil dus echt volledig ‘volgens het boekje’ en dan met Roadforce balanceren zodat het er écht uit is.

Het wordt Pzero, Michelin PS4/5 of inderdaad de Goodyear Eagle @Kristian2 . Wouter van autoblog was daar bijv ook goed over te spreken onder zowel z’n Bimmer als ik dacht z’n Porsche 911.

Bij Pzero ben ik er alleen nog niet over uit of ik de luxury of sport neem stel ik kies Pirelli.

Verder @B Real loont het echt de moeite om gewoon op internet te bestellen en te laten monteren.

Ik ben echt geen kniepert, maar wat de BMW dealers tegenwoordig vragen is echt te debiel voor woorden.

Dat geef ik dan maar liever uit aan een extra klepdeksel :ROFLMAO::cry:

Ben aan de beurt.. ruik vleugje olie bij stilstaan voor stoplicht. Gelukkig maar klein beetje, oliepeil staat strak op max.

Mag m’n motorruimte ook wel eens weer schoonmaak beurtje geven :LOL:

IMG-0596.jpg

Laatst bewerkt:
@buitengaats dank voor uitgebreide toelichting ! En wat leuk dat je een W211 hebt, facelift? Is één van mijn favoriete MBs, die stond echt 2 klassen hoger destijds tov de E60 van BMW (andersom met de E39 toen :) ).

Yes, facelift met de 5.5 M273 inderdaad. Ben ook nog steeds gecharmeerd van het model en het rijdt zo ongekend soepel zonder gestoord te worden door allerlei moderne piepjes en waarschuwingen. Zoals iedereen kijk ik wel eens op mobile.de voor wat anders maar eerlijk gezegd gaat de 211 voorlopig niet weg.

Ben aan de beurt.. ruik vleugje olie bij stilstaan voor stoplicht. Gelukkig maar klein beetje, oliepeil staat strak op max.

Dat ziet er op de foto nog vrij minimaal uit. Hoeveel km tot de volgende beurt?

Succes met de bandenkeuze, echt fout kan je het toch niet doen met je shortlist.

@buitengaats Ik snap je helemaal! Blijft een prachtige auto.

En klopt minimaal nog , maar nu wel echt meer dan ‘beetje zweten’. beurt is over 5,000 km dus dat is prima

Ik ben niet zo'n fan van Pirelli, geen idee waarom maar vind de Pzero niet zo'n fijne band. Heb ze 1000km onder de A6 gehad en toen overgestapt op Hankook. Overigens wel winterwielen gekocht met Pirelli's maar dat heb je al snel als je een OEM set wil.

Overigens zou ik op een BMW geen Hankook monteren, dat komt een beetje overeen met Continental. Dat hoort (in mijn OCD brein) een beetje bij VAG.

Voor mij zou Michelin altijd de voorkeur hebben in dit geval, is ook een "mooie" band om te zien.

Sinds ooit eens een trillende auto, zweer ik bij Michelin zomerbanden. Ja, eenkennig en autistisch ;) Die A6 toen trilde op Continental banden. Van alles aan die auto is door de dealer onder garantie vervangen in de ophanging... Toen de volgende stap ging zijn een compleet nieuwe versnellingsbak erin te zetten, hebben ze toch eerst maar eens de banden naar Michelin gewisseld. Klachten voor meer dan 80% weg!

Winterbanden wanneer ik ze zelf laat monteren ook Michelin. Maar aan andere kant eerlijk; ik heb wintersets (VAG) ook regelmatig gekocht met Continental winterbanden erop en die zijn wel telkens goed bevallen.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen. Ben zelf ook wel pro-michelin. Maar met Pirelli (p zero nero) en eigenlijk al die andere merken uit jouw lijstje ook goede ervaringen. Gaat meer om het type dan het merk natuurlijk..

Michelin voelt voor mij net wat beter aan met regen en gaat voor m'n gevoel langer mee.

Het is ook gewoon heel afhankelijk voor type auto. Waarbij bandenmerk x onder een bepaalde auto erg goed is kan het onder een andere auto met andere afstelling en andere gewichten weer heel anders uitpakken. Ander slijtage gedrag, andere beleving. Maar slechte keuzes kun je bij de meeste A merken haast niet maken.

Mijn auto werd geleverd met Pirelli PZero en ik ben eigenlijk heel tevreden over de band. Achterbanden zijn met hun laatste seizoen bezig en de voorbanden zijn in het voorjaar vervangen. Ik heb met de eerste set zo'n 50.000km gereden, als het niet meer is.

Ja, eenkennig en autistisch ;) Die A6 toen trilde op Continental banden. Van alles aan die auto is door de dealer onder garantie vervangen in de ophanging...
Ja bizar hè dat dat zo’n verschil kan maken.
Ik heb met de eerste set zo'n 50.000km gereden, als het niet meer is.
Oh dat is super netjes ! Ik rij meer dan 90% snelweg, trek niet zo vaak hard op en zit rond de 40,000 km nu met iets meer dan 2mm

Terug
Bovenaan