BMW 7-Serie / i7 | Facelift 2026

MCW 41

Petrolhead
M760e
YqtX4ad.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/580864/2023-bmw-7-series-i7-debut/

Valt mij nog niet mee. Toch die rare verhoudingen waardoor hij wat smal oogt, en het front vind ik niet mooi. En wat ze met dat M pakket hebben gedaan… wat een rommeltje!

Ik vind die nieuwe handgrepen bij BMW toch wel zo verschrikkelijk lelijk. Zijn echt gaten in verder een strakke carrosserie. En dan nog eens met chroom aangedikt. Voor een BMW is de auto rustig vormgegeven en een moderne/high tech uitstraling. Toch vind ik 'm tegenvallen. Lijkt wel alsof de voorkant van auto's nóg hoger zijn geworden en ze door gespleten koplampen het optisch minder hoog willen maken. Ik had gehoopt dat ze de koplampen subtieler zouden 'wegwerken' in het ontwerp

ICppf9O.png

En typisch BMW; lijnen die elkaar niet volgen. Hier kan ik mij echt aan storen. Interieur oogt modern maar dat glimmend middenstuk lijkt mij juist zo goedkoop ogend. En zo te zien haptische knoppen...

Die met zijn lelijke opstaande hoektanden is blijkbaar de M-versie. De ventilatieroostertjes (weltergewicht klein) zitten vervat in een OLED-strip. Blijkbaar wilt BMW het discotheekgehalte van de EQS in het interieur naar de kroon steken.
Die deurgrepen begrijp ik ook niet.
De buitenzijde van de ‘gewone’ ‘versies vind ik wel OK, op het overdreven grote radiatorrooster na. Het probleem van de lijnen die elkaar niet volgen zie ook totaal niet: rooster en zijkant van de koplamp liggen netjes in elkaars verlengde. Het onderste hoekpunt van de DRL zit precies in het verlengde van de verticale zijde van het radiatorrooster. Dat klopt alleszins..

Toch wel zeer fraaie verschijning, denk dat de L versie nog beter oogt als die er komt, maar dat interieur met weer zo'n goedkoop scherm, m.i. erg jmmr dat het bij alle merken die kant op gaat.

Zo'n groot tv scherm is een leuke feature, totdat je onverhoopt verzeilt raakt in een zware frontale botsing. Zo'n scherm tegen je hoofd met de nodige G krachten en splinters in je ogen lijken mij geen prettig vooruitzicht. Of zou bmw er over na hebben nagedacht, door een of meerdere airbags te installeren voor het scherm, die bij een botsing razendsnel in actie komen. Ik mag het hopen voor de inzittenden.

Veiligheid is natuurlijk belangrijk geworden maar puur esthetisch heeft het wel erg veel roet in het eten gegooid...

Ke8L2Bv.png

2c5y49eb7vcn.jpg

MCW 84 zei:
Veiligheid is natuurlijk belangrijk geworden maar puur esthetisch heeft het wel erg veel roet in het eten gegooid...

Ke8L2Bv.png

2c5y49eb7vcn.jpg
Puur esthetisch is hij er met sprongen op vooruit gegaan.

Frits79 zei:

<Plaatje E38>

<Plaatje i7>
Blasfemie! o_O

Maar serieus, alles goed en wel, we kunnen natuurlijk weer gaan roepen dat over smaak niet valt te twisten en dat soort dooddoeners, maar als je gaat zeggen dat dit nieuwe ding mooier is dan een van de mooiste grote zakenlimousines ever, namelijk de E38, dan ben je wat mij betreft gewoon aan het trollen.

DeeTwee zei:
Frits79 zei:

<Plaatje E38>

<Plaatje i7>
Blasfemie! o_O

Maar serieus, alles goed en wel, we kunnen natuurlijk weer gaan roepen dat over smaak niet valt te twisten en dat soort dooddoeners, maar als je gaat zeggen dat dit nieuwe ding mooier is dan een van de mooiste grote zakenlimousines ever, namelijk de E38, dan ben je wat mij betreft gewoon aan het trollen.
Jij vind het een van de mooiste zakenlimousones, ik heb het nooit mooi gevonden, vandaar dat ik de nieuwe ook mooier vind. Maar als jij dat trollen vind, fine by me.

Tsja, dat nieuwe ding doet mij denken aan wat ze in Rusland bouwen voor staatshoofden. Vroeger die hoekige Zils en tegenwoordig de Aurus. Groot, vet, hoekig, wanstaltig. Hoog dak ook met dikke randen rondom de portieren, alsof de pantsering er al op zit. Alleen dan dat alles met een Kona/Cactus-front voorop.

De E38 was een ranke, bijna sportief ogende limousine, zoals Jaguar ze vroeger ook zo mooi kon bouwen. Maarja, leuk en aardig, een dergelijke auto is natuurlijk vooral bedoeld voor heel veel comfort en moet imposant ogen. Dus zoiets als wat ze nu doen is wel een logischere keuze. Maar doe mij dan maar een S-Klasse.

Inmiddels zijn de wazige foto’s vevangen voor officiële foto’s en daarmee ziet het er wel een stuk beter uit.
Maar wel een erg lompe auto, 5,39 meter lang en 5cm hoger dan de oude 7. En dat bij een relatief korte wielbasis, daardoor een voor BMW erg lange voor-overhang. Doe mij vooralsnog maar de S-Klasse.

KbggYPB.png

uAiOE67.png

Heqg1fy.png

rMizFJH.png

PqFKCrB.png

geScYMj.png

Pw2lG1S.png

n9enFZv.png

Ul8psQN.png

zOokj2M.png

Je kan hier al configureren en de auto uit elke hoek bekijken: https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/7er/limousine/2022/bmw-7er-limousine-highlights.html

Bovenaan ook nog de M760e toegevoegd. Ik vind de i7 nog wel te pruimen (zonder optionele blauwe accenten) want die oogt vrij strak en clean maar andere uitvoeringen te potserig en de neus is sowieso te lomp, vind het echt niet bij de rest van de auto passen. Overhang had ook iets korter gemogen.

Wat een elegant front. Die Maybach-kleurencombinaties zijn ook wel erg origineel en smaakvol...

Van opzij en de achterkant gezien op zich geen lelijke auto, daar oogt de auto vooral heel conservatief, maar ook allesbehalve rank of statig. Het front van de M Sport vind ik een totale mislukking en nee, dat is niet de schuld van de Chinezen, Arabieren of Russen, maar van BMW.

Het is vooralsnog m'n indruk dat de geslaagdheid nogal afhangt van de uitvoering/kleur. Ik vind die carbonrommel in het interieur totaal niet bij een 7 passen en in twotone heeft hij wat (te veel) weg van de Maybachs, maar een niet-M in een enkele, zachte kleur gaat wel. Op de voorkant na dan, die is sowieso verschrikkelijk.

De afmetingen zijn enorm en toch oogt de wagen smal, hoog en gedrongen, maar met 5,39 meter een slagschip. Typisch een geval om in echt te bekijken. Vind voorzijde gedurfd, verder zeer trafitioneel en herkenbaar Bmw, interieur oogt goedkoop net zoals bij de S klasse, jmmr. Verder zal het wel geweldige wagen zijn.

CD9LOP zei:
De afmetingen zijn enorm en toch oogt de wagen smal, hoog en gedrongen, maar met 5,39 meter een slagschip. Typisch een geval om in echt te bekijken. Vind voorzijde gedurfd, verder zeer trafitioneel en herkenbaar Bmw, interieur oogt goedkoop net zoals bij de S klasse, jmmr. Verder zal het wel geweldige wagen zijn.
Interieur oigt goedkoop, je bent echt heel goed in totaal onzinnige posts plaatsen

Ja Frits, digitaal scherm vind ik niet hoogwaardig, prima als jij dit anders ziet. Hele interieur oogt minder exclusief bij dit model dan uitgaande 7, net zoals bij huidige S en diens voorganger. Gelukkig is er nog een LS met volwaardig en luxe afwerking en mooi dashboard, dito bij de A8., uiteraard mijn smaak. Opvolgers hiervan zullen ook ongetwijfeld dit soort digitale, goedkope, dasboards krijgen, want het is vooral zeer goedkoop te maken, en dat zie je er ook aan af.

Pfoeh, dat geeft wel weer een heel nieuwe invulling aan "tussen kunst en kitsch". Leuk wat er technologisch allemaal kan, maar had het alsjeblieft íets subtieler gemogen... In de meest uitvoeringen is het wel erg duidelijk uitgewerkt met China en het Midden-Oosten in gedachten :(

Mooi en gedurfd ontwerp. Schuin achteraan doet hij me aan de 6 Gran Coupé denken. Auto heeft wel smoel, dat missen veel andere topauto’s die meestal lijken op kleinere modellen. Binnenkant vind ik prachtig, maar dat grote scherm is zinloos. Die auto’s worden gekocht door directieleden. Die werken in hun auto en kijken niet naar filmpjes.
Ben benieuwd hoe deze gaat verkopen, maar ik denk dat hij de S-klasse (en de EQS) voorbij gaat steken.

Ik ben nog even naar woorden aan het zoeken om het ontwerp te omschrijven, maar alles wat in me opkomt is nog te mild. Wat een volkomen wanstaltig ding.

Van binnen wel erg mooi, dat moet ik toegeven.

uAiOE67.png

Het is dat de parkeervakken te klein zijn maar anders mag je deze zó bij mij voor de deur zetten.

De zijkant heeft wel iets van de E38, in mijn ogen de mooiste 7-serie. De rest van deze auto mag van mij terug naar de tekentafel. :(:cry:

MCW 84 zei:
Het probleem van de lijnen die elkaar niet volgen zie ook totaal niet

wRgTzOQ.png

Natuurlijk komt het in jouw geval niet uit: je lijnen zijn puur 2-dimensionaal terwijl het ontwerp van de neus 3-dimensionaal is. Het bovenste deel van de nieren ligt 45° achterover gekanteld en dat nkan je niet zomaar simuleren met je PDF-lijntjes. Dan moet je regels van perspectieftekenen toepassen en dat doe je niet.
Maar als je de realiteit bekijkt, klopt het wel degelijk.

Ik heb tig foto's en meerdere video's gezien maar helaas, klopt niks van. Andere auto's kunnen het ook in 2D én 3D voor elkaar krijgen.

Wouter82 zei:
929V6 zei:
Het is dat de parkeervakken te klein zijn maar anders mag je deze zó bij mij voor de deur zetten.

Volgens mij zie ik de sarcasmemeter een beetje uitslaan :)

Nee hoor, ik vind het serieus een gaaf ding in deze kleurstelling. De rode lak camoufleert de wat onsamenhangende vorm van de neus ook mooi. En ik heb niets gedronken of gebruikt!

MCW 84 zei:
Ik heb tig foto's en meerdere video's gezien maar helaas, klopt niks van. Andere auto's kunnen het ook in 2D én 3D voor elkaar krijgen.

Welke auto's bedoel je? En zijn die mooier dan?
Of heb je die lijntjes getekend omdat je die exmini designer dat hebt zien doen?

Ik ga hierin met ids mee, als ik de 7 op een filmpje zie komt de wagen al heel anders over, vind ik het eigenlijk wel een gave bak! Lijnen hoeven niet altijd een onderlinge relatie te hebben.

Ik snap de keuze voor het plaatsen van de DRL -alsof het als de hoofdverlcihting eruit ziet (zoals bij de cactus en ander citroen modellen)- niet helemaal..
Ik snap de winst: het geeft voor designers de mogelijkheid hele platte 'hoofdverlichting' te ontwerpen, maar meteen zorgt dit voor de enorme uitdaging de echte hoofdverlichting op een andere manier in het front te integreren. Er zijn maar een paar modellen waarbij ik vind dat dit goed gelukt is, maar over het algemeen zorgt het voor een rommeltje.

Maar doe mij deze zwarte maar hoor, hele gave bak!

2022-bmw-7er.jpg

Typisch gevalletje van in het echt zien, op beelden oogt de wagen imposant en kleur en mooie velgen doen veel. BMW toont veel lef met dit ontwerp en dat is op zichzelf al lovenswaardig.

Binnenkant vind ik erg fraai, mooier dan van de S-klasse. Deze auto verzet de bakens wat betreft het electirsche rijden. Eerste EV waar je als directie achterin kan zitten. Duidelijk hoger gepositioneerd dan een EQS. Qua buitenkant: ik begin langzamerhand te wennen aan de grille. Als geheel past de term statig het beste hierbij. En alstublieft geen two tone. Dat vind ik echt niet mooi.

MCW 84 zei:
Knap gedaan, deze renderings. Die middelste is misschien de mooiste (en saaiste), toch zou ik voor de bovenste kiezen. Omdat het gedurfder is. De onderste vind ik maar niks.

MCW 84 zei:
Leuk gedaan alleen passen die voorkanten niet bij de rest van de auto. Het originele ontwerp is dan toch de beste keuze. Je kunt niet zomaar een deel van het ontwerp aanpassen. Dan mist het de samenhang.

Terug
Bovenaan