BMW 7-Serie / i7 | Facelift 2026

Tippex zei:
2023-bmw-7-series-unofficial-rendering.jpg

Knap gedaan, deze renderings. Die middelste is misschien de mooiste (en saaiste), toch zou ik voor de bovenste kiezen. Omdat het gedurfder is. De onderste vind ik maar niks.

Ik vind enkel deze relevant. Veel evenwichtiger dan wat het geworden is.
Als durf en originaliteit doelen op zich worden, dan loopt het snel fout. Dan is het nog beter is het van niét origineel te durven zijn en met een geslaagd ontwerp af te komen. Waarmee ik niet wil zeggen dat originaliteit niet kan of mag, in tegendeel. Maar bij deze 7-serie lijkt het me toch dat iets teveel op vernieuwing as such is ingezet, waarbij per sé dat übergrote radiatorrooster erin geprangd moest worden. Als dààrvan afstand was genomen, waren waarschijnlijk veel betere opties mogelijk geweest.

iDS zei:
Tippex zei:
2023-bmw-7-series-unofficial-rendering.jpg

Knap gedaan, deze renderings. Die middelste is misschien de mooiste (en saaiste), toch zou ik voor de bovenste kiezen. Omdat het gedurfder is. De onderste vind ik maar niks.

Ik vind enkel deze relevant. Veel evenwichtiger dan wat het geworden is.
Als durf en originaliteit doelen op zich worden, dan loopt het snel fout. Dan is het nog beter is het van niét origineel te durven zijn en met een geslaagd ontwerp af te komen. Waarmee ik niet wil zeggen dat originaliteit niet kan of mag, in tegendeel. Maar bij deze 7-serie lijkt het me toch dat iets teveel op vernieuwing as such is ingezet, waarbij per sé dat übergrote radiatorrooster erin geprangd moest worden. Als dààrvan afstand was genomen, waren waarschijnlijk veel betere opties mogelijk geweest.
Ik kan je wel volgen eigenlijk. Maar af en toe je nek uitsteken en dúrven … moet kunnen. Zoals ik schreef: de middelste (die jij ook toont) is de mooiste, de bovenste de meest gedurfde. De onderste is crap.

Ik begrijp niet zo goed de aversie tegen de voorkant. Dit past bij de rest van de auto. Het geeft de auto een beetje een RR-achtig voorkomen. De dubbele koplampen zijn al een tijdje in zwang. de Cactus had ze al.

Ik vermoed dat de wagen in het echt zeer imposant zal ogen.

zeebra zei:
Ik begrijp niet zo goed de aversie tegen de voorkant. Dit past bij de rest van de auto. Het geeft de auto een beetje een RR-achtig voorkomen. De dubbele koplampen zijn al een tijdje in zwang. de Cactus had ze al.

De dubbele koplampen hebben het nadeel dat je de hoofdunits moet wegwerken. De DRL verlichting bepaald 'het gezicht'.
Over het algemeen zorgt het wegwerken van de hoofdunits voor een rommelig front (vind ik).

Dus weegt het voordeel (slanke, gezichtbepalende DRL) op tegen het nadeel (wegwerken hoofdunits). Ik vind van niet.

Zo in het echt oogt de wagen wat mij betreft heel goed, mooi stoer model.

CD9LOP zei:
Zo in het echt oogt de wagen wat mij betreft heel goed, mooi stoer model.
Die voorzijde is echt een zwart gat waar alles in verdwijnt. Blijkbaar zijn er mensen die graag zwarte gaten zien.

Prachtige auto en inderdaad wel groot en meteen als 760e, nou zou ik zelf alleen geen witte willen.

Het M-pakket vind ik een misser, en ook het feit dat er geen schuif/kanteldak meer besteld kan worden.
Verder moet ik de nieuwe 7 eerst in het echt gezien hebben alvorens goed te kunnen oordelen.

Mooi en deze 7-serie in 1 zin is vrij lachwekkend. Door alle consessies met dit 'compromis-platform' is de 7-serie een enorm gerdrocht geworden, waar alle kunstgrepen om de hoge neus/packaging te verhullen totaal mislukt zijn.

Jan 7666490 zei:
Mooi en deze 7-serie in 1 zin is vrij lachwekkend. Door alle consessies met dit 'compromis-platform' is de 7-serie een enorm gerdrocht geworden, waar alle kunstgrepen om de hoge neus/packaging te verhullen totaal mislukt zijn.
Dat jij geen smaak hebt daar kunnen wij niks aan doen, maar er zijn concessies gedaan en er hoeft niks verhult te worden, maar ik begrijp je wel je wilt er graag bij horen en houdt niet van een andere mening dan de meeste, stel je voor wat je buurman er van vind.

Haha, nee hoor. Ik laat me niet beïnvloeden door anderen. De 7-serie is gewoon ene wanhopige poging om mensen uit een S-klasse te krijgen. Tegelijkertijd hebben ze nog nooit zo hard gelachen op de ontwerpafdeling van MB en Audi...

MB 300SL zei:
Het M-pakket vind ik een misser, en ook het feit dat er geen schuif/kanteldak meer besteld kan worden.
Verder moet ik de nieuwe 7 eerst in het echt gezien hebben alvorens goed te kunnen oordelen.

Geen schuifdak? Dan hoef ik hem niet. Ik vind het verder overigens geen verkeerde auto. Heb hem inmiddels in het echt gezien en mij bevalt hij wel. Desondanks houd ik het zelf voorlopig bij de oude. Die vind ik mooier.

Het zal nog moeten blijken welk merk straks het hardste kan lachen. Mercedes en BMW slaan totaal verschillende wegen in. MB met een traditioneel gelijnde S-Klasse die er gelikt uitziet, en met een aalgladde EQS die volledig als EV ontworpen is en daardoor wellicht qua uitstraling en interieurruimte minder hoge ogen gooit. BMW kiest voor één model 7-Serie voor ICE en EV, mede daardoor is deze auto wat lomper en kloppen de verhoudingen minder goed dan bij de S-Klasse, maar de auto is wel groter en imposanter dan de EQS. Ik ben benieuwd waar straks de meeste klanten voor zullen vallen.

funf zei:
Geen schuifdak? Dan hoef ik hem niet.

Nee, volgens mij niet. Ik heb het gelezen in een Duits autoblad, en heb een schuifdak ook niet kunnen vinden in de configurator. Daarvoor in de plaats wordt er een vast glazen dak aangeboden met optioneel een enorm wegklapbaar bioscoopscherm achterin. Dat laatste is leuk, maar ik zit daar persoonlijk totaal niet op te wachten. Een schuifdak of schuif-/panoramadak daarentegen vind ik een musthave op een dergelijke auto.

MB 300SL zei:
met een aalgladde EQS die volledig als EV ontworpen is en daardoor wellicht qua uitstraling en interieurruimte minder hoge ogen gooit.

Vind je? Ik heb het nooit krap gevonden achterin de EQS, ook niet met zijn drieën. Jij wel?

De hoofdruimte viel mij tegen, zeker voor een topklasse limo. Wat dat betreft zijn er bij de Benz duidelijk concessies gedaan en bij de BMW niet. Uiteindelijk zou dat Mercedes klanten kunnen kosten (wellicht ten gunste van BMW), want kopers van een topklasser doen niet graag concessies.

De EQS heeft duidelijk minder hoofdruimte en oogt als geheel bepaald compact, meer E dan S, m.i. deze 7 serie oogt massaal en is ook heel groot, meer klassieke sedan zoals de reguliere S klasse. Vind de Nieuwe 7, zeker met mooie velgen en juiste kleurstelling helemaal niet verkeerd. Denk idd dat in deze klasse het imposante voiekomen doorslaggevend zal blijken te zijn, tijd zal het leren.

MB 300SL zei:
funf zei:
Geen schuifdak? Dan hoef ik hem niet.

Nee, volgens mij niet. Ik heb het gelezen in een Duits autoblad, en heb een schuifdak ook niet kunnen vinden in de configurator. Daarvoor in de plaats wordt er een vast glazen dak aangeboden met optioneel een enorm wegklapbaar bioscoopscherm achterin. Dat laatste is leuk, maar ik zit daar persoonlijk totaal niet op te wachten. Een schuifdak of schuif-/panoramadak daarentegen vind ik een musthave op een dergelijke auto.

Dat is dan echt een misser, ik denk er net zo over als jij. Dan zou ik liever een 5 hebben.

De EQE en EQS zitten matig achterin. Schandalig voor zulke auto’s en laat zien dat dedicated platformen niet altijd beter zijn in ruimte zoals sommigen beweren. Je hebt ook geen frunk.

Jan (Joop) kan ik hierin helaas niet serieus nemen. Hij was ook overtuigd dat de EQS vrijwel gelijk was aan de concept car. Was wel een hilarische discussie.

De 7 serie heeft standaard een groot glazen panorama dak en die kan niet open. Nou zou ik daar niet wakker van liggen vind het altijd ondingen die teveel herrie maken.

MCW 84 zei:
De EQE en EQS zitten matig achterin. Schandalig voor zulke auto’s en laat zien dat dedicated platformen niet altijd beter zijn in ruimte zoals sommigen beweren. Je hebt ook geen frunk.

Je hebt geen frunk omdat daar geen ruimte voor is... Daar is interieurruimte voor terug gekomen. Sowieso, de meerwaarde van een frunk is nihil.
Ik weet niet wat voor reuzen jullie zijn, maar voor mensen met een normale lengte zit je enorm riant achterin een EQS. Ook hoofdruimte is meer dan prima, geen normaal mens dat met zijn hoofd tegen het dak komt oid.

Durashift zei:
Nou, inderdaad.

Nu zonder M opsmuk eens in het echt zien. Zal vast een verbetering zijn,
Inderdaad: aan de achterzijde vind ik hem meevallen, die voorzijde in M-uitmonstering (what’s in a word) is gewoon afgrijselijk.

Jan 7666490 zei:
Ik weet niet wat voor reuzen jullie zijn, maar voor mensen met een normale lengte zit je enorm riant achterin een EQS. Ook hoofdruimte is meer dan prima, geen normaal mens dat met zijn hoofd tegen het dak komt oid.

Mwahh, als ik een aantal reviews lees, blijkt dat helaas toch anders te liggen.
Bv

Now, despite having comparable interior quality as an S-Class (and exterior dimensions), the EQS cabin does not provide comparable interior space. That sleek roofline significantly reduces headroom to the point that even those of average height might feel a bit squished (I'm 6-foot-3 and my head was stuck against the headliner with a speaker looming just above my ear).
https://www.autoblog.com/2021/10/08/2022-mercedes-benz-eqs-review-first-drive

Passchier zei:
Jan 7666490 zei:

Bv

Now, despite having comparable interior quality as an S-Class (and exterior dimensions), the EQS cabin does not provide comparable interior space. That sleek roofline significantly reduces headroom to the point that even those of average height might feel a bit squished (I'm 6-foot-3 and my head was stuck against the headliner with a speaker looming just above my ear).

Nogmaals, ik weet niet wat voor reuzen dat zijn, maar ik vond het met zijn drieën achterin meer dan prima uit te houden. Knap dat ze dat voor elkaar hebben gekregen met zo'n goede stroomlijn. Voor de conservatievelingen is er bij MB anders nog de S-Klasse. Bij BMW ben je veroordeeld tot dit compromis-hok.

Jan 7666490 zei:
Passchier zei:
Jan 7666490 zei:

Bv

Je hoeft niet altijd gelijk te hebben en je kan best eens toegeven dat je ongelijk hebt, hoe moeilijk dat ook zal zijn voor je.
Een EQS is dus gewoon krap achterin en dat heeft niks met reuzen te maken.
Nogmaals, ik weet niet wat voor reuzen dat zijn, maar ik vond het met zijn drieën achterin meer dan prima uit te houden. Knap dat ze dat voor elkaar hebben gekregen met zo'n goede stroomlijn. Voor de conservatievelingen is er bij MB anders nog de S-Klasse. Bij BMW ben je veroordeeld tot dit compromis-hok.

“maar ik vond het met zijn drieën achterin meer dan prima uit te houden”

Hallo, we hebben het hier over een topklasse limo. Dan is “prima uit te houden” niet genoeg, in dit soort auto’s moet de ruimte in alle opzichten overvloedig zijn. De EQS zou wat dat betreft meer een alternatief kunnen zijn voor de E-Klasse (al is in mijn E de hoofdruimte achterin ook een stuk rianter dan in de EQS), maar daarvoor is er de EQE die nog een stuk krapper is….

MB 300SL zei:
“maar ik vond het met zijn drieën achterin meer dan prima uit te houden”

Hallo, we hebben het hier over een topklasse limo. Dan is “prima uit te houden” niet genoeg, in dit soort auto’s moet de ruimte in alle opzichten overvloedig zijn. De EQS zou wat dat betreft meer een alternatief kunnen zijn voor de E-Klasse (al is in mijn E de hoofdruimte achterin ook een stuk rianter dan in de EQS), maar daarvoor is er de EQE die nog een stuk krapper is….

Daarom ze ik ook meer dan. Heb geen enkel moment het idee gehad dat de hoofdruimte ontoereikend zou zijn. Je zit daar gewoon ruim en luxueus.

Uit de AutoWeek-video:

https://www.youtube.com /watch?v=RCfZBpAy4nU

Zie link (zonder de spatie): voorin veel ruimte, "achterin is het ietsje anders, de beenruimte is wel dik in orde, maar de hoofdruimte - als je wat langer bent kom je al gauw met je kruin tegen de hemelbekleding" (Cornelis Kit)

https://www.youtube.com /watch?v=D5kx9YKFCsM

"de zitpositie voorin, maar ook achterin, het is geen S-klasse niveau (...) maar als je hier drie uur moet gaan zitten is dat bepaald geen straf" (Marco Gorter)

In ieder geval krapper dan de S-klasse en achterin is er voor langere personen (zoals Cornelis) dus kennelijk onvoldoende hoofdruimte.

Uiteraard weet Jan-Joop, voor wie kritiek op Mercedes-Benz uit den boze is, dat te spinnen tot kritiek op de mensen: Het zijn reuzen, moeten ze maar niet zo lang zijn.

Hier ook duidelijk de oncomfortabele zit achterin te zien:

https://youtu.be/6xXTxFb1USY?t=900

Jan 7666490 zei:
Daarom ze ik ook meer dan. Heb geen enkel moment het idee gehad dat de hoofdruimte ontoereikend zou zijn. Je zit daar gewoon ruim en luxueus.
Zelfs op je kinderzitje ?
Het filmpje van Autogefuhl duidt het probleem anders overduidelijk en toch blijven ontkennen:rolleyes:

Elektrische Benz rijders die (ook) comfortabel achterin willen kunnen zitten zijn eigenlijk beter af met een EQS SUV. Ook best een mooie auto, maar het is de vraag of veel EV-klanten een topklasse sedan willen verruilen voor een SUV.

https://youtu.be/E3P0KtY_Fxs

https://youtu.be/fomjqyMrtAU

Grootste afzetmarkt is China en daar zijn de rijken ook wat jonger. Die neus vind ik er echt niet uit zien, met die afgeronde hoeken wat niet bij de rest past. Maar de rest is ook maar een 'blob'. Interieur is indrukwekkend maar ik vind al die kristallen ronduit kitsch en bedieningsgemak is ook niet top, zo te zien (en hele panelen die meebewegen als je één 'knop' gebruikt vind ik gewoon goedkoop ogen). Dit soort auto's zijn alleen voor 10 jaar gebouwd, daarna wil je er geen tweedehands hebben omdat je er op leegloopt. Al die schermpen en gadgets gaan ook niet eeuwig mee.

Heb toevallig net de video van Carwow gekeken en wilde deze net linken. Smaken verschillen gelukkig, ben zelf van mening dat het een zeer imposante auto is, zeker als je de rijshots bekijkt. Erg indrukwekkend. Beetje teveel gimmicks naar mijn idee, maar goed de doelgroep zal een widescreen wel waarderen ;)
Kan niet wachten om deze in het echt te zien. Net als het uitgaande model, op de eerste foto’s een beetje bedenkelijk, maar in het echt - op straat- een zeer indrukwekkende verschijning die qua design veel meer tot z’n recht komt.

Dat ben ik zeker met je eens hoor, ik noem het een bizarre auto maar dat wil niet zeggen dat ik hem afkraak. Met bizar bedoel ik meer z’n mate van uiterlijk vertoon, z’n lengte van 5,5 meter en de opties zoals het bioscoopscherm achterin. Maar in het echt is het straks een zeer indrukwekkende auto waar ik heel benieuwd naar ben. Al ben ik nog veel benieuwder naar de nieuwe 5, waarvan ik nu al weet dat die mij persoonlijk veel meer zal aanspreken.

Terug
Bovenaan