BMW E46 330Ci Coupe Individual (2002) - APK + onderhoud 2018 p4

Blijft een prachtig exemplaar, die 330i, maar een 335i is ook niet te versmaden. Kennis van me heeft een e91 335i, dat ding is gechipt en ontaard snel....

Er zijn niet veel echt fraaie 330i's van de E46 over. Prachtige auto en lijkt me heel lastig om er afscheid van te nemen.

E92 vind ik als M3 heel erg fraai waar de "reguliere" dikke versie toch iets ontbeert in mijn ogen. Desalniettemin na recent enkele rondjes in een M135i, 330i E46 en een 420i te hebben mogen rijden snap ik absoluut de aantrekking die een BMW biedt.

Dus wat je ook kiest, hij gaat je bevallen maar vlak een 1 serie niet direct uit. Al is het jammer dat een 1M zo duur blijft. :)

Blijft een prachtige verschijning. Elegant (in deze gedaante) en tijdloos. Met jouw oog voor detail en onderhoud zou ik deze nooit wegdoen, maar als 'klassieker' koesteren.

(y)

@iDutchman
Zo’n aanbod sla ik niet af! (y)
Ik bedoelde met meer auto voor je geld vooral het ruimte aanbod; zowel voor inzittenden als bagage. Wij slaan onze boodschappen graag groot in en dan is een volledige kofferbak wel nodig.

@uwbuurman
Dankjewel! Het blijft inderdaad een bijzonder smaakvol samengestelde auto. Zoveel leuker dan een zilvere met een zwart leder interieur. Een 335i zal nog veel sneller zijn, al heb ik met deze motor ook weinig te klagen. Enerzijds rustig cruisen en met de automaat in sportstand lekker doortrekken als de motor eenmaal goed op temperatuur is.

@Nico GTR
Dankjewel!
Ik heb me altijd een gezegend mens gevoeld deze auto te mogen bezitten.
Ik was oorspronkelijk niet zo’n fan van de E9x serie. Vooral de pre LCI E90 viel mij enorm tegen toe hij uitkwam. De E92 en E93 ben ik steeds meer gaan waarderen.
Een BMW ga je in mijn ogen pas echt waarderen als je erin rijdt.
Waarom de 1-serie afvalt, heb ik hierboven beschreven. Neemt niet weg dat het voor een C-segmenter wel mijn favoriet is. Missien in de toekomst iets voor mijn vrouw.

@CorZa
Dankjewel! Afscheid nemen zal zeker pijn doen.
Ik heb dan ook besloten de auto nog even te houden. Ik heb er net voor bijna € 1.400,- aan onderhoud inzitten en een verse APK. Daarnaast is mijn vrouw momenteel bezig met rijlessen (vond ze in het verleden niet belangrijk genoeg meer na de 3e keer zakken) en wel zullen voor haar dan waarschijnlijk een tweedehands Suzuki Swift kopen. Ik heb nog wel een Mini geopperd, maar ze wil perse een 5-deurs en een Club- of Countryman vindt ze weer te groot. Op die manier is het ook niet zo’n ramp als ikzelf een een paar weken zonder auto zit en heb ik dus minder druk bij de zoektocht naar een opvolger.

Terug
Bovenaan