BRG
Wegverkenner
Yellow Cab zei:Die is wel héél zwart - je zult je forumnaam ook moeten aanpassen.![]()
Daarbij,
zie eens wat ik vandaag gevonden heb...
Groen met beige
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Yellow Cab zei:Die is wel héél zwart - je zult je forumnaam ook moeten aanpassen.![]()
Carfanatic zei:ik kreeg opvallend veel mailtjes van belgen toen ik m'n mx-5 te koop had staan.
Carfanatic zei:
Barri zei:Geen zwarte idd. Rood of blauw staat wel goed. Wit is saai naast je Accord.
Maar je overweegt het serieus?
Niseko zei:BRG, ben jij bekend met de onafhankelijke Mazda dealer in Zottegem (BEL)?
Daar komt mijn NC Niseko vandaan en mijn broer zijn NA (na 2 jaar ingeruild op een Elise) en telkens een goede ervaring met die garage.
Barri zei:Ik zit even op de site te kijken, maar de kleuren zijn wel jammer. Rood is gaaf. En hopelijk is één van die witte kleuren echt wit. Met een rood interieur zou donkergrijs nog wel kunnen.
Barri zei:Ik zit even op de site te kijken, maar de kleuren zijn wel jammer. Rood is gaaf. En hopelijk is één van die witte kleuren echt wit. Met een rood interieur zou donkergrijs nog wel kunnen.
British Racing Green zei:Enige onbekende:
Hoe gaat de Fiat 124/Alfa Spider op dezelfde bodemplaat eruit zien?
Stel dat die - op z'n Italiaans - stukken fraaier wordt???
Nissan GT-R zei:Die blauwe vind ik wel mooi, en ik ben ook benieuwd naar de Fiat/Alfa.
Maar ik zou toch de MX5 kiezen, het liefst met de 2.0 Skyactiv maar die leveren ze (nog) niet in Nederland.
Want die motor is top! En de italianen hun kleppensysteem multiair is best interessant. Maar ja......dat moet je wel willen in een combi met Turbo.
Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Die blauwe vind ik wel mooi, en ik ben ook benieuwd naar de Fiat/Alfa.
Maar ik zou toch de MX5 kiezen, het liefst met de 2.0 Skyactiv maar die leveren ze (nog) niet in Nederland.
Want die motor is top! En de italianen hun kleppensysteem multiair is best interessant. Maar ja......dat moet je wel willen in een combi met Turbo.
Je zou toch voor de Mazda kiezen, ondanks dat nog volstrekt onbekend is welke motor er in de Fiat gehesen wordt...?
Nissan GT-R zei:Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Die blauwe vind ik wel mooi, en ik ben ook benieuwd naar de Fiat/Alfa.
Je zou toch voor de Mazda kiezen, ondanks dat nog volstrekt onbekend is welke motor er in de Fiat gehesen wordt...?
Mja.....want ik weet toevallig hoe sterk de motor (2.0 Skyactiv) kan zijn als er een turbo op zit.....dat gaat een Fiat niet redden. Tenzij ze de 2.9 V6 erin lepelen. Maar dan wordt de voorkant zo zwaar dat de Mazda alsnog leuker is......dus ja!
Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Die blauwe vind ik wel mooi, en ik ben ook benieuwd naar de Fiat/Alfa.
Mja.....want ik weet toevallig hoe sterk de motor (2.0 Skyactiv) kan zijn als er een turbo op zit.....dat gaat een Fiat niet redden. Tenzij ze de 2.9 V6 erin lepelen. Maar dan wordt de voorkant zo zwaar dat de Mazda alsnog leuker is......dus ja!
Precies, je hebt geen flauw idee welke motor erin komt... Beetje voorbarige conclusie in mijn ogen.
Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Die blauwe vind ik wel mooi, en ik ben ook benieuwd naar de Fiat/Alfa.
Precies, je hebt geen flauw idee welke motor erin komt... Beetje voorbarige conclusie in mijn ogen.
Nissan GT-R zei:Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Rob0032 zei:Nissan GT-R zei:Die blauwe vind ik wel mooi, en ik ben ook benieuwd naar de Fiat/Alfa.
Daar heb je misschien gelijk in, toch blijf ik bij mijn besluit aangezien ik wat meer voorkennis heb hierin.
Niet wat Fiat gaat doen, want ze hebben zich wel ingekocht in het hele MX5 verhaal, maar vervolgens stond alles op losse schroeven ermee en ik weet nog steeds niet precies wat ze nou echt gaan doen met de rechten om die auto ook te mogen produceren en verkopen.
Dat de motoren anders zullen zijn staat buiten kijf. En ja een 2.0 Skyactiv custom turbo staat bij mij wel hoog op het lijstje " Ooit nog eens DOEN!"![]()
Rob0032 zei:BRG, wanneer ga je er nou mee rijden?
British Racing Green zei:Rob0032 zei:BRG, wanneer ga je er nou mee rijden?
Ik heb met geen van mijn beide Honda's ooit gereden voor ik ze kocht.
Evenmin met de NA.
Eigenlijk is de 500 van mijn partner de enige auto waar ik ooit op voorhand mee gereden heb... (gewoon om te weten of zo'n TwinAir eigenlijk wel vooruit ging).
Dus rijden hoeft echt niet om me te overtuigen (en al zeker niet als alle rijtesten unaniem positief zijn)!
De vraag is enerzijds pure emotie: wil ik mijn basic NA wegdoen voor een full option ND,
en anderzijds pure ratio: wil ik x EUR op tafel leggen voor een ND die ik eigenlijk niet nodig heb en waarmee ik in het allerbeste geval 5.000 km/jaar ga afleggen.
En als dat 2x ja wordt, dan staat per direct mijn handtekening onder de bestelbon voor een rood exemplaar.
Rob0032 zei:Hoe bevalt die TwinAir trouwens?
Rob0032 zei:Ik denk dat je 'voorkennis' verwart met 'vooringenomenheid'. Als er zo'n Mazda-motor zal komen dan zal dat vast een dijk van een motor zijn, maar hier is nog helemaal niets over bekend. Noch over de Fiat-variant.
RW zei:Skyactive custom turbo? Klinkt niet heel erg vergelijkbaar met fabrieksaf motor.
British Racing Green zei:Rob0032 zei:Hoe bevalt die TwinAir trouwens?
Los van het werkelijke verbruik dat torenhoog uitsteekt boven het theoretische verbruik, is het op alle vlakken een droomwagentje, waarvan noch Hilde, noch ikzelf ooit spijt gehad hebben het te hebben gekocht.
De TwinAir zelf is een zeer leuke motor met power in overvloed. Perfect voor stadsverkeer, woon- werkverkeer, zelfs op de snelweg kom je goed mee met het verkeer. De weinige keren dat ik er mee rijd, moet ik de kilometerteller aandachtig in het oog houden, want je rijdt al heel gauw sneller dan je denkt.
En ook de kleurkeuze (azurro volare) staan we nog steeds volledig achter.
Persoonlijk vind ik het jammer dat Hilde koos voor een vast glazen dak ipv eentje dat open kan, maar het is haar wagentje en zij ervaart dit zeker niet als een manco.
Had haar trouwens eind vorig jaar n.a.v. de 4e verjaardag van de 500 voorgesteld die in te ruilen voor een 500C met leder, maar daar had ze helemaal gene zin in, ze wil "haar" leuke autootje niet kwijt.