BRG
Wegverkenner
Eigenlijk moeten we terugkeren naar p.10 van dit topic...
Het zgn. "dagdromen" was toch wel iets meer...
Dit was dus het "tweelingszusje" van de nieuwkomer.
Zelfde kleur, zelfde interieur, zelfde velgen,...
Helaas, een hardtop klapdak.
En daar ben ik dus op afgekickt.
Toen ik vorige woensdag de identieke zag te koop staan met softtop, dan wist ik reeds dat het gewoon deze moest worden.
Maar helaas,
mijn partner was net 3 dagen op schooluitstap en - ondanks dat ik hem zelf betaal - wil ik die niet kopen zonder haar daarin te kennen.
Dus vrijdagavond meteen met de Honda daarheen gereden (haar reiskoffer nog in de koffer).
Achter het stuur bleek de wagen ruimer dan de nieuwe ND!!! Wat een meevaller.
De wagen is groter dan de nieuwe ND, dus de instap ook iets gemakkelijker.
Denkpiste ND was hiermee van de baan.
Het zou dus deze, of niks worden!!!
Zaterdag terug met de NA.
Zodra ik de onderkant van de NA zag, realiseerde ik me dat de jaren van "gratis" rijden voorbij waren.
Hij is er "iets" slechter aan toe dan ik me realiseerde (nog niet dramatisch, maar toch niet doenbaar voor iemand die zelf enkel rijdt en niet sleutelt).
Nu kon ik er nog een leuke overname voor krijgen, zonder een pak kosten volgend jaar was het evenwel einde verhaal.
Het was dus nu of nooit.
Proefrit gedaan met de Kaminari,
dakje open,
voorop het bord "topoccasie", achteraan de gepersonaliseerde nummerplaat van de verkoper.
En dan de definitieve test,
de Paddenstraat ingereden (voor de wielerliefhebbers, de beruchtste kasseiweg uit de Ronde van Vlaanderen).
De wagen bleef comfortabel ondanks de 17" en nergens een kraakje of rammeltje te horen.
Dus nog even over de prijs gepraat en handtekening gezet; glaasje champagne gedronken met de verkoper en met een goed gevoel - helaas met de NA - huiswaarts.
En deze morgen nog steeds een goed gevoel.
Ik heb een leuke tijd gehad met de NA, maar ik ga die binnenkort zonder spijt achterlaten!
Het zgn. "dagdromen" was toch wel iets meer...
British Racing Green zei:Was eigenlijk zinnens vandaag naar een jonge NC te gaan kijken, bleek lederen interieur, 17" velgen, 37000 km, metalen klapdak, full option...
En toen bedacht ik me...
Die is ongetwijfeld super comfortabel,
Heel leuk,
Maar waarom een fortuin uitgeven voor iets wat het uiteindelijk toch moet afleggen tegen mijn huidige speeltje.
Dit was dus het "tweelingszusje" van de nieuwkomer.
Zelfde kleur, zelfde interieur, zelfde velgen,...
Helaas, een hardtop klapdak.
En daar ben ik dus op afgekickt.
Toen ik vorige woensdag de identieke zag te koop staan met softtop, dan wist ik reeds dat het gewoon deze moest worden.
Maar helaas,
mijn partner was net 3 dagen op schooluitstap en - ondanks dat ik hem zelf betaal - wil ik die niet kopen zonder haar daarin te kennen.
Dus vrijdagavond meteen met de Honda daarheen gereden (haar reiskoffer nog in de koffer).
Achter het stuur bleek de wagen ruimer dan de nieuwe ND!!! Wat een meevaller.
De wagen is groter dan de nieuwe ND, dus de instap ook iets gemakkelijker.
Denkpiste ND was hiermee van de baan.
Het zou dus deze, of niks worden!!!
Zaterdag terug met de NA.
Zodra ik de onderkant van de NA zag, realiseerde ik me dat de jaren van "gratis" rijden voorbij waren.
Hij is er "iets" slechter aan toe dan ik me realiseerde (nog niet dramatisch, maar toch niet doenbaar voor iemand die zelf enkel rijdt en niet sleutelt).
Nu kon ik er nog een leuke overname voor krijgen, zonder een pak kosten volgend jaar was het evenwel einde verhaal.
Het was dus nu of nooit.
Proefrit gedaan met de Kaminari,
dakje open,
voorop het bord "topoccasie", achteraan de gepersonaliseerde nummerplaat van de verkoper.
En dan de definitieve test,
de Paddenstraat ingereden (voor de wielerliefhebbers, de beruchtste kasseiweg uit de Ronde van Vlaanderen).
De wagen bleef comfortabel ondanks de 17" en nergens een kraakje of rammeltje te horen.
Dus nog even over de prijs gepraat en handtekening gezet; glaasje champagne gedronken met de verkoper en met een goed gevoel - helaas met de NA - huiswaarts.
En deze morgen nog steeds een goed gevoel.
Ik heb een leuke tijd gehad met de NA, maar ik ga die binnenkort zonder spijt achterlaten!