Carkiller: Subaru Impreza WRX Prodrive 2004, Suzuki Swift Hybrid 2021, Suzuki Alto 2011.

Heeft je swift dezelfde motor als een ignis? Ik had zo'n ignis mee als leenauto en vond hem opmerkelijk vlot.

Swift heeft 7 pk en 13Nm meer.

Weegt bijna even veel, (Swift zelfs 10 kg lichter) 0-100 ongeveer een seconde sneller en top van 180. (Ignis 165)

Dak kun je nog altijd zwart wrappen natuurlijk. Zit je alleen nog met spiegels
Waarom nou weer zwart? Iedereen maakt alles altijd al zwart.
Ik vind dat grijze dak juist leuk. Heb een Fabia gehad die ook een zilvergrijs dak had. Staat best fris!

Waarom nou weer zwart? Iedereen maakt alles altijd al zwart.
Ik vind dat grijze dak juist leuk. Heb een Fabia gehad die ook een zilvergrijs dak had. Staat best fris!

Omdat zwart af fabriek ook een optie was? Ervan uitgaande dat carkiller de OEM look wilt behouden.

Morgen mag de Subaru weer voor zijn jaarbeurt en apk naar de dealer. Vorig jaar was alles goed, we zijn slechts 1500 km verder dus dit jaar vast ook wel.

Nette Swift, ziet we mooi uit en zo te horen zo goed als nieuw.

Persoonlijk vind ik dat grijze dak juist mooi, maakt het net wat anders. Mooie keuze!

Toen dit model nieuw uitkwam in 2017 moest ik er erg aan wennen en vond hem niet meteen mooi maar inmiddels samen met zijn voorganger de allermooiste Swift wat mij betreft.

Dat had ik dus ook. Vind deze Swift uiteindelijk ook erg leuk.

Gefeliciteerd met je z.g.a.n auto in lekker kleurtje!

Swift is nog niks op aan te merken tot nu toe. Niet de aller stilste auto op de snelweg, hoge stoplichten zie je wat moeilijk maar dat zijn product eigenschappen. Licht wagentje zal ook niet vol isolatie hangen.

Hij is verder vlot, zuinig en heeft veel tractie met dit snertweer.
Herinner me de oude Swift nog, rond bouwjaar 2000. Onderstuurd en piepende banden bij elke bocht, de tijd heeft duidelijk niet stil gestaan.
En de stoelen, ik had in 2005 een nieuwe Swift gekocht, zat niet erg comfortabel. Ook daar hebben ze wat aan gedaan, deze zit prima.
Ben dus nog zeer tevreden, ziet er ook nog eens heel leuk uit.

Bij onze IQ heeft de navigatie een hoogglans gespoten behuizing.. laat je daarin nou prima de weerspiegeling van hoge verkeerslichten kunnen zien.. ofwel, iets op je dash wat enigszins spiegelt zal ook al kunnen werken.

Hij is nog zuinig ook, eerste gemeten verbruik (dus aan de pomp) is precies 1:20.
En normaal gereden, gewoon vlot.
Subaru onlangs ook verbruik van gemeten, 1:8.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Mooie update / upgrade. Swift vind ik in het segment altijd érg leuke auto (y) Fris design en dan zeker in kekke kleur zoals deze. Subaru-blauw ;) Zal mooi setje zijn samen.

De WRX heeft dus z'n 20-jarig jubileum-beurt gehad. Probleemloos weer?

Leuk om je 29 september op meeting weer te gaan zien!

Mooie update / upgrade. Swift vind ik in het segment altijd érg leuke auto (y) Fris design en dan zeker in kekke kleur zoals deze. Subaru-blauw ;) Zal mooi setje zijn samen.

De WRX heeft dus z'n 20-jarig jubileum-beurt gehad. Probleemloos weer?

Leuk om je 29 september op meeting weer te gaan zien!
Subaru gedraagt zich eigenlijk altijd netjes bij de beurt en apk. De keurmeester, Jasper, zei normaal moet ik een flink stuk rijden met een WRX om de uitstoot goed te kunnen meten binnen de apk waardes, bij die van jou is dat niet nodig.
Netjes dus van de auto, zeker omdat de grootste katalysator in de schuur ligt. Hij is 4 dagen geleden 20 jaar geworden.

Nu al schade aan de Swift, moet een nieuwe achterbumper op.

Dader bekend, was op het terrein van het autobedrijf gebeurt en is een bekende van hun dus zij regelen alles. Ook de betaling. Gezien het feit dat er de 24e aan de koppeling gewerkt moet worden en de bumper ook besteld moet worden heb ik hem maar laten staan. Is vervelend, maar komt goed.

8a79a951-d01a-47d2-ac9b-b6d92e84e88a.jpg

Oh zonde!
Gelukkig wordt het snel opgelost, maar dat is wel een nare bij een nieuwe auto die net goed gepoetst was.

Balen, maar moet daar echt de hele bumper voor worden vervangen? Is dit niet te repareren?

Zuur zijn dat soort dingen. Zo had ik ooit eens een Colt waar ik wekelijks wel tegen dingen aanreed. Dan was het weer een paaltje, dan schampte ik een muurtje, dan reed ik achteruit tegen een boom of werd ik zelf 2x aangereden. Had daarvoor nog nooit schade gemaakt met een auto, en sinds ik die auto gehad heb ook niet meer. Vreemd hoe zoiets kan zijn.

Fijn dat het zo snel hersteld kon worden!

Hebben ze nog gezegd wat er met de koppeling aan de hand was?
Ze hebben de koppelingscilinder vervangen, koppeling voelt nu ook anders aan en iets kortere slag.
Ik heb in ieder geval geen gekraak meer gehoord van dealer naar huis.

Hij staat dus weer voor de deur, alleen nog een keer wassen want weer heel vies maar mag pas na 2 weken i.v.m. gespoten achterbumper.

Inmiddels er achter dat de koppeling van de Swift nog steeds niet goed is.
Na een lange rit met files en daarna af en toe beetje gas geven (dus alles goed warm) is er geen verschil met voor de reparatie.
Dealer is op de hoogte gebracht dus wordt vervolgd.

Inmiddels er achter dat de koppeling van de Swift nog steeds niet goed is.
Na een lange rit met files en daarna af en toe beetje gas geven (dus alles goed warm) is er geen verschil met voor de reparatie.
Dealer is op de hoogte gebracht dus wordt vervolgd.
Heb je ter vergelijk ook al eens met een zelfde andere Swift gereden?

Koppeling wordt langzaam vanzelf beter, lijkt dus aan lang stilstaan gelegen te hebben.
En 2 weken geleden sloegen de voorremmen van de Swift vast na een noodstop, maar ook dat is weer verholpen.

Nu is ie eigenlijk prima, verbruik beter dan 1:20. Hopelijk blijft dat zo.

Best vreemd, mijn Swift was een week of 2 lang vergeten dat hij een hybride is.
Reed prima, alleen nooit ondersteuning van de elektromotor en het start/stop systeem deed ook niks.
Accu is nog prima, ze hebben de stroom er even af gehaald en hij doet het weer goed. Ben ik niet gewend van een Jap, elektrische storingen.

Hij reed overigens nog steeds 1:18,5 zonder ondersteuning, ding is echt zuinig. Zuiniger dan de Alto ook.

Laatst bewerkt:
Hij reed overigens nog steeds 1:18,5 zonder ondersteuning, ding is echt zuinig. Zuiniger dan de Alto ook.
Om de accu op te laden gebruik je de benzinemotor.... Die motor is niet zo efficient. en dan verlies je nog energie / rendement op de omzetting van stroom in beweging.

Om de accu op te laden gebruik je de benzinemotor.... Die motor is niet zo efficient. en dan verlies je nog energie / rendement op de omzetting van stroom in beweging.
De accu laad op door remmen, regeneratief. Alleen de boordaccu laad naar mijn weten op door de benzinemotor.

Terug
Bovenaan