Ben ik weer, ik zal allereerst even snel mijn gedachten uiteenzetten waarom wel een up tsi boven een serieuze hothatch

En hier is 'mijn' configuratie dan kun je mooi zien hoeveel opties erop zitten op een rijtje:
https://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=MASDD
Edit: het ecoleder uit mijn huidige up zou ook meegaan naar een eventuele tsi, dus vergeet die standaard stoelen
-Ik vind het gewoon een leuke auto, helemaal met wat aanpassingen
-Ik ken mijn eigen auto, ik weet wat ik 'mis' en wat vooral niet
-Afgezien van het vermogen is er maar weinig te klagen vanuit de huidige up
-Hij is echt enorm luxe
-3 cilinders, ik ben dol op de roffel
-De gebruikskosten zijn een lachertje
-De 1.0 tsi vind ik heerlijk door de overdaad aan koppel
-Hij is zuinig wanneer ik wil en snel als het moet
-Hij is nieuw, en daardoor qua lakwerk en techniek meteen goed
-Het is (met chip) een beetje een onverwacht snel autootje voor medeweggebruikers
-Ik heb de zekerheid van een nieuwe wagen, de aankoop zal duur zijn maar dan is het voorlopig ook klaar met de financiële klappers.
-De up community is ook leuk
-Hij is representatief (van een abarth hoor ik te vaak dat het een poppenauto is)
waarom geen tsi?
-De up geeft mij veel rijplezier, maar van een abarth, fiesta, of welke hothatch dan ook krijg je gewoon nog meer rijplezier omdat je er veel meer mee kunt.
-Een hothath is gewoon gaver op ieder front van het rijden en uiterlijk en met sportuitlaat klinkt en gorgelt het ook heerlijk
-Een hothatch is ruimer (geen vereiste)
-Een hothatch heeft heerlijke sportstoelen
-De up is met eibach setup eigenlijk wel heel stevig, een hothatch is meer uitgebalanceerd, scherp wanneer het moet en toch behoud van comfort.
-De up is gewoon een auto, een hothatch is echt wat bijzonders
@omniradius
@Mechanix
Puur als bedrag is het veel geld, wel heb ik dan zo goed als iedere optie aangekruist. Instappen in de tsi (met 2200euro bpm) kan 'al' vanaf 14,5k. Een polo kan ook maar die vind ik kraak noch smaak.
@Pink panther
Klopt inderdaad, het is een mooie korting.
@Kristian
Inderdaad netjes gezien de hogere prijzen, plus hogere bpm. En ook nog eens veel meer opties die op die van mij uit 2015 nog niet eens leverbaar waren.
@springbok
Precies, ook nog uit te breiden naar 4 jaar
@Joel D
Het is veel geld maar je krijgt er veel meer luxe en vermogen voor terug. Al blijft de hothatch de leukere keuze absoluut!
@Bofkont
Klopt helemaal, maar dat zie ik toch niet helemaal als hetzelfde, toch een stuk meer vermogen en vooral luxe.
@Carfanatic
Klopt, zal ie ook niet worden, maar leuk genoeg wel voor mij
@Fmitsi
Ja dat zeker, maar ja ik blijf verdienen en 7K aan bier Pfoh

@eerik
Jap, precies 4500 euro afgeschreven over 25.000km en 2,5 jaar, maar dat houd je altijd met een nieuwe auto
@kristian
Ja op de foto's een geweldige kleur, in het echt is hij een beetje te 'flauw' geel
@Nico
Maar er blijft ook echt wel wat over met 7k bijleggen hoor

Studeren staat op 1, de auto is ook heel leuk en het kan zonder problemen icm