@ RRL, Veel herkenning in wat je zegt! En direct lekkere banden en velgen halen! Ik heb 16 inch velgen en dus veel bredere banden dan bij 14 inch stepwieltjes met wieldopjes wat ik er niet uit vind zien. Daardoor ligt hij voor een klein wagentje heel goed op de weg en in de bochten is hij prima hard te rijden, je voelt de limiet vanzelf aankomen qua onderstuur, dit is bij de audi q3 waarmee ik ook veel rijd anders, deze ligt als een blok door de quattro maar schuift ineens genadeloos door over zijn voorwielen door het zware ver naar voren liggende blok. En gezien de up ook zo licht is kun al met al best genieten in de bochten. Overigens zou ik het stuur ook best een stukkie meer naar me toe willen hebben, dan kun je wat verder weg van de pedalen, ik zit nu voor het gevoel iets te dicht erop, mijn been is niet volledig gestrekt als ik het koppelingspedaal indruk, maar doe ik de stoel verder naar achteren dan kan ik mijn polsen zonder uit de stoel te komen niet meer op het stuur leggen.
Onder de zwarte 'kastjes; waar je het over hebt zitten aansluitingen voor het optionele fender geluidssysteem wat ik erin heb zitten, kwam hier toevallig achter tijdens de inbouw van de lederen stoelen, ook zit de stoelverwarming erachter weggewerkt.
@pjotr, Bedankt, recht van achteren vind ik de up eigenlijk niet zo heel geslaagd, best vierkant. Maar verder vind ik hem dan weer wel keurig eruitzien, tenminste niet zo smaak/trend gevoelig als de huidige c1,aygo,twingo,fortwo. De kia picanto lijkt ook erg mooi, maar valt in het echt wat tegen, zeker vanbinnen, al is die wel met led achterlichten te krijgen wat wel mooi is. Afgelopen zomer heb ik in de nieuwste panda gereden als huurauto (vind ik altijd leuk even testen, zeker gezien het een concurrent is van de up) en dat viel me wel heel vies tegen, futloze 1.1 motor en letterlijk alles is vierkant, zelfs de handrem! Het was daar meer dan 30 graden en hij stond op de standaard 14 inch velgen maar heb nog nooit een auto gereden met zo ontzettend veel onderstuur, in een beetje bocht zongen de banden het uit zonder overdreven snelheden. Ook de stuurbekrachtiging sloeg nergens op zo licht en gevoelloos, en dan is er ook nog een heuse city stand, als je tegen het stuur aan blaast draait hij al bij wijze van. Wel was hij een stuk ruimer en comfortabeler geveerd dan de up om positief af te sluiten