Vandaag de up weggebracht voor een grote onderhoudsbeurt, begin volgende week is ie alweer 2 jaar in mijn bezit, blijft een fijne wagen en na de upgrades rijdt hij gewoon geweldig, alleen de vraag naar meer power blijft, tuurlijk hij is snel genoeg voor alledaags verkeer, maar meer vermogen is leuker vooral bij het invoegen op de snelweg..
Ook leuk vind ik het om auto's te vergelijken. Als vervangende auto heb ik een auto die door vrij veel mensen op deze site waaronder mij niet wordt gewaardeerd: Een vw polo bluemotion als 1.0 tsi! Mooie vergelijking aangezien een up tsi met alle opties even duur is, is de polo de betere deal?
Hij is simpelweg saai, zowel van buiten als vanbinnen. Om maar meteen met de deur in huis te vallen zonder een al te lang verhaal: Hij rijdt voor mij veel te comfortabel maar de stoelen zitten beter, veel zijdeliggende steun en ze zitten lekkerder, dit zijn volgens mij niet de standaard stoelen. De polo stuurt net zoals de huidige a1 totaal waardeloos, absoluut 0,0 gevoel en veel te licht. Onderstuur kent deze auto ook, al denk ik dat er met andere veren en dempers best wat van te maken valt, hou je alleen de slechte besturing over. Wel is de navi erg mooi en uitgebreid, die zou ik graag terugzien in mijn up. Wat ik ook heel graag terug zie in mijn up is de 1.0 tsi, hij heeft 160nm koppel vanaf 1500 toeren en daardoor is ie goed bij de les, trek je door dan moet je bij 4000 toeren opschakelen, je kan door tot 6000 maar dat heeft 0,0 zin in de zin van acceleratie... Het is mijn auto niet, zeker als je je realiseert dat je voor exact evenveel geld een up tsi hebt MET alle leverbare opties, ik weet het dus wel!