A
Anoniem
Guest
122. Mazda3 60
123. Volkswagen Passat 58

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kia Ceed verkoopt 253 keer in februari. En dat voor een auto die op zijn laatste benen loopt. Daar steken de verkopen van de Mazda 3 wel erg schril bij af.Bird Nerd zei:122. Mazda3 60
![]()
Bird Nerd zei:Tja o.a geen stationwagon..
Moderator
Ik snap dat ook niet, want zo'n 3 is echt een fijne auto. Met 30k niet de goedkoopste, maar dan heb je wel gelijk een prima uitrusting. Een Golf Comfortline met wat opties of een Highline kost hetzelfde.zeebra zei:Kia Ceed verkoopt 253 keer in februari. En dat voor een auto die op zijn laatste benen loopt. Daar steken de verkopen van de Mazda 3 wel erg schril bij af.Bird Nerd zei:122. Mazda3 60
![]()
Barri zei:Ik snap dat ook niet, want zo'n 3 is echt een fijne auto. Met 30k niet de goedkoopste, maar dan heb je wel gelijk een prima uitrusting. Een Golf Comfortline met wat opties of een Highline kost hetzelfde.zeebra zei:Kia Ceed verkoopt 253 keer in februari. En dat voor een auto die op zijn laatste benen loopt. Daar steken de verkopen van de Mazda 3 wel erg schril bij af.Bird Nerd zei:122. Mazda3 60
![]()
LM. zei:MBdoubleyou zei:De Opel Corsa op 6? Opel moet wel heel veel korting gegeven hebben want het model is in de basis al 11,5 jaar oud. De huidige is 3 jaar op de markt en niet meer dan een rigoureuze update van de vorige Corsa uit 2006.
Maar dat weet de consument toch niet? Die ziet een auto die er nog prima uitziet en wat mij betreft moderner dan sommige concurrenten en die inderdaad met kortingen wordt aangeboden. Dat de auto op een 11 jaar oud onderstel staat weten ze niet en zal ze een worst wezen, niet iedereen is een autoliefhebber.
Barri zei:Met MPV's ga je geen aantallen meer maken, maar als ze je aanbiedt valt er vast nog wel geld mee te verdienen. Immers, je bent straks de enige. De C-Max heeft nog voldoende concurrenten, maar de Galaxy heeft nauwelijks concurrenten meer.
Total Loss zei:@MBDOUBLEYOU Waar zie jij die Corsa's voor die 15.995 ? Ik zie ze niet namelijk. En ook als het wel zo zou zijn ( veel korting ) dan is dat toch prima voor elkaar van Opel? Auto loopt al heel lang mee dus prijs kan ook best omlaag blijkbaar, nog steeds de keus van de klant om het wel of niet te doen! Hoe dan ook gewoon goed gedaan dus.![]()
Lancia Lover zei:Het zijn tevens deze kortingen die ervoor zorgen dat Opel maar geen winst kan maken. Kwam vandaag op m'n werk een Fiesta tegen van 26 mille. Dat gaat Opel dus nooit lukken...
MBdoubleyou zei:Total Loss, bij de meeste merken kan je geen 4000 euro korting ( of zelfs meer) krijgen op een nieuwe C segmenter. En natuurlijk zit er een kenteken op. En ja, dat doen de anderen ook. Ik ben niet van gisteren.
D-C zei:MBdoubleyou zei:Total Loss, bij de meeste merken kan je geen 4000 euro korting ( of zelfs meer) krijgen op een nieuwe C segmenter. En natuurlijk zit er een kenteken op. En ja, dat doen de anderen ook. Ik ben niet van gisteren.
Wel bij typische actiemerken als Fiat, Nissan, Renault etc. Die merken hebben acties om de paar maanden, zoals 'BTW-korting' ofwel 21% lagere prijzen. Ford is ook een typisch stuntmerk.
D-C zei:Is Opel niet al begonnen met het afbouwen van kortingen in Europa? De verkoopdalingen in Europa vanaf het vierde kwartaal vorig jaar zijn daar volgens mij een direct gevolg van. In Nederland zitten de verkopen wel in de lift dus.
MBdoubleyou zei:Dat jij 'm moderner vind ogen dan de nieuwere concurrenten begrijp ik best. Ik denk dat de Corsa voornamelijk nog zo goed verkoopt vanwege die enorme kortingen. Dan zijn mensen opeens toch wat minder kritisch en kijken ze naar wat er onder de streep moet worden bijbetaald. Dat je dan een uitloopmodel rijdt maakt niet zoveel uit. En jouw verhaal bevestigt dat beeld alleen maar.
Total Loss zei:Ik zeg echt helemaal nergens iets geks of iets wat niet klopt toch? Toch logisch dat er kortingen gegeven worden op een model dat lang meeloopt, een verouderd type motor heeft al op kenteken staat? Waarom jij nu zo gepikeerd reageerd is mij een raadsel. Beetje vreemd en compleet onnodig ook.
Dan krijg je een 1.4 Online Edition met 90pk. Die kost nieuw 18.599 euro. En die kan je ook kopen voor 15.995 euro.
LM. zei:Deze man zou eens bij Fiat aan de slag moeten...
Maar ja... probeer dat maar eens aan iemand uit te leggen.
Total Loss zei:Moet je voor de gein eens kijken op gaspedaal.nl bij de honderden nieuwe Renault Clio's uit 2018 ( de nummer 2 van de lijst deze maand ).
Exact hetzelfde geval, kortingen van 2.250 tot dik 4.000 Euro. Is ook een relatief langlopend model wat over niet al te lange tijd vervangen gaat worden. ( en die het ook nog heel goed doet ).
Ik zie het verschil en dus ook reden van het melden dus echt niet
Om een lang verhaal kort te maken, Opel verkoopt nog lekker veel oude Corsa's tegen hele scherpe prijzen!![]()
"als merkliefhebbers hun merk, in mijn ogen, onnodig gaan verdedigen vind ik dat best irritant"
Total Loss zei:Moet je voor de gein eens kijken op gaspedaal.nl bij de honderden nieuwe Renault Clio's uit 2018 ( de nummer 2 van de lijst deze maand ).
Enzo Ferrari zei:Total Loss zei:Moet je voor de gein eens kijken op gaspedaal.nl bij de honderden nieuwe Renault Clio's uit 2018 ( de nummer 2 van de lijst deze maand ).
Voor de gein heb ik de (opvallende VW) top 4 van januari er even doorheen gehaald op gaspedaal. Dat leverde de volgende resultaten op:
Verkoopcijfers januari 2018
1. Volkswagen Polo 2.642
2. Volkswagen Golf 2.209
3. Volkswagen up! 1.949
4. Volkswagen Tiguan 1.783
Nu te koop op gaspedaal:
1. Volkswagen Polo 538
2. Volkswagen Golf 815
3. Volkswagen up! 487
4. Volkswagen Tiguan 396
Enzo Ferrari zei:De T-Roc is inderdaad opvallend, die ben ik ook nog niet in het 'wild' tegengekomen. Als je nu op gaspedaal kijkt staan daar maar liefst 884 van te koop/op voorraad!![]()
Enzo Ferrari zei:VW heeft nu in totaal trouwens 4554 auto's met een 2018 registratie op gaspedaal staan. Behoorlijke voorraad dus.
Total Loss zei:Zijn natuurlijk geen keiharde cijfers aangezien gaspedaal in sommige gevallen ook dubbel kan tellen.
Enzo Ferrari zei:Total Loss zei:Zijn natuurlijk geen keiharde cijfers aangezien gaspedaal in sommige gevallen ook dubbel kan tellen.
Ja, daar heb je gelijk in. Sommige advertenties staan er inderdaad dubbel op. Waarom dat zo is, is mij een raadsel.
Total Loss zei:En ik snap best dat jij dus blijkbaar geen weerwoord kan hebben.
Jij maakt een opmerking op een openbaar forum en ik reageer daar heel normaal op met meer dan logische punten.
Enzo Ferrari zei:Andere opvallende merken met een grote 2018 voorraad (+1000 auto's):
Mercedes-Benz: 2750
BMW: 1549
Audi: 2413
Volvo: 1336
Citroen: 1719
Fiat: 1631
Ford: 3535
Hyundai: 1014
Opel: 2132
Peugeot: 2545
Renault: 3407
Seat: 1001
Skoda: 1301
Enzo Ferrari zei:Het blijft natuurlijk een beetje giswerk, maar de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Mijn ervaring met Autotrack is trouwens dat daar best wel wat officiële dealers vanaf zijn gestapt, mede omdat Autotrack niet wil dat hun advertenties op gaspedaal mee genomen mogen worden.
Zie: https://www.volkskrant.nl/recensies/autowebsite-gaspedaal-mag-niet-zoeken-bij-rivaal~a3651100/
MBdoubleyou zei:Giswerk blijft het absoluut. Zeker als er ook nieuwe auto's zonder kenteken opstaan is het makkelijk om de verkeerde conclusies te trekken.
speedtouch zei:Ben benieuwd naar de verkopen van maart 2017!
MBdoubleyou zei:In die week heeft Opel dan maar liefst 2400 auto's op kenteken gezet. Dat is redelijk...eh...bijzonder.