Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Van m'n werk ken ik geen systemen waar we dat soort data kunnen raadplegen. Zal vast op andere afdelingen zijn dan?InsideOutomotive zei:Barri: Geeft Dataforce onvoldoende uitsluitsel v.w.b. type registratie / gebruik (neem aan dat jullie daar toegang tot hebben of hebben jullie geen abo ?)
Ik tel een half extra, er zijn 14 Bmw's X3 verkocht die zonder stekker zouden kunnen zijn.Barri zei:Weinig modellen zonder stekker. In de top15 tel ik er twee die het niet van een stekker hoeven te hebben.
Moderator
En vast ook Niro's zonder stekker ja. Dus die X3 tel ik uiteraard niet mee.Frits 2368451 zei:Ik tel een half extra, er zijn 14 Bmw's X3 verkocht die zonder stekker zouden kunnen zijn.Barri zei:Weinig modellen zonder stekker. In de top15 tel ik er twee die het niet van een stekker hoeven te hebben.
Klopt 2 die er niet met stekker zijn. Maar ja door de stekker goedkoper en meer vermogen dan zonder.Barri zei:En vast ook Niro's zonder stekker ja. Dus die X3 tel ik uiteraard niet mee.Frits 2368451 zei:Ik tel een half extra, er zijn 14 Bmw's X3 verkocht die zonder stekker zouden kunnen zijn.Barri zei:Weinig modellen zonder stekker. In de top15 tel ik er twee die het niet van een stekker hoeven te hebben.
Levering problemen door Brexit.nack zei:Ben benieuwd wat daar aan registraties nog bijkomt deze laatste dagen van het jaar. Weet iemand een oorzaak voor de relatief lage cijfers van Jaguar? Waarom is bijvoorbeeld de I-pace geen hardloper en zowat het hele gamma heeft recent nog (flinke) wijzigingen ondergaan.
Due to the shortage JLR is forced to give priority to production of high margin models even as efforts are on to source the chips from companies that are not the regular suppliers of JLR. The supply of chips from Japan and North America are predicted to improve in the upcoming months while new capacity created will come on board after 12 months.
“We will do everything possible to mitigate the impact including prioritising production of higher-margin vehicles for the chip supply available while making chip and product specification changes wherever possible,” Mardell added.
More profitable models are now a priority until chip supplies return at normal rates. That's not expected to happen until the middle of next year, at the earliest. The Defender is definitely the priority, but a complete list is not yet available. "We will be doing everything possible to mitigate the impact, including prioritizing the production of higher-margin vehicles as well as making production specification changes where possible," Mardell said.
Die auto’s zijn er niet meer. Vorig jaar was er op voorraad geproduceerd en konden die auto’s op kenteken gezet worden. Die voorraad is er nu niet. Bovendien lijken de Koreanen minder last te hebben van het tekort aan componenten. Wij zullen het zien.MBdoubleyou zei:Het zou natuurlijk kunnen dat Pon wil dat VW tegen elke prijs nummer 1 blijft en een hele zwik ID.3 en ID4"s gaat registreren. We gaan het zien.
Ik gun Kia de nummer 1 positie in ieder geval van harte.
Automotive-online zei:Kia staat op het punt om Volkswagen te onttronen als meest verkochte merk van Nederland. Met nog twee dagen te gaan staat Kia 750 registraties voor op Volkswagen en laten Volkswagen-dealers doorschemeren geen eindejaarspush van importeur Pon te verwachten, die puur als doel heeft Kia voor te blijven.
Moderator
Kia staat 750 registraties voor op Volkswagen (29.498 om 28.748), blijkt uit data van RDC. Maar Pon heeft veel meer Open inschrijvingen (voorheen deel 1A genoemd) dan Kia, 3.157 om 411.
De 'winnaar' zal echt pas vrijdag bekend worden.Opgeteld zal Volkswagen dus nog 1.100 van de 3.175 auto’s die al een deel 1A hebben nog registreren. Kia heeft op zijn beurt ongeveer 370 Niro's en EV6's op een deel 1A die dit jaar nog geregistreerd zullen worden.
Als beide merken het hierbij houden, dan eindigt Kia met een hele nipte voorsprong van enkele tientallen auto's.
MBdoubleyou zei:Het zou natuurlijk kunnen dat Pon wil dat VW tegen elke prijs nummer 1 blijft en een hele zwik ID.3 en ID4"s gaat registreren. We gaan het zien.
Ik gun Kia de nummer 1 positie in ieder geval van harte.
Bimmert zei:Kia/ Hyundai heeft vorig jaar de laatste dagen ook veel extra auto's gekentekend, ook zij kunnen dat nu weer proberen.
Rutger DC zei:Bimmert zei:Kia/ Hyundai heeft vorig jaar de laatste dagen ook veel extra auto's gekentekend, ook zij kunnen dat nu weer proberen.
Kia niet, Hyundai wel.
Moderator
Kia 2128 1311 62%
Volkswagen 1932 1266 66%
Tesla 1588 1588 100%
Toyota 1575 19 1%
Hyundai 1570 712 45%
Renault 1191 329 28%
BMW 1033 721 70%
Ford 985 535 54%
Audi 972 805 83%
Volvo 935 506 54%
Skoda 792 522 66%
Opel 713 279 39%
Lynk 704 0 0%
Peugeot 702 298 42%
Mercedes-Benz 689 312 45%
Barri zei:Ik verwacht dat Pon zo flauw zou zijn om toch elke ongeregistreerde voorraadauto te registreren om toch aan de nummer 1 positie te komen.![]()
LM 1 zei:Barri zei:Ik verwacht dat Pon zo flauw zou zijn om toch elke ongeregistreerde voorraadauto te registreren om toch aan de nummer 1 positie te komen.![]()
Zou me niks verbazen. Ik hoop dat het dubbeltje toch de kant van Kia op valt.
Deze websites geven goed inzicht in de streken van bijv PON. Die hadden we in 2009 nog niet toen de strijd tussen VW en Toyota ging en VW met een paar honderd Foxjes de titel toch van Toyota afpakte.
Moderator
Durashift zei:^^^ mwah, voor die EV's gelden BPM vrijstellingen, dus die kosten zijn er al niet. De BTW wordt pas geheven en afgedragen bij daadwerkelijke verkoop (lijkt mij). Inclusief de inkoopkorting bij de fabriek.. zal het kapitaalbeslag een stuk minder zijn dan dat de consumentenprijzen van deze auto's doet vermoeden.![]()
Poedel zei:Het sjoemelen zullen ze nooit verleren bij VW....... Ik vind het heel indrukwekkend dat Kia/Hyundai zomaar 17% samen scoren !
En ondanks alle geklaag dat hier alles zoveel duurder en slechter is dan in andere landen is de top 20 zowat de duurste top 20 van de EU : Nederland bulkt van het geld al is er dit keer natuurlijk ook weer heel veel subsidie voor lage bijtellings strijders .
449 (!!) Borns werden er op 29 december geregisteerd!Rutger DC zei:De klapper komt echter van Cupra.
LM 1 zei:449 (!!) Borns werden er op 29 december geregisteerd!Rutger DC zei:De klapper komt echter van Cupra.
Plus:
- 236 x Skoda Enyaq
- 118 x Audi Q4
- 96 x VW ID3
- 94 x Audi E-Tron
- 93 x VW ID4
PON is er maar druk mee om die nummer 1 positie van Kia af te pakken![]()
ScaniaV8 zei:Zijn allemaal BEV's, heeft dus zuiver met de bijtelling te maken en niet met het opkrikken van de aantallen zoals men zo graag suggereert.
Ook al zullen voor andere auto's ook nog wel wat registraties komen.
Rutger DC zei:Die Cupra's, Skoda's en Audi's hebben helemaal niks te maken met Volkswagen (in een strijd met Kia). Kia staat nog voor op Volkswagen en als alles volgens plan verloopt, zullen beide merken elkaar aan het einde van de maand nauwelijks ontlopen.
De traditionele spurt aan het einde van de maand bij de Stellantis-merken is er ook nog. Overigens heeft Opel ook trucs toegepast in de nadagen van het marktleiderschap om de concurrentie achter zich te houden. Ik weet niet meer precies welk jaar, het zal 2002, 2003 of 2004 zijn, toen Opel het jaar eindigde met een minimale voorsprong op respectievelijk Renault, Peugeot en weer Renault.