Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Vanmiddag zag ik in Amsterdam deze Land Rover 109 V8 Stawag met origineel kenteken uit 1980.

Ze rijdt op LPG, dus de eigenaar zal wel een hoop centjes afstaan aan de staatskas. o_O

Hehe, ik bedoelde natuurlijk "eerste eigenaar". ;)

Sorry, ik vergeet tijdens het type wel eens een woordje. Een soort van dyslexie.

XBXG zei:
Hehe, ik bedoelde natuurlijk "eerste eigenaar". ;)

Sorry, ik vergeet tijdens het type wel eens een woordje. Een soort van dyslexie.

Je denkt kennelijk sneller dan dat je typt. Sneller typen dus! ;)

Shit, daar gaat mijn kans op de spot van het jaar. Die DAF is natuurlijk helemaal geweldig, vooral omdat hij nog bij de eerste eigenaar is al een halve eeuw lang. (y)

En daarnaast zijn de foto's in het prachtige Veerse decor echt fantastisch.
Het is dus niet alleen de auto, maar ook het totaalplaatje. (y)

Vrijstelling van APK-plicht geldt toch alleen voor eerste toelating voor 1-1-1960?

Klassiekerrijder zei:
Deze Sprinter staat al minstens 5 jaar op dezelfde plek, altijd met geldige APK maar hij beweegt geen milimeter. Inmiddels is er een ruitje ingetikt

Grotefoto-PNHZ43KF.jpg

Huh, de gemeente accepteert het en laat hem gewoon staan?(al jaren) Lijkt me dat het niet kan zoiets. Kan het kenteken niet goed lezen maar op: 76-BB-FT geeft geen resultaat.

Waarom niet? Als niemand er toch last van heeft en je daar gewoon mag parkeren. Of is er een wet die zegt dat je niet ergens jaren mag parkeren?

Hij staat op een parkeerdek, buiten het zicht en niet in de weg. Maar zolang een auto verzekerd is en niet geschorst mag-ie gewoon langs de openbare weg staan. Dat was ook niet mijn probleem, er staan daar wel meer auto's met een dikke moslaag maar deze krijgt blijkbaar elk jaar een illegale APK...

Dat klopt toch niet? Naast verzekering en houderschapsbelasting en wegenbelasting... en die wagen wordt niet gebruikt? Lijkt mij een dure hobby. Bovendien trekt het ook de aandacht van ongure mensen die, zoals op de foto, een ruitje intikken en misschien die auto wel helemaal open breken om er mee te gaan joyriden. Je mag in de wet al niet eens slapen(wonen) in je auto terwijl alles klopt en betaald is.

Je bent niet verplicht je auto te gebruiken, Val. Golfjes met een RNS-systeem trekken ook ongure types aan, en die mogen schijnbaar ook nog. Bovendien is in je auto wonen net iets anders dan je auto ergens parkeren...

Dank voor de reacties:

Hieronder weer wat auto's die ik gisteren en zondag tegen kwam:
BMW 316 uit 1989

Thunderbird uit 1995

Polo uit 1992

Astra van uit 1997

Sierra 2.0 Ghia uit 1984

525 uit 1976

Frontera uit 1993

Chevy Camper uit 1980

Fiat Coupe uit 1995

Aerodeck Estate uit 1997

Audi 80 uit 1992

En als laatste deze schitterende Alto die al z'n hele leven (sinds 1984) bij de eerste eigenaar is, niet zo lang als de blauwe Daf, maar toch :)

Die Sierra is een mooi voorbeeld van een omgekatte auto. Die Alto en Accord zijn heel leuke spots! (y)

Ik heb deze 164 al eens op de foto gezet, maar ik kon een foto van het neusje niet laten.
15464410867_867b486146_c.jpg

Ik heb trouwens ook voor het eerst 100 views behaald op een foto op Flickr! :LOL:

Leuke Leidse spots gil77, een aantal had ik al eens gefotografeerd (Polo Genesis, Frontera, de ex-brandweer Mercedes/Hanomag achter de Sierra), maar die Sierra, Alto en 1976-BMW zijn natuurlijk een stuk leuker.

D-C zei:
Leuke Leidse spots gil77, een aantal had ik al eens gefotografeerd (Polo Genesis, Frontera, de ex-brandweer Mercedes/Hanomag achter de Sierra), maar die Sierra, Alto en 1976-BMW zijn natuurlijk een stuk leuker.
Dank je! Ja dat zal vast dat er wat dubbele bij zitten, ik fotografeer voornamelijk in Leiden en omgeving. Zag bij jou ook al een aantal voorbij komen die ik zag staan, maar nog niet had vastgelegd! Leuk!

Rob0032 zei:
Die Sierra is een mooi voorbeeld van een omgekatte auto.

Dat vraag ik me af, er lijkt in dit geval wel een nieuwe neus op te zijn gekomen. De portieren kunnen ook zijn vervangen. Eigenlijk kan alleen een foto van de achterkant er uitsluitsel over geven, omdat daar geen nieuwere achterlichten in passen.

Sinds ik ooit op een modelspoorbeurs een Nissan Prairie tegenkwam ben ik erop gaan letten, met als gevolg dat ik een collectie heb:

Daar had ik het gisteren met een collega over. 's Avonds reed ik naar huis, en wat zag ik toen ik de A1 opreed? Juist!

ik kwam laatst een DHL rolls royce Phamton tegen (dus een phantom met DHl Bestickering), maar kon er helaas geen foto van maken :(

Gave Prairie en Astra Van! (y)

Vandaag heb ik de volgende auto's op de foto gezet:

Opel Kadett E2 uit 1991

Skoda Octavia Van uit 2003

Helaas kon ik niet stoppen toen ik deze Subaru L-serie zag. Het is een 1.6 GL uit 1991.

929V6 zei:
Rob0032 zei:

Dat vraag ik me af, er lijkt in dit geval wel een nieuwe neus op te zijn gekomen. De portieren kunnen ook zijn vervangen. Eigenlijk kan alleen een foto van de achterkant er uitsluitsel over geven, omdat daar geen nieuwere achterlichten in passen.

Volgens mij zijn net wel de MkII-achterlichten te zien. Of beter gezegd, als de auto een MkI-achterkant had gehad dan had je die achterlichten nét moeten kunnen zien.

Wat blijft zo'n Prairie toch leuk!

Gijs571 zei:
Ik heb deze 164 al eens op de foto gezet, maar ik kon een foto van het neusje niet laten.
15464410867_867b486146_c.jpg

Ik heb trouwens ook voor het eerst 100 views behaald op een foto op Flickr! :LOL:

Dat blijft een prachtige auto, zo'n 164. (y) Voor het geval je het wilt weten: hij komt uit eind 1990.

911forever zei:
ik kwam laatst een DHL rolls royce Phamton tegen (dus een phantom met DHl Bestickering), maar kon er helaas geen foto van maken :(

:eek: Jammer. Daar had ik heel graag een foto van gezien. :)

911forever zei:

Zoiets?

maxresdefault.jpg

Gave Prairie hierboven trouwens! (y)

Nice! Ik zal mijn werkgever eens vragen of we meer van dergelijke auto's kunnen toevoegen aan het wagenpark. :p

Wouter82 zei:
929V6 zei:
Rob0032 zei:

Volgens mij zijn net wel de MkII-achterlichten te zien. Of beter gezegd, als de auto een MkI-achterkant had gehad dan had je die achterlichten nét moeten kunnen zien.

Wat blijft zo'n Prairie toch leuk!

Als ik van de week nog in de buurt ben en de Sierra staat er dan maak ik even een foto van de achterkant.

Twee spotjes, maar wel met ONK.

Een Volkswagen Kever 1300S uit 1973 met kenteken 09-13-XZ. Het is geen duidelijke foto, maar het is een 1300S. Daar zijn er niet zoveel van. Deze heeft een 1600 motor en schijfremmen voor. (y)

Foto550-PC4SD6JL.jpg

De leukste voor het laatst. Een Opel Kadett 1.6S GL Cabriolet uit 1987 met kenteken HS-44-PN in originele staat EN nog bij de eerste eigenaar. (y)

Foto550-MLFOEVUT.jpg

Deze 3 kwam ik vandaag nog tegen

Camry station uit 1991

Golf 2 uit 1985

Galant uit 1979 (nette auto)

Gave Galant & Camry Gil!!
Ook zo'n Acadiane kan me blij maken, thanks Dennis!
Kevers vind ik tof Ukkie (mocht je echt into the Beetle's zijn, op mijn photostream staan ook redelijk wat!), maar de Kadett Cabrio vind ik wellicht nog veel mooier!

oeh en dan een Prarie, wauw! (y)

Maar ook jouw Subaru, Wesley kan me doen watertanden!, natuurlijk een E-Kadett ook... Aangezien ik gigantisch achterloop met hier posten, doe ik het maar even zo... Check flickr voor een fraaie Rekord Diesel! :)

Ik ben een post aan het maken, druk druk druk.... maar één spotje post ik alvast.... een uiterst fraaie MiTO! :D

[size=small][size=x-small]een MiTo? Ja een MiTo...Waarom een MiTo? Omdat dit een medeforummer-auto is![/size][/size] :)

Op één dag!
Een MB 190 2.3 1988
Volgende week is hij 24 jaar bij zijn huidige eigenaar!!!
Zo te zien is de 190 al een tijdje aan het rusten, apk wel tot juni 2015.
Foto-UAILWWXL-D.jpg

Foto-3O33SB38-D.jpg

En deze 190 2.3 1.6 1986
Een cosworth
Foto-QABIAMJJ-D.jpg

Up van een olympische sporter, maar van wie...
Foto-VYYE8XJU-D.jpg

Nog een keer aan mijn telefoon geschud. Kan er zomaar een rondje Europa mee doen, met één overzees uitstapje.

Voor de Francofielen de Citroën Ami 6 Break uit 1965.

Uit Amerika de Pontiac Sunbird 2000 LE Convertible, van 1991. Het merk is inmiddels geschiedenis.

Om mee naar het Oktoberfest te gaan een Audi 80 uit 1992, met automaat. En met Proton-ten, mooi bedacht, maar ingehaald door de airbag.

En voor de pasta-eters deze Fiat 500 van 1966 als reclamebord.

Nog een lekkere Italiaan, de Alfa Romeo 1750 Berlina uit 1970.

Then for something totally different, zo'n Aston Martin V8 uit 1978.

Und aus Deutschland, deze VW Kever uit 1963, toen nog altijd met 1200-motor.

Nog een Brit die je niet elke dag tegenkomt, op weg naar een belangrijke bijeenkomst geloof ik... Rolls-Royce Silver Cloud II uit 1960. Blijft indrukwekkend.

In ons rondje Europa dan nog een keer Frankrijk aandoen, met deze leuke Peugeot 304 Coupé van 1973. Is al in 1974 naar Nederland gekomen, dus jammer dat hij geen kenteken uit dat jaar meer heeft...

We eindigen maar even in de Balkan, met deze Zastava 750 S uit 1978.[size=x-small]

Heerlijke spots, Alset!
De spots van V8 en Gil mogen er ook echt zijn. Heerlijk gewoon! (y)

Wat een gave spots komen er weer langs! Teveel om op te noemen! De Camry van gil77 zag ik vandaag ook staan, toen ik 'm wilde vastleggen was 'ie al weg :-(

Maar wel weer wat leuke spots:

Allereerst op woensdag deze leuke Morris Minor 1000 4-Deurs gespot in Pijnacker.

En dan de spots van vandaag, met opvallend veel Amerikanen!

Alfa Romeo 33 Sportwagon 1.4 i.e - Rotterdam-Overschie (Mijn topspot voor vandaag!)

Buick Enclave 3.6 V6 - Rotterdam-Hillegersberg

Cadillac Seville STS 4.6 V8 - Rotterdam-Overschie

Chevrolet Camaro Berlinetta 5.0 V8 - Rotterdam-Overschie

Fiat X1/9 Sport 1500 - Rotterdam-Hillegersberg

Ford Thunderbird - Rotterdam-Overschie

Ford LTD 5.8 V8 - Rotterdam-Overschie

Ford Escape 3.0 V6 - Rotterdam-Blijdorp

Honda Prelude 1.8 EX - Rotterdam-Overschie

Lincoln Navigator Van 5.4 V8 - Rotterdam-Hillegersberg (Apart model om op grijskenteken te zetten :))

Nissan Laurel 2.4 V6 SGL - Rotterdam-Overschie

Opel Kadett 3-Deurs 1.4i L - Rotterdam-Overschie (best een late volgens mij?)

Toyota 4Runner SR5 - Rotterdam-Blijdorp

hé kereltje, 500+pk not that funny mmhhmm, kan kloppen, geen audi centjes en helemaal niet bij machte het speeltje od weg te houwe...
nee das voor echte kerels

Leuke spots weer allemaal!

@sjoerd95: Heerlijke Laurel, Prelude, Thunderbird, LTD, Morris en 33 Wagon!

@Alset: Mooie Aston Martin! Verder zijn de 304 en Zastava ook erg leuk.

@gil77: Die Camry-station vind ik erg gaaf. Ik zag toevallig laatst op Marktplaats een Camry station te koop staan met de bewering dat het 'misschien wel de enige in Europa was'. Zo te zien dus niet. ;)

Ik heb de laatste tijd steeds minder vaak mijn fotocamera bij me. Hierdoor loop ik met regelmaat leuke spots mis. Helaas. Wel heb ik nog mijn telefoon, dus stilstaande auto's lukken me nog wel om te spotten.

Allereerst deze Marbella.

alkb55.jpg

16h9gud.jpg

In Zandvoort kwam ik afgelopen zondag deze nette Amazon tegen.

2gue6ol.jpg

Heel leuk, ik had op eBay een clip-on fisheye-lens voor mijn telefoon besteld. Deze kwam gisteren met de post uit Hong Kong en ik besloot hem eens uit te proberen op deze Renault 4 'Bestel'. Geeft wel een leuk effect maar verder niet heel bijzonder. ;)

vy1fro.jpg

2ivjn1c.jpg

Terug
Bovenaan