der Magistrat: Honda H-RV

Rutger DC zei:
Jeetje, dat is een wel erg droevige update en een heel wel heel lullige wake-upcall. Je bent er verder zonder kleurscheuren van afgekomen? Om maar naar het positieve te vragen: was de reis naar de VS wel goed bevallen? Ik las in het Cadillac Escalade-topic destijds geloof ik dat je een Escalade ging huren en had al het vermoeden dat dat niet in België zou zijn. :)

Dank, Rutger. Inderdaad, het was vrij heftig ontwaken...
Ik had enkel een gekneusde vinger! De kreukelzone deed zijn werk, zelfs bij zo'n oud beestje.

Die reis beviel uitstekend! Het was echt heel tof (en zo fout) om met een Escalade te toeren. Wat een wagen zeg. :)

@Pietzoveel: Dank.
Ik was er die tijd ook echt niet goed van. Nu kan ik, zelfs als liefhebber en trotse (voormalig) eigenaar wel wat relativeren: het was uiteindelijk toch maar een auto.

Ik verplaats me overigens de afgelopen weken in een Ypsilon (die ik hier al eerder geplaatst had). Aangezien ik wat nieuwe poetsspulletjes voor mijn nieuwe aanwinst heb gekocht, heb ik de Y maar even onder handen genomen; wassen, kleien, polijsten (manueel, lichtjes), sealant & wax. Of ja, enkel de motorkap had wegens tijdgebrek het volledige proces mogen doorlopen. :)
Heerlijke kleuren om te poetsen, in elk geval.
49656601477_f3f565013a_k.jpg

49655797423_f4deeb6397_k.jpg

Ik lees nu pas over de Regata, wat zonde :cry: Gelukkig zelf geen (lichamelijk) letsel opgelopen...

Blijft een goed model, die Yp. En zeker in deze kleur en staat (y)

Wat balen! :(
Staat de Yp nu gewoon op NL kenteken? Dat is niet je nieuwe aanwinst, als ik het goed begrijp?

Ja, echt heel naar. Ik was er altijd zo voorzichtig mee en dan is het toch zo snel en plotseling afgelopen. :(

De Ypsilon is van mijn moeder. :)
Mijn nieuwe aanwinst: ik zit nog in quarantaine :p, volgende week mag ik weer naar buiten en dan ga ik mijn nieuwe trots eens ophalen.
Tipje van de sluier: net zoveel vermogen als de Franse slee die ik enkele maanden in bezit had. :)

Zo. Ik heb een nieuwe auto!......

.....

.....

Op mijn naam staan.

Maar voorlopig mag ik die niet ophalen. :T
Iets om naar uit te kijken voor in april.

Zooo, wat zonde van de Regata zeg! Leuke Ypsilon heeft je moeder, voor het lenen krijgt ze wel een nieuw logootje voorop toch? :p

Ben wel benieuwd wat je nieuwe aanwinst gaat zijn, hou het topic wel in de gaten en laten we hopen dat de Corona crisis niet al te lang aanhoudt.

Brent zei:
Zooo, wat zonde van de Regata zeg! Leuke Ypsilon heeft je moeder, voor het lenen krijgt ze wel een nieuw logootje voorop toch? :p

Ben wel benieuwd wat je nieuwe aanwinst gaat zijn, hou het topic wel in de gaten en laten we hopen dat de Corona crisis niet al te lang aanhoudt.

Ja, heel jammer! : (

Ha, ik heb daar al héél vaak naar gekeken! Maar ofwel vind ik ze niet direct en dan de 2e stap is dat die krengen niet zo eenvoudig te verwijderen zijn. Die zijn nl. vastgelijmd aan de grille.

En inderdaad, thx!

Het is wel de ultieme teaser zo! Wat zou het gaan worden?

Uiteraard jammer van de Regata. Soms doet het leren c.q. opdoen van ervaring pijn zegt men wel. Voor nu even vergeten maar en genieten van de nieuwe auto. Wel de foto's goed bewaren van je Regata.

Idd jammer van de Regata, maar goed dat je er zelf niets aan hebt overgehouden!

Als er op het laatste moment geen kink in de kabel is gekomen op het laatste moment, ben ik echter wel een stuk minder benieuwd naar de opvolger dan de doorsnee-forummer :LOL:

Escher zei:

Als er op het laatste moment geen kink in de kabel is gekomen op het laatste moment, ben ik echter wel een stuk minder benieuwd naar de opvolger dan de doorsnee-forummer :LOL:

Haha, als dat geen ultieme hint is!
Ja, ik zit toch maar thuis, dus ik maak er nog wel even een spelletje hints van hoor. :)

Enne, @Marc: zeker, mee eens. Maar zoals ik al eerder zei: ik ben ergens wel opgelucht dat dé Regata-verzamelaar van Nederland hier nog wel best wat mee kon. Dus als je nog een Regat in opvallend goede staat in de buurt van de Veluwe ziet rijden, dan zie je daar de ziel van mijn trouwe beestje daar nog rond rijden.

Een twotone Yp met gele platen is gemakkelijker te spotten dan een donderblauwe S90; zal er eens op letten bij de noodzakelijke verplaatsingen in ons beider fusiegemeente.
Bij een S60 Cross Country sedan moet je niet twijfelen, da's mijn vrouw.

En natuurlijk jammer van de Regata, al heb ik - sinds het uitkomen ervan - nooit iets met dat model gehad.

Ik voel met je mee qua verlies. Het kan helaas gebeuren. Zelfs ons.

Hopelijk doet de nieuwe aanwinst het verlies wat naar de achterzijde verwijderen. En inderdaad je hebt altijd de foto nog.

Escher zei:

Der Magistrat net als meester Escher in een Pluriel?

Ik ging een klein fotootje plaatsen als teaser, maar ik kom even niet op mijn flickr. Dus dan maar tekst. :)

Ik ga er bijna 20.000km en zeker 2 decennia op vooruit. Het is voor mij een behoorlijke ommezwaai (wat gezien het leeftijdsverschil al niet anders kan natuurlijk), ik zie stiekem al erg uit naar luxe als stoelverwarming (ha...dat heb ik pas in het najaar weer nodig), cruisecontrol en een heus panoramadak. :cool:
Ik wilde eigenlijk het liefst een hybride (ik ben zo'n autoliefhebber die de Prius fascinerend vindt), maar dat aanbod was wel heel beperkt. Dus dan maar weer een benzinemotor.
O enne. De Ypsilon is een heerlijke auto om nu (nou ja, pre-coronacrisis) mee te kunnen rijden, maar de 1.2 8V is wel echt absurd traag. Dat speelde dus zeker mee in de aanschaf van mijn nieuwe auto.

Voorlopig is er echt nog totaal geen zicht op een versoepeling van de maatregelen, we wachten maar geduldig af. : (

Nou, laat maar gauw doorkomen die teaser. :) Ben benieuwd. Ik vind de Citroën C3 een erg leuke auto, ook als niet-Pluriel. De tweede generatie had daarbij ook een bijzonder panoramisch dak, zoiets als de eerste generatie Opel Astra GTC ook had.

Komt'ie!
49701312173_75fdc60f00_w.jpg

Vooruit...het is vooral een 'dakraam', meer dan inderdaad het bijzondere panoramaraam van een GTC en C4 Picasso bijv.

En achter ook een soort dakraam. Gezien de posts met/naar Escher zou het een Veloster kunnen zijn, of misschien een Kangoo BeBop?

Yup, een Veloster! Gefeliciteerd (y)

Onze Veloster is nu net een maand of 2 weg, maar we hebben er 3 jaar lang echt van genoten.

yfowg6b.jpg

CpkTziN.jpg

Jep! Uitstekend, ik heb inderdaad een heuse Veloster aangeschaft!
Ik dacht al dat de daklijn, voor zover je 'm nog kon zien, heel veel weg zou geven.

Ik zal later vandaag wel wat meer foto's (van de verkoper) uploaden.

@Rutger, en terecht toch? Echt wel wat ik zoek: karakter, tikje alternatief, luxe, schappelijk verbruik, ...
Maar goed, vanmiddag meer mét foto's!

Op Autoscout.be staan er 10 Velosters te koop in België :
https://www.autoscout24.be/nl/lst/hyundai/veloster?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&cy=B&atype=C

;)

Aha, het hoge Veloster-woord is er eindelijk uit! Superkeuze natuurlijk, echt een onderscheidende, betrekkelijk zeldzame en toch betrouwbare verschijning. Veel succes met het aftellen, ben benieuwd naar de eerste (eigen) foto's en ervaringen!

der Magistrat zei:
Ik wilde wachten op de foto's met reageren, maar aangezien dat te lang lijkt te duren... Een Veloster is altijd een leuke keuze natuurlijk!

MWH zei:
der Magistrat zei:
Ik wilde wachten op de foto's met reageren, maar aangezien dat te lang lijkt te duren... Een Veloster is altijd een leuke keuze natuurlijk!

Haha sorry. Ik neem doorgaans wat veel hooi op mijn vork...
De foto's staan op mijn laptop en ik zit nu op mijn pc, ik ga dit na de lunch oplossen, beloofd. :)

Zo. Daar is 'ie dan eindelijk officieel: mijn nieuwe aanwinst, de Hyundai Veloster 1.6 GDI I-CATCHER uit 2013.

Korte contextschets;
Ik zocht eigenlijk al 2 jaar (of langer?) een andere auto. Eerst vooral voor 'erbij', maar door de omstandigheden werd dat toch vooral: een auto die ik gewoon dagelijks kan gebruiken. Ik heb online van alles bekeken: Lancia Ypsilon, vele Fiat 500's, Mini, DS3, Alfa Romeo MiTo, ... Eigenlijk tal van auto's die ofwel net ietsje 'anders' waren, ofwel lekker luxe. In het kader van: fok dat, ik ga toch binnenkort geen huis kopen heb ik nog zeer serieus naar verschillende Abarths 595 gekeken. Afgezien van de vrij absurde prijs had dit wel wat ik zoek: vlot, luxe, modern en niet (te) onzuinig. Op papier dan. Ik ben er eens mee gaan rijden, dan kom je er natuurlijk pas echt achter of dat iets voor jou is. Lang verhaal kort: nee. Het was absoluut een heerlijke auto, deze Abart 595 C Pista. Wát een geluid en wát een snelheid: heerlijk. Leuk, dus dat plaatje klopte: vlot, luxe, snel. Dan toch zelf maar eens het verbruik gaan testen (ja, ik weet het, wie kijkt daar nu naar bij een Abarth? Nou, ik dus). Het was geen professionele meting, maar zelfs op de snelweg met 90km/h kwam de boordcomputer niet onder de 6L/100km. Toen had ik mijn Regata nog en die is zelfs zuiniger. Ik kreeg mezelf simpelweg niet overtuigd €16000 stuk te slaan op een auto met hetzelfde of een hoger verbruik. Het gemis aan cruisecontrol daar kwam ik nog wel overheen, maar dit was voor mij toch echt de spelbreker. :)
Aangezien ik het verder nog wel echt een geweldige auto vind (en het een buitengewoon toffe ervaring was), hier nog 2 foto's:
49708810877_93fad71a75_k.jpg

49708810792_182c9d8d80_k.jpg

Dan maar minder fun, op naar een hybride Toyota!
Na deze teleurstelling ben ik nog naar Wallonië gereden (150km enkel!) om er een rode (!) Toyota Auris Hybrid te bekijken (vind maar eens een rode :) ). Men zei me dat ik wel kon proefrijden, eenmaal daar aangekomen bleek dat 'dan toch niet te kunnen': waardeloos. Nu, de banden waren ook compleet versleten en 'dat was toch geen probleem'. Mijn verdere onderhoudsvragen leverde ook vreemde antwoorden op, dus neu, ik was zeker niet van plan om nog eens zo'n eind te gaan rijden. Het kostte me de hele zaterdag (11u weg, 17u thuis) en ik was niets verder. Daar komt bij dat ik tegenwoordig 's avonds amper thuis ben en in het weekend al helemaal niet. Dit bezoek was begin december, als ik het me goed herinner, en dit betekende voor mij vooral: we gaan eens tempo moeten maken.

Eerst ben ik dan nog maar even 3 weken gaan rondhuppelen in de V.S. (die Escalade-foto's post ik nog wel), daarna ben ik maar eens wat fanatieker gaan zoeken. Opeens kwam de Veloster in beeld: tof design, tikje anders, luxe, de auto ziet er nog fris uit en qua verbruik theoretisch nog best schappelijk.
Zoekend naar tweedehandsauto's moet je, dat zullen jullie hier ook wel kunnen beamen, echt een hele hoop bagger door: waardeloze foto's, vreemde advertenties, tal van onjuistheden, louche verkopers en rare schades of gebreken. Met de vrije tijd die ik heb, was dit dan ook een beste uitdaging. Toch, en ik verwees al naar de foto's, sprong deze Veloster er wel echt uit: wat een foto's zeg! Voor mij maken foto's echt het verschil voor zo'n advertentie. Natuurlijk kan ik er ook wel langs kijken, maar als iemand al te lui is om goede foto's te maken, dan zegt me dat wel wat over de rest van de advertentie (en dus de auto)...
Ik met de Ypsilon naar een dorpje net buiten Brussel, bij zo'n handelaar die een parkeerplaats vol met auto's heeft langs een typische steenweg. Het bleek in elk geval een sympathieke handelaar te zijn en na de auto wat te hebben bekeken heb ik een proefritje gemaakt. Niet eens al te lang, maar het gevoel zat wel goed. De onderhoudshistorie was helaas enkel t/m zo'n 30.000km ingevuld, maar met 129.000km durfde ik de gok nog wel te nemen (en dit namen we mee in de onderhandelingen).
Of die gok goed uitpakt, dat blijft nog afwachten natuurlijk. Vooralsnog moeten we het enkel met deze foto's doen...
49707891038_f78e1b7fd0_z.jpg

49708424531_c3041f4e02_b.jpg

49707891073_806175ed92_b.jpg

49708746407_5bcfefc641_b.jpg

49708424621_9e45d5fbb9_b.jpg

49708746217_14090dcd1e_b.jpg

49708424496_50c9ce950a_b.jpg

Hoe het er nu naar uitziet ga ik ook in april de auto niet kunnen rijden, maar we wachten maar geduldig af.

der Magistrat zei:
Het kostte me de hele zaterdag (11u weg, 17u thuis) en ik was niets verder.

Jawel hoor, dat noemen we een ervaring rijker en een illusie armer ;)

Maar wat goed! Tof dat je een Veloster heb gekozen (y)

Geen spannende kleur, maar dan komt het ontwerp misschien juist wel beter uit de verf.

Dank Piet & Barri!

Wouter82 zei:
der Magistrat zei:
Het kostte me de hele zaterdag (11u weg, 17u thuis) en ik was niets verder.

Jawel hoor, dat noemen we een ervaring rijker en een illusie armer ;)

Maar wat goed! Tof dat je een Veloster heb gekozen (y)

Geen spannende kleur, maar dan komt het ontwerp misschien juist wel beter uit de verf.

Ha, oké, oké, natuurlijk. Ik heb er nog wel wat van gemaakt hoor, maar zeker die dag wist ik: het gaat nog weken duren voor ik weer een dagje op pad kan. Dat zal toen vooral de frustratie zijn geweest. :)

En dank! Klopt, grijs is meestal totaal mijn kleur niet, maar het geheel klopt wel. En (ook) voor de Veloster geldt: vind er maar eens een én in een leuke kleur. Er staat nu één rode te koop op Autoscout24 in BE. O enne, het two-tone-interieur vind ik - sorry - helemaal niks. Dus ja: de keuze was wat beperkt, wat dat betreft en eigenlijk heb ik daarom ook wel geluk gehad dat ik relatief snel een auto heb gevonden die het gros van mijn wensenlijstje kon vervullen.

Eindelijk, leuk! Ik snap dat foto's een boel doen, ik ben er ook gevoelig voor. Deze auto ziet er op deze foto's gewoon prima uit, en er lijkt niets verborgen te worden. Al dat grijs en zwart is het enige jammere, maar ik snap de afweging en ik snap ook dat je hier prima mee kan leven, het misstaat zeker niet. Het ontwerp is al spannend genoeg. Hier ga je vast heel gelukkig mee zijn.

Enne, is deze wel onder de 6l/100km te krijgen denk je? :p

Dat is een (op het oog) heel net exemplaar! Gezien je uiteindelijk keuze is niemand heel rouwig denk ik dat het niet die Auris hybride is geworden, zelfs al was het een rode. :) Zilvergrijs is op zichzelf niet spannend, maar de Veloster heeft een felle kleur ook nauwelijks nodig om op te vallen. Fijne kilometers gewenst te zijner tijd!

der Magistrat zei:
@Rutger, en terecht toch? Echt wel wat ik zoek: karakter, tikje alternatief, luxe, schappelijk verbruik, ...

Zeker terecht! Dacht dat je had aangegeven dat de nieuwe aankoop net zoveel vermogen had als de XM, maar die heeft er 107 of 110? Er zijn nogal wat PSA-producten met 110 pk-motor, dus ik dacht aan iets als een C3 (Pluriel), C4, 1007 etc.

Da's in ieder geval een handelaar die de voorraad fotograferen serieus neemt - en dan zie je gelijk wat dat oplevert.

Ik vind 'm cool, ook in zilvergrijs. Daar ga je hopelijk maar waarschijnlijk erg veel plezier mee hebben!

Op het eerste gezicht inderdaad gewoon een erg nette Veloster, het leder ziet er ook nog strak uit, en da's geen evidentie! Ziet mijn scherpe oog het goed dat er een restyle-deukje in de bestuurdersdeur zit? Dat zou bij mij al onmiddellijk prioriteit nummer 1 krijgen :D

Ten slotte nog iets over de (soms wat onduidelijke) uitrustingniveaus van de Veloster: in Nederland had men (van minst naar best uitgerust) de i-Motion, i-Vision en i-Catcher. De i-Catcher is het makkelijkst herkenbaar aan het panoramadak, deze (schadegevoelige) velgen en volleder aan de binnenzijde. België werkte met twee packs: pack Style (uiterlijke opsmuk) en Pack Tech (navigatie, keyless start met startknop, achteruitrij-camera enz.). Zowel mijn ex-Veloster als de Veloster van mijn ouders hebben beide packs. Jouw Veloster lijkt wel het pack Style, maar niet het Pack Tech te hebben ('klassiek' contactslot en geen oogje van de camera in het logo achteraan). Klop dit?

MWH zei:
Eindelijk, leuk! Ik snap dat foto's een boel doen, ik ben er ook gevoelig voor. Deze auto ziet er op deze foto's gewoon prima uit, en er lijkt niets verborgen te worden. Al dat grijs en zwart is het enige jammere, maar ik snap de afweging en ik snap ook dat je hier prima mee kan leven, het misstaat zeker niet. Het ontwerp is al spannend genoeg. Hier ga je vast heel gelukkig mee zijn.

Enne, is deze wel onder de 6l/100km te krijgen denk je? :p

Dank!
En goede vraag. Met het wegvallen van de Regata moet ik wel zeggen dat die prioriteit ietsje is verschoven. Met mijn aantal kilometers per jaar gaat het in elk geval financieel niks uitmaken, zeker niet bij de huidige benzineprijs.

Rutger DC zei:
Dat is een (op het oog) heel net exemplaar! Gezien je uiteindelijk keuze is niemand heel rouwig denk ik dat het niet die Auris hybride is geworden, zelfs al was het een rode. :) Zilvergrijs is op zichzelf niet spannend, maar de Veloster heeft een felle kleur ook nauwelijks nodig om op te vallen. Fijne kilometers gewenst te zijner tijd!

der Magistrat zei:

Zeker terecht! Dacht dat je had aangegeven dat de nieuwe aankoop net zoveel vermogen had als de XM, maar die heeft er 107 of 110? Er zijn nogal wat PSA-producten met 110 pk-motor, dus ik dacht aan iets als een C3 (Pluriel), C4, 1007 etc.

Dank je!
Ha, ja een Auris is wel even wat anders.
Aha, vandaar. Ik had de 2.0 CT met 140pk, dus dat is wel ongeveer hetzelfde. Wel dus met een turbo (en automaat), dus die zal waarschijnlijk wel sneller aanvoelen, maar die was ook nog wel een stukje zwaarder. Niet echt te vergelijken. Ik heb wel nog naar een XM gekeken, maar zonder sponsorcontract van BP zag ik dat toch maar niet zitten. :)

Elco zei:
Da's in ieder geval een handelaar die de voorraad fotograferen serieus neemt - en dan zie je gelijk wat dat oplevert.

Ik vind 'm cool, ook in zilvergrijs. Daar ga je hopelijk maar waarschijnlijk erg veel plezier mee hebben!

Thx!

Escher zei:
Op het eerste gezicht inderdaad gewoon een erg nette Veloster, het leder ziet er ook nog strak uit, en da's geen evidentie! Ziet mijn scherpe oog het goed dat er een restyle-deukje in de bestuurdersdeur zit? Dat zou bij mij al onmiddellijk prioriteit nummer 1 krijgen :D

Ten slotte nog iets over de (soms wat onduidelijke) uitrustingniveaus van de Veloster: in Nederland had men (van minst naar best uitgerust) de i-Motion, i-Vision en i-Catcher. De i-Catcher is het makkelijkst herkenbaar aan het panoramadak, deze (schadegevoelige) velgen en volleder aan de binnenzijde. België werkte met twee packs: pack Style (uiterlijke opsmuk) en Pack Tech (navigatie, keyless start met startknop, achteruitrij-camera enz.). Zowel mijn ex-Veloster als de Veloster van mijn ouders hebben beide packs. Jouw Veloster lijkt wel het pack Style, maar niet het Pack Tech te hebben ('klassiek' contactslot en geen oogje van de camera in het logo achteraan). Klop dit?

Merci!
En damn...krijg nou zeg, heb ik daar nu gewoon overheen gekeken?! Ugh...ja, goed punt.
En aha, interessant. Ik heb eigenlijk geen flauw idee moet ik toegeven, ha. De auto leek me bijzonder compleet uitgerust, ik denk inderdaad wel dat ik een ouderwetse sleutel gebruikt heb, dus mogelijks heb ik dat pack dan niet? Ik heb de advertentie niet opgeslagen, dus ik laat me wel verrassen dan. :T

Als het goed is, is vandaag de grote dag! De verkoper moest nog wel even in de agenda kijken of het past... Dus zo blijft het spannend, verder heb ik deze week geen tijd meer en dan zou het volgende week worden.
Nooit gedacht dat de aanschaf van zo'n stuk metaal zo'n avontuur zou worden. :)

Gefeliciteerd met de aanschaf! Blijft echt een bijzondere auto, komt ze ook echt bijna nooit tegen moet ik zeggen. Reed een aantal jaren geleden een blauwe bij mij in de buurt, maar die is verdwenen nu. :(

Bij de Abarth snap ik je volledig, die knaagde bij ons ook veel en vaak. Maar wil ik er eentje hebben hier in NL dan ben ik 25-30k kwijt (als hij aan de eisen voldoet) in DL wezen kijken bij een exemplaar die qua prijs interessant was, hij voldeed niet volledig aan de eisen van de bazin maar ik vond de kleur geweldig en zag er ook zeker wel potentie in. Maar uiteindelijk bleek de auto uit de lease te zijn gekomen, lease via Fiat zelf, 2 jaar oud en 42.000 op de teller. De eerste beurt was door de handelaar uitgevoerd waar hij te koop stond. Dit laatste stond mijn vriendin het meeste tegen, het was immers een "leaseauto" dus dan zou je toch zeggen dat de auto ook weleens een dealer van binnen had gezien.

Daarna de zoektocht aan laten staan, maar weinig wat echt aan de eisen voldeed en vooral binnen het maximaal gestelde budget bleef want het ik vind 25-30k voor een Fiat 500 eigenlijk gewoon te zot voor woorden, haha. o_O

Hé Brent,
Thanks! Ja, de Abarth is hier wel een stukje goedkoper. Tussen de €15k en €17 vind je al wel best wat recente exemplaren. Nog steeds zeer veel geld voor zo'n kleine stuiterbal, maar wel een stuk prettiger dan de Nederlandse prijzen.

Hier zijn 2 matige foto's:
49892594338_88ccc42821_k.jpg

49893419802_c48572f8a7_k.jpg

De auto lijkt de 2 maanden stilstand prima te hebben doorstaan en de eerste rit is ook goed bevallen. Ik heb specifiek gevraagd of de verkoper de auto niet wilde wassen - blijkbaar was dat een wat bijzondere vraag, dus nu heb ik een tamelijk stoffige en vieze Veloster. Prima, na dit weekend ben ik een weekje vrij en dan kan ik dus op mijn gemak met mijn hele set poetsmiddelen aan de slag gaan.
Veel over het rijden kan ik nog niet zeggen, behalve dat die 140pk wel echt prettig is na dat suffe gepruttel in de Ypsilon. :)
En maar eens afspraak maken bij een lokale garage om wat grotere onderhoudszaken (er lijkt iets te rammelen voorin bij bochten op wat hogere snelheid) eens mee te nemen. En inderdaad eens kijken wat we aan dat kleine putje in de bestuurdersdeur kunnen doen. Stap voor stap.

Een 1 en dan ongetwijfeld een X of Y... ;)
Nu ja, zoveel Velosters rijden er niet, al valt dat grijs minder op dan het oranje.
Zal hem wel eens spotten in de buurt ;)

Netjes hoor! Zag op jet Flickr-account al wat foto's voorbij komen die de indruk wekten dat de Grote Schoonmaak is aangevangen. :)
Kun je er vervolgens lekker mee rijden.

Goed gezien, Rutger!
Ik moet er nog aan wennen dat mijn Flickr-foto's direct zichtbaar zijn. :)
Ik ben inderdaad lekker bezig geweest met schoonmaken. Inmiddels heb ik de auto gewassen, gekleid én een heel stuk al gepolijst (manueel). Hopelijk kan ik het polijsten morgen afronden, dan moet ik de auto alleen nog in de was zetten en nog een mooie sealant erover.
Al met al een goede 10 uur werk, maar het leidt ongetwijfeld tot een mooi resultaat!

Wat foto's van het afspoelen en het wassen;
49916689832_896f7af570_k.jpg

49916690752_2876c73797_k.jpg

49916389511_e01e7ce3fe_k.jpg

49916689952_cb92f6ada1_k.jpg

Na het wassen:
49916690087_cd799e0375_k.jpg

49915874578_1e5574653e_k.jpg

49916389551_059c1e56a7_k.jpg

Duidelijk al even niet meer schoongemaakt.
49916389641_0b7a85539d_k.jpg

Dan dit nog ontdekt:
49915874483_5ac06eeed3_k.jpg

Echt bijzonder, het is aan beide kanten. Slecht gespoten?

En zo staat de auto nu:
49916690217_ae202b6e31_k.jpg

In de garage zodat ik op m'n gemak het proces nog af kan ronden. De auto bleek overigens wel echt fors breder dan ik gewend was, de auto past op zich nog wel goed in de garage, maar gezien de bestuursdeur gigantisch is, ga ik nog wel wat moeten oefenen om de auto wat meer 'in de hoek' te zetten.
Verder nog een eigenaardigheidje ontdekt: er zit een knopje om de spiegels automatisch in te laten knappen: handig! Vreemd genoeg klappen ze echter niet automatisch in als je de auto vergrendelt. Daarvoor kan je blijkbaar de module van bijv. een ix35 installeren, maar dat kost dan ook al snel weer €100. We zien nog wel wat ik daarmee ga doen.

Goed om te lezen/zien dat je je Veloster eindelijk hebt kunnen ophalen! Gefeliciteerd!

Je hebt alvast mooi poetswerk geleverd, nu nog het onderste (hoogglans zwarte) gedeelte van de grille ;) Samen met de 'diffusor', het dakspoilertje en de A-stijlen echt vreselijk om netjes en swirl-vrij te houden...

Vreemde lakschade trouwens ter hoogte van de regengootjes. Dat heb ik nooit bij mijn één van onze Velosters opgemerkt... En het kan ook niet van dakdragers o.i.d. zijn, want die worden niet daar gemonteerd.

De elektrische buitenspiegels zijn inderdaad een eigenaardigheidje; je raakt er wel vrij snel aan gewend. Nooit geweten dat je deze automatisch kan laten inklappen met de module van een ix35. Kan dit bij de dealer voor € 100? Want dan zou ik het nog serieus overwegen.

Ten slotte kan ik je alleen maar bijtreden m.b.t. de breedte. De Veloster is een vrij forse auto (+- 1m80) als je van zo'n eighties Fiat komt. Ik had hetzelfde voor toen ik de overstap van mijn Pluriel maakte. Anderzijds is ook dit iets waar je vrij snel (en hopelijk snel genoeg) aan went. De SSR is exact 2m breed en ook dit raak je gewoon.

Terug
Bovenaan