der Magistrat: Honda H-RV

Maggie woont in België, daar staan ongeveer veertien laadpalen. Kan nog spannend worden! :D

der Magistrat zei:
Merci BleuZ NL! Ik ben alweer aardig de oude, hoewel je nog wel duidelijk kunt zien dat ik op m'n snufferd gevallen ben. Daarom: stop met fietsen en ga met de auto! :)

Gisteren heb ik weer zo'n busje (ja, erg enthousiast word ik er ook niet van) bekeken. Dit keer een Fiorino. Dat mag je vrij letterlijk nemen, trouwens en ik ga even de verkoper citeren: 'Dit is een meeneemprijs en meer moeite ga ik er niet in steken ze.' Dus ik heb er niet mee kunnen rijden. De auto zag er wel oké uit, wat beter dan de Nemo. Wel zit de distributieriem er aan te komen en het niet-proefrijden is voor mij eigenlijk sowieso al een sterke afknapper. Jammer, want witte of zwarte kleine busjes die nog redelijk dichtbij staan zijn vrij schaars, gek genoeg. Of toch zeker voor een wat redelijker (naar mijn mening) budget. Ook jammer van de tocht naar Sint Niklaas, ik had van een autodealer toch wel wat meer service verwacht. Aan de telefoon klonken ze ook een stuk vriendelijker. We hadden zelfs een afspraak...Maar het enige wat hij deed was de deur naar de 'tuin' achter openen om me de auto aan te wijzen: 'kom maar terug als ge nog vragen hebt'.

Klinkt helaas redelijk bekend, laatste tijd bij verschillende bedrijven geweest om te kijken voor een vervangers van auto's van vrienden en/of kennissen. Bij 3 van de 4 bedrijven krijg je gewoon geen auto mee wordt er op afstand een bod gedaan op de auto zonder ook maar enig rondje om de desbetreffende auto. Proefrijden mag pas als je samen over de prijs overeengekomen bent, je kan er wel onderuit maar dat is als de auto niet bevalt qua rijden of zo. Want zoals de verkoper zei: "Ik moet natuurlijk wel weten hoe serieus de klant is" laat ik het zo zeggen, bij geen enkel van deze bedrijven zijn we ook maar verder gegaan omdat we er veelal direct klaar mee waren. (n)

En natuurlijk snap ik dat die bedrijven niet 100.000 mensen proefritjes willen laten maken, maar deze klanten zijn benieuwd naar de auto hebben het geld ervoor en willen een weloverwogen keuze maken. Die gaan niet eerst over de prijs praten, die willen weten of het wel echt is wat ze zoeken. o_O

Nou ja, een busje heeft der Magistrat nog niet. Ik blijf zoeken, inmiddels heb ik wel alweer een andere op het oog.

Nee, nu post ik eigenlijk om iets anders. Ik zoek een verdelerkap voor de Regata. Ik heb er al een besteld, maar die pastte niet. Een andere werd niet geleverd, 'op'. Er zijn zo ontzettend veel vreemde onderdelenwebsites, dat ik hier eens wil polsen welke jullie gebruiken/zouden aanraden.

Verder heeft de Regata eindelijk mooie wieldoppen, een scoop daarvan vind je in het recente meetingtopic. Zelf zal ik binnenkort nog wel betere foto's maken, hoewel binnenkort een tamelijk rekbaar begrip is. :)

Deze site gebruik ik altijd
Nooit problemen mee: https://www.mijnautoonderdelen.nl/fiat/regata/67185/67194/verdelerkap

Lycan Capri zei:
Deze site gebruik ik altijd
Nooit problemen mee: https://www.mijnautoonderdelen.nl/fiat/regata/67185/67194/verdelerkap

En juist met die site had ik wel problemen. :)
Toch bedankt, wellicht het overwegen waard het nog één keer te proberen.

:) zo blijkt maar weer dat ieder andere ervaringen heeft

winparts.nl of mister-auto.nl al geprobeerd? (Van die laatste ben ik absoluut geen fan maar anderen schijnen het wel okay te vinden)

Bogijn.nl. Super service, goede prijzen. Absoluut een hele dikke aanrader.

Winparts vind ik dan weer een hele grote afrader :p.

Dank, uiteindelijk via Bogijn het onderdeel besteld. Het zou vanmorgen bezorgd worden, maar ik was helaas niet thuis. Ik was namelijk bezig een garage te vinden...:
De Regata klonk wat vreemd, dus ik vertrouwde het niet helemaal. Plots startte de auto helemaal niet meer. Iets later kreeg ik de 1.3 viercilinder gelukkig weer aan de praat, maar er brandde een acculampje. Ook liep de motortemperatuur lekker op: ai! Een blik onder de motorkap leerde mij dat er zo'n mooi zwart ding ontbrak: verhip, waar is de multiriem? Ik vrees/vermoed dat mijn alternator (die ik al wat langer niet helemaal vertrouw) er wat mee te maken heeft, dat zoekt de Fiatgarage nu uit. Geen EMW-Zeelandmeeting dus voor mij, ik ga dit weekend maar een lekker stukje fietsen.

Ohhhhjeee. Dat is rottig. Dynamo is helaas vrij prijzig, maar zal bij je Regata geen hele grote klus zijn denk ik.

Bogijn / mister auto/ winparts allemaal prima ervaringen mee.
Voor onze honda civic ooit eens een imitatie demper besteld bij winparts voor 64 euro :D
Goedkoopste die mijn garage kon leveren was nog steeds 135 euro en bij de Honda dealer gewoon dik 300 euro, die zal ongetwijfeld veel beter zijn, maar het goedkope dempertje heeft 5 jaar prima gedaan en was nog als nieuw toen de wagen weg ging.

O nee. Al mijn foto's zijn ook weg. Vuile kapitalisten! Etc. Ik ga eens zien wat ik kan doen.

Verder heb ik weer een Regata in de garage staan. (y) Wel een stuk prijziger dan verwacht, maar hé, de volgende keer doen we ook dit gewoon lekker zelf.

Micha D. zei:
Flickr ;). Kunnen we je ook makkelijker volgen.

35587253006_5a5851eba9_b.jpg

Ik ga eens wat proberen dan. Nu heb ik niet direct zin om de hele zooi aan foto's over te plaatsen, maar ik ga dat t.z.t. wel doen. Hier dus alvast een eerste fotootje van de Regata op nog de oude wieldoppen.

Flickr kun je gewoon je hele map met alle foto's in een keer op gooien, dat is bijna geen moeite.

Blijft toch wel een mooie verschijning hè, met die grappige achterspatborden.

Micha D. zei:
Flickr kun je gewoon je hele map met alle foto's in een keer op gooien, dat is bijna geen moeite.

Blijft toch wel een mooie verschijning hè, met die grappige achterspatborden.

Ik heb een selectie van alle foto's op Photobucket gezet en die selectie staat tussen al mijn foto's (incl. vakantiefoto's en mijn Untappd-collectie); niet zo evident zo alles weer aan te klikken. Maar in een uurtje moet ik dat wel af hebben.

Thx. Ha, grappig, aerodynamisch zijn ze vooral hoor. :)

Inderdaad even naar Flickr gaan. Werkt tig keer gemakkelijker. Hop!

Zojuist heb ik een mondelinge overeenkomst voor de aanschaf van een auto bereikt!
En inderdaad, het gaat iets héél spannends worden. :)

der Magistrat zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
der Magistrat zei:
Zojuist heb ik een mondelinge overeenkomst voor de aanschaf van een auto bereikt!
En inderdaad, het gaat iets héél spannends worden. :)

4C? :D

Ben benieuwd!

Ik mag niet van mijn vriendin! Ik heb een nieuwe baan (vanaf maandag) en een 4C leek me wel leuk om dat te vieren, helaas, haha.
Nee, ik ben weer lekker de rationele kant op gegaan, hoewel een stoere sticker nog wel wat actie insinueert.

Gefeliciteerd! Een stoere sticker. Je maakt me nieuwsgierig haha!

Goedemorgen,

Er is toch een ietwat onverwachte ontwikkeling. Ik had gisteren slechts 10 minuten de tijd voor het tekenen van de 'bestelbon' (het koopcontract). Daar werd me plots, geheel tegen eerdere berichtgeving in, gezegd dat er géén onderhoudsboekje meer was, maar 'dat de auto altijd bij de dealer onderhouden was'. Wel werd gezegd dat de auto bij aankoop voorzien wordt van een nieuwe distributieriem, nieuwe olie, nieuwe filters, nieuwe voorbanden en dat de ratel voorin (vermoedelijk de multiriem) aangepakt zal worden. Wat dat betreft kan je je afvragen of zo'n onderhoudsboekje nodig is (de auto is ongeveer zeven jaar oud en heeft nog geen 150.000 gereden). Maar toch, ik heb gezegd - mede gezien de beperkte tijd / de tijdsdruk - dat ik er snel op terugkom. Dat geeft me dit weekend om deze verandering wat in perspectief te zetten.
Het voelde in elk geval een beetje als: ah nu je gaat tekenen, trouwens... Men is dan sneller geneigd dat dan te aanvaarden, maar ik wilde juist daarom even een stap terug zetten om eens te kijken wat het totaalplaatje eigenlijk is. Kortom, dit weekend kunnen we het nog eens even allemaal op een rijtje zetten.

Even die dealer opbellen die de auto dan altijd onderhouden heeft, en vragen of zij meer erover kunnen vertellen.

RobEU zei:
Even die dealer opbellen die de auto dan altijd onderhouden heeft, en vragen of zij meer erover kunnen vertellen.

Dat ga ik zo inderdaad doen, hoewel ik niet weet welke dealer dat is. Wellicht (hopelijk) staat er iets in het (nationale) systeem.

Ja precies, of anders vragen aan de verkoper. Als diegene zo zeker is dat 'ie altijd onderhouden is bij de dealer, dan zal diegene vast wel weten welke.

En als t niet goed voelt, dan niet doen.
Idd eerst maar even de garage bellen die m onderhouden heeft.

Kleine update
Ik heb gebeld met de persoon waar ik steeds contact mee had. Hij zei me dat de verkoper inderdaad geen onderhoudsboekjes heeft, maar dat hij de onderhoudshistorie wel kent en er wat over kan zeggen en deze zelfs eventueel zou kunnen doorsturen. Ik belde wat later met de garage (de verkoper). Daar werd me gezegd dat dat wellicht zo is, maar dat ze nu in verlof gaan en of ik over 4 weken (!) zelf weer even contact kan opnemen. Ja, hallo zeg. Lekker klantvriendelijk. Ik ga nog even verder zoeken.

Verder ga ik vrijdag met de Regata op pad voor een mooie tocht door Engeland (+/- 1500km). De auto is netjes gepoetst en in de wax gezet, de vloeistoffen zijn nagekeken: oftewel, klaar voor de reis. Foto's volgen later, natuurlijk.

der Magistrat zei:
Nee, ik ben weer lekker de rationele kant op gegaan, hoewel een stoere sticker nog wel wat actie insinueert.

Misschien mogen we dan nu toch wel weten om welke auto het ging (ik denk dat je 'm ook over vier weken niet gaat kopen) en wie weet, heb je een foto van die stoere sticker voor ons?

cirKel zei:
der Magistrat zei:

Misschien mogen we dan nu toch wel weten om welke auto het ging (ik denk dat je 'm ook over vier weken niet gaat kopen) en wie weet, heb je een foto van die stoere sticker voor ons?

O oeps! Sorry, cirKel, fair enough, enough.
36047281362_f4b1506655_b.jpg

En dank weer, heren. Ik ga maar weer eens verder kijken.

Barri zei:
Ah, dus toch op busjes jacht!

En dan heb ik nog niet eens de foto's van een knap lullige schade laten zien. :( Ik ga me dit weekend eens op mijn Flickr- en Photobucketaccounts richten, dan volgen de updates snel. Beloofd. :)

En BRG, thx. Ik weet niet waar de 2010 vandaan komt, maar dit is wel een potentieel goede suggestie. Ik neem die mee.

Laatst bewerkt:
der Magistrat zei:
En BRG, thx. Ik weet niet waar de 2010 vandaan komt, maar dit is wel een potentieel goede suggestie. Ik neem die mee.

Helemaal bovenaan de advertentie, naast kilometerstand en prijs, staat bouwjaar 2010.
De 2003 slaat op het jaar waarin het betrokken model Combo uitgebracht werd.

Huh? Dit model komt uit 2001. Deze gewoon 2003, maar dankzij een luie hergebruiker van die advertenties staat er nog 2010 van de vorige advertentie.

Huh, een oud rood autootje erbij? Ik ben benieuwd!

En ehm, die Combo is wel een diesel he! Ik denk dat die Fiorino een benzine was.

Maar voor je andere werk is dus ook een busje nodig, of niet?

RobEU zei:
Huh? Dit model komt uit 2001. Deze gewoon 2003, maar dankzij een luie hergebruiker van die advertenties staat er nog 2010 van de vorige advertentie.

Een diesel bestelwagen met 97.000km in 14 jaar???

British Racing Green zei:
RobEU zei:

Een diesel bestelwagen met 97.000km in 14 jaar???

Het blijft België... Als je curryworsten ermee bezorgt in een stad dan gaan de kilometers niet zo hard. Model uit 2010 ziet er bovendien iets anders uit.

RobEU zei:
Model uit 2010 ziet er bovendien iets anders uit.

Als ik google op Opel Combo 2009 krijg ik wel dat model.
Kan altijd een winkeldochter geweest zijn...
De Combo/Doblo kwam pas in 2012 als Opel op de markt.

Hier nog een oude foto van de gezusters XM en Regata.
35462560313_33ee88ba03_k.jpg

Vandaag even geen bestelbusjeszoektocht, maar zoals aangekondigd een grote switch van Photobucket naar Flickr.

Edit: Vooralsnog vind ik het iets te omslachtig om alle oude fotolinks aan te pakken, dus ik zet een gedeelte (wat ik vandaag heb 'verwerkt') maar even hier:
35872519410_591c14666c_b.jpg

36266678545_dfd8f96057_b.jpg

35433673824_241592d86a_b.jpg

35433705244_fbcc12a07d_b.jpg

35462550313_594b491c9b_b.jpg

36266657165_b0e4789c84_b.jpg
36132596031_95be408595_b.jpg

35872550010_3dee5b1c55_b.jpg

36225280226_54b494cd15_b.jpg

36266667695_8bab159582_b.jpg

35462509103_1beac12565_b.jpg

36266657165_b0e4789c84_b.jpg

35462572863_e556d5af89_b.jpg

36225297036_cb92df01c5_b.jpg

En dan hier het trieste gevolg van een (behoorlijk achterlijk geplaatst) paaltje:
36100510642_368334a887_b.jpg

Ik vermoed dat de bumper ooit is overgespoten, want echt schade voel ik niet of nauwelijks, maar de lak is tot een stuk naar achteren gaan scheuren. :cry:
Nu eens kijken wat het repareren/herstellen hiervan kost, want dit ziet er echt niet uit. Ugh, ik haat paaltjes..

Oef. De zomer voorbij en al tijd is het hier maar stil en stoffig zeg.
De bumper is helaas nog steeds beschadigd, een project wat ik jammer genoeg maar uitstel. Ik pak (ergens) liever wat concreters aan. Daarom ga ik binnenkort de olie vervangen, maar nu stuit ik op talloze verschillende oliefilters die goed zouden zijn voor mijn auto. Hier moeten vast nog mensen zijn die hetzelfde probleem hebben: welke kies je?
De olie weet ik al wel, mooie minerale Castrol 15W40.

Laatst bewerkt:
Mag ik daaruit concluderen dat project koerier en dus ook een bestelbusje zijn afgevoerd?

De Regata. Onze vrolijke Italiaan is voorzien van wat nieuwe 15W40-olie (minerale, natuurlijk). Verder zit er een nieuw brandstof- en oliefilter op en is tevens de verdelerkap vervangen. De schade komt er maar niet van, dat zal voor na de winter worden. Nu is het in elk geval te koud zout voor deze roestbeminnende sedan. De kilometerstand staat op een kleine 122.000km, dus een goede 20.000km gereden de afgelopen 2 jaar. Met zo'n leaseauto staat de Regata echter wel wat vaker stil, maar in de winter is het wel fijn dat we niet enkel van het OV afhankelijk zijn.

O en het broertje/zusje/x van onze auto stond recentelijk op AW!
Jammer van de zeer negatieve reacties, hoewel het me ook ergens doet denken dat we blijkbaar een goede versie aangetroffen hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan