Elco: Peugeot 306 Cabriolet, 407 Coupé & 404 Berline

De rode gaat waarschijnlijk naar Luuk, die ook de rigfoto daarvan heeft gemaakt. Voor een heel vriendelijk prijsje, vanwege de schade en 't feit dat ik niet graag met dubbele lasten zit.. :)

Verder heb ik hierbij de eerste eigen 'open' foto's! Gisteren heb ik 'm net na Joure open gegooid, om met een relaxte 100 km/u door te rijden naar Amsterdam. Daar werd ik op de laatste kilometer verrast door een o zo prettige regenbui. Hoort erbij, gelukkig hoefde ik niet al te lang stil te staan voor stoplichten... Afgezien daarvan is 't, zowel open als dicht, een hele prettige auto om afstanden mee af te leggen.

DSCF8916_zps63384751.jpg

DSCF8914-2_zps6e3c8f64.jpg

Wat een lekker kleurtje zeg! Heerlijk! Kan zo in het doorbreek-de-sleur-van-50-tinten-grijs. ;)

Gaaf Elco! Ik zag hem een tijd geleden al voorbij komen op DF, nooit verwacht dat een bekend hem zou gaan kopen. Het is volgens mij echt een rete strak exemplaar.
Bekende parkeerplaats ook, al ontelbaar vaak gestopt om even wat te eten en drinken.

Ik zie hem binnenkort vast wel weer een keer door de stad schuiven. Veel plezier ermee(y)

Yellow Cab zei:
Net even Elco's nieuwe vervoer bekeken, ziet er heel goed uit. Alleen nog even die Pininfarina-badge vastzetten. ;)

Nieuwe vervoer ziet er heel goed uit, maar er is nog iets meer werk te verzetten Yellow Cab ;) In ieder geval zijn het 'leuke' klusjes zoals: kofferbaklicht continu werkende krijgen als kofferbak open is en dat de dagteller niet meer reset als je je licht uitzet :T

Kofferbakkleplampje brandt prima constant, maar alleen als de klep maximaal open staat. Ik heb gezien dat ik de klepspanning kan instellen, maar of ik dat de moeite waard vind moet nog blijken. Die dagteller laat ik lekker zo; geen zin om aan bedradingen te moeten zitten voor iets wat eigenlijk zo erg niet is :).

@ Daan,

Binnenkort met mooi weer maar 's door de stad cruisen!

Hahaha, is weer eens wat anders dan een deur of een radio :LOL:
Maar je dak is recent al vernieuwd las ik, dus ik zet dit keer in op een paar mistlampen!

Die kleur is echt zo lekker! Elke keer dat ik 'm zie denk ik 'yes', en dat wordt vast alleen maar beter naarmate de temperaturen oplopen. Aan de andere kant, met sneeuw op 't dak is het alsnog fijn rijden en met 'n droog dak en 9 graden buitentemperatuur is open rijden ook erg goed te doen.

Heerlijke auto.. maar die 2000 kilometer in een week moet ik niet vasthouden. Da's naast veel te veel ook gewoon zonde.

Jaune1_zpsb50e4369.jpg

Wezen kamperen in Lampegat

Jaune2_zpsc40229f1.jpg

Open rijden met temperaturen rond de 9 graden, prima!

Kleine update:

DSCF9044_zpse1e96d51.jpg

en

DSCF9045_zpsfa9e6236.jpg

Stickers van de vorige eigenaar verwijderd, en achterop een reclamevrije kentekenplaathouder geplaatst. Subtiele dingen, maar 't maakt hem zoveel strakker. Luxe kentekenplaten zijn een volgende uiterlijke modificatie, maar waarschijnlijk pas na de laatste pekel. Deze platen zijn zo gemakkelijk schoon te maken. Ook heb ik voor nieuwe ruitenwissers van SWF geplaatst. Geen flatblades dit keer; ik ga voor de originele look.

En ik heb met mijn domme kop een deukje in de kofferklep gemaakt door hem onnadenkend dicht te slaan met een uitstekend flitsstatief erin :cry:

Hé leuk, een banaan (y)
Heb ook ooit in een ver verleden een knalgele 306 cabrio gehad, een wagen die bij aankoop net één jaar oud was.
Wat een schitterende auto,
heerlijke rijdersbolide!!!

Met iets soortgelijks ben ik dus al de hele dag bezig, maar tot op heden zit 't deukje er nog steeds in. Dit zal me niet nog eens overkomen... :)

Netjes zo! (y)

Elco zei:
En ik heb met mijn domme kop een deukje in de kofferklep gemaakt door hem onnadenkend dicht te slaan met een uitstekend flitsstatief erin :cry:

Doet me denken aan het moment dat ik bij het instappen een deuk in de deur trapte bij een auto van 4 maanden oud :rolleyes:

Tsja, dat is ook naar... Ik leer er maar mee leven en laat 't gewoon niet nog eens gebeuren! Verder heb ik bij Nefkens 'n afspraak gemaakt voor het laten afstellen van m'n klepspeling. Daarna zal 'ie vast mooier, stiller lopen!

Mooie wagen hoor; kleurtje kan ie prima hebben! Cabrio is echt heerlijk!
En inderdaad: met deze temperaturen is het prima om open te rijden; kacheltje lekker warm en warme sjaal om de nek en gaaaan! Als er maar geen neerslag is (y)

Ik merk wel dat 't echt een liefhebberskleurtje is. Mensen die iets met auto's hebben vinden het erg gaaf, terwijl 'normale' mensen *gaaap* het belachelijk vinden en liever een zwarte of grijze zien. Ik houd daar wel van :)

Elco zei:
De sterrenhemel beleven vanuit een auto is ook een bijzondere gewaarwording.

Ha, leuk dat je dat zegt! Peugeot heeft een poosje geadverteerd in tijdschriften met een geparkeerde 306 Cabrio met open dak, waarin iemand (een stelletje volgens mij) naar de sterrenhemel zat te kijken, met één vallende ster. De slogan daarbij: 'Kun je eindelijk de sterren zien vallen, valt er niets meer te wensen.'

Ik vond het een leuk gevonden advertentie, vandaar dat hij me bijgebleven is. Net een half uurtje zitten Googlen, maar ik vind hem helaas nergens.

Complimenten voor de schitterende auto trouwens!

Of op een zomerdag net tegen de avond nog een stuk moeten rijden. Zon die ondergaat, heerlijk de eerste koelte van de avond die de auto binnen waait, vogeltjes die nog mooi fluiten icm het geluid van krekels....*zucht* Ik mis m'n Megane Cabrio soms iets te veel.

Verrek ja, jij had vroeger een Megane Cabrio! Dat is al zolang geleden dat ik het weer vergeten was. Volgens mij zat 't jou onderhoudstechnisch niet zo mee?

Enne, @j.ko, woonde jij niet ergens in de provincie Groningen? Dan moeten we als het weer een beetje bijtrekt eens een fotoshoot doen. Jouw Volvo is namelijk ongeveer net zo gaaf!

Nee, ik woon niet in Groningen, verre van zelfs. West-Brabant ligt zo'n beetje aan de andere kant van 't land. Maar ik begrijp je verwarring, want mijn Volvo heb ik in Appingedam gekocht; meer dan 300 kilometer van huis... je moet er wat voor over hebben.

De grap is trouwens dat de vorige eigenaar van mijn Volvo 480 hem ingeruild heeft op... een Peugeot 306 Cabrio (bij Mulder-Steendam in Delfzijl)!

Dit wassem:
p1030117j.jpg

Inderdaad nogal wat probleempjes: motorsteun (dus bewegende schakelpook) ramen die slecht op en neer wilden, alarm met een eigen willetje, antenne die maar half naar boven wilde, knipperlicht wat soms haperde, evenals de centrale deurvergrendeling. Dat was 'm volgens mij wel ;)
Maar ik mis het cabriogevoel vooral, de auto op zich niet ;)

Ik hoop dat dat me bespaard blijft! De Mégane en 306 zijn namelijk een soort van bloedbroeders. Mijn ramen zijn niet de snelsten maar luisteren goed naar m'n commando's -en ik heb de oplossing-, de antenne en CV doen het goed, en de sirene van het alarm heb ik 'gemodificeerd'. Qua looks vind ik de 306 alleen veel fraaier... die wigvorm van de Renault maakt 't toch een optisch kort ding, terwijl de 306 vrij gestrekt oogt.

Ik moest mijn ramen omhoog duwen (het laatste stukje) :p

Mmm, ik zou nu ook eerder voor de 306 gaan... iets tijdlozer en wat 'stoerder'. Al vind ik de Megane wat sportiever ogen. En de mijne vond ik mooi door de blauw/grijze lak en het blauwe dak. Daarnaast had ie ook de, in mijn ogen, mooiste velgen.

Ach, eerst nog maar eens een tijdje door met m'n Astra...wellicht ooit als tweede auto weer een cabrio :)

Ai, dat van die ruiten is dan inderdaad erg onhandig. Verder had je inderdaad wel één van de mooist mogelijke uitvoeringen (y)

Ik heb een beetje hezelfde inderdaad, mis het cabriorijden maar m'n Megane niet. Al deden al mn ramen het wel (y).

De Megane komt er dus niet zo goed vanaf... Ik vind het cabriorijden nu in ieder geval al heerlijk, en dan is 't nog geeneens zomer geweest. Sterker nog: alleen maar meer sneeuw.

Ik heb vandaag acht kleine dingetjes aan het exterieur aangepast (wie vindt ze?), en de leeuw uit de vorige 306 ook hier weer op het dashboard geplakt. Dat blijf ik mooi vinden, zeker nu met de gele strip in het interieur.

DSCF9107_zps63ec3101.jpg

DSCF9108_zpsd1db47ec.jpg

DSCF9114_zpsfdd248ed.jpg

DSCF9113_zps0d7ecbb4.jpg

DSCF9115_zpsc706a5d1.jpg

DSCF9105_zpsbffbd901.jpg

DSCF9100_zps861c9405.jpg

Op een Phase 1 was dat het overwegen waard geweest, maar een Phase 2 vind ik daarvoor te modern. Mistlampen moeten er wél ooit in, daar ben ik inmiddels over uit ;)

die leeuw op het dash straalt zoveel luxe uit, vond ik bij de rode ook al. Lijkt gelijk een veel duurdere auto!

Mistlampen zou ik er idd ook in gaan zetten. Oogt net wat netter.

Die leeuw op het dashboard vind ik beter bij de Cabrio passen dan bij je vorige 306.
Al had ik bij deze op het dashboard persoonlijk gekozen voor 'Peugeot' of '306'.

Prachtige auto! Ik vind de 306 cabrio qua design één van de automobiele hoogtepunten van de afgelopen decennia, bijzonder fraai! (y)

Verder, een gele cabrio, tja ik zal niet zeggen dat dat fout is natuurlijk. Mocht mijn eigen gele cabrio ooit overlijden dan is een 306 cabrio een grote kanshebber om het gat in mijn verzameling op te vullen. :cool:

Mooi hoor! Dit was vroeger 1 van mijn lievelingsauto's, ik heb er toen een uitgebreide tekening van gemaakt. Het model van na de facelift vind ik ook het mooist. Veel plezier ermee, maar dat komt vast wel goed.

Nou, Idranor, jouw cabrio is naar verluid zo betrouwbaar dat je nooit een nieuwe nodig zult hebben. Die 306 zit er dus waarschijnlijk niet in ;)

@ QV,

Is je website met tekeningen nog online, en staat 'ie daar ook bij? Ben wel benieuwd! En inderdaad, de Phase III is nog mooier. De 306 heeft als één van de weinige auto's twee succesvolle facelifts doorgemaakt.

Nee, die gele lampjes gaan er echt niet komen :).

Vandaag ondanks de niet al te hoge temperaturen en weinig zon wel heerlijk een tocht gemaakt langs allerlei Noord-Groningse dorpjes Lekker rustig, max. 60 km/u over slingerende dijkweggetjes. En dan moet 't nog zomer worden...

DSCF9154_zps57ecc2d8.jpg

DSCF9153_zpscec0c95e.jpg

DSCF9161_zpsdedd49ea.jpg

DSCF9163_zps1e07c0e6.jpg

Ik vond dat dat toch wel mocht nadat ik met wat bloed en zweet de dubbele bediening voor het grootste gedeelte heb gedemonteerd. Veel beter zo!

Mooie auto. Opvallende kleur, maar waarom ook niet.

Tipje: bij de volgende beurt die lelijke slagloodjes vervangen door plaklood.

voiture zei:
Tipje: bij de volgende beurt die lelijke slagloodjes vervangen door plaklood.

Ja! Dat moet absoluut gebeuren, want dit is echt heel erg lelijk. Is dat slaglood zonder al te veel schade te verwijderen?

JW01 zei:
...en ook mooie site trouwens

Dankje! Die moet ik nodig weer eens updaten :)

Op zich zit slaglood alleen om de rand geklemd, maar als het er al lang op zit heb je wel kans dat je beschadigingen (en natuurlijk vuil) er onder hebt. Maar het is het proberen waard: gewoon er af halen en zien hoe de velg daar is. Als het echt erg beschadigd is, kan er altijd nog een nieuw slagloodje over heen.

Dan gaat dat ooit ook nog eens gebeuren, maar 't heeft geen haast. Eerst wat andere prio's op technisch vlak en ook qua brandstof gaat er iets teveel doorheen.

Nu zijn het bij toeval excessief volle weken waarbij in het noorden des lands wonen niet handig is, maar zelfs dan blijft het kilometrage gewoonweg belachelijk voor een benzineauto. Resultaat:

WP_000505_zpscb2245c5.jpg

Beter dan de fabrieksopgave, hoe doe je het weer o_O

Ik zit er een litertje onder nu...met een diesel uit 2010...

Vroeger kon dat nog. Met een moderne auto haal ik de fabrieksopgave ook nooit en met 'n litertje afwijking zit je nog keurig.

Hup, een mooi passende Brodit-clip met Lumia 800-houder geplaatst. Ik kon deze overnemen van een vriend die z'n fantastische 306 heeft verkocht.

DSCF9394_zpsd9ccb36e.jpg

Zit als een huis, beschadigt 't dash niet en staat prima!

Terug
Bovenaan