Elco: Peugeot 306 Cabriolet, 407 Coupé & 404 Berline

En weer gespot! Vanmiddag in de Prinsesselaan in Groningen zoefde je me voorbij toen ik met mijn lesauto aan de kant van de weg het kruispunt daarvoor besprak met m'n leerling. :)

Ik zag je inderdaad daar langs de weg staan, maar toeteren naar een lesauto leek me niet zo'n sociaal idee ;)

zet je die dingen er nou alleen op tijdens het parkeren...of blijft dat tijdens het rijden er ook op?
Ik ken dit helemaal niet....maar het zal zeker werken!

Die dingen zijn alleen bedoeld voor bij 't parkeren, dus dat is maar tijdelijke ontsiering ;)

Gisteren ook nog een leuke kilometerstand gezien:

DSCF9579_zps0a5a4b8c.jpg

oke...dan weet ik dat ook weer...haha....
Kan zoiets niet gestolen worden dan of zit er een beveiliging in?

Ja die kilometerstand is wel leuk ja....en dat met 140 km p/u...haha.....goed opletten dus tijdens de foto maken....

Snipe zei:
Zo'n ding ziet er ook niet uit - dan maar een deukje. Ik heb gisteren ook nog een parkeerdeukje uit mijn auto laten halen, het kostte drie tientjes.

Lijkt me ook een hoop gedoe, zo'n ding.

Een wijkbewoner zet z'n nieuwe Sportage altijd met twee wielen in het parkeervak, en met de andere twee wielen op het voetpad. Dit om te voorkomen dat z'n kostbare bezit iets zal overkomen. Al loopt 'ie nu wel het risico dat een voetganger met de auto in aanraking komt...

Een andere keer liep ik op een rustige dag met de hond door de wijk. Stond er een man luid te vloeken op alles en niets terwijl hij de bumper van zijn Golf GTI zat te inspecteren. Wat moet het vreselijk voor je zijn als je auto je zo aan het hart gaat, dat je luidkeels op straat staat te kankeren als een halve gare om zo'n kleine beschadiging...

Och, wat is het toch heerlijk om een oude auto te hebben die al talloze putjes in de flanken heeft zitten.

Door alles rondom de deukjes vergat ik bijna mijn laatste aanwinst te tonen. Vers geïmporteerd vanuit het Brabantse land, per 760Li naar het noorden getransporteerd en nu wachtend op lekker sleutelweer:

temporary_zpsf1f20e9a.jpg

Echte, zo goed als nieuwe ronde Phase II-mistlampen, dus nog niet met het Phase 3 helder glas. Dit past perfect bij mijn koplampen. Ik ga ze overigens niet aansluiten, maar gewoon plaatsen en afplakken bij de APK-keuring.

Mistlampen lijken me een prima update. Zit er niet gewoon standaard voorbereiding? Door defender heb ik nog nooit gezien, mij denk ik ook iets te veel gedoe maar een deukje is vervelender natuurlijk. Heb je er ook een voor de binnenkant van de kofferklep? :p

Mechanix zei:
Och, wat is het toch heerlijk om een oude auto te hebben die al talloze putjes in de flanken heeft zitten.
Dat dacht ik ook, totdat iemand het kennelijk normaal vond om er maar een deuk in te rijden en een briefje bij zo'n oud barrel niet nodig vond. :(

Wacht maar tot je 'n wat nettere auto hebt Mechanix. Met de deukjes in de rode was ik om die reden ook wel blij, maar een strakke auto vind ik een stuk fraaier en houd ik ook gewoon graag zo.

Dakloos zei:
Heb je er ook een voor de binnenkant van de kofferklep? tongue sticking out smiley

Jij #$%^&&^%$ :)

Vanmiddag de auto nog ingezet voor 'n koddig, low-profile crowdfundingpromotiefilmpje voor 'n festival waaraan ik werk. Wel geinig, vier personen erin verlagen 'm nogal sterk :)

Clipboard01-1_zps0b9ee398.jpg

En weer wat kleins: toch maar direct gekozen voor luxe kentekenplaten. De prijs bij de dealer was lager dan bij AVA, dus heb ik ze gewoon bij Nefkens besteld en vandaag opgehaald.

Bezig (aflevering nieuwe auto :) )
WP_000590_zps0b8dbf12.jpg

Klaar:
WP_000593_zps32ef9a9f.jpg

Toch altijd net wat beter! Die mistlampen gaan nog wel even duren. Voor de montage daarvan moet ik de bumper eraf halen, en dat doe ik liever eens met meer ruimte om me heen en bovenal: mooi weer.

Elco zei:
Ik ga ze overigens niet aansluiten, maar gewoon plaatsen en afplakken bij de APK-keuring.

Is dat populair ofzo, cabrio's met mistlampen die niet aangesloten zijn? Ik heb er ook afgelopen jaar ook een paar in de MX-5 gehangen zonder aan te sluiten:p

Elco zei:
Door alles rondom de deukjes vergat ik bijna mijn laatste aanwinst te tonen. Vers geïmporteerd vanuit het Brabantse land, per 760Li naar het noorden getransporteerd en nu wachtend op lekker sleutelweer:

https://i2.photobucket.com/albums/y30/I-Racer/temporary_zpsf1f20e9a.jpg

Echte, zo goed als nieuwe ronde Phase II-mistlampen, dus nog niet met het Phase 3 helder glas. Dit past perfect bij mijn koplampen. Ik ga ze overigens niet aansluiten, maar gewoon plaatsen en afplakken bij de APK-keuring.

Gewoon aansluiten joh, je hoeft ze niet te gebruiken, Voor apk moet je ze trouwens demonteren als ze niet werken.

Als ik de keuringseisen goed lees, zijn mistlichten vóór geen verplichte verlichting (klopt). Bij controle van de werking staat niet dat de mistlichten gecontroleerd worden. De armaturen moeten wel deugdelijk zijn en goed vastzitten.

Aansluiten zorgt voor nogal veel gedoe. Ik moet dan m'n richtingaanwijzerhendel vervangen, een controlelampje hebben en dan hoop ik ook nog maar dat de bedrading werkt. Nee, mij teveel gedoe.

Ik dacht dat jij niet van de luxe kentekenplaten was Elco?

Ziet er goed uit! (y)

Op de vorige niet inderdaad, die staat was niet goed genoeg. Op deze auto vind ik ze zeker niet misplaatst :)

Elco zei:
Als ik de keuringseisen goed lees, zijn mistlichten vóór geen verplichte verlichting (klopt). Bij controle van de werking staat niet dat de mistlichten gecontroleerd worden. De armaturen moeten wel deugdelijk zijn en goed vastzitten.

Aansluiten zorgt voor nogal veel gedoe. Ik moet dan m'n richtingaanwijzerhendel vervangen, een controlelampje hebben en dan hoop ik ook nog maar dat de bedrading werkt. Nee, mij teveel gedoe.

In die keuringseisen staat ook dat aanwezige verlichting dient te werken. Als ze afgeplakt zijn, zijn ze nog steeds aanwezig. (het staat niet letterlijk in de keuringseisen, wel staat dat de verlichting dezelfde kleur moet hebben wat gecontroleerd word door ze aan te zetten en te vergelijken. Geen licht = dus afkeur.)
Heb al vaker van mensen vernomen dat de mistlampen gedemonteerd moesten worden. ookal zat er geneens een lamp in en waren ze niet aangesloten.
Om je een voorbeeldje te geven: van de verlichte verlichting staat ook niet letterlijk vermeld dat ie moet branden. Echter als de kleur of lichtbeeld niet gecontroleerd kan worden, is het afkeur.

Je kunt trouwens ook met een losse schakelaar werken. Ik zet mijn mistlichten op een 2e schakelaar voor de achterruitverwarming (heeft een verklikkerlampje) en daar komt een stickertje op dat die voor de mistlampen is (en zal zo zitten dat ie ook niet verward kan worden met de originele functie van die knop)

Elco zei:

Zo'n hendel is duur, weet ik uit ervaring. Maar bij mij (PhI) zit de knop voor de mistlampen heel ergens anders, boven de asbak.

Klopt, bij de mijne was dat ook zo, evenals 't mistachterlicht. Bij de Ph2 zitten die functies aan de ruitenwisselhendel. Ik durf 't wel aan om hem naar de APK te sturen met niet-werkende mistlichten.

Elco zei:
Klopt, bij de mijne was dat ook zo, evenals 't mistachterlicht. Bij de Ph2 zitten die functies aan de ruitenwisselhendel. Ik durf 't wel aan om hem naar de APK te sturen met niet-werkende mistlichten.

Als je apk-keurder je matst en geen steekproef heb je geluk. Maar gelukkig is de ene keurder de andere niet. Proberen kan altijd. Demonteren ter plekke kan dan ook nog altijd.

Ach, die mistlampen komen ooit nog wel. Eerst die plaatjes maar eens in beeld:

DSCF9619_zps0069867e.jpg

DSCF9618_zpsf1406a2f.jpg

DSCF9609_zps77c1e1c2.jpg

DSCF9610-1_zpsd742d081.jpg

DSCF9617_zpse07b4fcc.jpg

En tsja, ik kan niet stilzitten. Het leer moest nog eens een beurtje hebben, en toen ik zag dat ze bij AVA 30% korting geven op Meguiar's-producten heb ik een flesje Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner (blabla) gekocht. Nu 14, i.p.v. 20 euro.

Was wel nodig. Vóór:

DSCF9626_zps3312d453.jpg

DSCF9627_zps689b7aca.jpg

Na:

DSCF9630_zpscb95a62a.jpg

DSCF9631_zps241882a5.jpg

Het zal nog wel iets minder gaan glanzen, maar 't leer voelt gelijk al wat beter aan. Binnenkort nog eens herhalen, omdat 't volgens mij heel erg lang geleden is dat het interieur behandeld is. Daarna zal 't leer wel in veel betere staat zijn en, zoals 't product tenminste belooft, blijven.

Nee, die heb ik grotendeels verwijderd. Voor m'n passagiers was dat wel erg oncomfortabel, en voor mezelf vond ik 't geen veilig gevoel dat ze me zouden kunnen afremmen bij het strekken van hun benen. Tussen de pedalen zit nog een katrolletje. Dit moet er nog even uit met 'n ratel-met-verlengstuk en dat materiaal heb ik hier niet.

Is m'n privébericht trouwens wel aangekomen? Zo te zien niet; dat systeem heeft me in 't verleden wel vaker laten zitten. Als je geen antwoord ziet; mail me even via 't adres op mijn site!

Heel mooi!!

Ik heb zelf leer in mijn auto, het is mijn eerste auto met leer (vijf jaar rij ik er al in). Ik wil niet anders meer, net zoals de automaat.
Ik begrijp dat sportieve rijders er niet van houden, maar het is comfortabel en gemakkelijk schoon te houden.
Je hoort wel eens verhalen over warmte in de zomer, maar ik heb er nog nooit last van gehad.

@Solo, jij hebt dan ook een dak, dat scheelt een stukje. Zwart lederen bekleding kan goed warm worden in een open auto die in het zonnetje heeft gestaan. Voorstoelen omklappen is dan wel prettig.

Peugeot 306, blijft een geweldige auto om te zien...om te rijden? geen idee nog nooit in een 306 gereden...
Elco, je moet wel snel de mistpitten plaatsen, nu lijkt het meer op een phase 1 of 2 peugeot 306.lijkt hij nog mooier...
Deze velgen zouden "persoonlijk" ook hele erg mooi staan.

https://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/3112/1521/32778260002_large.jpg

Het ís ook een Phase 2, dat verklaart een hoop ;). Te herkennen aan de niet-heldere koplampen en dikkere stootstrips op de zijkant. Met de mistpitjes heb ik niet zo'n haast :)

De Cyclone-wielen staan inderdaad fantastisch, maar dat is wel een hélelangetermijnvooruitzicht. De velgen die ik nu heb zijn nog erg goed, net als de banden. En daarbij vind ik de wielen die ik nu heb ook eigenlijk best wel mooi ;)

De Phase 3-bumper zat al op de Phase 2 Cabrio en GTI. Later kwam 'ie op de hatches en wagons. Handig, die kennis van Joep!

R-W zei:
@Solo, jij hebt dan ook een dak, dat scheelt een stukje. Zwart lederen bekleding kan goed warm worden in een open auto die in het zonnetje heeft gestaan. Voorstoelen omklappen is dan wel prettig.

Witte handdoek op de stoel. Tip van de maand.

Twix zei:
R-W zei:

Witte handdoek op de stoel. Tip van de maand.

Als er een ding is waar ik een hekel aan heb is het dat. Wat staat dat slordig zeg.

@ Elco: je had gewoon het flesje leather stuff mogen lenen hoor :T
Maar eerlijk is eerlijk: ziet er weer strak uit. Tijd voor de Volvo :D En terwijl ik dat post bedenk ik mij dat dat al gebeurd is. Mag dat schijnbaar nog een keer!

Terence zei:
En terwijl ik dat post bedenk ik mij dat dat al gebeurd is. Mag dat schijnbaar nog een keer!

Mijn bankje ziet er inmiddels ook alweer 'iets' anders uit dan op de foto. Blijkbaar is er goed wat nodig om uitgedroogd leer weer netjes te krijgen.

Mooie auto. Die luxe platen staan eenn stuk beter. Bij aanschaf van de auto probeer ik ze meestal erbij te ondehandelen.

arosa zei:
Mooie auto. Die luxe platen staan eenn stuk beter. Bij aanschaf van de auto probeer ik ze meestal erbij te ondehandelen.

Ik zou eerder voor iets van meer waarde gaan, die 22 euro zijn de kosten niet (oke normaal 37 ofzo?)

Pas je trouwens op met de scheurde kitnaden vlakboven de zwarte strook? Als daar vocht en vuil onder komt heb je een broeinest voor roest, ik zou er snel wat aan doen om erger te voorkomen.

Eerst maar even wachten tot het een paar dagen goed warm en volkomen droog is geweest, dan maar 's opnieuw afwerken met transparante kit.

Het is belachelijk, bizar, absurd en onverwacht tegelijk: na tweeëneenhalve maand staat de kilometerteller 10.000 verder. Met mijn Mondeo reed ik 17.000 kilometer in het jaar dat ik hem had en met de rode 306 kwam ik op zo'n 22.000 per jaar. Dit is echter een veelvoud daarvan en dat had ik eigenlijk helemaal niet gepland.

Afgezien van 't feit dat de auto laat merken dat de gasklep wel eens schoongemaakt mag worden, loopt het allemaal prima. Wat een fijne auto is het, ook op de langere afstand. De stoelen zorgen ervoor dat ik na elke rit fris uitstap en na een uitputtende en stressvolle klus open ik het dak en waai ik weer helemaal wakker op weg naar huis. Geen stress meer, gewoon fun. Daarom wilde ik zo graag 'n cabrio.

Wat de tellerstand betreft hoop ik de komende tijd wat minder te rijden, maar aan de auto ligt dat niet. Liefst rijd ik 'm gewoon non-stop en zoveel mogelijk open (y)

In ieder geval was 't vandaag de eerste échte cabriodag van het jaar en juist vandaag had ik wat anders tot mijn beschikking... Ook geen straf hoor.

e532f3e2-22b3-4b51-ac8c-ffffc44b2190_zps38d3bc38.jpg

10.000 km in 2,5 maand? :eek: (y)

Ik heb nu zelf bijna 500 km gereden met de Golf cabrio, ook 2,5 maand geleden gekocht.

Het gaat ook gewoon echt te hard hoor. Hier zie je onze maat Bob bijvoorbeeld de Schipholtaxi (dus weer bijna 200km van mijn huis...) uithangen:

DSC_0059_zpse615c91a.jpg

Die jongen past er alleen met geen mogelijkheid fatsoenlijk in :)

jaja, en afgelopen vrijdag was de gele rakker ook (weer) op weg naar A'dam ;)

Gespot op de Muiderbrug (A1) iets voor half zeven 's avonds.

Op weg naar Ajax?

Haha, dat klopt inderdaad. Weer op weg naar Amsterdam! We waren op weg naar een (oud-)festivalteamborrel in hartje Damsko ;)

En als je 't rijgedrag 'bijzonder' vond: ik zat niet achter het stuur maar op de passagiersstoel nog wat werk af te maken! :)

Terug
Bovenaan