Elco: Peugeot 306 Cabriolet, 407 Coupé & 404 Berline

Helaas wel 'wegens omstandigheden tijdelijk gesloten' :)

Cabrioling!

IMG_20130422_065006_zps7f2199fd.jpg

Daarbij heb ik de vergrendeling van de kap-afdekklep gefixt. Deze zat los, waardoor de klep soms niet dicht wilde klikken. Nu wel weer (y)

Lekker met kap los zag ik vandaag?! :p

Kwam je iets voor half 7 tegen in Vinkhuizen.

Ik heb de hele dag open gereden ja; helaas liep ik tegen 't luxeprobleem aan dat de kap en ramen dicht moesten omdat anders m'n parkeerticket eruit gewaaid zou zijn of gestolen zou worden... Maar Vinkhuizen: geinig! Ik heb je daar namelijk niet gezien maar ik meende je tegengekomen te zijn op de Paterswoldseweg. Ik heb 'je' nog wel gegroet, maar blijkbaar was het toch een van je collega's!

Wat voor auto was het dat je tegenkwam?
In principe ben ik de enige van deze organisatie die in Groningen rijdt. Wel heb ik gehoord dat er nog een zou komen. Maar nog niets van vernomen.

Heerlijke dagen voor jouw mooie snoepje :cool: Tenminste... in Brabant/Gelderland heb ik vandaag 28 graden op autodisplay gehad bij strak blauwe hemel!

Het zijn echt heerlijke dagen voor deze auto inderdaad. Ik grijp elke kans om de auto te kúnnen nemen aan, om dan gewoon met dak en ramen omlaag te genieten. Is de 307 ook al open geweest? :D

Punaxio zei:
Dan was ik het gwn! :D

Mijn gevoel bedriegt me zelden :)

Nog wel een leuk telefoonplaatje, Grand Theft Auto-stijl:

IMG_20130427_125152_zps4fdd9fd1.jpg

De laatste tijd kreeg de auto wat last van af en toe uitvallen bij stationairloop, eigenlijk altijd in combinatie met een brandend Check Engine-lampje. Niet te lang mee blijven doorrijden, dus heb ik de gasklep eerst maar eens gereinigd. Dat was geen overbodige luxe, want wat was dat ding vies. Nu glimt 'ie weer en werkt hij voelbaar soepeler. Het probleem was echter nog niet opgelost. Dat was pas het geval na het afstellen van de gaskabelspeling. Die staat nu strakker zonder dat het stationair toerental is verhoogd. Sindsdien na uitgebreid testen geen enkel probleem meer gehad!

PhotoGrid_1367853633267_zpsb37db9bb.jpg

Zoiets kleins kan toch veel uithalen he?(y)
Ook binnenzijde schoongemaakt? Ook erg belangrijk voor een goede werking van de klep. Vooral de randen rondom de klep zelf (de zittiing zegmaar)

Netjes hoor! Ik krijg echt cabriokriebels van jouw verhalen en foto's! Helaas heb ik vanuit besparingsoverwegingen mijn gele dakloze moeten schorsen. Wel stiekum even gekeken op internet wat een 306 cabrio vandaag de dag nog moet opleveren. :cool:

Ik heb 'm schoongemaakt met Dasty op 'n doekje. Vaak wordt er ook wat remmenreiniger doorheen gejaagd, maar dat had ik momenteel niet voorhanden. Dasty moet niet in 't blok terechtkomen, dus ik heb het op het doekje gespoten.

Gisteren wel wat te vroeg gejuicht: vandaag bij half-warme motor ging het lampje toch weer branden en fluctueerde de stationairloop soms toch te heftig. Ik denk dat het toch de -helaas wat duurdere- lambdasonde is die aandacht nodig heeft. Logische constatering?

dasty laat wel residu achter, heb je dit ook weggepoetst met een droog doekje?
Ik gebruik altijd remmenreiniger of carburateurreiniger, maar altijd op een doekje. Wil graag dat het vuil eruit komt en niet de motor in gaat ;)

Wel vervelend dat je nog niet van de problemen af bent.
Gebeurt het alleen bij half warme motor of bij volledig warme motor?
Dan kan het ook aan valse lucht liggen. Inlaatkant waarschijnlijk.
Lambda schoonmaken is op zich geen slecht idee. Je hoeft niet gelijk een nieuwe aan te schaffen (vaak is een goede 2e handse trouwens ook al goed zat, mocht het echt eraan liggen)

Wat je wel kunt doen: bij warme motor eens de lambda lostrekken(stekker) en opletten of de motor daar op reageert. Dat hoort ie wel te doen.
Dit kun je ook testen met half/warme motor, maar daar heeft de lambda weinig invloed.

Ik heb de problemen nu weer even een tijdje niet gemerkt en rijd eerst even door zo! Wel merk ik dat de koppeling het steeds minder fijn vindt, dus daarvoor moet ik binnenkort maar even een afspraak maken bij een nog nader te bepalen garage. Misschien Pugfix waar Bhuddymahn 'm ook heen heeft gebracht, maar liever breng ik 'm naar een adresje in de buurt.

De afgelopen week heeft 'ie verder stilgestaan en vanaf morgen staat 'ie weer een week stil. Wel goed voor die nog steeds snel oplopende kilometers! Overigens heb ik de kap even goed gewassen met groene zeep. Die was ongemerkt toch vrij vies (extra zwart) geworden en is nu weer als nieuw!

DSC_0266_zps98bda494.jpg

Wel geinig, een rode en een gele cabrio :)

Mooie tijdloze cabriolet, Peugeots mooiste sinds de 504 cabriolet, en later zijn er geen mooiere cabrio's van het merk verschenen.

Ik vind die 406 cabrio wel erg mooi! Even een mooie kleur (geel) en een setje mooie wielen onder denken en dan maar balen dattie niet in productie is gegaan!

De foto's van die 406 zijn wel erg slecht, maar als ik 't zo zie vind ik het niet de beste manier waarop die perfecte 406 Coupé tot cabriolet is omgeturnd.

Ik heb afgelopen week ook nog wat kleins gedaan, wat wel veel doet voor de kwaliteitsindruk. Het rechter deurpaneel zat bovenin los. Van buiten zag dat er niet uit en passagiers hadden het gevoel dat de deur eruit viel. Even demonteren, een en ander vastlijmen en weer terugplaatsen loste het probleem binnen een kwartiertje helemaal op.

Clipboard_zps12b5022b.jpg

Na een paar weken 'weg' te zijn geweest, staat 'ie sinds vandaag weer thuis. En hoe! Bob heeft 'm vanmiddag even onder handen genomen. Nadat ik 'm heb gewassen en gekleid, heeft hij 'm gepolijst en in de was gezet. Het resultaat is prachtig, de auto lijkt echt weer bijna nieuw.

De foto's zijn echt heel erg 'quick and clean', maar doen het resultaat geen recht.

DSCF0084_zps497b2e8e.jpg

rps20130615_003523_zps38174bdc.jpg

DSCF0091_zps7a4947bd.jpg

DSCF0093_zpsd4f970c3.jpg

Bob, daar kun je mee thuiskomen! (y)

Hahahaha dat ik dat allemaal maar weer mag missen, volgende week maar even langs! Het ziet er weer top uit (y)

Tsja, ik neem tegenwoordig niet meer de moeite om je te bellen als ik in de buurt ben omdat je áltijd druk bent ;). Volgende week even geen andere auto, dus niet in de buurt helaas!

Was er niet echt naar op zoek, maar kwam ineens een nieuwe Sony-radio tegen voor maar 40 euro. Er zit geen CD-speler in en ook de wisselaar in de kofferbak is komen te vervallen, maar deze unit pakt USB-stickjes en dat is een stuk handiger.

Bijkomende voordelen: draaiknop voor 't volume en een betere geluidskwaliteit dan de oude Pioneer. En ach, zo lelijk is 'ie niet.

rps20130621_140043_zpsf9e4f80a.jpg

"En daar lag 'ie, in twee stukken". Zo zou Youp van 't Hek beschrijven wat mij twee dagen geleden overkwam. Vier dagen geleden merkte ik op dat de uitlaat een wat zwaardere brom vertoonde. "Dat laat ik wel fixen als hij toch voor de APK moet, binnen een maand". Laat dat nou net anders zijn gelopen..

Om ee lang verhaal kort te maken strandde ik op een invoegstrook op de Groninger ringweg. Hesje, gevarendriehoekje, het standaardwerk. Een toevallig recent aangeschafte spanband redde mij tijdelijk, want daarmee kon ik de omlaaggevallen uitlaatbuis eventjes van het asfalt houden. Op de dichtstbijzijnde gratis parkeerplek heb ik 'm aan de kant gezet en een lift gevraagd van een collega. Met een S Q5 bracht ik hem en mijzelf in ijltempo naar mijn bestemming, maar ondertussen stond de arme Cabriolet reddeloos verloren langs de kant. Het bleek mee te vallen, want er was een mouw aan te passen...

DSCF0330_zps9c85bf03.jpg

...en zo geschiedde. Het werkt perfect, maar uiteraard breng ik 'm deze week weg voor reparatie en APK-keuring. Daarbij verwacht ik weinig schokkends!

Een colablikje en 2 slangklemmen brengen je de hele wereld rond als het moet, zo zie je maar weer. (y) Mooi plaatje.

Elco zei:
"En daar lag 'ie, in twee stukken". Zo zou Youp van 't Hek beschrijven ...

En bedankt. Na tien minuten denken weet ik het antwoord: Flappie!

Elco zei:
Hesje, gevarendriehoekje, het standaardwerk.

Standaardwerk voor jou misschien, maar de laatste keer dat ik iemand langs de weg zag staan, zag het er niet zo uit. :rolleyes:

Mooie oplossing trouwens!

Het wordt pas echt "franse slag" als je hem nu nog en beetje af dicht en er vervolgens nog een paar jaar mee doorrijdt:D.
Maar iig mooi opgelost zo(y).

En nu is het écht opgelost, want er is een buisje omheen gelast. Het zou het nog een jaartje vol moeten houden zo, dan moeten er echte maatregelen komen. Zien we dan wel weer!

In ieder geval:

Clipboard01_zps9ad04ff7.jpg

De stabilisatorstangrubbers waren 'advies', maar die heb ik laten vervangen omdat het geluid van de speling mij niet beviel. Daarbij ook een olie-en-filterbeurtje laten doen, zodat ik voor 'n schappelijk bedrag weer even vooruit kan!

Dankje! En met de complimenten van de monteur en keurmeester; "echt een nette auto". Maar dat wist ik al! ;)

Ach, nog wat heel recente plaatjes:

DSCF0337_zps4df906d0.jpg

DSCF0339_zps800aa3c4.jpg

Ik heb dit topic al meerdere malen gelezen, ik ben van mening dat de 306 er heel strak bij staat! Toch wel gaaf lijkt me, dagelijks van A naar B cruisen met je open dakje. Ook een erg mooi kleurtje! (y)

Alweer meer dan 1.000 km verder, onder andere even naar Antwerpen geweest. Wat een uitvinding met dit weer, zo'n cabrio.. of eigenlijk: wat een slechte uitvinding, zo'n autodak. Ik heb me afgelopen dagen regelmatig laten rijden, want een cabrio is voor passagiers misschien nog wel leuker dan voor de passagiers. Lekker rondkijken,

wasbox_zps0a87000f.jpg

Even wassen na 'n lange rit

boot_zpsee68af51.jpg

Met de veerpont over de Lek: vakantiegevoel in eigen land

lotus_zps146f91be.jpg

Bij de Lotus-dealer in Antwerpen

Ik ben vandaag met de Avantime naar Heerlen gereden, maar bij 90km/u gaat bij mij het dak toch echt dicht hoor, wat een herrie!
Waarschijnlijk is dat in een cabrio minder dan een dak waar met een blikopener een hap uitgeknipt is??

Daar staat het dak van de Avantime ook wel bekend om, boven de 80 is 't eigenlijk niet meer lekker. Met een beetje cabrio kun je rustig snelwegtemmpo aanhouden, alleen bellen gaat dan niet meer.

Ok, dat wist ik niet, maar vanwege het open dak, heb ik hem ook niet gekocht.
Het zit er nou eenmaal op en dan probeer je wat, maar vanaf 60km/u is de radio al niet meer te verstaan. Telefoneren daar denk ik niet eens aan.
Voor het brandstof verbruik zou het wel gunstig zijn om met aangepaste snelheid over de snelweg te rijden. Een beetje doortrekken, cc op een leuke stand, tja dan gaat de V6 wel kolken in de tank.o_O

Ik vind het open gevoel van 'n Avantime wel één van de belangrijke bijzondere eigenschappen van de auto. Een echte cabrio wordt het niet, maar je komt goed in de buurt. Ik rijd zelf praktisch nooit sneller dan 110 km/u om het verbruik een beetje te beperken!

Blijft een leuke auto met een mooi kleurtje.
Die uitlaatreparatie (nee niet het colablikkie) een jaar uithouden? Ik ben bang, als ik zo de foto zie, dat de overgang tussen pijp en demper het eerder begeeft. Die lasnaad is vaak 1 van de eerste dingen die gaat roesten/rotten. Al helemaal als er vlakbij een reparatie is uitgevoerd.

Lekker hè zo'n cabrio? Ik heb een keer met m'n broer in de SL in Duitsland 200 open gereden, ook wel leuk :LOL:.

Prachtige wagen! Geel staat erg mooi! Veel plezier met toeren, je hebt het weer mee. :)

Lucifer zegt trouwens hallo. ;)
HgBQz1w.jpg

Hé, een bordeauxrode met een rood dak, zo eentje heeft mijn moeder ook nog gehad (met cognackleurig interieur), maar je ziet ze zelden zo!

Groeten terug aan Lucifer van Jaune en The White Panda! Fraaie Cabriolet heb je daar! Erg chique, zo donkerrood met dito kap én de juiste wielen.

995752_495890170493418_1621988849_n_zps5098a90d.jpg

De witte MX-5 is trouwens van Luuk, die mijn rode 306 had overgenomen. Die is doorgeschoven naar zijn nichtje die er ook veel plezier aan beleeft! Die fraaie foto hierboven is trouwens ook van hem.

Heerlijk!:

IMG_4626_zpsfe6f10ab.jpg

HDR foto? Vind 'm erg gaaf. Net wat elementjes aan die de foto meer karakter geven!

Blijven gewoon super mooie auto's die 306en!

Het is inderdaad een foto met meerdere belichtingen, maar niet met exteem HDR-effect als uitgangspunt. Ik vind 't fraai gedaan!

Maar ook zonder, erg mooi. Afgelopen twee dagen hebben we het Groningse land mooi onveilig gemaakt. Verrassend genoeg houd ik die kwieke MX-5 goed bij met mijn zwaardere, comfortabeler voorwielaandrijver. Genieten!

DSCF0422-800_zpsb4a31136.jpg

Terug
Bovenaan