der Magistrat
Kilometervreter
Wat heerlijk zeg, veel plezier met je 404! Echt heel tof.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou het inmiddels ook door de leeftijd kunnen komen?Natuurlijk staat hij gestald met de accu afgekoppeld, zoals elk jaar, maar normaal gesproken start hij na twee weken op straat zonder problemen. Nu dus niet.
Chrome verf in een busje van de bouwmarkt of action is inderdaad niet om over naar huis te schrijven.Die knapt steeds meer op.
Je hebt Chrome verf maar ik verwacht daar niet teveel van.
Die knapt steeds meer op.
Je hebt Chrome verf maar ik verwacht daar niet teveel van.
Wat een verschil. Echt zo veel beter nu.![]()
Dat ziet er inderdaad al veel beter uit, goede update!
Chrome verf in een busje van de bouwmarkt of action is inderdaad niet om over naar huis te schrijven.
Ik zou zelf eerst een chromepolijst gebruiken. Ik verwacht niet dat het de verkleuring volledig zal verhelpen maar wellicht dat het iets beter wordt.
Als de verkleuring het kunstof zelf is (en dat is wat ik vermoed) dan heeft dat weinig zin. Een chromen wrap geen optie?Deze achterlichten zijn niet, zoals ze lijken, van verchroomd metaal, maar zijn gemaakt van transparant kunststof met een van binnenuit aangebrachte chromen afwerking. In theorie zou de binnenkant spuiten met de (niet veegvaste) chroomverf dus best aardig kunnen werken, maar ik weet nog niet hoe ik de oude laag netjes kan verwijderen.
Ik kom hier toch te weinig, ik heb de aanschaf van de 404 helemaal gemist.
Leuke auto, die wel bij je past.
Jij hebt wel een auto nodig, waar je zelf nog wat aan kunt verbeteren.
Dat is denk ik ook wel de charme van een oldtimer en de duimpjes onderweg natuurlijk.
Mooie foto's ook, ik ben benieuwd naar je vorderingen.
Prachtige plaatjes!
Als de verkleuring het kunstof zelf is (en dat is wat ik vermoed) dan heeft dat weinig zin. Een chromen wrap geen optie?
Leuk sympathiek vervoer! Netjes opgelost voor nu toch?
Heb ooit met veel plezier in een 404 gereden en snap je opmerkingen over verbeteren ‘klassiek VS youngtimer’ helemaal.
Ik heb ‘m destijds naar Classic Jaap - nu Classic Job- gebracht om alle punten aan te pakken. Kost wat maar daar betaal je dan ook voor
Daarna had ik een 404 met volledig 100 punten. Is ook heerlijk!
Voor nu ziet het er goed uit!
Mooi geworden het gaat om het totaalplaatje.
Zelf kijk je heel gefocust naar de achterlichten, maar dat doet niemand.
Maar ik herken het wel, ik kan mij ook storen aan bepaalde zaken die de meeste mensen niet eens zien.
Dit lijkt heel erg op wat ik zeg sinds ik de auto heb. Je koopt er ook een stuk van de oude eigenaar(s) bij, die allemaal hun sporen nalaten. Zonder een complete restauratie gaat het niet meer perfect worden, en dat hoeft dan ook niet. Hetzelfde geldt voor de 306 en 407, die worden ook nooit meer nieuw en dat is prima. Het binnen de kaders van het redelijke netjes houden, dat is de sport.Het leuke van zo'n auto is juist dat het niet perfect hoeft te zijn. Hij heeft al een heel leven geleefd en daar voeg je nu zelf weer een paragraaf aan toe.
Helemaal mee eens! Waarbij jouw kaders van het redelijke al een stuk strakker liggen dan de mijne.Het binnen de kaders van het redelijke netjes houden, dat is de sport.
Super! En dat voor een auto waarvan de introductie op dit forum begon als een gokje waarbij het verstand opzij werd geschoven. Soms heb je gewoon geluk, je zal het wel verdiend hebben.Dit ongemak ten spijt kan ik er kort over zijn: ik ben enorm blij met deze 407. Het is écht de beste auto die ik ooit had,
Op een 1 of andere manier blijf ik de berichten over de 407 met extra aandacht volgen![]()
Helemaal mee eens! Waarbij jouw kaders van het redelijke al een stuk strakker liggen dan de mijne.
Super! En dat voor een auto waarvan de introductie op dit forum begon als een gokje waarbij het verstand opzij werd geschoven. Soms heb je gewoon geluk, je zal het wel verdiend hebben.![]()
De 407 blijft ook een tijdloos model. Ik hou ervan. De 404 knapt ook goed op!
De markt van 15+ jaar auto's zal het komende jaar flink gaan veranderen verwacht ik. Er werd natuurlijk door diverse partijen ook flink op ingespeeld. Een auto die 15 jaar oud werd was zomaar een klap duurder.
Met jouw procedure, een paar keer pompen met het gaspedaal voor het starten, ging het wel makkelijker. Maar voor hij echt een beetje lekker loopt ben je na het aanslaan ruim een minuut verder. Daarna kan ik heel langzaam de choke indrukken en na een paar minuten rijden loopt hij zonder. Dat lijkt me niet heel gek, maar ik heb ook geen referentie.Je doet er zeker goed aan af en toe met een oldtimer te rijden, wou die wat makkelijk starten?
De chokeklep wordt bediend door een bimetalen veer. Die is wel goed af te stellen, maar vergt geduld (Je hebt vaak maar 1x een echte koude start per dag). Vaak blijft'ie te lang dicht, waardoor de motor te rijk loopt (zwarte rook uit uitlaat) en gaat inhouden. Bij m'n 1.3 in de 1303 was het direct na het starten even een klein dotje gas geven en dan schakelde de chokestand gelijk 1 of 2 standen terug en zakte het toerental.Bij de Kever is het ook drie keer pompen voor het starten. De choke is automatisch maar hij loopt pas goed als ik na een paar honderd meter het dorp uit rij.
Dit is mijn straatje! Leuk zeg! Zo’n Welly zou ik ook niet laten liggen voor een tientje.Ik had al zo'n vermoeden, maar blij om te horen dat anderen ook die ervaring hebben. Inmiddels heb ik wel zin om andere kleine dingen aan de 404 aan te pakken, maar het weer laat dat momenteel niet toe. Ook de 407 ziet er continu niet uit, want steevast gaat het vriezen en regenen net nadat ik hem heb gewassen. Daardoor slaat hij al snel weer donkergrijs uit.
Omdat er aan het echte wagenpark op het moment geen eer te behalen valt heb ik een paar verloren uurtjes besteed aan een 1:18 407 die hier al bijna een jaar op staat te wachten. Het ding had een bruin interieur, dat is nu mooi zwart. Ook vond ik een Welly speelgoedautootje van vrijwel exact mijn auto, dat tot en met de wielen klopt. Voor nog geen tientje is dat natuurlijk leuk om te hebben.
![]()
![]()
Dat dacht ik al, het is ook leuk spul. Al moet ik zeggen dat ik het nog steeds heel gaaf vind om mijn auto's in 1:18 te zien, maar dat de 'collectie' op deze manier ook wel veel ruimte inneemt.Dit is mijn straatje! Leuk zeg! Zo’n Welly zou ik ook niet laten liggen voor een tientje.
Zelf heb ik de 107 van Norev in 1:43 die identiek is aan onze zilveren 107 en ook nog een zeldzame (Chinese) 5008 van Paudi in blauwgroen in 1:18 die ik eigenlijk ooit nog eens zwart wil hebben. Heb je de 404 ook al?
Dan kunnen wij voor die ervaring van vandaag elkaar de hand schuddenHij liep zó lekker dat ik nog even dacht aan het gezegde dat een auto het lekkerst loopt vlak voor hij stukgaat.