Iets sneller dan verwacht al een 306-update: de 'nieuwe' gebruikte kap zit erop.
Om te beginnen, zo zag ie eruit toen ik 'm kocht:
Niet iets om meteen wild enthousiast van te worden, maar ik weet inmiddels dat ik best 'n aardig potje kan schoonmaken. Dus na flink schrobben...
is ie voor zo'n 95 procent schoon geworden. Links 'nieuw', rechts oud. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik 'oud' de laatste tijd een beetje verwaarloosd heb omdat ik toch op zoek was naar een ander dakje, maar na zo'n 15 jaar is hij ook echt op.
Dat wordt meteen duidelijk als je de achterruit ziet. Bij het originele dak, zoals de nieuwe, is deze te vervangen, bij veel aftermarket daken zoals de oude niet. Gaat het stuk dan heb je een probleem, en dat probleem kwam eigenlijk al vrij snel opzetten. Ik heb de levensduur lang kunnen rekken, nu is de koek op.
Nu de kap er toch naast ligt, wat met slechts zes bouten vrij eenvoudig gaat, heb ik de boel maar eens schoongemaakt op plekken waar je anders niet bij komt.
En na het weer vastzetten van zes bouten...
...ziet het er heel anders uit. De kap is natuurlijk niet perfect, maar wel een heel stuk beter. Nog een beetje afstellen de komende tijd, een kleine fix aan de hemelbekleding doen en de boel (toch maar) impregneren, dan kan ik waarschijnlijk weer een paar jaar vooruit. Voor nu ben ik heel benieuwd naar of hij het de eerste regenbui droog houdt.
Binnenkort is er nog
een onverwachte auto-update te melden, maar voordat ik dat doe kijk ik nog even de kat uit de boom. Voor nu heel blij met deze upgrade aan de 306!