Guest
Ja, laadruimte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Idranor zei:Ja, laadruimte.
grensrijder zei:Het verbaast me dat zo'n Omega bij jou geen gevoel oproept, Idranor. Ik vind het zelf een mooie, erg fijne auto. Voldoende ondergewaardeerd ook om ruimschoots binnen de EMW-normen te vallen; veel meer dan bijvoorbeeld een Volvo 245. Die heeft 'iedereen' al.
Moderator
simca1006 zei:een zoutloos ding.
Wouter82 zei:simca1006 zei:een zoutloos ding.
Daarom ook dat die door de pekel gestuurd wordt![]()
Wouter82 zei:simca1006 zei:een zoutloos ding.
Daarom ook dat die door de pekel gestuurd wordt![]()
simca1006 zei:Zo'n Omega zal best een prima rijdende auto zijn, maar wel een zoutloos ding. Als pekelbak voor Idranor en ega dus prima. Maar tja... als deze nou aan het winter echt zo'n fijn rijdende auto blijkt te zijn met veel laadruimte bovendien..... pfff... keuzes.
![]()
grensrijder zei:simca1006 zei:Zo'n Omega zal best een prima rijdende auto zijn, maar wel een zoutloos ding. Als pekelbak voor Idranor en ega dus prima. Maar tja... als deze nou aan het winter echt zo'n fijn rijdende auto blijkt te zijn met veel laadruimte bovendien..... pfff... keuzes.
![]()
Wat maakt een Omega zoutlozer dan bijvoorbeeld een W124, een Camry of een 940?
Idranor zei:Zoiets dus (foto van internet):
![]()
grensrijder zei:simca1006 zei:Zo'n Omega zal best een prima rijdende auto zijn, maar wel een zoutloos ding. Als pekelbak voor Idranor en ega dus prima. Maar tja... als deze nou aan het winter echt zo'n fijn rijdende auto blijkt te zijn met veel laadruimte bovendien..... pfff... keuzes.
![]()
Wat maakt een Omega zoutlozer dan bijvoorbeeld een W124, een Camry of een 940?
929V6 zei:Helemaal niet gek zo'n Omega.Echt nog een Opel van de ouderwetse onverwoestbare stempel, maar ze verdwijnen wel in rap tempo van het straatbeeld dus wees er maar zuinig op.
![]()
Dat is inderdaad hard nodig, want ik heb de laatste tijd aardig wat mooie modelletjes aangeschaft.Wouter82 zei:Klinkt goed! Heb je extra vitrinestalling moeten bijkopen?![]()
grensrijder zei:Best een karakteristiek model ook, met al die rondingen.
Ondertussen zijn Grensrijdster Mk II en haar zeven passagiers met de Dorchester gestrand op de ring van Parijs, vijf minuten voor hun eindbestemming. De automaatbak lijkt geen mechanische verbinding meer met de motor te hebben, dus ik vrees een gevalletje defecte koppelomvormer. Ze krijgen van de ANWB twee huurauto's, want ja, een achtpersoons alternatief was niet voorhanden. Morgen maar eens horen wat die Fransen met een defecte limousine van 31 jaar oud gaan uitspoken.
Moderator
Alsof die afstand jou wat uit maakt... Ik kan me nog herinneren dat we een Skoda hebben opgehaald in een uithoek van het land waarvan ik niet eens wist dat die uithoek bestondIdranor zei:Eigenlijk wilde ik in ongeveer dezelfde categorie een Citroen XM break of een Mitsubishi Sigma stationwagon. Maar die XM's zijn vrijwel niet te vinden voor die prijs en hetzelfde geldt voor de Sigma, hoewel er een erg mooie in Veghel staat. Als die wat dichterbij had gestaan...
Barri zei:Alsof die afstand jou wat uit maakt... Ik kan me nog herinneren dat we een Skoda hebben opgehaald in een uithoek van het land waarvan ik niet eens wist dat die uithoek bestondIdranor zei:Eigenlijk wilde ik in ongeveer dezelfde categorie een Citroen XM break of een Mitsubishi Sigma stationwagon. Maar die XM's zijn vrijwel niet te vinden voor die prijs en hetzelfde geldt voor de Sigma, hoewel er een erg mooie in Veghel staat. Als die wat dichterbij had gestaan...![]()
D. Elzinga zei:Zo te lezen hebben zelfs EMW'ers niets met de Ford Ka. Arm modelletje, door niemand (op een paar naieve tienermeisjes na) gewild![]()
ZDRIE zei:Een Ka is tijdloos leuk en rijdt ook nog eens geweldig.
grensrijder zei:ZDRIE zei:Een Ka is tijdloos leuk en rijdt ook nog eens geweldig.
Maar ook kwalitatief matig, roestgevoelig, zeer onzuinig en ont-zag-lijk lelijk. Die achterkant lijkt wel een Zuid-Amerikaanse vrouw met een te dikke batterij.
simca1006 zei:Heeft wel iets qua belijning van een Twingo.