Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ik kwam net op marktplaats dit opmerkelijke ding tegen, een Space Runner met het blok van een Lancer Evolutiono_O

BPeeZSMXuGOosqbCs8HGYw==.jpg

929V6 zei:
Ook zonder cabriotop en berenvelgen een leuk ding, zo'n 121. Het is je eerste autootje, dus ik zou die kans pakken nu het nog kan.

Het is normale GLX, zonder Cabrio-Top en met wieldoppen. Lekker vlot en toch zuinig autootje, 1 op 15 altijd. Ik weet het nog niet, voor 1000 euro koop je momenteel een hele nette. Onze familie 121 moet voor veel meer geld opgeknapt worden. Aan de andere kant worden ze wel rap zeldzamer en aan deze specifieke 121 heb ik een hoop leuke herinneringen.

grensrijder zei:
ZDRIE zei:
Een Ka is tijdloos leuk en rijdt ook nog eens geweldig.

Maar ook kwalitatief matig, roestgevoelig, zeer onzuinig en ont-zag-lijk lelijk. Die achterkant lijkt wel een Zuid-Amerikaanse vrouw met een te dikke batterij.

Kwalitatief matig: ja
Roestgevoelig: ja, ook de onze begint na 8 jaar te roesten
Zeer onzuinig: als een tempelier!
Ont-zag-lelijk: nee, dat vind ik niet. Nogal arbitrair ook. Wordt wel een cultautootje denk ik.

En Ka's rijden inderdaad erg leuk, net een kart. Geen straf om af en toe 'ns mee naar werk te nemen.

Misschien een leerprojectje voor jongeren die ervaring op willen doen, onder begeleiding van bijvoorbeeld SST90!

Eigenlijk best een leuke auto. Roesten doet die echter nog meer dan een Ford Ka, zo lijkt het op de foto's.

Wouter82 zei:
VW1200, is dit misschien een leuk compromis tussen 121 en Ka?

V2lhgFjqwkQ==.jpg

Ik denk Mazda-techniek. Automaat, airco, 5 deuren, en bijzonder EMW. Voor 1000 euro :)
1995 Ford Aspire

Briljant ding! In Korea gebouwd als Kia Avella volgens mij, zit inderdaad Mazda 121 techniek in. Middenconsole is identiek. Maar goed, deze is meteen een opknapper qua koets.

Volgens mij afkomstig uit dezelfde fabriek als de Kia Pride die ook niet bekend staat om z'n geweldige bouwkwaliteit.

VW 1200 zei:
! In Korea gebouwd als Kia Avella volgens mij, zit inderdaad Mazda 121 techniek in

En onder die naam zou die ook naar Europa komen. Ik kan mij nog een rijtest herinneren van zo'n Kia op Nederlandse platen. Mja, heel best zal die wel niet zijn...

Wouter82 zei:
VW 1200 zei:
! In Korea gebouwd als Kia Avella volgens mij, zit inderdaad Mazda 121 techniek in

En onder die naam zou die ook naar Europa komen. Ik kan mij nog een rijtest herinneren van zo'n Kia op Nederlandse platen. Mja, heel best zal die wel niet zijn...

Dan zal de Mazda 121 Bolhoed wel gewoon in Japan gebouwd zijn. Die hebben niet het imago van roestgevoelig.

Wouter82 zei:
VW 1200 zei:

In 2010 was ie er in ieder geval nog: klik

Mijn mening in deze is dat een dergelijke XR4i goed bij de Sierra-verzameling van een zekere medeforummer zou passen.;)

Zie overigens wel een deukje in het rechter voorspatbord, maar daar is vast wat aan te doen.

Edit: grappig hoe door het ontbreken van enkele letters een zin een heel andere betekenis kan krijgen.:T

:D

Deukje had ik gezien, verder lijkt hij op de foto's erg netjes. Ook geen scheuren in dashboard en dat is wel bijzonder. En op de juiste velgen.

Hele mooie Sierra, maar ik zou hem heel uitgebreid laten keuren. Niet alleen vanwege de leeftijd, maar ook vanwege het ontbreken van een fatsoenlijke omschrijving en een hoogst waarschijnlijk niet-kloppende kilometerstand. Bij goedkeuring gewoon kopen, net als die Princess.

Ruim 3x zoveel kilometers, versleten stoel, scheur in dashboard. Pluspuntje is het blauwe dashboard. Die lage km-stand lijkt inderdaad onwaarschijnlijk, maar zou kunnen kloppen.

Laat die Princess vooral staan! Ik zie een heel slecht linker achterscherm en dito achterportier, een totaal verknoeid en vergaan interieur en een prijs die bij een exemplaar in een prachtstaat past.

Ja doe ik zeker, maar ik vond het wel grappig dat er überhaupt een te koop staat. Lijkt mij een bodemloze put op wielen :D

Bij Top Gear bleek hij destijds juist het meeste water te kunnen vasthouden, dus zo bodemloos is hij niet.

grensrijder zei:
Laat die Princess vooral staan! Ik zie een heel slecht linker achterscherm en dito achterportier, een totaal verknoeid en vergaan interieur en een prijs die bij een exemplaar in een prachtstaat past.

Bij dat achterscherm lijkt het me eerder de spiegeling van de klinkers die je ziet... Portierpanelen en stuur moeten vervangen maar dat lijkt me niet onoverkomelijk, en misschien zitten die stoelhoezen er alleen ter bescherming. Iemand die toch op zoek is naar een Princess zou hem toch allicht even kunnen gaan bekijken of het echt niks is.

Hmmm deze staat ook nog steeds te koop
128790481_1_big.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/seat-ronda-1-2-gl-fiat-ritmo-afgeleide-128790481.html?sr_ab=1&query=seat+ronda&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Dat is waar. Sowieso zitten we nu weer met een harde scheidslijn tussen auto's die in de (overgangs)regeling vallen en auto's die hoe dan ook pas na 40 jaar belastingvrij worden (diesel, LPG en productiejaren >1988), erg jammer.

En dat samen met aanstaande sloopregelingen gaan er de komende tijd weer wat fijne outsiders het land uit en erger... :(

Van die Aspire reden er in Taiwan ook legio rond, zowel de hatchback als sedan, daar Ford Festiva genoemd. Bij bijna alle exemplaren had de blanke lak losgelaten en waren de achterste wielkasten doorgerot.

Wouter82 zei:
En dat samen met aanstaande sloopregelingen gaan er de komende tijd weer wat fijne outsiders het land uit en erger... :(

Kan zijn dat het me ontgaan is maar ik heb er niks van meegekregen.Vertel eens...

Wouter, wat zie je het weer scherp! (y) Onze nieuwe koning heeft het ook niet helemaal begrepen en praat voor eigen parochie. Hij sprak in zijn toespraak over verbinding maar met de nieuwe oldtimerregeling is er sprake van ontbinding en verwijdering van elkaar standpunten. Kan iemand deze man eens wakker schudden?

De toespraak ging over verbinden oftewel lassen. Het ging dus weldegelijk over oldtimers.

Die Ronda toch echt wel briljant en de prijs lijkt me ook heel redelijk. Jammer dat er zo weinig uitwisselbaar is met een Ritmo. Maar een leuk ding is het toch!

Ik zag vandaag een Nissan Pulsar staan bij een autobedrijf met onderstaande module. Ubercool 80's fantastic.
images

Idranor zei:
Die Ronda toch echt wel briljant en de prijs lijkt me ook heel redelijk. Jammer dat er zo weinig uitwisselbaar is met een Ritmo. Maar een leuk ding is het toch!

Is een koopje voor zo'n inmiddels exclusieve auto (y) 't is dat ik er al een heb...
Inderdaad weinig gemeen met de Ritmo, maar dat maakt de uitdaging om aan bepaalde onderdelen te komen alleen maar groter ;)
Met veel speurwerk is er toch meer verkrijgbaar dan ik aanvankelijk dacht :)

Terug
Bovenaan