Ben ik nou de enige die de Prius 1 echt met grote afstand veel mooier vindt dan de afzichtelijke Priussen die volgden? Een Prius 1 vind ik echt een leuk wagentje!

Ook zeer zeker erg EMW.
Wouter en Grensrijder nog gefeliciteerd met jullie prachtige aankopen! Dat belooft heel veel goeds voor 2014, ik ben in beide gevallen erg benieuwd deze auto's te zien.
Zelf rijd ik alweer een kleine maand in de Omega. Het rijdt prima, ik zit goed, een enorme berg ruimte en de techniek voelt degelijk en soepel aan. Maar het echt leuke van autorijden is er wel af. Het gevoel is er gewoon niet, wat dat ook moge betekenen. Maar treffender kan ik het niet omschrijven.
Daarnaast (eigenlijk vooral) lust de Omega een goede slok en voor iemand die diesel gewend is, is dat wel even schrikken. Een goed excuus dus om op zoek te gaan naar een andere pekelbak.
Inmiddels alweer een week op zoek naar een vervanger met als eisen: diesel en wel ruim maar niet al te zwaar. Daarnaast moet het goedkoop zijn maar niet al te spartaans. Interessant vind ik bijvoorbeeld de Xantia, de 306 break en de Volvo V40. Maar dan met eenvoudige diesel, geen HDI's of Turbo's. Een 405 break zou nog mooier zijn, maar die zijn helaas bijna uitgestorven.
Mijn zoektocht bracht me vandaag bij Jet Cars. Er zijn geen woorden om te omschrijven wat ik daar aantrof. Op de ene locatie (met de grote showroom) moest ik duidelijk niet zijn. In de showroom zelf te mooi en te duur en de voorraad achter de showroom is gewoon een sloperij. Maar op de tweede locatie, langs de A15, zou ik misschien kunnen slagen. Auto's zo ver als het oog reikt, redelijks netjes gerangschikt per carrosserievorm en merk op een enorm terrein rond (en deels in/onder) een half gesloopt gebouw van 3 etages hoog. Een bizar gezicht en in mijn ogen niet totaal ongeschikt als locatie voor een meeting. De voorraad bestaat voor een aanzienlijk deel uit afdankers van Defensie en politie en ook de Belastingdienst heeft daar een flinke voorraad auto's gedumpt. Het klinkt wat oneerbiedig, maar daar zitten zeker nog fraaie auto's bij. Bijzonder was de afdeling "niet meer belastingvrije diesels": enkele tientallen Mercedessen (en een enkele BMW, Saab, Citroen en Daihatsu) uit de jaren 70 en 80.
Mijn oog viel op een Xsara break 1.9 D en ik kreeg een sleutel mee. Maar toen ik via de achterbank de deur had geopend aangezien de chauffeursdeur niet van buitenaf open kan, bleek de motor niet te starten omdat de accu leeg was. Ik heb de sleutels ingeleverd en ben maar weer vertrokken.
Intrigerende zaak dat Jet cars, maar of dat nou positief is of niet, daar ben ik nog niet over uit.