Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Wouter82 zei:
Blijft een mooie auto vind ik, zo'n ronde 626 (y)

Mee eens(y)

Edit: EMW-ling

2mhscwm.jpg

Voor veel kms op de teller ben ik niet bang. Maar de beide Volvo's op de vorige pagina vergen wel goede onderhandelingsvaardigheden wil ik die mee kunnen krijgen voor de prijs die ik in gedachte had.

Multipla idem, ik heb al een beetje de hoop opgegeven dat ik een rijdbaar exemplaar vindt voor mijn budget. Maar wel toffe bakken!

De Mazda vind ik wel interessant!

Aha, op basis van een Toronado als ik zo op Google kijk :)

toronado4.jpg

@ Idranor, die Impreza is toch wel aardig? Geen apk, maar dat hoeft niet zo'n punt te zijn :)

Idranor zei:
Voor veel kms op de teller ben ik niet bang. Maar de beide Volvo's op de vorige pagina vergen wel goede onderhandelingsvaardigheden wil ik die mee kunnen krijgen voor de prijs die ik in gedachte had.

Multipla idem, ik heb al een beetje de hoop opgegeven dat ik een rijdbaar exemplaar vindt voor mijn budget. Maar wel toffe bakken!

De Mazda vind ik wel interessant!

Ik heb overigens geen idee hoe die Comprex-techniek zich houdt, maar wellicht kan Martyn83r je daar het fijne over vertellen.

Hier nog wat EMW-kandidaten...

De 50 slechtste auto’s ooit…

1899-1939
* 1899 Horsey Horseless
* 1909 Ford Model T
* 1911 Overland OctoAuto
* 1913 Scripps-Booth Bi-Autogo
* 1920 Briggs and Stratton Flyer
* 1933 Fuller Dymaxion
* 1934 Chrysler/Desoto Airflow

1940-1959
* 1949 Crosley Hotshot
* 1956 Renault Dauphine
* 1957 King Midget Model III
* 1957 Waterman Aerobile
* 1958 Ford Edsel
* 1958 Lotus Elite
* 1958 MGA Twin Cam
* 1958 Zunndapp Janus

1960-1974
* 1961 Amphicar
* 1961 Corvair
* 1966 Peel Trident
* 1970 AMC Gremlin
* 1970 Triumph Stag
* 1971 Chrysler Imperial LeBaron Two-Door Hardtop
* 1971 Ford Pinto
* 1974 Jaguar XK-E V12 Series III

1975-1989
* 1975 Bricklin SV1
* 1975 Morgan Plus 8 Propane
* 1975 Triumph TR7
* 1975 Trabant
* 1976 Aston Martin Lagonda
* 1976 Chevy Chevette
* 1978 AMC Pacer
* 1980 Corvette 305 “California”
* 1980 Ferrari Mondial 8
* 1981 Cadillac Fleetwood V-8-6-4
* 1981 De Lorean DMC-12
* 1982 Cadillac Cimarron
* 1982 Camaro Iron Duke
* 1984 Maserati Biturbo
* 1985 Mosler Consulier GTP
* 1985 Yugo GV
* 1986 Lamborghini LM002

1990-Present
* 1995 Ford Explorer
* 1997 GM EV1
* 1997 Plymouth Prowler
* 1998 Fiat Multipla
* 2000 Ford Excursion
* 2001 Jaguar X-Type
* 2001 Pontiac Aztek
* 2002 BMW 7-series
* 2003 Hummer H2
* 2004 Chevy SSR

En waar is die lijst op gebaseerd? Want er staan auto's tussen die kwalitatief gewoon in orde waren. En wat de Model T in zo'n lijst doet is me helemaal een raadsel :confused:

@Wouter: ja die Impreza was een mooie bak maar de advertentie was al weg vlak nadat deze in dit dit topic werd gepost.

Die bruine Passat wil ik morgen misschien wel even bij gaan kijken!

Het lijstje is inderdaad typisch Amerikaans en iets wat in komkommertijd geschreven is omdat lijstjes het altijd wel goed doen. De meeste auto's op het lijstje hebben ondertussen wel liefhebbers of horen helemaal niet op de lijst thuis.
De Fiat Multipla is gruwelijk lelijk, maar hoe Amerikanen erop komen dat het dan ook een slechte auto is ondanks dat ze er geen rijervaringen in de States mee hebben kunnen doen. Geen flauw idee.
Overigens zijn alle auto's meer dan welkom bij EMW-meetings. Een aantal zijn al bekend (Pacer, Yugo en X-type). En als Idranor nou nog eens een fatsoenlijke Multipla diesel op grijs kenteken vindt dan zijn we weer wat verder.

Eddy C zei:
Het lijstje is inderdaad typisch Amerikaans en iets wat in komkommertijd geschreven is omdat lijstjes het altijd wel goed doen. De meeste auto's op het lijstje hebben ondertussen wel liefhebbers of horen helemaal niet op de lijst thuis.
De Fiat Multipla is gruwelijk lelijk, maar hoe Amerikanen erop komen dat het dan ook een slechte auto is ondanks dat ze er geen rijervaringen in de States mee hebben kunnen doen. Geen flauw idee.
Overigens zijn alle auto's meer dan welkom bij EMW-meetings. Een aantal zijn al bekend (Pacer, Yugo en X-type). En als Idranor nou nog eens een fatsoenlijke Multipla diesel op grijs kenteken vindt dan zijn we weer wat verder.

Hier met uitleg. Nogal populistisch geschreven en vaak vreemde redenaties.

Behoudens het feit dat een Fiat Multipla gewoon een mooie en doordachte, en geweldig rijdende auto is, is het apparaat ook nog eens super betrouwbaar. (Kan ik als ervaringsdeskundige gewoon even meedelen) :cool:

Ergo: dom lijstje...... (n)

Dat lijstje klopt sowieso niet; slechtste auto's ooit en er staat geen Renault uit de jaren 2003-2010 tussen:T

Veel kritiek op het 'Lijstje' https://content.time.com/time/specials/2007/completelist/0,29569,1658545,00.html
Ik heb ik niet bedacht... en zijn lijstjes niet altijd subjectief?

Begin nou niet over nummer 39 van de lijst, dat heeft al zo'n discussie veroorzaakt.

AMC Pacer,
Talbot Tagora.
Ssang Yuong Rodius,
Scaldia / Moskvitch,
Volga,
ZAZ 3A3,
Peugeot 1007 Schuifdeur,
Volkswagen K70,
Vauxhall Magnum,
Zastava 128 Hatchback,
Citroen LN,
Ford Taunus 17M P7,
Opel Kadett City,
Opel Adam,
en gezien alle commentaren:
Volkswagen Jetta

Kan ook een f. zijn, maar dat is weer Nederlands. Op het kofferdeksel van de Victor onderin in beeld lijkt ook iets Nederlandstaligs te staan.

Mijn zoektocht gisteren heeft niets opgeleverd, behalve onenigheid met een medelander die een R25 te koop aanbiedt. Hij mag zijn R25 naar zijn geboorteland verschepen, als ik zo vrij mag zijn. Verder heb ik het grootste deel van e dag ongepland bij Jet Cars doorgebracht. Om mijn vorige opmerking wat tegengewicht te bieden: daar trof ik de ene vriendelijke medelander na de andere.

Eerlijk waar, alle meningen over Jet Cars ten spijt, ik heb gister best een leuke dag gehad bij Jet Cars. Alle medewerkers waarmee ik te maken heb gehad (een stuk of 5) waren, vriendelijk, behulpzaam, redelijk en soms zelfs gezellig, zelfs op een drukke zaterdag. Ik ben na het proefrijden in 3 auto's en bekijken van zeker 100 andere tot de conclusie gekomen dat de prijzen van Jet Cars niet bijzonder laag, maar wel heel redelijk zijn. Wij waren geïnteresseerd in de lage prijsklasse en dat zijn allemaal auto's met gebreken. Ik denk dat je als je een beetje handig bent bij een particulier een betere deal kunt sluiten.

We troffen één auto die onze goedkeuring kon wegdragen en dat is de rode Volvo 240 Polar op LPG. Hij was aardig uitgeleefd maar reed als een zonnetje (na starthulp). We konden het echter niet eens worden over de inruilprijs van de Omega dus geen deal, maar wie weet dat we, als we de Omega particulier hebben verkocht, terugkomen voor de Polar.

Ford Versailles V8 zei:
AMC Pacer,
Talbot Tagora.
Ssang Yuong Rodius,
Scaldia / Moskvitch,
Volga,
ZAZ 3A3,
Peugeot 1007 Schuifdeur,
Volkswagen K70,
Vauxhall Magnum,
Zastava 128 Hatchback,
Citroen LN,
Ford Taunus 17M P7,
Opel Kadett City,
Opel Adam,
en gezien alle commentaren:
Volkswagen Jetta

Geen kwaad woord over de Zastava 1100! Hij gaat wel eens kapot maar de wagen is zo slim uitgedacht, dat je ieder gebrek kunt verhelpen met tiewrap en duct tape. Het is niet voor niets dat er nog steeds volksstammen rondrijden in die wagentjes! :D

stoterstangen90 zei:
Het heeft ook wel wat weg van de RAI (het gebouw)

Zou ook kunnen, maar op de AutoRai noch de BedrijfsautoRai stonden personen- en bedrijfswagens door elkaar...

@Wouter82,

:D

@Robert: leuk te horen over JetCars. Toch maar een meeting organiseren daar? ;)
Ik zal de Polo trouwens ook al te koop staan, kan je die er niet bij in gooien bij de deal? :D

@Elzinga: bedankt voor de suggesties! De BMW lijkt wel wat, die andere twee verkeerde koets en te korte APK. Kappa vind ik overigens wel een briljante auto! (y)

@Barri: de Polo (hier beter bekend als BuxusPolo) is langzaam aan het overlijden, wat al voor vervelende situaties heeft gezorgd. Dus ook voor de Polo moet een opvolger komen.

Idranor zei:
@Barri: de Polo (hier beter bekend als BuxusPolo) is langzaam aan het overlijden, wat al voor vervelende situaties heeft gezorgd. Dus ook voor de Polo moet een opvolger komen.

Er staat nog een zekere Yugo te wachten op een nieuw baasje ;)

Idranor zei:
De BMW lijkt wel wat

Waarschijnlijk ben ik woensdag in Weesp. Ik kan dan wel even kijken of het wat is, als je wilt?

Is een vrij 'bijzonder' bedrijf, over het algemeen is de APK op hun aanbod verlopen (bij deze BMW dan weer niet), maar soms zitten er leuke koopjes en/of zeldzame modellen tussen.

Idranor, nette Mondeo voor wènig?

rzasa zei:
Ik zou er bijna enthousiast van worden. Een Mondeo station met hele bumpers, geen roest en weinig km's.
650 euro
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m766841354-ford-mondeo-wagon-1-8i-airco-business-edition-bj-1996.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

7OcEP4pDOKJxUADWd4n8UA==.jpg

Zo ben je op zoek naar een diesel (of LPG), en zo staat er ineens iets heel anders voor de deur. Een heuse Honda Jazz VAN luxe kruiste m'n pad en dit wagentje had een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mij, mede vanwege het grijs kenteken. Gelukkig deelde mevrouw Idranor dat gevoel want zij moet er immers de komende jaren mee rijden.

De nood van een diesel is hiermee ook verdwenen want de Jazz lijkt een erg zuinig karretje te zijn en zal dus voorlopig onze dagelijkse auto worden, de Omega laten we dan maar zoveel mogelijk staan.

De Polo wordt morgen opgehaald door iemand die beweert er een irrigatiesysteem voor de Afrikaanse markt van te gaan maken. We houden dat verhaal maar in ere want het past zo mooi bij de flower-power-Polo... ;)

e8rp.jpg

0bex.jpg

ag71.jpg

Terug
Bovenaan