Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Sowieso een fantastisch filmpje, maar op 3:27 de Allegro :D
https://www.dumpert.nl/mediabase/6582232/679a1890/dumpert_andere_tijden.html

Wouter82 zei:
Sowieso een fantastisch filmpje, maar op 3:27 de Allegro :D
https://www.dumpert.nl/mediabase/6582232/679a1890/dumpert_andere_tijden.html

Briljant altijd die oude commercials! En die liftster (anno 2014 zijn die nooit zo leuk :)) slaat toch maar mooi een Simca 1100, Toyota Corolla en een VW Golf af (y)

4039655218-30b204737c-2210368596069977103.jpg

Edit: EMW-ling

D.E.N.N.I.S. zei:
Vraagje: Is een Chrevrolet Matiz EMW?

m2.jpg

Eender als deze, foto van Google​

Een Matiz kan zeker wel puur EMW zijn:
20121008092359.jpg

De laatste stuiptrekking van FSO (samen met de FSO Lanos)

Wouter82 zei:
VW 1200 zei:
En die liftster (anno 2014 zijn die nooit zo leuk :))

Nee die is ook 37 jaar ouder geworden :p

Die FSO Matiz is geinig (y)

EMWokken was heel geslaagd; erg gezellig en lekker gegeten :)

Volgend jaar hoop ik er echt bij te zijn!!
Sorry, ik was veel te druk, oververmoeid. Sorry dat ik mijn club een beetje laat stikken.

Het EMWokken was gisteren weer erg geslaagd!

Even een (wellicht voorbarig) vraagje:

Ik heb al een tijdje deze Ford Probe op het oog:

1991 Ford probe 2.2 GL aut

Lijkt mij wel wat als vervanging van de Golf 1 Cabrio. Ik vind het model echt schitterend mooi en volgens mij is de techniek en de 2.2 motor van Mazda. De keren dat we vorig jaar met het gezin open gereden hebben waren meestal niet zonder commentaar vanaf de achterbank, dus een cabrio is geen noodzaak meer, al rij ik zelf graag het liefst open.

Heeft iemand enig idee van de onderdelenvoorziening? In de Ford systemen bij mij op de zaak kan ik niets vinden en bestellen. Het betreft wel een origineel NL Hessing geleverd exemplaar.

De laatste tenaamstellingsdatum volgens RDW is trouwens 2000 en de laatste APK datum is 2007. Ik heb inmiddels een mailtje aan de verkoper gestuurd voor enige toelichting.

Leuke aparte GT, maar op de foto's ziet het interieur er wel wat groezelig uit.
Technisch lijkt het mij allemaal wel betrouwbaar en rechttoe rechtaan .

Wensink is Ford USA dealer en die kunnen alles opzoeken van USA Fords..... Van mijn Sable was alles nog te krijgen.....\

Groet Paul

Ik ken dat model Probe helemaal niet, wel een leuk en bijzonder model! Al vind ik het wat bekendere model Probe esthetisch gezien wel iets mooier (en wellicht iets minder EMW).

Gave auto. Ik vind het alleen weer zo flauw dat ze een mijlenstand proberen te slijten als een lage km-stand. Ding heeft 152.366 km gelopen lijkt mij.

smarter zei:
Lijkt mij wel wat als vervanging van de Golf 1 Cabrio. Ik vind het model echt schitterend mooi en volgens mij is de techniek en de 2.2 motor van Mazda. De keren dat we vorig jaar met het gezin open gereden hebben waren meestal niet zonder commentaar vanaf de achterbank, dus een cabrio is geen noodzaak meer, al rij ik zelf graag het liefst open.

Jammer om zo'n prachtige Golf 1 cabrio te ruilen voor een maf coupeetje. Afijn, dat zal wel het merkwaardige zijn van EMW;)
Je kan toch het dak dicht doen als ze beginnen te miepen?

Statenweg, dan is dat dus een van de handelaren/sloperijen die naast het beruchte woonwagenkamp zitten en voor het grootste deel ook door bewoners ervan gerund worden. Hoeft niet per definitie een ramp te zijn, maar aangezien er in die hoek erg veel rommel staat is goed oppassen aan te raden.

Naar aanleiding van mijn mail werd ik vanochtend meteen gebeld door dhr. Jillings. Hij klonk als een nette kerel en grapte meteen dat deze Probe net binnen gekomen was....14 jaar geleden. Deze auto staat dus werkelijk gewoon 14 jaar op voorraad, zo begreep ik (wel altijd binnen gestaan...). Hij had deze destijds ingekocht van een Mercedes dealer waar deze Probe ingeruild was. Enkele maanden terug besloot hij dat het toch een keer tijd is geworden om afscheid te gaan nemen ('Ik kan niet alles bewaren, hoe graag ik dat ook doe'). De Probe is toen technisch klaargemaakt en APK voorgekeurd. Een nieuwe APK volgt bij aflevering, zo vertelde hij.

Iets zegt me dat 14 jaar stilstand niet heel best is en dat je de komende tijd flink aan de gang blijft om de 'standschade' te herstellen (distributieriem, wiellagers, banden enz.). Wel een ontzettend leuk ding, deze Probe.

Eerst maar eens de Golf uit de winterstalling halen over een maand of 2, zorgeloos genieten is ook wat waard voor die krap 2.000 plezierkilometers per jaar.

Ik zou het niet doen smarter. Straks, als het weer voorjaar is pak je lekker je Golf en krijg je spijt dat je überhaupt hebt nagedacht om hem in te ruilen. ;) Laat staat op een auto die 14 jaar heeft stil gestaan. Bodemloze put volgens mij.

Gezien de bovenstaande posts en je eigen conclusie moeten er wel een paar alarmbellen gaan rinkelen.

grensrijder zei:
Gezien de bovenstaande posts en je eigen conclusie moeten er wel een paar alarmbellen gaan rinkelen.

Dat gerinkel hoorde ik inderdaad ook. Daarnaast heb ik vanavond voor het eerst gehoord dat smarteres inmiddels best gehecht geraakt is aan het Golfje.

https://www.autoweek.nl/occasion?id=524DM&merk=Ford&model=Probe

ik vind deze wel zeer de moeite waard succes:cool: om naar te kijken

Ik heb ook iets op het oog... het is verschrikkelijk onverstandig, maar aangezien het een extreme zeldzaamheid is, EN erg EMW heb ik mijn oog laten vallen op een echte Mazda Xedos 9 6 cylinder met 4ws....

wie houdt mij tegen? :p

Inmiddels diverse keren gemaild en ook gebeld met de verkoper van deze wagen, maar het is niet helemaal helder te krijgen wat de staat van onderhoud is jammer genoeg. Het 4ws systeem schijnt nog te werken, er wordt nog dagelijks mee gereden maar een onderhoudsboekje is er bijvoorbeeld al niet.... Ik heb geen zin om een rijdende ellendebak te kopen voor 600 euro, dus ik hoop dat er nog iets meer aan info naar boven komt anders schiet het niet echt op.... op z'n hoogst kan ik nog gaan kijken zaterdag en de auto misschien op n brug proberen te krijgen, anders blijft het een wilde gok.

22e probeer ik er weer bij te zijn! Maar klopt het dat er nog geen uitnodiging verstuurd is over dit event? Of heb ik hem over het hoofd gezien?

Bij wie moet ik eigenlijk zijn voor de wijzigingen in het wagenpark? De 924 is verkocht, die rijdt sinds 1½ week rond in het Belgische land. :)

Naar aanleiding van de topictitel wilde ik even de website bekijken. Helaas moet ik opmerken dat ik sinds 1998 niet meer zo'n website gezien heb en het feit dat 'ie niet werkt maakt het niet eenvoudiger... Ik word er dus niets wijzer uit.

Het lijkt me namelijk best leuk om als niet-lid toch eens aanwezig te zijn bij een merkwaardige activiteit. Kan iemand me meer vertellen?

Elco zei:
Het lijkt me namelijk best leuk om als niet-lid toch eens aanwezig te zijn bij een merkwaardige activiteit. Kan iemand me meer vertellen?

De website is helaas nog altijd niet operationeel. Dat had die uiteraard al lang moeten zijn maar we hebben het uitbesteed aan iemand die er helaas nogal de tijd voor neemt :(

Je bent altijd welkom om eens langs te komen. We vragen wel een kleine aanvullende bijdrage als je als niet-lid.

Voor meer informatie kan je contact opnemen via secretaris[at]elkmerkwaardig.nl.

Elco: Je bent met de gele 306 meer dan welkom bij 'onze' merkwaardige activiteiten. Het is alleen niet een heel gestroomlijnd bedrijf met een gelikte website inderdaad. Precies zoals je eigenlijk wel kon verwachten dus...

Wel een ontzettend leuke club, waar je volgens mij helemaal bij past als persoon. Daar gaat het bij EMW namelijk echt om in de basis. Jouw ontzettend leuke 306 zien we uiteraard ook erg graag.

Als ik de officiële uitnodiging voor de nachtclubrit binnen heb stuur ik je graag een PM.

Wouter82 zei:
De website is helaas nog altijd niet operationeel. Dat had die uiteraard al lang moeten zijn maar we hebben het uitbesteed aan iemand die er helaas nogal de tijd voor neemt :(

Mailen jullie mij gewoon net als in het prille begin, ook al vond dat toen helaas geen doorgang. Binnen een paar dagen staat er iets werkends -dat is al winst- op Wordpress-basis en dat gooi ik op 'sponsoring'. Net als b.v. die roll-up-banner van laatst.

We vragen wel een kleine aanvullende bijdrage als je als niet-lid.

Ach, op zo'n jaarkilometrage moet dat er nog net vanaf kunnen :)

smarter zei:
Als ik de officiële uitnodiging voor de nachtclubrit binnen heb stuur ik je graag een PM.

Graag! :)

Elco zei:
Mailen jullie mij gewoon net als in het prille begin, ook al vond dat toen helaas geen doorgang. Binnen een paar dagen staat er iets werkends -dat is al winst- op Wordpress-basis en dat gooi ik op 'sponsoring'. Net als b.v. die roll-up-banner van laatst.

Fantastisch aanbod, dank je!

Edit >>> mail gestuurd.

m2.jpg

Eender als deze, foto van Google​

Ik krijg de Matiz volgende week vrijdag als mijn ouders hun nieuwe auto hebben opgehaald. Zij hebben een Mazda 2 gekocht.

Iemand zin in een reddingsactie? Ik niet... maar wat gaaf: een oer-Sonata uit 1989! :eek:

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-particulier%2Czakelijk/f_bouwjaar-voor%201995%2C1995%20tot%201997/hyundai-sonata-1989-138679931.html?sr_ab=0
138679931_5_big.jpg

Wouter82 zei:
Iemand zin in een reddingsactie? Ik niet... maar wat gaaf: een oer-Sonata uit 1989! :eek:

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-particulier%2Czakelijk/f_bouwjaar-voor%201995%2C1995%20tot%201997/hyundai-sonata-1989-138679931.html?sr_ab=0
138679931_5_big.jpg

Vind ik wel weer p0rneau inderdaad... :eek:

Na alle 141 pagina´s letterlijk te hebben doorgespit, ben ik naast erg vermoeid
ook op de hoogte van de prettige verstandhoudingen binnen EMW :)

Ik kan alleen maar zeggen I love this club many much!

Oja, doe mij maar alle auto´s hiervoor beschreven, of toch maar niet ?!?

Over autogeile mannetjes gesproken :p

foto.html

Pinguin277 zei:
Na alle 141 pagina´s letterlijk te hebben doorgespit, ben ik naast erg vermoeid
ook op de hoogte van de prettige verstandhoudingen binnen EMW :)

Ik kan alleen maar zeggen I love this club many much!

Oja, doe mij maar alle auto´s hiervoor beschreven, of toch maar niet ?!?

Over autogeile mannetjes gesproken :p

foto.html

Je bent van harte welkom! :D

Iemand die de moeite neemt bij pagina 1 te beginnen en pagina 2 haalt is sowieso van harte welkom, laat staan iemand die 141 pagina's doorspit! :eek::D:)

Ik denk dat ik weet met wie we hier van doen hebben en volgens mij kennen we hem al als lid en begint zijn voornaam met een R.:) Maar correct me if I'm wrong.

Barri zei:
Bij wie moet ik eigenlijk zijn voor de wijzigingen in het wagenpark? De 924 is verkocht, die rijdt sinds 1½ week rond in het Belgische land. :)

Waarom heb je hem verkocht? Was je hem zat?

Rush2112 zei:
Barri zei:

Waarom heb je hem verkocht? Was je hem zat?
Barri: je kunt dit melden aan de redactie van Staalgevoel (zie aldaar voor het e-mailadres), maar die leest hier regelmatig mee.;)

Terug
Bovenaan