Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Phoenixrood74 zei:
Bij mijn weten komt Eddy uit het fraaie Zeeland.

Dat is net iets te ver omrijden met de huidige brandstofprijzen i.c.m. een gretige vijfpitter... overstappen op Utrecht Centraal is uiteraard altijd een optie.

1999-isuzu-vehicross-photo-319180-s-1280x782.jpg

smarter zei:
Phoenixrood74 zei:
Ik las overigens zojuist dat Eddy C zondag met het openbaar vervoer komt. Dat is nog eens een ware EMW-er die het 'Doe eens wat anders' zo compleet mogelijk uitvoert.:D

Ik weet niet waar Eddy C vandaan komt, maar als het enigszins op de route ligt (globaal Utrecht - A'dam) geef ik hem met alle plezier een lift natuurlijk.

Geeft er iemand het goede voorbeeld, wil jij hem met alle geweld alsnog de auto in trekken!

Zo is het maar net!

20100227_Vaarleseweg_001%209578.jpg

Ik wacht jullie zondag op bij de veerpont. Als er stukjes schors aan mijn poncho kleven komt dat omdat ik een boom heb geknuffeld.:p

Groene groetjes,

Eddy C

Honda-Insight-interior-31-625x416.jpg

Zeg, ik zie een blauw verlichte meter op dat Jazz-dashboard! Foei! Geef eens wat minder gas, zodat hij groen wordt.

grensrijder zei:
Ik niet. Kijk maar eens naar die heerlijke Isuzu Vehicross.
Wat een merkwaardig product... Lijkt op een combinatie van Toyota Funcruiser, Renault Scénic RX4 en Opel Frontera.

Vorige week vrijdag een Saab 9000I gekocht! Vandaag flink gepoetst en al veel mooier dan op de onderstaande link. Leuke auto: ABS, stuurbekrachtiging, boordcomputer, raampjes/spiegeltjes/schuifdakje electrisch, 16 kleppen injectie en Saab-dealer onderhouden en weinig gereden. Kortom-> erg blij met de aankoop!

https://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=97&t=117835

Nu moet ik wat opbiechten... Twee jaar terug heb ik met mijn toenmalige jaarclub ook zo'n 9000 Turbo 16 gekocht voor een 'rally' van de vereniging. Het ding zag er niet uit en was technisch ook niet al te fris (in een bocht naar rechts kreeg je hem niet in zijn 2), maar hij was met zijn 165 pk snel zat om vooraan te rijden in die asociale horde studentenbakken. In een paar weken is dat ding nog verder afgeragd en weer voor een paar honderd verkocht naar wat andere studenten... Volgens VWE is het ding nog geëxporteerd ook, wat mij betreft kon hij linea recta naar de sloop.

Ik had mijn rijbewijs toen pas net en durfde het niet aan er zelf in te rijden.

scaled.php

Deze zegt genoeg over hoe er mee werd omgesprongen. Iets met eieren en meel gooien enzo... Uit het dakraam hangend terwijl je een andere auto achtervolgt, ook midden in de stad. Gestoord...

Wouter82 zei:
grensrijder zei:
In Amsterdam is voor iedereen ruimte zat.

Nou....

maar laat ik niet op voorhand tipjes van de sluier gaan oplichten

Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar de EMW auto's, maar kan nergens de details van deze meeting vinden. Dus dit wordt een besloten bijeenkomst?

Clignoteur zei:
Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar de EMW auto's, maar kan nergens de details van deze meeting vinden. Dus dit wordt een besloten bijeenkomst?

Deze keer is het helaas wat beslotener dan anders ja, vanwege reserveringen en dergelijke. Niet getreurd, er volgen nog genoeg kansen (y)

Voor PR74 even een leermomentje.
Gewoon binnendoor er voorbij :p

20090815_paulista_01276.jpg

Veel plezier morgen voor de fietsertjes

Nou dat kon wel eens lelijk in het water vallen gezien de verwachtingen :(
Ik weet nog niet of mijn bejaarde mazdaatje dat wel aan kan :p

Martyn83r zei:
Nou dat kon wel eens lelijk in het water vallen gezien de verwachtingen :(
Ik weet nog niet of mijn bejaarde mazdaatje dat wel aan kan :p

Ach ja, weersverwachtingen. Wat moet je ermee? Ik laat me graag positief verrassen morgen. :cool:

Hoe dan ook: Ik weet morgen waarschijnlijk in ieder geval eindelijk zeker of mijn Audi nou 'verzinkt' of 'verzonken' is. Daar zijn ze het op Marktplaats lang niet altijd over eens bij dit type namelijk.

Audi is al bijna 50 jaar onderdeel van VW, en aangezien de enige echte VW nog altijd in mijn ogen een VW Kever is, noem ik alles van Audi, Seat, Skoda en aan verwante Duitse vierwielers gewoon voor het gemak een Kever :)

Voordeel is: die dingen starten tenminste wel altijd :p

Een groepje EMW'ers trotseerde vandaag regen en wind en had een prachtige dag in Amsterdam. Onder professionele leiding van gids Tsov hebben wij te voet de oude binnenstad verkent die vele geheime en verrassende plekken kende. Halverwege hebben we gezellig geluncht bij een Italiaan en konden we even opdrogen. Daarna de wandeltocht afgemaakt en weer terug naar de auto's waar we wederom over moesten op een plan B omdat onverwacht een groot aantal mensen afhaakte. Evengoed nog een mooi rondje gereden en geëindigd bij een ietwat dubieus restaurant waar de tijd in 1972 is blijven stilstaan. Wel lekker gegeten en oeverloos geouwehoerd over met namen Canta's en alles wat je daar mee zou kunnen doen.

Afijn, wat foto's:

amsterdam1y.jpg

EMWateroverlast
amsterdam2z.jpg

amsterdam3r.jpg

amsterdam4n.jpg

amsterdam5.jpg

EMWandeling
amsterdam6.jpg

amsterdam7panda.jpg

amsterdam8rancho.jpg

amsterdam9stellar.jpg

EMWolkbreuk
amsterdam10.jpg

Eenmaal in het restaurant ging de zon schijnen o_O
amsterdam11halfweg.jpg

Het was ondanks het slechte weer toch een heel leuk evenement in Canta-town! Dank aan Mazzeltsov en Arogat voor de organisatie.(y) Ik was helaas een van de vroege afhakers, want mijn korte nachtjes van de afgelopen dagennachten hakten er dermate fors in dat ik even wat rust nodig had.
@Smarter: ik zie nu pas je post over verzonken carrosserieën. Wat een toeval dat we het daar vanmiddag over hadden! De andere term waar ik vanmiddag niet op kon komen was een auto die volledig gerestitueerd (lees: gerestaureerd) was.
@allen: de Braziliaanse versie van de Fiat 127 wordt wel aangeduid met 'Unificata'.
@Mazzeltsov: wat heb jij een schattige en charmante vriendin, gefeliciteerd!(y)

Martyn83r zei:
Audi is al bijna 50 jaar onderdeel van VW, en aangezien de enige echte VW nog altijd in mijn ogen een VW Kever is, noem ik alles van Audi, Seat, Skoda en aan verwante Duitse vierwielers gewoon voor het gemak een Kever :)

Voordeel is: die dingen starten tenminste wel altijd :p
Je Mazda's, telefoon en e-mail werkten zeker allemaal niet vandaag? Watergevoelig?:p

Ik heb ook genoten van een natte maar supergezellige dag! Tsov en arogat, bedankt voor de organisatie! (y)
Tsov, misschien moesten jullie bij 'yellowbike' maar eens overwegen om gele Canta's aan te schaffen dit voor de slechte natte dagen zoals vandaag.
Afsluitend lekker gegeten!
Kortom, topdag! :D

Ja, met schreeuwerige bekleding, een bruluitlaat en een sneu petje achter het stuur.

Phoenixrood74 zei:
Martyn83r zei:
Je Mazda's, telefoon en e-mail werkten zeker allemaal niet vandaag? Watergevoelig?:p

Ha ha, nou die deden het wel, had ik die ook toch maar gepakt in plaats van die ontzettende Opel van Henk, want die deed vandaag zijn naam weer eer aan :-( gloeiende gloeiende.......
Telefoons deden het wel, ware het niet dat we geen telefoonnummers bij de hand hadden, wel de uitnodiging uitgeprint, maar daar stond het ook niet op jammer genoeg, gelukkig heeft Henk dan een wat meer betrtrouwbare i-Phone en kon Joost nog per mail bereiken dat we dus door technische problemen veels te laat onderweg gingen en halverwege in een stortbui maar zijn omgekeerd omdat het toen al tien uur was geweest :-(

Wel hebben we ondanks deze misser toch nog een leuke dag gehad.....

Best een lollig autootje.

Jammer dat het Amsterdam-evenement zo verregend is en dat er wat mensen afhaakten... :( Volgende keer beter!

Voordat jullie het van anderen horen: ik ga mijn autoverzameling verder uitdunnen en flink ook. Als ik de voertuigen van Grensrijdster Mk II en mijn lease-Jazz niet meereken, zit ik nu op acht wagens en dat moeten er vier worden. De kosten van onderhoud en reparaties groeien me simpelweg boven het hoofd. Inmiddels staan de Reliant Robin en de Oldsmobile Cutlass Supreme te koop; de rest volgt later.

Tijdens onze verregende tocht veel mooie gebouwen en grachten gezien, boeiende verhalen van TSOV aangehoord, lonkten wulpse schaarsgeklede dames naar de groep natgeregende kerels of ze even binnen voor het noodweer wilde schuilen, maar het enige waar de groep echt helemaal warm voor liep....
Foto-GMI7IQRL-D.jpg

Een afgetrapte SULKY :eek::confused:

Andere, maar mindere aandachtstrekkers:
Foto-WKVJEUHU-D.jpg
Foto-6WCHC37J-D.jpg
Foto-CP4ET4MS-D.jpg
Foto-EVKLKZBO-D.jpg

Ondanks het herfstige weer toch een geslaagd evenement. Ik lees mijn mails vaak maar half, vandaar dat ik dacht dat er uitsluitend gefietst zou worden en niet meer gereden. Of het fietsen shockeerde zo erg dat ik niet verder meer las, dat weet ik niet meer.

Vanwege het gebrek aan fietsen het vuur uit de sloffen gelopen. Om TSOV hardhandig van een speeltoestel te gooien als het tempo je te hoog is vond ik wat te ver gaan.

repelsteel zei:
Vanwege het gebrek aan fietsen het vuur uit de sloffen gelopen. Om TSOV hardhandig van een speeltoestel te gooien als het tempo je te hoog is vond ik wat te ver gaan.

Nogmaals excuus. Ik wilde alleen maar een extra draai geven aan het evenement :cry:

Ondanks de regen heb ik mij weer prima vermaakt. Applaus voor Arogat en natuurlijk Mazzeltsov. Amsterdam is groot genoeg om dit nog eens te herhalen. De opkomst kon beter en ik hoop dat het in september in Zeeland beter is. VW1200 en ik zullen een aantrekkelijk programma in elkaar draaien.
Amsterdam is inderdaad Canta-city en maakte de tongen los tijdens het diner. De nieuwe B-film Canta Canta en The New Kids uit MaasCanta zijn hilarische herinneringen aan gisteren.

Terug
Bovenaan