Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Tsja, Ramses gaat niet meer lukken.:T

tn_canta_zij.JPG

Edit: cantaling

929V6 zei:
Phoenixrood74 zei:
929V6 zei:
Wouter82 zei:
Het wordt hoog tijd dat we hier eens heen gaan, net zoals we vorig jaar met z'n allen naar de bios gingen:
https://www.hetnationalecantaballet.nl/

Cantastisch! (y):D
Zullen we dat gewoon écht gaan doen?

't is al geweest.:(
Jammer! Stom: ik heb er genoeg over gelezen de laatste weken, maar er niet op gelet op het een eenmalige voorstelling was.
Ramses begrijp ik trouwens niet. Edit: nu wel.

Misschien kan iemand hier nog iets mee?
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_bouwjaar-voor%201995/f_particulier_zakelijk-alles/ford-sierra-18d-p-100-camper-onderbouw-110810343.html?fh_view_size=100&q=ford
110810343_1_large.jpg

Zonde, daar is niet veel eer meer aan te behalen :( Velgen zouden interessant kunnen zijn, de rest van wat nog bruikbaar zou kunnen zijn is gewoon Sierra-spul...

stoterstangen90 zei:
Wat is het laadvermogen van zo'n P100?

Met een verlengd chassis lijkt het een geinge autotransporter.............

In de folder staat "Netto laadvermogen 1093/500 kilogram". Ik zie zo niet waar die 500 op slaat.

Vooral het randje traanplaat om de bumper te beschermen emotioneert me hevig. Dat is nog eens oog voor detail!

Die traanplaat is waarschijnlijk een individuele aanpassing. De fabriek doet dat incidenteel, voor vaste klanten. Kost wel de hoofdprijs overigens.

Phoenixrood74 zei:
Die traanplaat is waarschijnlijk een individuele aanpassing. De fabriek doet dat incidenteel, voor vaste klanten. Kost wel de hoofdprijs overigens.

Sinds wanneer ben jij DE Cantakenner? Of heb je zelf stiekum een verzameling in een vage schuur.:D

Dit is toch gewoon een standaard optie voor de Canta voor de Clanten die met hun rolstoel naar binnen willen rijden? Ik zie wel stoelen in de Canta dus ik ben toch niet zo'n grote Canta-kenner.

Trouwens even wat anders:
Vandaag heb ik dat andere youngtimerblad gekocht waarin o.a. de Cordia's in voorkomen. Stond ook een verslag van Ulft in met 3 foto's van de EMW-stand waaronder een foto met veel leden onder de partytent. Leuk om te zien!

Eddy C zei:
Trouwens even wat anders:
Vandaag heb ik dat andere youngtimerblad gekocht waarin o.a. de Cordia's in voorkomen. Stond ook een verslag van Ulft in met 3 foto's van de EMW-stand waaronder een foto met veel leden onder de partytent. Leuk om te zien!

Heel goed! Ik had namelijk een dealtje met de redactie gesloten. Men zat zonder foto's en vroeg of ik het een en ander kon leveren. Dat wilde ik best kosteloos en rechtenvrij doen, maar op voorwaarde dat EMW er een beetje uitgelicht zou worden. Iedereen weer blij! :D

Wouter82 zei:
stoterstangen90 zei:

In de folder staat "Netto laadvermogen 1093/500 kilogram". Ik zie zo niet waar die 500 op slaat.
Het was een Transit achteras toch?
Met dubbellucht moet dat laadvermogen wel omhoog kunnen

Het blad AMY heb ik ook gelezen en de foto's ook gezien. Leuk!(y)
Ook het artikel over de groene Croma las ik snel uit.

stoterstangen90 zei:
Wouter82 zei:
stoterstangen90 zei:

Het was een Transit achteras toch?
Met dubbellucht moet dat laadvermogen wel omhoog kunnen

Of het een volledige Transit-as is weet ik niet, maar het is vast mogelijk om er dubbellucht onder te schroeven :)

Misschien moeten we eens aanhaken bij een evenement van de een of andere brommobielenclub. Met zijn allen 45 km/h gaan rijden in een hele stoet, dat lijkt me best lachen. En dan dicht op elkaar, zodat niemand ons auto voor auto kan inhalen.

grensrijder zei:
Misschien moeten we eens aanhaken bij een evenement van de een of andere brommobielenclub. Met zijn allen 45 km/h gaan rijden in een hele stoet, dat lijkt me best lachen. En dan dicht op elkaar, zodat niemand ons auto voor auto kan inhalen.
Goed idee! En dan wel proberen om zoveel mogelijk met onze grootste auto's te komen om het contrast met de Canta-achtigen extra te vergroten.

Doen! Lijkt me een prachtig gezicht!

Zijn er trouwens nog EMW-ers die zaterdag a.s. meerijden met de Skoda-club (zie de mail van onze secretaris)?

Help jij tillen? :)

Zijn er trouwens nog EMW-ers die zaterdag a.s. meerijden met de Skoda-club

Nee, ik ben dan als het goed is op vakantie.

Kijk je een beetje uit? Straks houd je helemaal niets meer over. De belangstelling voor mijn Lexus is overigens overweldigend. NOT!

Het zou wel een stunt zijn als Grensrijder een conceptcar van Heuliez aan de haak slaat aankomend weekend, maar het zal wel bij kijken blijven.

Zelfs dat kijken gaan we niet doen. Het bijwonen van de veiling kost zoveel geld, dat we er maar van afzien. :(

Phoenixrood74 zei:
Kijk je een beetje uit? Straks houd je helemaal niets meer over. De belangstelling voor mijn Lexus is overigens overweldigend. NOT!

Het ultieme bewijs dat zo'n Lexus wél EMW is. Voor een vergelijkbare BMW 320i had je waarschijnlijk dagelijks 5 telefoons (van veelal dubieuze figuren, dat dan weer wel).

Legacy3.0R zei:
Phoenixrood74 zei:

Het ultieme bewijs dat zo'n Lexus wél EMW is. Voor een vergelijkbare BMW 320i had je waarschijnlijk dagelijks 5 telefoons (van veelal dubieuze figuren, dat dan weer wel).
Weet je wat pas EMW is? Twee Lexi IS 200! Jij hebt toch wel wat geld over?;)

Phoenixrood74 zei:
Legacy3.0R zei:
Phoenixrood74 zei:

Daar zeg je zoiets, ik hoef 'm niet eens te importeren, want ik drop 'm gewoon in m'n achtertuin onder een zeiltje als onderdelendonor :p

[size=x-small]In alle eerlijkheid: Ik vind de jouwe wel mooier dan de mijne hoor...[/size]

Legacy3.0R zei:
Phoenixrood74 zei:
Legacy3.0R zei:
Phoenixrood74 zei:

Daar zeg je zoiets, ik hoef 'm niet eens te importeren, want ik drop 'm gewoon in m'n achtertuin onder een zeiltje als onderdelendonor :p

[size=x-small]In alle eerlijkheid: Ik vind de jouwe wel mooier dan de mijne hoor...[/size]
Heerlijk, lekker terugpesten! Maar om op je laatste opmerking te reageren: als je de jouwe kwijt wilt om de mijne te kopen doe je mij een groot plezier en jezelf hopelijk/denk ik ook. En dan kan er zeker wat van de prijs af zoals je die onlangs in de mail hebt gezien.

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Zelfs dat kijken gaan we niet doen. Het bijwonen van de veiling kost zoveel geld, dat we er maar van afzien. :(
Heel erg jammer voor jullie!:cry:

Ach, het is een keuze. Nog los van de reis, de tol en de overnachting zouden we 35 euro p.p. voor een evenementkaartje (Le Mans Classic) moeten neertellen om bij de veilingtent te komen, welke vervolgens nog eens 50 euro p.p. aan entree kost. Bovendien geldt de verplichting een catalogus van 150 euro af te nemen. Ja, bonjour! Dan zijn we voor twee daagjes op stap vlot 550 euro verder, alle overige kosten meegerekend.

Snap ik, maar het zou wel een leuk uitstapje zijn geweest. Belachelijke prijzen trouwens.

Phoenixrood74 zei:

Zijn er trouwens nog EMW-ers die zaterdag a.s. meerijden met de Skoda-club (zie de mail van onze secretaris)?

Ja ik wel. Nu ik mijn Skoda verkocht heb is het dan toch eindelijk wel eens tijd deel te nemen aan een Skoda-meeting, niet in de laatste plaats omdat de EMW-meetingen steeds worden gepland op dagen dat ik niet kan en ik toch wel eens een keertje eruit wil met de cabrio. :p

Ik ga met de Zastava en de cabrio, dus ik ga een beetje als EMW'er en een beetje als Skoda Clublid.

22 september gaat m helaas ook niet worden, behalve dat mn schoonpa z'n verjaardag viert, viert de Peugeot Club NL ook het 25-jarig bestaan.

Zeker. Nog los van het geld vind ik het een tamelijk arrogante bedoening en dat ontneemt me de lust al. Vooral als je weet hoe de communicatie verliep. Nergens op de site staat info over het bijwonen van de veiling. Toen ik per mail een aantal vragen stelde over de toegang e.d. kreeg ik meteen een inschrijfformulier onder mijn neus geschoven, waarin men mijn bankrekeningnummer wilde weten. Ja, dan wordt de gezonde Hollander wel argwanend. Ondertussen had ik nog geen antwoorden op mijn vragen gekregen, dus nog maar eens een mailtje eraan gewaagd en pas toen kwam men met die tarieven door. Een dergelijke gang van zaken bevalt mij niet erg. Met de daadwerkelijke kosten erbij reden genoeg om niet te gaan.

Ze moeten dood, die organisatoren. Hè, wat een vervelende gang van zaken.

Terug
Bovenaan