Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Martyn83r zei:
Goh... noblesse Bier.... nooit van gehoord zeg

ken het alleen als actiemodel van de mazda 626 in 1986 :p
Je zult het misschien niet geloven, maar er is ook nog leven naast de Mazda 626...;):p

Deze auto kwam ik gisteren tegen toen ik oude foto's aan het bekijken was. Ik dacht toen nog: als ik weer de EMW-ling heb, wordt dit 'm. Nou, dit is 'm dus:
i294ds.jpg

Ik ken de Tjolk-cultstatus hier ook niet, maar dat spul dateert uit de tijd dat Twix nog Raider heette, Wubbo Ockels iedere week in de Kijk stond, Croky uitdeelzakjes nog in een kartonnen doos zaten en vier versnellingen de standaard was.

Phoenixrood74 zei:
Martyn83r zei:
Goh... noblesse Bier.... nooit van gehoord zeg

ken het alleen als actiemodel van de mazda 626 in 1986 :p
Je zult het misschien niet geloven, maar er is ook nog leven naast de Mazda 626...;):p

Deze auto kwam ik gisteren tegen toen ik oude foto's aan het bekijken was. Ik dacht toen nog: als ik weer de EMW-ling heb, wordt dit 'm. Nou, dit is 'm dus:
i294ds.jpg

Toch vragen ze nog redelijk geld voor Allantés op internet. Een mooie doet echt wel tien mille. Fantastisch mooie auto met een bizar logistiek verhaal (langste productielijn ter wereld).

@PR74:

Het bejaardengehalte viel reuze mee, eigenlijk waren de bejaarden zwaar in de minderheid.

Verder was het een groot succes. Zeer fraai en breed deelnemersveld, van Skoda Favorit tot vooroorlogse Ford, van Kever tot Zastava, van Auto Union tot Bertone, en van BMW Baur tot Renault Dauphine. Organisatie en begeleiding waren perfect. Weer was perfect. De bewoners van de Hooge Burgh hebben een erg mooie dag gehad en dat geldt ook voor de deelnemers!

P1040951.jpg

thumb-620x245.jpg

@Idranor: ziet er goed uit! Ik zie een bekende Zastava en een gele Ritmo die dus ook weer rijdt!(y)

Ja de Ritmo doet het al lang weer, even rondstruinen bij GAOS en ontdekken dat de koppelingskabel van een Ibiza serie 1 gelijk is aan die van Ritmo 1 (itt kabels van 127, 128, Ritmo serie 3, Panda...). Vervangen is zo gebeurd. Vervolgens nieuwe accu en de Ritmo rijdt weer. Nog altijd belabberd maar ik rijd wel lekker open.

Die Rally Octavia is van een fanatiek clublid van de Skoda Club denk ik, je ziet m op de foto's van ieder evenement. Voor meer foto's van dit evenement: www.skodaclub.nl.

Idranor zei:
Ja de Ritmo doet het al lang weer, even rondstruinen bij GAOS en ontdekken dat de koppelingskabel van een Ibiza serie 1 gelijk is aan die van Ritmo 1 (itt kabels van 127, 128, Ritmo serie 3, Panda...). Vervangen is zo gebeurd. Vervolgens nieuwe accu en de Ritmo rijdt weer. Nog altijd belabberd maar ik rijd wel lekker open.
Belabberd cabrio rijden, dat is eigenlijk wel heel EMW!:D

Het onderstel. Niet qua ontwerp maar wel qua staat. Ik heb al van alles vervangen (bladveer, schokdempers, draagarm) en het wordt wel iets beter maar nog niet goed. Ik ga rustig door met onderdelen vervangen en wie weet rijdt de Ritmo ooit weer zoals hij bedoeld is.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ie vroeger ook zo beroerd reed, ik denk dat de jaren beginnen te tellen en de vorige eigenaar heeft blijkbaar ook niet veel goeds gedaan aan het onderstel. Wel aan de electra trouwens.

Als hij de electra wel aangepakt heeft zal het geen onwillendheid geweest zijn denk ik. Schrale troost. ;)

Idranor zei:
Het onderstel. Niet qua ontwerp maar wel qua staat. Ik heb al van alles vervangen (bladveer, schokdempers, draagarm) en het wordt wel iets beter maar nog niet goed. Ik ga rustig door met onderdelen vervangen en wie weet rijdt de Ritmo ooit weer zoals hij bedoeld is.

Wat voel je dan tijdens het rijden? Zwabbert hij? Stuitert hij?

Zojuist heb ik trouwens de Oldsmobile verkocht. Hij is zelfs al opgehaald. Aardige kerel uit de buurt, die hem samen met zijn zoon weer helemaal in orde wil gaan maken. Dat vind ik een prettige gedachte, dat hij goed terechtkomt. Het blijft toch een zeldzaamheid.

Gefeliciteerd met de verkoop. Op zo'n manier kun je er met een gerust hart afscheid van nemen. Hoe is de belangstelling voor de rest van de verkoopwaar?

grensrijder zei:
Idranor zei:

Wat voel je dan tijdens het rijden? Zwabbert hij? Stuitert hij?

Het rijdt gewoon niet strak, wel zwabberig, een beetje alsof op alle mogelijke onderdelen speling zit. Stuur bijvoorbeeld. Hoe kwamen ze ook op het idee om in 1982 een in hoogte verstelbaar stuur op een Ritmo te monteren. Maar stuurhuis is volgens mij ook niet helemaal fris meer. Heb ik ooit overgezet uit een gesloopte 87'er met vast dak. Voor ik de linker draagarm verving zwabberde hij heel erg in de bochten, dat was serieus gevaarlijk. Is nu wel beter maar volgens mij zou het geen kwaad kunnen de andere draagarm ook te vervangen. Verder piepjes en kraakjes en rammeltjes.

Stuiteren doettie ook wel, vooral achter met die dwarse bladveer, maar volgens mij hoort dat wel en het stoort me niet.

Nou Idranor, een Ritmo was in principe een Fiat 128 onderstel en dat rijdt toch altijd wel heel strak hoor. Er was eigenlijk maar 1 echt zwabberende Fiat, en dat was de Argenta :(

Vandaag overigens mijn favoriete auto te koop zien staan, en ook nog voor weinig, en ook nog in perfecte staat, en ook nog in de perfecte kleur.

0008952976.jpg

Maar ik wil mijn andere auto's niet kwijt, en deze erbij is echt teveel van het goede

Te koop bij Lexus IS300 3.0 Sportcross

Eddy C zei:
Gefeliciteerd met de verkoop. Op zo'n manier kun je er met een gerust hart afscheid van nemen. Hoe is de belangstelling voor de rest van de verkoopwaar?

De rest heb ik (nog) niet actief te koop gezet. Belangstellenden mogen zich echter altijd melden. ;)

Wat heb je toch weer een goede smaak, ZDrie!:D Al vind ik de sedan echt stukken mooier. Deze is eigenlijk best vreemd vormgegeven, maar zijn zeldzaamheid maakt hem dan weer aantrekkelijk.

Phoenixrood74 zei:
Wat heb je toch weer een goede smaak, ZDrie!:D Al vind ik de sedan echt stukken mooier. Deze is eigenlijk best vreemd vormgegeven, maar zijn zeldzaamheid maakt hem dan weer aantrekkelijk.

Ik vind het een regelrechte misser qua vormgeving. Veel te korte achterkant. Wel een bijzonder geval, want er zijn er maar weinig van verkocht.

Goedemiddag iedereen :D

Ik ben weer terug na een fantastische roadtrip door de Alpen. Exacte km-stand moet nog even uitgerekend worden maar zal richting de 4400 gaan o_O

Zoals Grens al vertelde hadden we een valse start omdat de auto na negen dagen nog niet klaar was. In plaats van vrijdagochtend zijn we vrijdagavond vertrokken, rechtstreeks vanaf de garage in Naarden. We zijn toen naar Mulhouse gereden en daar een hotel ingedoken zodat we zaterdag onze geplande route konden oppakken. Tot en met donderdag hebben we elke dag een aardig stuk gereden en een groot aantal bergpassen bedwongen. Dat ging feilloos met de X-Type. De auto heeft zich uitstekend gehouden en bleek perfect voor deze trip. De 4WD heeft ons op een onverharde "weg" door een modderbad heen weten te sleuren, dat was echt even spannend. En gisteren via een omweg vanuit Zwitserland weer naar huis gereden.

jagalpen1.jpg

Ik zal later nog wel een uitgebreider verslag met (veel) meer foto's plaatsen in mijn eigen topic :)

Doet me denken aan "Guus kom naor huus". Die kocht ook een snelle Amerikaan! :D

Eddy C zei:
Ik ken de Tjolk-cultstatus hier ook niet, maar dat spul dateert uit de tijd dat Twix nog Raider heette, Wubbo Ockels iedere week in de Kijk stond, Croky uitdeelzakjes nog in een kartonnen doos zaten en vier versnellingen de standaard was.

Heren, willen jullie mij er wel even buiten laten?

Twix zei:
Eddy C zei:

Heren, willen jullie mij er wel even buiten laten?

Jij bent uit de tijd dat Twix nog Mars heette?

De Stellar heeft een kapot knipperlichtje linksvoor. Dat zou je toch makkelijk moeten kunnen vervangen, maar nee hoor. Het summiere tekeningetje in het instructieboekje helpt ook niet. Misschien even mee langs de Hyundai-dealer :confused: :D

Het nazomerevenement is in voorbereiding en het beloofd een mooie dag te worden. Het evenement vindt plaats in Hulst e.o. zoals vermeld in de jaaragenda van EMW en niet elders in Zeeland. Slechts 1 uur en driekwartier vanuit Utrecht (via Antwerpen). Komt allen! Uitnodiging volgt nog.

Het is dus toch Hulst geworden. Ik dacht dat jullie het plan hadden om het evenement iets noordelijker te organiseren? Maakt niet uit, ik denk dat ik een B&B ga regelen.

Hulst? Dat is hier een km of 25 vandaan :)

Wanneer en waar? Misschien dat ik wel even kom buurten ;)

Voor de verre reizigers (lees: Nederlanders): de Zeeuws Vlaamse en Belgische kust is redelijk dichtbij. Misschien combineren?

Phoenixrood74 zei:
Het is dus toch Hulst geworden. Ik dacht dat jullie het plan hadden om het evenement iets noordelijker te organiseren? Maakt niet uit, ik denk dat ik een B&B ga regelen.

Omdat Hulst e.o al in de agenda was opgenomen voor 2012 hebben VW1200 en ik getracht hier handen en voeten aan te geven. Dat is gelukt ondanks dat ik ook nog wel andere opties in gedachten had. Het is voor de meesten wel een uithoek, maar voor de EMWereldreiziger zeker een keer de moeite waard om een keer naar dit onbekende stuk Nederland te gaan.

@CorZa. Het evenement is zaterdag 22 september en start in Hulst. Zoals gebruikelijk bij EMW-evenementen gaan bolides daarna de omgeving verkennen.

Wouter82 zei:
De Stellar heeft een kapot knipperlichtje linksvoor. Dat zou je toch makkelijk moeten kunnen vervangen, maar nee hoor. Het summiere tekeningetje in het instructieboekje helpt ook niet. Misschien even mee langs de Hyundai-dealer :confused: :D

Het is dan toch wel een heel moderne auto, in dit opzicht! (y)

grensrijder zei:
Wouter82 zei:

Wat een vreemde reactie. Het is toch algemeen bekend dat de Stellar destijds zijn tijd ver vooruit was?

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Wouter82 zei:

Wat een vreemde reactie. Het is toch algemeen bekend dat de Stellar destijds zijn tijd ver vooruit was?

Hij liep lichtjaren voor op de concurrentie, anders hadden ze hem natuurlijk niet Stellar genoemd :D

Overigens lekt die ook weer een beetje olie o_O

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Wouter82 zei:

Was het niet benauwd voor je, onder die steen?

grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Wouter82 zei:

Was het niet benauwd voor je, onder die steen?
Ik zit er nu nog en het bevalt me prima!(y)

Terug
Bovenaan