Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

@Legacy, gewoon doen die Accord Aerodeck. Waanzinnig gave auto.

23122009080.jpg

23122009079.jpg

Weer de EMW-ling met dit keer foto's uit eigen archief van de Honda Mobilio Spike van mijn schoonvader. Heel veel ruimte maar een beetje vreemd uiterlijk. Nu rijdt hij een Jazz.

Mja ik overweeg sterk om 'ns te bellen hoor, lijkt me een leuk en irrationeel projectje. Binnen een jaar is hij oldtimer. Maar er is duidelijk carrosseriewerk aan, en dat kan ik niet zelf en dan loopt zoiets al snel op. En mijn favoriete kleur voor de Aerodeck is wit. En het voornaamste: ik heb er niet echt plaats voor. Tenzij ik bij familie aanklop en het is maar de vraag of die zo'n "hok" willen stallen.

grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
Contactslet: dat is weer een mooie toevoeging aan het EMWoordenboek, net als bijvoorbeeld staalfouten.:D
Kritiek op Staalgevoel? Ik zou zeggen: doe jij het zelf dan beter! Sterker nog, begin maar gelijk met de eerstvolgende editie. :eek:;)
Ho, ho: dat is geen kritiek op Staalgevoel, maar een citaat van een verspreking van iemand (ik meen Martyn83er) op de laatste ALV.

Legacy3.0R zei:
Mja ik overweeg sterk om 'ns te bellen hoor, lijkt me een leuk en irrationeel projectje. Binnen een jaar is hij oldtimer. Maar er is duidelijk carrosseriewerk aan, en dat kan ik niet zelf en dan loopt zoiets al snel op. En mijn favoriete kleur voor de Aerodeck is wit. En het voornaamste: ik heb er niet echt plaats voor. Tenzij ik bij familie aanklop en het is maar de vraag of die zo'n "hok" willen stallen.
Mijn IS is ook nog steeds te koop. Ik kreeg zojuist een bod via de ANWB verkoopservice en ook dat was schandalig laag. Ik ben dus, zeker voor jou, wel bereid aardig wat van de oorspronkelijke vraagprijs af te doen. Dan zijn er hopelijk twee mensen blij.

Phoenixrood74 zei:
Legacy3.0R zei:
Mijn IS is ook nog steeds te koop. Ik kreeg zojuist een bod via de ANWB verkoopservice en ook dat was schandalig laag. Ik ben dus, zeker voor jou, wel bereid aardig wat van de oorspronkelijke vraagprijs af te doen. Dan zijn er hopelijk twee mensen blij.

Maak t nou niet moeilijker dan het al is :D Als jij zo veel moeite hebt om je top exemplaar te verkopen, dan gaat mijn bovengemiddeld (naar Belgische onderhoudsnormen) exemplaar ook moeilijk in de markt liggen.

Heeft de ANWB je auto echt bekeken of vellen ze hun oordeel op basis van jouw beschrijving?

fotodashboard20jul12.jpg

Dus ja, uhm... een Corvette :D

Het is een waanzinnig apparaat, maar wel eentje die je moet leren kennen. Dat ga ik dit weekend maar eens "rustig" doen! Hij is onoverzichtelijk en best krap, maar het klinkt geweldig en het is gewoon erg gaaf om mee te rijden. De garage zou keurig netjes een aantal punten hebben opgelost maar dat is kennelijk toch niet zo zorgvuldig gebeurd, en daar kom je pas achter als je eenmaal onderweg bent. Heel jammer, maar naar het volgende moet ik nog even goed kijken: claxon werkt niet, servicelampje is toch weer gaan branden, stoelverstelling werkt toch niet naar behoren en het lijkt alsof het bestuurdersportier niet van buitenaf op slot kan. Een beetje een domper op de feestvreugde dus, maar ik ga na het eten even rustig de boel nakijken. Later vanavond zal ik dan ook een eigen topic openen. Gelukkig is het ook een prachtig ding als die stil staat :LOL:

Lijkt me niks. Zo'n onpraktisch, lawaaimakend, gestroomlijnd, benzineslurpend icoon uit de US.
Die futuristische LCD dermate storend voor de ogen en onhandig. Nee, niks voor mij. Echt. Nee.

(ja ik ben jaloers) o_O

Prachtig, Wouter, en hopelijk worden de laatste minpuntjes ook nog snel verholpen! Ga dit weekend maar eens flink genieten!:D
Nog behoefte aan een achterwielaangedreven Japanner trouwens?;)

Legacy3.0R zei:
Volgens mij is de verbruiksmeter wel kapot. No way dat dat ding 1 op 12 loopt.

Die verbruiksmeters zijn altijd wel erg optimistisch, ja. Toch schat ik in dat zo'n Corvette relatief zuinig kan draaien, bij lange ritten en veelvuldig gebruik van de cruise control. Hij heeft een erg lage cw-waarde, weegt relatief weinig en de motor draait bij constante snelheden nauwelijks toeren (bij 120 km/h rond de 2000 tpm, volgens mij). Ik wist met mijn zescilinder Oldsmobile, die zwaarder is, 1:11,5 te behalen.

Beste medeforummers, geachte EMW-leden en andere meelezers,

Vergeef mij dat ik me even tussen een, ongetwijfeld uiterst boeiende, discussie meng, maar Jac/isla adviseerde om mijn vraag hier te droppen, gezien jullie onmeetbare kennis en autoliefde.

Enfin, iets meer dan drie maanden terug is mijn vader helaas overleden. Vooral in zijn jeugd was hij fervent autoliefhebber, maar na de aanschaf van vrouw en Lada ebde dit weg. Gelukkig nam ik dit stokje in 1988 over en moest hij het doen met een autofiele zoon en z'n eigen Hyundai Excel (redelijk EMW toch?).
Maar goed, punt is dat hij een aantal autogerelateerde spullen had waarvan ik wat meer zou willen weten. Herkomst, doel, jaartal, etc.. Het gaat hier niet om een taxatie! Ook zijn er een aantal spullen die ik niet weg wil gooien, maar als ik er iemand blij mee kan maken dan doe ik dat graag. Wat dan allemaal? Nou...

'Het ABC van den automobilist' (ANWB )

3636_3630799935095_566968879_n.jpg

394736_3630810535360_924281205_n.jpg

'Correcte smering'

524052_3630820735615_1992708338_n.jpg

'Smering voor ieder duidelijk'

205382_3630843736190_1241445965_n.jpg

'Meer kilometers uit een liter'

557416_3630850576361_1188267970_n.jpg

M'n grootouders hadden een Simca, vandaar de hoeveelheid literatuur hierover. Als ik er iemand onwijs blij (met de nadruk op 'onwijs') mee kan maken dan kan diegene even iets laten weten. Met uitzondering voor de laatste overigens, die wil ik stiekem misschien toch houden :)

376885_3630815895494_1482153680_n.jpg

314067_3630826415757_382302974_n.jpg

391172_3630829895844_348969771_n.jpg

391732_3630847016272_228381636_n.jpg

582174_3630853976446_1569529141_n.jpg

547685_3630856376506_1915500359_n.jpg

Voorlopig nog tenslotte deze autoradio met cassette van Philips (type DC-590). We vonden 'm op zolder, compleet in de doos en met alles (denk ik) erbij. Zelfs de speakers die erbij passen hebben we nog. Hij staat voor een geeltje op Marktplaats, maar eenderwie mag 'm voor nop komen ophalen. Voorwaarde is wel dat 'ie goed terecht komt, niet om 'm om te laten smelten voor edelmetalen en dergelijke ;)

549123_3630859336580_1607171009_n.jpg

544631_3630863096674_890710825_n.jpg

557428_3630895817492_17632728_n.jpg

Verder zag ik nog wat oude spullen liggen, zoals autolampjes, een krik, een fluoriserende lantaarn voor in de auto (bij pech gok ik), sleeptouw en nog wat grut. Maar ik vermoed dat dat vooral oude meuk is dat niet echt jullie interesse doet aanwakkeren.
Nogmaals excuus als dit niet op z'n plaats is, ik hoop vooral iemand blij te kunnen maken en wat wijzer te worden.

Groet,
Rob

Rob, in de eerste plaats nog gecondoleerd met het overlijden van je vader. Gezien jouw leeftijd is hij veel te jong overleden.
In een poging jouw vragen te beantwoorden: de instructieboekjes van Simca zou je eventueel in het Simca-topic onder de aandacht kunnen brengen, het instructieboekje van de Fiat 600 bijvoorbeeld bij de Fiat-club. Dergelijke boekjes kom je vaak tegen op oldtimerbeurzen en zijn dus niet zeldzaam. De owner's manual van Subaru is heel leuk en moet je inderdaad gewoon lekker zelf houden, tenzij je bijvoorbeeld op dit forum een Subaru-enthousiast tegen het lijf loopt.
Wat de rest van de boeken betreft: het eerste is overduidelijk een uitgave van de ANWB. Als er geen jaartal in staat, zou je de leeftijd na kunnen vragen bij de ANWB zelf. Over de rest van de literatuur kan ik weinig meer zeggen dan wat er op de covers staat. Het boekje over brandstof besparen komt, aan het uiterlijk te zien, uit de jaren zeventig en zou heel goed een reactie op de oliecrisis van 1973 kunnen zijn.
En als ik het goed zie is er toch sprake van twee verschillende radiocassettespelers? De afbeelding op de doos van Philips wijkt namelijk af van de bovenste foto, en Supertech was (meen ik) een zelfstandig (goedkoop) merk.

Ik hoop dat anderen je verder kunnen helpen. Mijn advies: bewaar alles zelf vanwege de emotionele/sentimentele waarde.

Weinig activiteit van mijn kant de laatste tijd. Eigenlijk ook weinig te melden. De 2CV doet het voorbeeldig op het moment, de Peugeot staat nog geparkeerd in de garage. Ergens in de komende weken ga ik waarschijnlijk kijken of ik hem weer op de weg ga krijgen. Wel semi serieus aan het rond kijken naar wat anders overgens. Maar wat, nog geen idee.

FLYING DUCKMAN zei:
ga je mond spoelen ZDRIE, ik in een japanner.....de gedachte al!...alhoewel een Copen.....
Ach, ZDRIE staat - net als vrijwel alle andere leden van Elk Merk Waardig - gewoon open voor een veelvoud aan modellen en merken uit allerlei landen. Dat maakt onze vereniging ook zo leuk: het respect en de waardering voor elkaars voorkeur en keuzes. Net als oprechte belangstelling voor elkaars wagenpark en welzijn, overigens.

Phoenixrod>

Ik sta ook zeker open voor andere auto's hoor. Ik vind het schitterend om hier in een dorp om de hoek een Datsun tegen te komen in perfecte staat. Iemand te zien genieten van een Camry met verse import kenteken. Iemand een japanse vlag op zo'n Swift te zien plakken, of zo'n leuk kleine Copen tegen te komen.

Ik heb eerlijk gezegd wel een zwak voor Daihatsu. Altijd al leuke auto's gevonden, zeker de Cuore. Maar al met al, je zult mij niet snel in een Japanner vinden. misschien als leenauto, maar verder...

Morgen nog een erg leuke dag tegemoet met wat hele originele NL fabrikaat EMW auto's, maar dat komt tzt wel uitgebreid naar voren.

Kun je eens een tipje van de sluier oplichten over morgen? Klinkt interessant!

FLYING DUCKMAN zei:
ga je mond spoelen ZDRIE, ik in een japanner.....de gedachte al!...alhoewel een Copen.....

Volgens mij wordt jouw C1 aangedreven door iets Japanse makelij.

929V6 zei:
Binnenkort 't omgekeerde: een Toyota Hiace op Expert/Jumpy-basis...

Zou dat Japans design met Zuid-Europese techniek worden? Waarom moet ik toch ineens aan de waanzinnig succesvolle Alfa Romeo Arna denken?

Wouter82 zei:
Hoe dan ook een ideale klusbus voor FD :)

Gezien zijn besluitvaardigheid kan dat nog enige tientallen jaren duren. Misschien moet hij eens een voorbeeld aan jou nemen. :D

Ja, Wouter, hoe zit dat eigenlijk? De Corvette heb je alweer een tijdje, dus moet er niet eens iets nieuws komen?

Phoenixrood74 zei:
Ja, Wouter, hoe zit dat eigenlijk? De Corvette heb je alweer een tijdje, dus moet er niet eens iets nieuws komen?

Nee dit is een mooie afsluiting van de verzameling. Hoewel er nog vele leuke auto's zijn te bedenken als ook vele "must haves" is het nu al een unieke en gevarieerde collectie. Ik zeg niet dat er nooit meer wat bijkomt, maar ik wil het nu even langere tijd hier mee doen. Anders gebruik ik ze echt te weinig en ben je vooral bezig met zorgen en uitgaven in plaats van genieten en waarderen.

stoterstangen90 zei:
Wel is sinds vandaag de Ital weer voor 2 jaar voorzien van Apekool

Nog narigheden gehad voor de keuring?
Ik zag trouwens gisteren een Ascona ( JN-12-HB ) in zo'n poepbruine kleur als de Ital.

Terug
Bovenaan