Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

grensrijder zei:
rzasa zei:
Bestaat Staalgevoel nog?

Yep, het is vandaag afgerond, dus ik verwacht dat onze secretaris het binnen 48 uur gaat versturen!

Ik ben benieuwd naar de nieuwste editie van Staalgevoel.

sc_montev.WR_4_l.jpg

EMW-ling!

Oef, een Monteverdi Safari....

Is die EMW? Dat is een ontzettend exclusieve en zeldzame 4x4 met een beer van een V8
Die drinkt als een tempelier!

stoterstangen90 zei:
met Peugeot 504 breakachterlichten

en de koplampen van de Fiat 125, stoelen en bumperdelen van BMW en glas en de gedeelde kofferklep van de Range Rover. Voorzien van Chrysler V8 motoren van 5.2, 5.9 of 7.2 liter, later een International V8 van 5.7 liter. Zelfs een Nissan 3,3 - 6 cyl diesel (uit de Patrol) is erin geschoenlepeld

Dat hoop ik toch...
Hij was in ieder geval gebaseerd op de International Scout en roestte nog harder dan dattie zoop
Monteverdi spreekt over ca 3000 geproduceerde auto's, in werkelijkheid zullen het er 1000-1500 zijn

Anyway, gaaf ding

Nog zo een creatie, valt in hetzelfde straatje, maar nog veel exclusiever:

De korte: Sbarro Windhound

Sbarro1.jpg

De lange: Sbarro Windhawk

1978_Sbarro_Windhawk.jpg

:D

Ook wel erg cynisch om zo'n mastodont Windhound te noemen. Dat is pas EMW!

Guus Leferink zei:
En, PR74, die Sbarro's hebben het front van een Passat b1 :D

Dat had je nou net niet moeten zeggen Guus, dit wordt dus "hebbe, hebbe" voor PR74 en dat nou hij net aan het afbouwen is. Tja, het zit niet altijd mee in het leven.

Neen een oranje getint schrijven met allerhande opzienbarende informatie en nostalgische terugblikken over het reilen en zeilen van een zeker autoclubje :D

isla zei:
Guus Leferink zei:
En, PR74, die Sbarro's hebben het front van een Passat b1 :D

Dat had je nou net niet moeten zeggen Guus, dit wordt dus "hebbe, hebbe" voor PR74 en dat nou hij net aan het afbouwen is. Tja, het zit niet altijd mee in het leven.
Valt mee, want het is het front van een faceliftversie en die vind ik (uit nostalgische overwegingen) veel minder begerenswaardig.

Phoenixrood74 zei:
Valt mee, want het is het front van een faceliftversie en die vind ik (uit nostalgische overwegingen) veel minder begerenswaardig.

Hè gelukkig, ik was al druk aan het speuren naar een geschikte zelfhulpgroep voor jou:D.

isla zei:
Phoenixrood74 zei:

Hè gelukkig, ik was al druk aan het speuren naar een geschikte zelfhulpgroep voor jou:D.
Is niet nodig hoor, ik kruip weer lekker onder mijn steen.

Kom je hem dan wel even in Zuilichem laten zien (en horen!)? Zo'n bolide schreeuwt natuurlijk om een kleine fotoreportage! (y)

Dat wil zeker wel doen! Sowieso om even lekker te rijden maar ook voor een mooi plaatje dat op canvas kan (y)

Digitaal betalen gaat alleen niet bijster snel dus ik weet niet of het dit weekend al gaat lukken o_O

Wouter82 zei:
Digitaal betalen gaat alleen niet bijster snel dus ik weet niet of het dit weekend al gaat lukken o_O

Ik vind het verrassend hoe moeilijk sommige banken hierover doen. Alsof het om hun geld gaat.:confused:
De enige bank waarbij ik met één telefoontje alles regelen kon, was ABN-Amro. Binnen het uur na het telefoontje was alles geregeld, zo kan het ook!
Ik hoop dat het jou gaat lukken om jouw bolide deze week op te halen, veel rijplezier ermee:D.

Nog een probleempje met de Stellar, nu mijn eigen schuld: ik heb de deur niet goed dicht gehad de afgelopen twee weken en nu is de (nieuwe) accu leeg. Zo leeg dat startkabels niet meer helpen. Wat nu? Moet ik weer een nieuwe accu kopen of is er nog een andere oplossing?

Wouter82 zei:
Nog een probleempje met de Stellar, nu mijn eigen schuld: ik heb de deur niet goed dicht gehad de afgelopen twee weken en nu is de (nieuwe) accu leeg. Zo leeg dat startkabels niet meer helpen. Wat nu? Moet ik weer een nieuwe accu kopen of is er nog een andere oplossing?
Heb je het lang genoeg geprobeerd en de motor van de andere auto laten draaien? En heb je goede startkabels en niet al te dunne? Dat laatste kan ook flink verschil uitmaken. Ik heb wel goede startkabels. Die liggen momenteel in een van de oudjes in de stalling. Laat maar weten of ik kan helpen. Dan wil ik als beloning wel mee naar Zuilichem.;)

En natuurlijk gefeliciteerd met de komst van Corvette!:D Ik neem aan dat je helemaal aan het :LOL: bent?

Accubooster erop of inderdaad dikke startkabels is te proberen, geen ANWB lid?
Wouter, indien je richting Z'chem rijdt mag je best even doorrijden richting de hoofdstad van Brabant, want een Corvette C4 wil ik wel eens zien!

Geen idee wat de kwaliteit is van mijn startkabels. Hoelang moet ik ze er aan hangen? Want ik heb het twee keer geprobeerd, ook met wat gas geven maar ik heb geen idee hoe lang je het moet volhouden. Het is trouwens ook in een garage dus dat is een kleine complicatie (uitlaatgassen)...

ANWB is laatste redmiddel natuurlijk, maar die had ik twee weken geleden ook al nodig omdat de accu van de Jag dood was o_O

En ik rij wel door hoor, geen probleem. Wordt de grote EMWouter Zomertoer :D
Overigens ga ik zondag al naar Amsterdam maar dat was afgesproken twee uur voordat ik het nieuws kreeg over de 'Vette :)

@ RoRijder, email ontvangen?

@Wouter82: ja, wordt zo of morgenochtend beantwoord, bedankt! En de Wegenwacht kun je zonder problemen viermaal per jaar inschakelen. Dat heb ik de afgelopen jaren ook nodig gehad.

Wouter82 zei:
Dat wil zeker wel doen! Sowieso om even lekker te rijden maar ook voor een mooi plaatje dat op canvas kan (y)

Je kunt gewoon je bank bellen om je pinlimiet voor één dag te verhogen en dan via pin te betalen bij het ophalen.

grensrijder zei:
Je kunt gewoon je bank bellen om je pinlimiet voor één dag te verhogen en dan via pin te betalen bij het ophalen.

Ja, maar ik kan bij hun niet pinnen. En contact betalen vond ik ook weer niet zo praktisch :)

Ah, een contactslet in plaats van een contactslot :D

Trouwens, grens, wat zijn we aan het doen?

grensrijder zei:
Toevallig ben ik met iets anders bezig waarin een rood interieur zit. Dat is nog vele malen mooier.

Wouter82 zei:

grensrijder zei:
Toevallig ben ik met iets anders bezig waarin een rood interieur zit. Dat is nog vele malen mooier.

Altijd handig quoten uit een ander topic;)
Ik ga niet proberen te raden wat Grens nu weer op het oog heeft. Hij koopt er toch niks bij!

Daarnaast wil ik mijn waardering uitspreken voor de redactie van Staalgevoel want ook hier zit weer veel tijd in, maar het resultaat mag er wezen. Het is nog wachten op de dag totdat EMWouter één pagina in beslag neemt met een lijst van zijn voertuigen.
Leuk ook om een verhaal van FJ Binnenmars te lezen en zijn auto-carriere.

Nee nee, het begint met een J en Wouter heeft ook iets van dat merk. Betekent wel dat er iets anders moet verdwijnen uit het wagenpark.

Uhhh... een witte XJ40 3.6 Sovereign met rood leer, uit 1986, dus economisch zeer geschikt voor LPG. Wordt misschien een projectje samen met een van de EMW-leden. Hij koopt 'm dan eerst en als hij 'm zat is, neem ik 'm over.

Wouter82 zei:

grensrijder zei:
Contactslet: dat is weer een mooie toevoeging aan het EMWoordenboek, net als bijvoorbeeld staalfouten.:D

Aan de quote hierboven kunnen we al zien wie het EMW-lid is waarmee Grensrijder de Jaguar gaat kopen. Niet zo onschuldig doen, Wouter!

grensrijder zei:
Uhhh... een witte XJ40 3.6 Sovereign met rood leer, uit 1986, dus economisch zeer geschikt voor LPG.

Eh.. grensrijder wordt knakenrijdert?;)

Even ´contactslet´ gegoogled via afbeeldingen en zie hieronder:

403901_456030334415075_203324729_n.jpg

o_O

Phoenixrood74 zei:
Aan de quote hierboven kunnen we al zien wie het EMW-lid is waarmee Grensrijder de Jaguar gaat kopen. Niet zo onschuldig doen, Wouter!

Nee ik heb er niets mee te maken, echt niet! En ik koop er ook echt niets meer bij. [size=x-small]Hoewel er alweer een "offer you can't refuse" gloort aan de horizon...[/size] o_O

Phoenixrood74 zei:
Wouter82 zei:

grensrijder zei:
Contactslet: dat is weer een mooie toevoeging aan het EMWoordenboek, net als bijvoorbeeld staalfouten.:D

Kritiek op Staalgevoel? Ik zou zeggen: doe jij het zelf dan beter! Sterker nog, begin maar gelijk met de eerstvolgende editie. :eek:;)

Nee, niet de Kattenvanger van Transvaal (of is het nog net het Regentessenkwartier?) zit in het complot, maar iemand anders.

Terug
Bovenaan