Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maakt het nog uit of je overdrive inschakelt of niet?Wouter82 zei:Differentieel zweet ook olie, maar het geluid komt echt uit de bak. Ik ga eens uitvogelen hoe je de bakolie controleert![]()
Moderator
Dat zou ik wel heel leuk vinden als je die kocht!MWH zei:Ah, toch een 104 dus, Simca?![]()
rzasa zei:Cool, de Nissan die ik op ebay had gespot wordt besproken in het nieuwe YTM!
![]()
FLYING DUCKMAN zei:Over youngtimers en evenementen gesproken, staat EMW nog op het Youngtimer event? Ik wil er graag naar toe met de 309! en misschien zelfs met de 2CV, als hij dan rijdt.
Phoenixrood74 zei:Reageert Matrarancho nu op het EMWeekend of op het Youngtimerevent? Jullie gaan uit van het eerste, ik denk het laatste.
Pedigreepaul zei:Emmen, dat is toch "redelijk" in de buurt.. Tegen die tijd ben ik waarschijnlijk wel uitgeklust/verhozen, dus dat zou maar zo op mijn planning kunnen komen
Jammer dat je er dit jaar niet bij kunt zijn.Matrancho zei:Phoenixrood74 zei:Reageert Matrarancho nu op het EMWeekend of op het Youngtimerevent? Jullie gaan uit van het eerste, ik denk het laatste.
Ik had gereageerd op het Youngtimerevenement. Maar helaas ga ik dit jaar ook niet mee naar het EMW weekend.
Het wordt anders wel heel erg veel van het goede.
Het Pinksterweekend bezoek ik nl. een feestje in Frankrijk in verband het het 35 jarig jubileum van de Talbot/Simca Matra Rancho.
Daar gaan we o.a. op bezoek bij het Matra museum in Romorantin. Het heilige der heilige voor een Matra bezitter.
Ik ga er van uit dat ik bij het EMWeekend van 2013weer aanwezig ben.
929V6 zei:JOtter zei:Nou heb ik een vraag:
Was de Ford Mondeo die hierboven staat nou een facelift van deze:
![]()
Of is dat een uitvoeringsgebonden-grille? Kan er vrij weinig over vinden, maar ik dacht juist dat dit het eerste type was (dus zonder facelifts)
Is dat niet een Ghia-grille?
Moderator
jur.dejong zei:Dat is de grille van de V6-uitvoering.
![]()
JOtter zei:jur.dejong zei:Dat is de grille van de V6-uitvoering.
![]()
Vandaar... Naja, Ik vind 'm er een stuk beter uitzien dan de 'normale'-grille![]()
Eddy C zei:Zocht Stoterstangen90 niet nog een EMW-oprijwagen?
Ford Transit oprijwagen
![]()
Niet gratis, maar oude wagens die nog functioneel zijn worden nooit goedkoop aangeboden. Dan valt 4295 euro nog wel mee.
grensrijder zei:JOtter zei:jur.dejong zei:Dat is de grille van de V6-uitvoering.
![]()
Vandaar... Naja, Ik vind 'm er een stuk beter uitzien dan de 'normale'-grille![]()
Het is alleen jammer dat er zo'n zoutloze auto omheen zit.
Als die auto eromheen zou zitten zou je de grille niet zien.grensrijder zei:JOtter zei:jur.dejong zei:Dat is de grille van de V6-uitvoering.
![]()
Het is alleen jammer dat er zo'n zoutloze auto omheen zit.
Phoenixrood74 zei:Als die auto eromheen zou zitten zou je de grille niet zien.grensrijder zei:JOtter zei:jur.dejong zei:Dat is de grille van de V6-uitvoering.
![]()
Het is alleen jammer dat er zo'n zoutloze auto omheen zit.![]()
Volgens dezelfde redenering is de grille dus het centrale punt van de auto.grensrijder zei:Phoenixrood74 zei:Als die auto eromheen zou zitten zou je de grille niet zien.grensrijder zei:JOtter zei:jur.dejong zei:Dat is de grille van de V6-uitvoering.
![]()
Onzin. Als iets ergens omheen zit, wil dat niet zeggen dat het geheel aan het oog onttrokken is. Een band zit ook om een velg heen, maar dan zie je de velg nog wel.
Phoenixrood74 zei:Volgens dezelfde redenering is de grille dus het centrale punt van de auto.grensrijder zei:Phoenixrood74 zei:Als die auto eromheen zou zitten zou je de grille niet zien.grensrijder zei:JOtter zei:jur.dejong zei:Dat is de grille van de V6-uitvoering.
![]()
Onzin. Als iets ergens omheen zit, wil dat niet zeggen dat het geheel aan het oog onttrokken is. Een band zit ook om een velg heen, maar dan zie je de velg nog wel.![]()
jur.dejong zei:Phoenixrood74 zei:Volgens dezelfde redenering is de grille dus het centrale punt van de auto.grensrijder zei:Phoenixrood74 zei:Als die auto eromheen zou zitten zou je de grille niet zien.grensrijder zei:JOtter zei:jur.dejong zei:Dat is de grille van de V6-uitvoering.
![]()
Onzin. Als iets ergens omheen zit, wil dat niet zeggen dat het geheel aan het oog onttrokken is. Een band zit ook om een velg heen, maar dan zie je de velg nog wel.![]()
Ik vind het een nietszeggend, zielig grilletje.
Ford heeft echter wel vooruitgang geboekt. Daar waar de Sierra en Scorpio aanvankelijk mooie auto's waren, werden zij met de facelifts alsmaar lelijker. Vooral de 3-deurs Sierra (niet de XR4, maar die kaasstolp) en de laatste Scorpio (met de kikkerogen) waren te lelijk voor woorden.
Bij de Mondeo ligt dat anders. Die werden met het klimmen der jaren alsmaar mooier. De 1e generatie vind ik nietszeggend, de 2e generatie (de gejatte Passat) was een mooie auto, en de 3e (huidige) generatie mogen ze bij mij voor de deur zetten. De wagon wel te verstaan.
![]()
en dat wilde ik voorlopig graag zo houden.simca1006 zei:SST90 heeft mij wel eens verteld dat hij nooit meer dan 1500 euro heeft betaald voor een auto, dus tja...
Moderator
stoterstangen90 zei:was vooral zelf aan het uitzoeken hoe het allemaal precies zat.
grensrijder zei:Het zal toch niet veel erger zijn dan bij andere oldtimers? Ik denk dat vooral het noodzakelijk trage rijden voor de genoemde reacties bij medeweggebruikers heeft gezorgd.