Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Differentieel zweet ook olie, maar het geluid komt echt uit de bak. Ik ga eens uitvogelen hoe je de bakolie controleert :)

Dan zou ik op dit moment er niet te veel mee rijden. Misschien een dealer van 't eerste uur eens bellen. Of zij dat weten. Had snel even op MP gekeken maar er worden geen vraagbaken aangeboden van een Stellar.. :cry: Kun je op de oldtimerbeurs in Vijfhuizen maar mooi eens naar speuren.

EMWling:

0445292-Peugeot-104-GL-1979.jpg

Ah, toch een 104 dus, Simca? :D

@wouter: Een dag van uitersten, positief en negatief. Pff... Succes!

@wouter: Een dag van uitersten, positief en negatief. Pff... Succes!

Het positieve is wel danig teniet gedaan door het negatieve. Immers, wat heb je aan een verse keerring als je bak gaar is? Maar misschien valt het mee.

Maakt het nog uit of je overdrive inschakelt of niet?

Nee, want het hangt van het aantal toeren af. En die toeren bereik je met en zonder overdrive.

Wellicht verdwijnen de klachten spontaan als je de bakolie en filters ververst.

Wie weet... eerst iets verkopen. Een 104 was de eerste auto waarvan ik op het punt stond te kopen. Dat werd een witte E-Kadett. Tja het kan verkeren.

En ik snap nog elke dag niet dat je een nette Simca 1006 van de hand doet, al helemaal niet voor een Peugeot 104. Dan heeft een 1006 toch bergen meer karakter.

Cool, de Nissan die ik op ebay had gespot wordt besproken in het nieuwe YTM!
431252_286160294786348_209382362464142_729165_1323523154_n.jpg

Overigens vind ik de eerste uitgave van Auto Motor Youngtimer tegenvallen.

rzasa zei:
Cool, de Nissan die ik op ebay had gespot wordt besproken in het nieuwe YTM!
431252_286160294786348_209382362464142_729165_1323523154_n.jpg

Klopt, het idee en het contact kwamen zelfs DOOR jouw actie tot stand! Verhaal en foto's (ook deze) zijn dus van mijn hand.

Het AMY vond ik niet tegenvallen, maar ook niet bijzonder. Het is een wat luxer ingezet blad, dat gaven ze al aan. Maar het heeft z'n charme zeker, wel goed geschreven teksten vond ik.
Maar youngtimermagazine vind ik vele keren leuker!

Over youngtimers en evenementen gesproken, staat EMW nog op het Youngtimer event? Ik wil er graag naar toe met de 309! en misschien zelfs met de 2CV, als hij dan rijdt.

FLYING DUCKMAN zei:
Over youngtimers en evenementen gesproken, staat EMW nog op het Youngtimer event? Ik wil er graag naar toe met de 309! en misschien zelfs met de 2CV, als hij dan rijdt.

Het lijkt me wel wat voor EMW in ieder geval, wij staan er iig wel als bedrijf.

Erg jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Ik heb me ingeschreven voor de Internationale Simca Meeting in Wesel.
Als het net zo goed wordt bezocht als het evenement van 2010 in Bastogne, komen er zeker 500 Simca's bij elkaar.
Ik vind eigenlijk dat "Simca1006" zich hier ook voor moet in schrijven.
Met een bord AV op het voorraam wordt de 1006 ook nog wel verkocht in Wesel.
Hij zal mij smeken om met mijn Matra in Den Bosch thuis afgezet te worden. :LOL:

Niks daarvan, Simca1006 woont het EMWeekend bij en dat zou jij ook moeten doen! o_O

Emmen, dat is toch "redelijk" in de buurt.. Tegen die tijd ben ik waarschijnlijk wel uitgeklust/verhozen, dus dat zou maar zo op mijn planning kunnen komen

Reageert Matrarancho nu op het EMWeekend of op het Youngtimerevent? Jullie gaan uit van het eerste, ik denk het laatste.

Phoenixrood74 zei:
Reageert Matrarancho nu op het EMWeekend of op het Youngtimerevent? Jullie gaan uit van het eerste, ik denk het laatste.

Ik had gereageerd op het Youngtimerevenement. Maar helaas ga ik dit jaar ook niet mee naar het EMW weekend.
Het wordt anders wel heel erg veel van het goede.
Het Pinksterweekend bezoek ik nl. een feestje in Frankrijk in verband het het 35 jarig jubileum van de Talbot/Simca Matra Rancho.
Daar gaan we o.a. op bezoek bij het Matra museum in Romorantin. Het heilige der heilige voor een Matra bezitter.
Ik ga er van uit dat ik bij het EMWeekend van 2013weer aanwezig ben.

Pedigreepaul zei:
Emmen, dat is toch "redelijk" in de buurt.. Tegen die tijd ben ik waarschijnlijk wel uitgeklust/verhozen, dus dat zou maar zo op mijn planning kunnen komen

Als je dan maar niet vergeet tijdig te reageren. :)

Ik heb me net aangemeld voor het EMW weekend bij onze secretaris.

Met andere woorden: [size=x-large]
Ik ben erbij !!​
[/size]

gourmetstel.jpg

Twister.jpg

Matrancho zei:
Phoenixrood74 zei:

Ik had gereageerd op het Youngtimerevenement. Maar helaas ga ik dit jaar ook niet mee naar het EMW weekend.
Het wordt anders wel heel erg veel van het goede.
Het Pinksterweekend bezoek ik nl. een feestje in Frankrijk in verband het het 35 jarig jubileum van de Talbot/Simca Matra Rancho.
Daar gaan we o.a. op bezoek bij het Matra museum in Romorantin. Het heilige der heilige voor een Matra bezitter.
Ik ga er van uit dat ik bij het EMWeekend van 2013weer aanwezig ben.
Jammer dat je er dit jaar niet bij kunt zijn.:( Maar misschien ga je nog van gedachten veranderen?

@Guus: Mail gezien en verwerkt, je staat op de lijst! Leuk!
@Matrancho: Jouw overwegingen snap ik volkomen, bekijk het programma eens, denk aan alle leuke dingen van vorig jaar en denk nog eens na. Je bent nog te jong om niet mee te gaan, geniet, kom op gozert!

929V6 zei:
JOtter zei:
Nou heb ik een vraag:

Was de Ford Mondeo die hierboven staat nou een facelift van deze:
dscf1570i.jpg

Of is dat een uitvoeringsgebonden-grille? Kan er vrij weinig over vinden, maar ik dacht juist dat dit het eerste type was (dus zonder facelifts)

Is dat niet een Ghia-grille?

Dat is de grille van de V6-uitvoering.

:cool:

Zocht Stoterstangen90 niet nog een EMW-oprijwagen?
Ford Transit oprijwagen

0008649749.jpg

Niet gratis, maar oude wagens die nog functioneel zijn worden nooit goedkoop aangeboden. Dan valt 4295 euro nog wel mee.

SST90 heeft mij wel eens verteld dat hij nooit meer dan 1500 euro heeft betaald voor een auto, dus tja...

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
JOtter zei:
jur.dejong zei:

Vandaar... Naja, Ik vind 'm er een stuk beter uitzien dan de 'normale'-grille :)

Het is alleen jammer dat er zo'n zoutloze auto omheen zit.
Als die auto eromheen zou zitten zou je de grille niet zien.:p

Onzin. Als iets ergens omheen zit, wil dat niet zeggen dat het geheel aan het oog onttrokken is. Een band zit ook om een velg heen, maar dan zie je de velg nog wel.

grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
JOtter zei:
jur.dejong zei:

Vandaar... Naja, Ik vind 'm er een stuk beter uitzien dan de 'normale'-grille :)

Onzin. Als iets ergens omheen zit, wil dat niet zeggen dat het geheel aan het oog onttrokken is. Een band zit ook om een velg heen, maar dan zie je de velg nog wel.
Volgens dezelfde redenering is de grille dus het centrale punt van de auto.:p

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
JOtter zei:
jur.dejong zei:

Ik vind het een nietszeggend, zielig grilletje.

Ford heeft echter wel vooruitgang geboekt. Daar waar de Sierra en Scorpio aanvankelijk mooie auto's waren, werden zij met de facelifts alsmaar lelijker. Vooral de 3-deurs Sierra (niet de XR4, maar die kaasstolp) en de laatste Scorpio (met de kikkerogen) waren te lelijk voor woorden.

Bij de Mondeo ligt dat anders. Die werden met het klimmen der jaren alsmaar mooier. De 1e generatie vind ik nietszeggend, de 2e generatie (de gejatte Passat) was een mooie auto, en de 3e (huidige) generatie mogen ze bij mij voor de deur zetten. De wagon wel te verstaan.

jur.dejong zei:
Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
JOtter zei:
jur.dejong zei:

Ik vind het een nietszeggend, zielig grilletje.

Ford heeft echter wel vooruitgang geboekt. Daar waar de Sierra en Scorpio aanvankelijk mooie auto's waren, werden zij met de facelifts alsmaar lelijker. Vooral de 3-deurs Sierra (niet de XR4, maar die kaasstolp) en de laatste Scorpio (met de kikkerogen) waren te lelijk voor woorden.

Bij de Mondeo ligt dat anders. Die werden met het klimmen der jaren alsmaar mooier. De 1e generatie vind ik nietszeggend, de 2e generatie (de gejatte Passat) was een mooie auto, en de 3e (huidige) generatie mogen ze bij mij voor de deur zetten. De wagon wel te verstaan.

Ben ik het grotendeels mee eens. (y)

Beetje laat maar hier nog wat foto's van Operatie Save the Stellar

img1475181212.jpeg

img1475181276.jpeg

img1475181139.jpeg

img1475181091.jpeg

stoterstangen90 zei:
was vooral zelf aan het uitzoeken hoe het allemaal precies zat.

Zelfs de uitlaat bood uitdaging. Hij paste niet, toch wel, misschien niet, ja hij zit goed, nee toch niet helemaal zoals het moet. Is waarschijnlijk van een 1.6 want heeft ook een kleinere diameter. Misschien zaterdag even een andere ophalen in Utrecht.

In hoeverre komt de onderkant van zo'n Stellar nou overeen met die van een Taunus/Cortina? Daar is de Stellar immers op gebaseerd. Misschien leuk om beide modellen eens naast elkaar op de brug te zetten (moeten we wel ergens een Taunus ronselen).

Leuke foto's van de sleuteldag.

Gisteren mijn Cuore opgehaald en 200 km naar huis gereden. Ik heb er nog spierpijn van en ben blij dat ik het overleefd heb. Bij de vorige eigenaar (13 jaar in bezit) is de auto het dorp niet uitgeweest en was daarom niet vooruit te branden. Het is zo een stap terug in de tijd dat je eigenlijk geen idee hebt wat je er van kunt verwachten op de snelweg. Het laatste stuk op de snelweg was het donker en rustig op de weg. Toen kwam ik er achter dat mijn verlichting weliswaar brandde maar dat ik blijkbaar toch door het gros van de auto's nauwelijks werd opgemerkt. Op den duur ben ik maar met mijn alarmlichten aan gaan rijden en toen ging het beter. Gelukkig zijn de komende meetings overdag en in een periodes waarin het lang licht blijft want nog zo'n nachtrit met scheurende SUV's om me heen wil ik niet meer meemaken.

Zeker een typische kwaal van oude Daihatsu's dat de achterverlichting niet zichtbaar is? Ik meen me te herinneren dat de Charmant van VW1200 met hetzelfde euvel te maken had. Er schijnt ook wel iets aan te doen te zijn.

Het zal toch niet veel erger zijn dan bij andere oldtimers? Ik denk dat vooral het noodzakelijk trage rijden voor de genoemde reacties bij medeweggebruikers heeft gezorgd.

Nou, bij die Charmant bijvoorbeeld waren het echt maar gloeiende spijkertjes. Op een pikdonkere weg kan ik me voorstellen dat je zo'n auto dan pas erg laat ziet.

grensrijder zei:
Het zal toch niet veel erger zijn dan bij andere oldtimers? Ik denk dat vooral het noodzakelijk trage rijden voor de genoemde reacties bij medeweggebruikers heeft gezorgd.

Op het laatst reed hij zowaar 100 km/h en kan misschien nog wel harder maar ik had geen gehoorbescherming bij. Het snelheidsverschil viel soms dus wel mee, maar het was gewoon opvallend hoe dicht iedereen op mijn auto kroop.

@929V6 Ik ben wel benieuwd wat de oplossing is. Bij stilstand vond ik de verlichting wel ok, maar kan het zijn dat dit zwakker wordt naar mate je rijdt?

Terug
Bovenaan