Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Je zou de achterlichtkappen op een of andere manier moeten kunnen polijsten aan de binnenkant. x-trailrijder weet daar wel iets van volgens mij.

VW 1200 zei:
Beetje laat maar hier nog wat foto's van Operatie Save the Stellar
img1475181139.jpeg

"Handen omhoog, jonguh!"

de leermeester zei:
was vooral zelf aan het uitzoeken hoe het allemaal precies zat.

Dus voor jou ook weer een leerzame dag! ;)

929V6 zei:
(moeten we wel ergens een Taunus ronselen).

Regel jij die Taunus, regel ik een brug! (y)

929V6 zei:
Je zou de achterlichtkappen op een of andere manier moeten kunnen polijsten aan de binnenkant. x-trailrijder weet daar wel iets van volgens mij.

Ik weet even zijn naam niet meer, met hij met de Mercury Grand Marquis heeft de binnenzijde van de achterlichten bekleed met aluminiumfolie. Dat zou een behoorlijk goed effect geven. Edit - hij heeft er een topic over gemaakt: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4748906,4748906#msg-4748906

Ik had ook al de neiging om wat met onderschriften te gaan spelen! Bijvoorbeeld:

img1475181139.jpeg

Wouter: 'Wat is dit eigenlijk voor soort gereedschap?'
Stoterstangen: 'Dat leg ik je zo uit. Ik ben nu even de Stellar aan het optillen.'

Wouter82 zei:
929V6 zei:

Ik weet even zijn naam niet meer, met hij met de Mercury Grand Marquis heeft de binnenzijde van de achterlichten bekleed met aluminiumfolie. Dat zou een behoorlijk goed effect geven. Edit - hij heeft er een topic over gemaakt: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4748906,4748906#msg-4748906

Bij mijn Charmant heb ik een paar maanden geleden met een soort kunststofpolijstspul (?) van een vriend de achterlichten gepoetst. Werden weer glanzend rood i.p.v. mat roze, en de lichtopbrengst ging er ook op vooruit!

Voor een auto die echt nog in nieuwstaat is (zo ziet het er op het eerste gezicht wel uit) vind ik die prijs niet eens heel gek, maar vind er eens een liefhebber voor. Je hebt er in elk geval een heerlijke auto aan waar je nog vele jaren mee vooruit kan. Als het subframe nog maar gaaf is...

Phoenixrood74 zei:
Ik had ook al de neiging om wat met onderschriften te gaan spelen! Bijvoorbeeld:

img1475181139.jpeg

Wouter: 'Wat is dit eigenlijk voor soort gereedschap?'
Stoterstangen: 'Dat leg ik je zo uit. Ik ben nu even de Stellar aan het optillen.'

Of een scene uit Wegmisbruikers.. "Koos, we zagen je net deze Stellar bij iemand de badkamer intillen... Mag dat zomaar?"

Multicar_Ostatni_M_24.jpg

Geniaal hutje toch?

Alleen eens informeren bij het RDW hoe het zit met chassisverlengingen.
Dit mag dus gewoon 1800 kilogram laden....

Geen idee nog. Maar qua laadvermogen kan het.

Met een langer chassis kan er ook wel een autolaadbed op. en die kiepinstallatie is natuurlijk ook ideaal met laden.

Maar het nut van een autotransporter is toch juist dat je verder weg van huis een niet-rijdend-project kunt halen. Met zo'n brommobiel lijkt mij dat niet echt lukken...

929V6 zei:
simca1006 zei:
stoterstangen90 zei:
Geniaal hutje toch?

Als je daarmee naar het EMWeekend wil komen mag je wel een dagje eerder vertrekken.... :D

Als je hem op een autoambulance achter de XM hangt ben je sneller.:)
Er hangt gewoon een 50 pk dieselmotor in en te top ligt rond de 80.
En daar is volgens mij ook nog wel wat aan te doen. Het is dus pertinent geen brommobiel. In Duitsland zijn ze gekeurd tot maximaal 4 ton. Met een keuring ton 3,5 ton mag het ding nog 1800 kilo meenemen.

50pk op 3,5 ton... Dan hoop ik dat je enkel auto's gaat ophalen in hoger gelegen gebieden dan je eindbestemming!

... Of je legt er een HDI-blok in natuurlijk :D

Matrancho zei:
Ik vind dit echt iets voor Grensrijder. Waarom? Geen idee!!! :LOL:

104803220_7_large.jpg

Da's een oude bekende. Ik wist niet dat hij ondertussen in Nederland verblijft. Mooi kan ik 'm niet noemen, maar hij zou best in de collectie hier passen.

De XM staat dan ook niet in Nederland. Op bestelling kan die worden gehaald. EMW kan ook wel een datingbureau beginnen met Oost-Europese schones die je op buitenlandse auto-sites vindt.

stoterstangen90 zei:
Er hangt gewoon een 50 pk dieselmotor in en te top ligt rond de 80.
En daar is volgens mij ook nog wel wat aan te doen. Het is dus pertinent geen brommobiel. In Duitsland zijn ze gekeurd tot maximaal 4 ton. Met een keuring ton 3,5 ton mag het ding nog 1800 kilo meenemen.

Een diesel... ik was even bang dat, zoals het een DDR-product betaamt, een driecilinder tweetakt voor de voortstuwing zou zorgen. Voordeel is dan weer dat in een volledig blauw gezette straat de schuldige dankzij de in camouflagekleur gespoten cabine niet direct op zou vallen.

grensrijder zei:
Matrancho zei:
Ik vind dit echt iets voor Grensrijder. Waarom? Geen idee!!! :LOL:
Da's een oude bekende. Ik wist niet dat hij ondertussen in Nederland verblijft. Mooi kan ik 'm niet noemen, maar hij zou best in de collectie hier passen.
Gezien de ledengroei van Elk Merk Waardig zul je bij het komende EMWeekend wel met iets groters moeten aankomen dan die krappe Dorchester.

Misschien dan maar de Dorchester én de Kirklees? Dan kunnen we i.i.g. met zestien personen op pad. (y)

Dit lijkt me de ultieme EMW limo voor het EMWeekend.
Nieuw Chinees model, met speciale staanplaats voor onze voorzitter!

Vanochtend reed ik op de A27. Ter hoogte van Nieuwegein kwam ik een paar gasten in een Astra tegen. Niks bijzonders zou je zeggen. Die gasten bekeken de Croma en vervolgens kreeg ik een positief duimpje te zien en werd er het Youngtimer magazine omhoog gehouden. Blijkbaar een herkenning! Leuk! (y):D

simca1006 zei:
Vanochtend reed ik op de A27. Ter hoogte van Nieuwegein kwam ik een paar gasten in een Astra tegen. Niks bijzonders zou je zeggen. Die gasten bekeken de Croma en vervolgens kreeg ik een positief duimpje te zien en werd er het Youngtimer magazine omhoog gehouden. Blijkbaar een herkenning! Leuk! (y):D
Het is de beroemdste Croma van Nederland!

Ik heb nog een kratje hunnebedbier in huis! Het bestaat echt!!! :D

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Misschien dan maar de Dorchester én de Kirklees? Dan kunnen we i.i.g. met zestien personen op pad. (y)
Lijkt me een uitstekend plan!

Dan zoek ik nog wel sponsors voor de brandstof.
Een naheffing voor het drankgebruik was toch al ingepland voor het EMWeekend?

Tagora zei:
Ik heb nog een kratje hunnebedbier in huis! Het bestaat echt!!! :D

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Lijkt me een uitstekend plan!

Dan zoek ik nog wel sponsors voor de brandstof.
Een naheffing voor het drankgebruik was toch al ingepland voor het EMWeekend?

Neem jij eens een paar van die kratjes mee naar het EMWeekend! Dat past perfect bij de Drentse sfeer.

rzasa zei:
Cool, de Nissan die ik op ebay had gespot wordt besproken in het nieuwe YTM!
431252_286160294786348_209382362464142_729165_1323523154_n.jpg

Overigens vind ik de eerste uitgave van Auto Motor Youngtimer tegenvallen.
Ik ook, beetje weinig artikelen. Nadeel van YM vind ik weer de meligheid in de schrijfstijl en vaak te korte beschrijvingen van het rijgedrag. Er is dan een heel lange introductie en dan wordt er de laatste alinea ook nog een stukje gereden. Dit soort rare exoten (net als die Sera) interesseren me ook helemaal niet, hoop niet dat YM die kant op gaat. Dergelijke curiosa sluiten niet echt aan bij wat ik van een youngtimer magazine verwacht, want niet in NL geleverd, vrijwel niemand heeft er iets mee en niet geschikt als youngtimer (geen onderdelen). Er zijn nog zoveel gewone auto's om aandacht aan te besteden..

Beros zei:
rzasa zei:
Cool, de Nissan die ik op ebay had gespot wordt besproken in het nieuwe YTM!
431252_286160294786348_209382362464142_729165_1323523154_n.jpg

Overigens vind ik de eerste uitgave van Auto Motor Youngtimer tegenvallen.
Ik ook, beetje weinig artikelen. Nadeel van YM vind ik weer de meligheid in de schrijfstijl en vaak te korte beschrijvingen van het rijgedrag. Er is dan een heel lange introductie en dan wordt er de laatste alinea ook nog een stukje gereden. Dit soort rare exoten (net als die Sera) interesseren me ook helemaal niet, hoop niet dat YM die kant op gaat. Dergelijke curiosa sluiten niet echt aan bij wat ik van een youngtimer magazine verwacht, want niet in NL geleverd, vrijwel niemand heeft er iets mee en niet geschikt als youngtimer (geen onderdelen). Er zijn nog zoveel gewone auto's om aandacht aan te besteden..
Precies. Over de Mercedes 124 willen we artikelen lezen. Liefst de dieselversies

Beros zei:
Nadeel van YM vind ik weer de meligheid in de schrijfstijl en vaak te korte beschrijvingen van het rijgedrag. Er is dan een heel lange introductie en dan wordt er de laatste alinea ook nog een stukje gereden. Dit soort rare exoten (net als die Sera) interesseren me ook helemaal niet, hoop niet dat YM die kant op gaat. Dergelijke curiosa sluiten niet echt aan bij wat ik van een youngtimer magazine verwacht, want niet in NL geleverd, vrijwel niemand heeft er iets mee en niet geschikt als youngtimer (geen onderdelen). Er zijn nog zoveel gewone auto's om aandacht aan te besteden..
Met dit soort opmerkingen vraag ik me af wat je in dit topic te zoeken hebt. Het zal wel een grap zijn, vermoed ik.

Nee het is geen grap. Vergeten auto's zijn juist leuk maar dan wel auto's die je ooit gekend hebt.. Dat verschil zien jullie toch wel?

Dus jij weet welke auto's we wel en niet gekend hebben? Opvallend hoe goed je alle individuele leden van Elk Merk Waardig kent.

Volgens mij ging het over Youngtimer Magazine. Ik ken die rare Japanners ook, ben nu eenmaal al 25 jaar autoliefhebber en lees wel eens wat. Heb een zwak voor bepaalde ondergewaardeerde en vergeten auto's en daarom vind ik dit topic ook leuk. Maar ik vind auto's die in NL niet geleverd zijn totaal niet passen in zo'n blad, dat is alles.

Terug
Bovenaan