Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Wouter82 zei:
Phoenixrood74 zei:
Heren bestuursleden: temidden van alle berichtgeving over het Youngtimerevent en het EMWeekend mis de informatie over de Bollenrit op 21 april. Die gaat toch gewoon door? Ik kom in ieder geval en neem weer een introducée mee.

Je wilt niet weten hoe druk het achter de schermen is :) Uitnodiging voor het Voorjaarsevenement komt nog deze week.

Phoenixrood74 zei:
Daarvoor zit trouwens ook nog de oltimerbeurs in Vijfhuizen waar we ook weer acte de présence gaan geven...

Is in grote lijnen ook uitgewerkt. Ook hier: binnenkort meer info ;)
Fijn, zo'n actief en goed functionerend bestuur!(y) Daar kunnen veel andere autoclubs een puntje aan zuigen.

Edit: heb ik alweer de EMW-ling!

2rgm8mu.jpg

Phoenixrood74 zei:
Wouter82 zei:
Phoenixrood74 zei:
Heren bestuursleden: temidden van alle berichtgeving over het Youngtimerevent en het EMWeekend mis de informatie over de Bollenrit op 21 april. Die gaat toch gewoon door? Ik kom in ieder geval en neem weer een introducée mee.

Je wilt niet weten hoe druk het achter de schermen is :) Uitnodiging voor het Voorjaarsevenement komt nog deze week.

Phoenixrood74 zei:
Daarvoor zit trouwens ook nog de oltimerbeurs in Vijfhuizen waar we ook weer acte de présence gaan geven...

Is in grote lijnen ook uitgewerkt. Ook hier: binnenkort meer info ;)
Fijn, zo'n actief en goed functionerend bestuur!(y) Daar kunnen veel andere autoclubs een puntje aan zuigen.

Ik voel me aangesproken!

Mooie foto, is dat op Cuba ofzo? Kan me geen ander tropisch land voorstellen waar oostblokauto's rondrijden althans.

Dahab, Sinaï, Egypte, waar ik in oktober 2010 voor de tweede keer op snorkelvakantie was. Deze foto heb ik genomen tijdens een quadtochtje.

Durashift zei:
Even iets heel anders, wat toch wel merkwaardig is in mijn ogen: Landwind CV9.

Het is nu bijna een jaar geleden dat die auto op de AutoRai vol trots gepresenteerd werd.. Heeft iemand sinds die tijd een CV9 op kenteken gespot?
Ik snap het niet, de lokale 'dealer' bij mij in de woonplaats heeft dus al lange tijd 1 exemplaar buiten staan en 1 in de binnenshowroom, maar zonder NL kenteken.. Ik heb hem ook nog nooit op groene platen zien rijden..

Heb ik iets gemist, is er wat aan de hand met de typegoedkeuring van de Landwind CV9?
In de statistieken van het RDC kom ik het merk/type ook niet tegen.. tenzij Landwind vooralsnog onder de overige merken wordt geregistreerd?
https://www.automotive-online.nl/upload/feitencijfers/1330590840nieuwverkopen_merk_model_jan_2012.pdf
Ik zag er heel toevallig gisteren eentje op dealerplaten voorbij zoeven. Op gele GAIK's heb ik hem nog niet gespot nee.

Ik geloof dat het wel een jaar geleden is dat ik er zelf in heb gereden. De importeur zit bij mijn werk in de buurt, maar ik zie eigenlijk nooit zo'n CV9 in het wild.

Helemaal als je 'm in het zwart hebt, want dat contrasteert mooi met de aluminiumkleurige delen.

Iemand van hier zin in een belastingvrije Honda Jazz? Zie hier.

104722008_1_large.jpg

Auto'tje wordt verkocht door een vriend van me en is best een aardig ding. Wel wat puntjes, maar hij hoeft ook niet de wereld op te brengen natuurlijk. En goedkoop rijden is het zeker.

Micha D. zei:
Durashift zei:
Even iets heel anders, wat toch wel merkwaardig is in mijn ogen: Landwind CV9.

Het is nu bijna een jaar geleden dat die auto op de AutoRai vol trots gepresenteerd werd.. Heeft iemand sinds die tijd een CV9 op kenteken gespot?
Ik snap het niet, de lokale 'dealer' bij mij in de woonplaats heeft dus al lange tijd 1 exemplaar buiten staan en 1 in de binnenshowroom, maar zonder NL kenteken.. Ik heb hem ook nog nooit op groene platen zien rijden..

Heb ik iets gemist, is er wat aan de hand met de typegoedkeuring van de Landwind CV9?
In de statistieken van het RDC kom ik het merk/type ook niet tegen.. tenzij Landwind vooralsnog onder de overige merken wordt geregistreerd?
https://www.automotive-online.nl/upload/feitencijfers/1330590840nieuwverkopen_merk_model_jan_2012.pdf
Ik zag er heel toevallig gisteren eentje op dealerplaten voorbij zoeven. Op gele GAIK's heb ik hem nog niet gespot nee.
Even mengen in de discussie:
Ik wel, op gele platen in het wild. Heb er zelfs nog even snel een foto van gemaakt! Zal hem eens opzoeken.
Maar op kenteken staan ze wel degelijk
KentekenImage.ashx

Terwijl de enige verkochte Lada wel geregistreerd stond.
Voralsnog is het ook afwachten wanneer de Bulgaarse Great Wall z'n intrede in West Europa gaat doen.
Bulgaren geven aan liever in een 15 jaar oude Benz te stappen dan in een gloednieuwe Voleex. Dus de kans dat alles wat niet verkocht wordt daar op den duur hier versleten moet worden.

Phoenixrood74 zei:
Dahab, Sinaï, Egypte, waar ik in oktober 2010 voor de tweede keer op snorkelvakantie was. Deze foto heb ik genomen tijdens een quadtochtje.
Ahum, wat moet ik mij voorstellen bij een SNORKELvakantie :D

Overigens gisteren aangemeld voor de bollenrit met introducee, wat zal ik eens meenemen die dag, Z3, Camry of........... o_O

FD, leuke Max heb je op de foto gezet, was toch een ontaard dure tupperware cabrio versie van een fransoos. De Nederlandse initiatiefnemer kwam op mij destijds niet bijzonder symphatiek over, maar ik ben inmiddels ook ouder en stuk verzuurder geworden.

Nou breekt mijn klomp!
Ik werd door mijn verzekeraar gebeld voor mijn polis van de Daihatsu Cuore. Ze gaven aan dat ze de auto niet als oldtimer wilde verzekeren omdat de Daihatsu Cuore als type nog in productie is! Ik viel echt van mijn stoel van zoveel gebrek aan autokennis en wijze van filtering. Een oude Golf uit 1974 is dus niet te verzekeren als oldtimer, maar een Kadett van dat jaar weer wel!

Hebben jullie ook dergelijke ervaringen?
Ben je goed mee als je een oude Charade hebt en ze in 2011 weer besluiten een oude Yaris dezelfde naam te geven. Om maar te zwijgen over de Fiat 500. Gebruiken Mercedes-Benz en BMW daarom respectievelijk die W- en E-nummers?

Overigens heb ik gemotiveerd aangegeven wat mijn bedoelingen zijn met deze Cuore en als oldtimer ook wordt gebruikt, waardoor ze overwegen mij in dit geval als oldtimer te verzekeren.

Ik heb verder tot nu toe geen nare ervaringen met mijn verzekeraar (ZLM, hoge klanttevredenheid), maar anders wordt het natuurlijk gewoon ergens anders.

Eddy C zei:
Nou breekt mijn klomp!
Ik werd door mijn verzekeraar gebeld voor mijn polis van de Daihatsu Cuore. Ze gaven aan dat ze de auto niet als oldtimer wilde verzekeren omdat de Daihatsu Cuore als type nog in productie is! Ik viel echt van mijn stoel van zoveel gebrek aan autokennis en wijze van filtering. Een oude Golf uit 1974 is dus niet te verzekeren als oldtimer, maar een Kadett van dat jaar weer wel!

Hebben jullie ook dergelijke ervaringen?
Ben je goed mee als je een oude Charade hebt en ze in 2011 weer besluiten een oude Yaris dezelfde naam te geven. Om maar te zwijgen over de Fiat 500. Gebruiken Mercedes-Benz en BMW daarom respectievelijk die W- en E-nummers?

Overigens heb ik gemotiveerd aangegeven wat mijn bedoelingen zijn met deze Cuore en als oldtimer ook wordt gebruikt, waardoor ze overwegen mij in dit geval als oldtimer te verzekeren.

Ik heb verder tot nu toe geen nare ervaringen met mijn verzekeraar (ZLM, hoge klanttevredenheid), maar anders wordt het natuurlijk gewoon ergens anders.

Dusssss .... o_O

Via de KNAC moet het gewoon lukken hoor, € 60,- per jaar

Succes

Prutsers! Dat mag helemaal geen criterium zijn voor een oldtimerverzekering.

Gebruiken Mercedes-Benz en BMW daarom respectievelijk die W- en E-nummers?

Nee, want die staan niet op het kenteken.

Ik verwacht dat het met een sisser afloopt. In de voorwaarden kan ik niks terugvinden maar ik ben eigenlijk niet van plan het hierbij te laten, puur uit principe. Ik wel eens weten waar dergelijke onzin zwart op wit staat. Uit jullie reacties snap ik nu ook wel dat het een grote WTF is.

Volgens mij is er maar één criterium voor een oldtimerverzekering, en dat is de leeftijd van de auto. Wel wordt altijd/meestal* gevraagd om een taxatierapport, zodat de waarde van de auto duidelijk is. Als ik jou was, zou ik je verzekeringsmaatschappij maar eens flink onder druk zetten door te dreigen met overstappen naar een andere verzekeraar.

*weten de kenners dit?

Voor mijn Audi 80 uit 1986 werd niet naar een taxatierapport gevraagd voor een WA-verzekering. Bij mijn weten is dit alleen voor WA+casco.

Joël D. zei:
Maar hoe zit hij bij een WA+ verzekering als hij wordt gestolen dan?

Ik neem aan dat je met + het beperkt casco verhaal bedoelt, daarvoor moet je een taxatierapport overleggen en dat dekt dus ook het diefstalrisiko.

Ik heb vorige week een klassiekerpolis afgesloten bij 'europeesche verzekeringen' voor mijn Audi 100 uit 1987. Gewoon WA voor ca. € 6,- per maand. De bijzonderheid is dat er ook gratis pechhulp in NL bij zit. Leek me een prima verzekering.

WA+ (incl. diefstal, brand en ruitschade) is op zich ook wel aantrekkelijk, alleen moet de auto dan verplicht om de zoveel tijd opnieuw getaxeerd worden door een specifiek door de verzekering goedgekeurde taxateur. Daar had ik nu nog even geen trek in.

Phoenixrood74 zei:
Volgens mij is er maar één criterium voor een oldtimerverzekering, en dat is de leeftijd van de auto. Wel wordt altijd/meestal* gevraagd om een taxatierapport, zodat de waarde van de auto duidelijk is. Als ik jou was, zou ik je verzekeringsmaatschappij maar eens flink onder druk zetten door te dreigen met overstappen naar een andere verzekeraar.

*weten de kenners dit?

Ach dat dreigen is helemaal niet nodig, ben zelf ook al jaren zeer tevreden over ZLM. Heb ze vanmiddag zelf gebeld met een soortgelijke vraag en er was niks aan de hand. Zo vertelde een medewerker.

smarter zei:
Ik heb vorige week een klassiekerpolis afgesloten bij 'europeesche verzekeringen' voor mijn Audi 100 uit 1987. Gewoon WA voor ca. € 6,- per maand. De bijzonderheid is dat er ook gratis pechhulp in NL bij zit. Leek me een prima verzekering.

WA+ (incl. diefstal, brand en ruitschade) is op zich ook wel aantrekkelijk, alleen moet de auto dan verplicht om de zoveel tijd opnieuw getaxeerd worden door een specifiek door de verzekering goedgekeurde taxateur. Daar had ik nu nog even geen trek in.

Er is een Nederlands autobandenmerk dat jaarlijks taksatie mogelijkheden organiseert op zaterdag door heel het land. Dat kost nog geen € 100, wellicht is dat aantrekkelijk voor jou. linkje

Hetzelfde verzekeringsprobleem had ik destijds met de oude Starlet. Mijn tussenpersoon heeft toen gewoon een andere maatschappij ingezet.
De reden van weigering was dat heel veel oude auto's dagelijks gebruikt worden en de Starlet in de ogen van de verzekeringsmaatschappij geen klassiekerstatus verdiende (wel als het een Alfa Romeo Starlet was geweest waarschijnlijk)

Overigens vers van de pers, zojuist eigenaar geworden van deze beauty, niet EMW natuurlijk maar wel heel Waardig.

421970_248425851918646_100002536983153_518694_1027021040_n.jpg

Voor een paar tientjes meer komt de taxateur naar je toe en hoef je geen dure benzine te verstoken. Dus dat is om het even.

Gaaf ding, ZDRIE! Die kunnen we 21 aanschouwen neem ik aan?

Die schreeuwende benzineprijzen raakt diverse mensen zo lees ik hier vaak. Ik merk er niks van, gewoon voor 2 geeltjes tanken, niks aan 't handje.:)

ZDRIE zei:
Nee helaas Simca1006, ik moet van PR74 met de Camry komen. Zijn wil is wet zoals je weet :confused:

WTF? Die PR74 zit een beetje aan mijn gezag te wroeten, mooi niet dus. Ik stop ermee...

Simca, neem rustig een wiskeytje en slaap er nog een nachtje over. De Fiat past misschien wel in de kofferbak van de Camry

isla zei:
Joël D. zei:
Maar hoe zit hij bij een WA+ verzekering als hij wordt gestolen dan?

Ik neem aan dat je met + het beperkt casco verhaal bedoelt, daarvoor moet je een taxatierapport overleggen en dat dekt dus ook het diefstalrisiko.
Ik denk dat er sinds de jaren zeventig geen risiko's meer worden gedekt, Isla.:p

smarter zei:
Ik heb vorige week een klassiekerpolis afgesloten bij 'europeesche verzekeringen' voor mijn Audi 100 uit 1987.
Nog wel even lid worden van Elk Merk Waardig om het plaatje compleet te maken! Jij en je Audi zullen zeer welkom zijn.(y)

simca1006 zei:
ZDRIE zei:
Nee helaas Simca1006, ik moet van PR74 met de Camry komen. Zijn wil is wet zoals je weet :confused:

WTF? Die PR74 zit een beetje aan mijn gezag te wroeten, mooi niet dus. Ik stop ermee...
Niet bewust hoor. Ik merk wel vaker dat ik door mijn leeftijd, intellect en rustige uitstraling nu eenmaal vanzelf gezag afdwing.:p

isla zei:
Er is een Nederlands autobandenmerk dat jaarlijks taksatie mogelijkheden organiseert op zaterdag door heel het land. Dat kost nog geen € 100, wellicht is dat aantrekkelijk voor jou. linkje

Bedankt voor de tip. Ik heb alleen persoonlijk geen zin om de taxatie om de zoveel tijd te actualiseren om in dekking te kunnen blijven. Ik ben netjes met mijn spullen, ik zorg dat het technisch 100% in orde is en ik kijk goed waar ik hem parkeer. Wat kan je nog meer doen als een goed 'huisvader?'

Verzekeren moet je in mijn ogen alleen doen voor risico's die je zelf niet kunt dragen, de Audi is taxatietechnisch hooguit € 3.500,- waard denk ik. Ik laat het dus maar op WA en zet er zo'n mooie ouderwetse gele Autolok pook/ handrem-slot in.

isla zei:

isla zei:

Je bent niet echt konsistent vanavond, isla.:p

Isla houdt gewoon van variaatsie!:p
(En nu houd ik op met die flauwe grappen).

Terug
Bovenaan