Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Voor het gevraagde geld voor deze Prisma, is jouw L coupé meteen verkocht! :D

Ha ha ik had inderdaad die prijs niet gezien. Overigens rijdt die L Coupe zo onwijs lekker, stuurt een beetje indirect maar lijkt qua motor karakter net een Sudje. Gewoon een fijn ding. En dat is maar goed ook want er zit totaal geen handel meer in die ouwe bakken (maar ja, waar wel in:confused:)

Nee maar, ik heb er de Datsunling !!!!

WP_000619.jpg

ZDRIE zei:
...er zit totaal geen handel meer in die ouwe bakken (maar ja, waar wel in:confused:)

Ook mijn Audi 100 trekt momenteel geen volle zalen. Gelukkig geen haast, en hij moet niet weg. Het is een topauto, ik zou er alleen graag een leuke 4-zits cabrio voor terugzien begin volgend jaar.

Sinds zondag heeft de 100 gelukkig wel een fijn dakje boven het hoofd voor de winterperiode:

SAM_0178_zps7fbc29f9.jpg

Mooie auto, zeker in die kleur, en met een fraai interieur. Die letterbak boven op het dashboard is optioneel denk ik? Man daar kun je de halve administratie op kwijt. Maar hij ziet er zeer fraai uit. Zijn die wielen ook een origineel Citroen accessoire uit die tijd?

Maar wat heb je nu verkocht van je imposante collectie.........

ZDRIE zei:
Zijn die wielen ook een origineel Citroen accessoire uit die tijd?

Volgens mij zijn dat wieldoppen. En ik heb ze vaker gezien op CX'en (wel alleen bij de type I), dus het zal waarschijnlijk origineel zijn.

Mooi exemplaar trouwens(y)

Vanaf nu ga ik niets meer bijkopen. Misschien.

De wieldoppen zijn origineel voor de Pallas en de Prestige uit die tijd. Het opbergvak op het dashboard werd als accessoire geleverd, evenals de zwarte luchthapper op de motorkap, de mistlampbakken onder de voorbumper (ik vind die niet erg mooi, maar gezien de extreme zeldzaamheid laat ik ze wellicht toch zitten), de spatlappen en de zeer gewilde middenarmsteun. Verder horen er eigenlijk van die ouderwetse fludderspiegeltjes op, maar ik vind deze exemplaren van de Prestige veel mooier.

Prachtige CX!(y)
@Smarter: je denkt er toch niet serieus over om je 100 in te ruilen voor een vierzits cabrio?:( Je hebt de auto pas zo kort, hebt er veel aan laten doen om zo mooi te krijgen en het is een origineel Nederlandse auto waarvan je de complete geschiedenis kent. Welke cabriolet kan daar nu tegenop?

simca1006 zei:
Vandaag maar eens een typisch EMW onderdeeltje aangeschaft, zelf heb ik er geen bal aan maar het is wel geinig voor de heb. Leuk voor in een vitrinekastje op de komende beurs in Eelde.
Is er ook behoefte aan een instructieboekje van een Axel voor in de vitrine? Of aan een typeplaatje van een Dasher Fuel Injection?

Phoenixrood74 zei:
Prachtige CX!(y)
@Smarter: je denkt er toch niet serieus over om je 100 in te ruilen voor een vierzits cabrio?:( Je hebt de auto pas zo kort, hebt er veel aan laten doen om zo mooi te krijgen en het is een origineel Nederlandse auto waarvan je de complete geschiedenis kent. Welke cabriolet kan daar nu tegenop?

Nou, ik kan wel een smakelijk apparaat noemen: een Chrysler Stratus Cabriolet! Lekker EMW.

53_stratus1.jpg

rzasa zei:
grensrijder zei:
de mistlampbakken onder de voorbumper (ik vind die niet erg mooi, maar gezien de extreme zeldzaamheid laat ik ze wellicht toch zitten)

JA! Laten zitten, erg gaaf.
NEE! Weghalen, ze verstoren de prachtige lijn van de neus volledig.

Geweldig, ik ben gek op zo'n Stratus Convertible. Heb zelfs al proefgereden maar 1600 kilogram is wel errug zwaar voor de wegenbelasting.
Dat Renault 11 dashboard ken ik alleen van de Corgi modelauto verpakking. Het blijft toch een leuk model die 11.

Die Stratus kost € 880,- per jaar aan wegenbelasting. Dat is natuurlijk serieus geld, maar bij een willekeurige youngtimer kan je natuurlijk ook zomaar een technische tegenvaller hebben voor een dergelijk bedrag. Ok, bij een dergelijke Amerikaan is de kans op reparaties niet gering en de wegenbelasting tikt hoe dan ook door. De kans om op beide fronten leeg te lopen is volgens mij dan ook iets groter bij een Stratus.

Feit blijft dat ik het een schitterend model vind en dat ze voor een habbekrats te koop zijn. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die specifieke zwakke punten van de Stratus kunnen benoemen?

Het punt is dat je anders al gauw in de hoek van de tamelijk afgezaagde keuzes belandt, zoals een Audi Cabriolet, een BMW E30/E36 Cabrio of een Saab 900 Cabrio. Wat nog wel een leuk ding is: een Renault 19 Cabriolet. Moet je een 16V pakken, die is mooi aangekleed. Best een goede auto, kan ik uit ervaring zeggen.

0475714-Renault-19-Cabriolet-RSi-1995.jpg

grensrijder zei:
Het punt is dat je anders al gauw in de hoek van de tamelijk afgezaagde keuzes belandt, zoals een Audi Cabriolet, een BMW E30/E36 Cabrio of een Saab 900 Cabrio.

PT Cruiser cabrio EMW genoeg? (Ik vind 'm eigenlijk te erg, maar ook best grappig)

m1by0q9bt47p_800.jpg

grensrijder zei:
een Renault 19 Cabriolet. Moet je een 16V pakken, die is mooi aangekleed. Best een goede auto, kan ik uit ervaring zeggen.
Een paar weken geleden kwam ik een witte tegen op Marktplaats. Ik had 'm hier nog gepost, want volgens mij was dat diegene die jij in bezit hebt gehad.

Valt best mee. Zo beroerd rijdt een PT Cruiser niet. Anders dan Europees, ja, maar zeker niet slecht. Alleen... de afgebeelde auto is een targa oftewel een aardbeienmandje en geen cabrio.

Dat in tegenstelling tot de Stratus convertible die verbazend strak rijdt en ook nog rammelvrij.
Zien wij u allen morgen nog in Houten bij de NAMAC modelauto beurs? :p

Vandaag weer eens kilometertjes gemaakt voor de opnames van de documentaire die voor volgend jaar gepland staat. Heeft 't gewoon weer goed gedaan, blijft een bijzondere verschijning op de weg zo blijkt uit de gezichten om je heen. Maar een andere EMW auto zou er best voor in de plaats kunnen komen. Wat? Nog niet echt een een idee. Een Talbot Horizon zou ik toch ook wel leuk vinden. Maareh is die wel EMW genoeg?

simca1006 zei:
Vandaag weer eens kilometertjes gemaakt voor de opnames van de documentaire die voor volgend jaar gepland staat. Heeft 't gewoon weer goed gedaan, blijft een bijzondere verschijning op de weg zo blijkt uit de gezichten om je heen. Maar een andere EMW auto zou er best voor in de plaats kunnen komen. Wat? Nog niet echt een een idee. Een Talbot Horizon zou ik toch ook wel leuk vinden. Maareh is die wel EMW genoeg?

Lijkt me wel. Maar eigenlijk moet je toch eens zoeken naar een Saab 600.

grensrijder zei:
simca1006 zei:

Lijkt me wel. Maar eigenlijk moet je toch eens zoeken naar een Saab 600.

Dan lijkt me dit meer voor de hand liggen.:cool:

Daarin heeft grensrijder gelijk. Echter eerst nog iets verkopen alvorens er iets anders (bij)komt. En natuurlijk de Croma weer laten herstellen.

Tagora zei:
Hij kan de kosten nu niet meer delen door 6... :)

Oh jawel hoor. Gewoon via een lekkere ouderwetse staartdeling (kent U deze nog, nog....) of moderner via een geniaal rekenapparaat! :D

grensrijder zei:
Hmm, ik vond die vorig jaar nogal tegenvallen. Vrij beperkt van opzet.
Er zijn twee verschillende beurzen in Hoogstraten: de Oldtimerbeurs Hoogstraten en de Hoogstraatse Oldtimerbeurs. Ik meen te hebben gelezen dat die splitsing het gevolg is van een ruzie die ooit plaats heeft gevonden binnen de organisatie. Laatstgenoemde beurs heb ik dit voorjaar bezocht en eigenlijk was die beurs de rit nauwelijks waard. De beurs die Eddy C. noemt ken ik niet, maar sla ik even over omdat ik dit weekend andere plannen heb.

Inderdaad niet voor herhaling vatbaar. Vrij beperkt allemaal daar.

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Hmm, ik vond die vorig jaar nogal tegenvallen. Vrij beperkt van opzet.
Er zijn twee verschillende beurzen in Hoogstraten: de Oldtimerbeurs Hoogstraten en de Hoogstraatse Oldtimerbeurs. Ik meen te hebben gelezen dat die splitsing het gevolg is van een ruzie die ooit plaats heeft gevonden binnen de organisatie. Laatstgenoemde beurs heb ik dit voorjaar bezocht en eigenlijk was die beurs de rit nauwelijks waard. De beurs die Eddy C. noemt ken ik niet, maar sla ik even over omdat ik dit weekend andere plannen heb.

Ik werd pas een paar dagen van te voren meegevraagd door mijn vader die nieuwsgierig was. Voor mij was het niet al te ver rijden en we hebben ons best vermaakt. De meeste foto's heb ik echter buiten gemaakt van de bezoekers omdat ik liever ongeregeld spul langs zie komen. Deze foto's zet ik nog wel in jouw evenementen-topic.

Btw. Het is wel erg stil hier de laatste dagen.

Leuk, ik ben benieuwd naar je foto's! Het is inderdaad erg stil hier.

[size=x-large]WAAR IS IEDEREEN?!![/size]

Zo, nu zijn ze wel wakker.

Terug
Bovenaan