Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Geweldig nieuws X-trailrijder.
Dat verdient een Arna-ling!

4751270025_0bf00b8819_z.jpg

Tnx heren! Het is wel een flink projectje ja, oa:

-dorpels links en rechts
-wielkastranden zijn krokant
-binnenzijde schokdempersteunen zijn krokant
-achterplaat en voorplaat moeten vervangen worden

Maar ondertussen wel al flink wat onderdelen verzameld. Nieuw portier, nieuw voorscherm (gedeukt), originele radio en casettespeler, complete uitlaat van voor tot achter, nieuwe koplampen en nieuwe bumpers. Aan het eind van de rit zal hij ook compleet gespoten worden:D

Hahahaha die NISSAN.Heb ik voor de zaak ook nog gereden.Hij rookt,wipt en zuipt wel degelijk.Van Hoorn naar Amsterdam kon ik twee keer rijden en tank leeg.
Maar de bediening was wel soepeltjes te noemen,dat dan weer wel.Ik had er een met dubbele cabine en airco!
SDGenAstra004.jpg

Trouwens,in Engeland werden ze ook verkocht als LDV Cube.Precies dezelfde bus,maar alleen met een ander logo.

groetjes Marcel.

@D.E.N.NI.I.S.: heb jij er zo eentje gekocht? Geweldig, dat is nog eens een echte verschoppeling!

grensrijder zei:
Wie van ons forummers heeft er eigenlijk PVDA gestemd? Zeg eens eerlijk? Want die partij zit achter de afschaffing van de vrijstelling.

+1
Er is meer in het leven dan belastingvrijstelling ;)

Het zijn allemaal nog plannen..
Er rolt vast wel een '60 dagen kaart' uit oid

Ik heb net de video gekeken over de 929 van Martijn. Leuk item.
Heb je EMW nog kunnen 'pluggen' of is dat eruit geknipt. ?

Durashift zei:
grensrijder zei:
Wie van ons forummers heeft er eigenlijk PVDA gestemd? Zeg eens eerlijk? Want die partij zit achter de afschaffing van de vrijstelling.

+1
Er is meer in het leven dan belastingvrijstelling ;)

Ik heb mijzelf er ook mee..

Lees net in de krant dat de accijns op LPG per 2014 6 euro cent omhoog gaat (diesel slechts 3 cent)..:(

@grensrijder,

Aan de kwaliteit van de foto (en de halogeenverlichting op het decor) te zien lijkt het me recent.

Uit de link van Eddy:

Taken in: Italy / Lombardy / Novegro (show map)
Taken on: June 24, 2010
Sets appears in: • Centenario Alfa Romeo

grensrijder zei:
Ongelooflijk, zo'n snaarstrakke Rio in 2010! :eek:

En nu maar hopen dat dit exemplaar sindsdien niet teveel aan de buitenlucht gesnuffeld heeft... 2 jaar is best een hele poos voor een 70's Alfa.

Mooie Staalgevoel viel er op de digitale deurmat! Even een noot voor de redactie: die veerpont is gedeeld bezit :)

Mooi Staalgevoel weer met wederom een professionele redactie. Het is fijn dat de autolijst van de leden weer is bijgepunt. De credits voor de nazomerrit gaan ook zeker naar VW1200.

Mazzeltsov zei:
die veerpont is gedeeld bezit :)

Scherp :LOL: Misschien moet je daar solliciteren, dan klopt het beter :)

Eddy C zei:
De credits voor de nazomerrit gaan ook zeker naar VW1200.

Credits voor bestuursleden mogen de 24e gegeven worden :)
Uitnodiging voor de alv komt spoedig, waarschijnlijk nog deze week.

Eddy C zei:
Mooi Staalgevoel weer met wederom een professionele redactie. Het is fijn dat de autolijst van de leden weer is bijgepunt. De credits voor de nazomerrit gaan ook zeker naar VW1200.

Hij is goed bezig, die Phoenixrood! :D

Heren, bedankt voor de complimenten!(y)
@Mazzeltsov: ik zal je vervoermiddel in de volgende editie aanpassen. En niet stiekem een auto kopen, hè.;)

denk dat mijn Ascona ook wel een EMW ling kan wezen,in de Opel wereld is het met grote voorsprong het minst geliefde model.

GroteFoto-LY8HEVAL.jpg

Mijn oogst van een weekje vakantie in het noorden van het land. Die dempers maak ik van zijn levensdagen nooit op, maar je kunt er beter mee dan om verlegen zitten. Dat ik uitgerekend een motorkap vond in goede staat in dezelfde kleur is echt een wonder. De voorruit staat niet op de foto.
PA280313.jpg

PS. weet iemand hoe je foto's via Photobucket kan re-sizen?

@asconahobbyist,

Jouw Ascona mag er wezen hoor! (y) Welkom! :D

@Eddy C,

Gefeliciteerd met je aanwinsten!

asconahobbyist zei:
denk dat mijn Ascona ook wel een EMW ling kan wezen,in de Opel wereld is het met grote voorsprong het minst geliefde model.

GroteFoto-LY8HEVAL.jpg

Zeker! En het is nog eens een verdomd mooi exemplaar ook! (y)(y)(y)

Inclusief fraaie deken op de achterbank en in zijn natuurlijke habitat gefotografeerd. Mooie auto!

@Asconahobbyist: met zoveel positieve reacties móet je eigenlijk wel lid van Elk Merk Waardig worden! (Psst: ik vind het ook een prachtige Ascona)

Nu pas valt me die mooie striping onder de stootstrips op. Nog nooit gezien op een Ascona C.

dank dank voor alle leuke reacties.
Als er volgend jaar een meeting van EMW dan wil ik wel eens een keertje langskomen met de Ascona.
Het is voor sommigen wellicht een bekende auto,lezers van het blad Youngtimer Magazine hebben hem wel eens voorbij zien komen,voor mensen die hem niet kennen.
Hij is in 1983 door mijn vader nieuw gekocht,in 2000 werd ie erg slecht en is ie stil gezet,onderwijl zijn we gaan overdenken wat te doen met de auto en hoe we dat gingen aanpakken.Besloten werd om m weer op te knappen aangezien er na 17 jaar toch wel een band was ontstaan.
Dus begonnen met plaatwerk en onderdelen te verzamelen. Helaas in 2003 overleed mn vader maar dat heeft me er niet van weerhouden om toch door te gaan (op zn sterfbed de belofte gedaan om de auto,opgeknapt en wel,in de toekomst als mijn trouwauto te gebruiken) half 2009 uiteindelijk begonnen met ontmantelen,heel veel narigheid tegengekomen, en de kale en schoongemaakte body bij de plaatwerker afgeleverd die alles qua roest heeft hersteld,en de gehele wagen binnen en buiten heeft gespoten in de originele kleur.Het woord "origineel" zou als een rode draad door de opbouw lopen,dus de later ingebouwde 5-bak eruit en de originele 4-bak er weer in,dat soort dingen,inderdaad de geruite plaid weer op de achterbank,de al opgemerkte striping onder de stootlijsten ,was standaard bij de Ascona J (Junior) weer teruggeplaatst (viel nog niet mee om die op te sporen,uiteindelijk via internet in Oosterijk gevonden) alsmede een tijdsgetrouwe radio,en ga zo maar door. Hij staat er nu precies zo bij als op 3 november 1983,toen ie nieuw werd afgeleverd,inclusief NL sticker en een originele sticker van de garage waar ie destijds gekocht is. Uiteindelijk was ie in april 2010 klaar en in mei er dus in getrouwd,nu komt ie alleen met mooi weer buiten.

GroteFoto-IIP7CWKV.jpg

Zo erg was het op een gegeven moment

GroteFoto-RWCO7RDX.jpg

Ik kan bevestigen dat dit ook in het echt een zeer fraaie Ascona is(y) Hij hielp het gehalte 'originele Opels' op de OPM 2012 in Amersfoort vorige maand ook een beetje omhoog;)

Ik vind dat beide Opelrijders eigenlijk wel bij Elk Merk Waardig thuishoren...
@asconahobbyist: mooi verhaal! Als je dit topic in de gaten houdt, zie je vanzelf wanneer de evenementen plaatsvinden.
@D.Elzinga: binnen Elk Merk Waardig is echt een schrijnend gebrek aan D-Kadetts en volgens mij pas jij als autoliefhebber met brede belangstelling ook precies in het plaatje.

Ik heb het in de YM gelezen. Mooi artikel en een mooie klus! Er zullen er niet veel zijn die zo'n Ascona restaureren. Mijn opa had er ook zo eentje, een mintgroen-achtige. LB30GH was dat!
Wat ik me afvraag: hangt er na de restauratie weer zo'n typische Opel-lucht in de auto? Heel kenmerkend vond ik dat altijd.

[size=x-small]Offtopic en wellicht iets te persoonlijk: die trouwjurk van je vrouw is ehm, wel apart! [/size] :)

de typische opel lucht hangt er inmiddels weer in ja,heeft wel eventjes geduurd trouwens.
De trouwjurk is wel uhhhm,ja apart inderdaad.
Wel helemaal mijn vrouwtje,elke andere jurk had dr minder gestaan,ze had de dag zelf ook zoeits van: Oeps!

Durashift zei:
grensrijder zei:
Ik heb net de video gekeken over de 929 van Martijn. Leuk item.
Heb je EMW nog kunnen 'pluggen' of is dat eruit geknipt. ?

Ha nou ik vond de titel wel erg pakkend, als "engel voor de verschoppeling" Dat toch wel wijst naar ons verschoppelingen clubje, maar daarom juist niet minder trots en enthousiast zijn.
Ik heb al meer dan 10 duizend views gehad en voor 95% allemaal leuke reacties gekregen.
Ik heb er veel plezier aan gehad, en de wagen rijdt nu eenmaal geweldig, dus ik laat me niet afschrikken door een roestgaatje hier en daar, zo erg is het echt allemaal niet hoor :)

voor de mense ndie het gemist hebben: Hier de Video

Hoezo niet best? Ik vond het zwaar overdreven eerlijk gezegd. Wie schrikt er nou van n beetje corrosie op n auto van die leeftijd?
Gaatjes in de dorpels zijn zo opgelost, en verder nagenoeg geen problemen. Dat remverschil is ook zo verholpen, dus ja, dan blijven er alleen maar dingen over die WEL goed zijn, doe t maar ns na :)

grensrijder zei:

Ikke.
Ik ben lid van de Partij.

Maar jij hebt VVD gestemd. En Rutte zat bij de vorming het regeerakkoord. Dus jij hebt ook verkeerd gestemd.;)

Ik vond eigenlijk dat die keurmeester zichzelf n paar keer tegensprak. Eerst was het, die auto gaat het wel overleven, de roest is geen probleem, en dan achteraan in het artikel staat ie ineens met zn duimen omlaag, en zegt ie, dat er wel snel iets aan gedaan moet worden omdat het anders te laat is...

Allemaal angsthazen zijn het joh, het stelt weinig voor omdat weer in orde te krijgen, en het valt nog ruim binnen de APK norm, en bovendien, als er nu een gat zit, dan blijft er ook geen water in staan, dus heeft t nog n soort voordeel ook :p:p

Gewoon lekker doorrijden, en van het voorjaar aanpakken als het weer weer beter is, dan heb ik nog ruim de tijd voor de APK verloopt :):)

Dat is een waar woord :) Maar de 24e neem ik denk ik toch het oude 626je even mee, die hebben we tenslotte nog niet gezien he...

Waar is de vergadering trouwens ergens? Of heb ik een bericht over t hoofd gezien ?

Terug
Bovenaan