A
Anoniem
Guest
Geen flauw idee. Jij weet dat beter dan ik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Phoenixrood74 zei:Geen flauw idee. Jij weet dat beter dan ik.
Dat geldt sinds vrijdag ook voor mijn Golf. Ik ben in ruim een maand tijd mijn twee dagelijkse auto's kwijtgeraakt en heb nu 'alleen nog' de Passat en de Ro. Laatstgenoemde is even mijn tijdelijke dagelijkse auto, maar ik probeer z.s.m. een klein Japannertje op de kop te tikken.929V6 zei:Er is een tijd van komen en een tijd van gaan...
Dat moet wel een van de beste films aller tijden zijn.929V6 zei:Tip voor als er nog eens een EMW-filmavond komt:
https://imcdb.org/movie_158520-Il-brigadiere-Pasquale-Zagaria-ama-la-mamma-e-la-polizia.html
Met een Sulky in de hoofdrol!![]()
Ik zal proberen de 24e een voorbeeldje mee te nemen van een compleet oninteressant en onaantrekkelijke, maar goedkope Japanner.Phoenixrood74 zei:maar ik probeer z.s.m. een klein Japannertje op de kop te tikken.
MWH zei:Ik zal proberen de 24e een voorbeeldje mee te nemen van een compleet oninteressant en onaantrekkelijke, maar goedkope Japanner.Phoenixrood74 zei:maar ik probeer z.s.m. een klein Japannertje op de kop te tikken.![]()
MWH zei:Ik zal proberen de 24e een voorbeeldje mee te nemen van een compleet oninteressant en onaantrekkelijke, maar goedkope Japanner.Phoenixrood74 zei:maar ik probeer z.s.m. een klein Japannertje op de kop te tikken.![]()
@MWH: je maakt mij ook nieuwsgierig!grensrijder zei:MWH zei:Ik zal proberen de 24e een voorbeeldje mee te nemen van een compleet oninteressant en onaantrekkelijke, maar goedkope Japanner.Phoenixrood74 zei:maar ik probeer z.s.m. een klein Japannertje op de kop te tikken.![]()
Je maakt mij razend nieuwsgierig!
@Phoenixrood: volgens mij maak jij voornamelijk lange snelwegritten en dan zijn kleine, goedkope Japannertjes juist relatief onzuinig, door de hoge toerentallen.
Phoenixrood74 zei:@Grensrijder: daar heb je een goed punt. Wat zou volgens jou een goed alternatief zijn, rekening houdend met mijn vier uitgangspunten: aanschafprijs maximaal circa duizend euro, licht, zuinig en goedkoop in verzekering? Ik denk overigens dat jouw opmerking vooral op bijvoorbeeld een Alto of Cuore slaat, maar minder opgaat voor bijvoorbeeld een Starslet.
Dank, ik houd dit in mijn achterhoofd.grensrijder zei:Phoenixrood74 zei:@Grensrijder: daar heb je een goed punt. Wat zou volgens jou een goed alternatief zijn, rekening houdend met mijn vier uitgangspunten: aanschafprijs maximaal circa duizend euro, licht, zuinig en goedkoop in verzekering? Ik denk overigens dat jouw opmerking vooral op bijvoorbeeld een Alto of Cuore slaat, maar minder opgaat voor bijvoorbeeld een Starslet.
Een maatje groter is inderdaad verstandiger. Hoe jonger de auto, hoe groter de kans dat hij een wat langere eindoverbrenging heeft. Misschien een Swift, een Charade of een Sirion.
Klopt.isla zei:Toevallig een rode??MWH zei:Ik zal proberen de 24e een voorbeeldje mee te nemen van een compleet oninteressant en onaantrekkelijke, maar goedkope Japanner.Phoenixrood74 zei:maar ik probeer z.s.m. een klein Japannertje op de kop te tikken.![]()
![]()
Phoenixrood74 zei:Een maatje groter is inderdaad verstandiger. Hoe jonger de auto, hoe groter de kans dat hij een wat langere eindoverbrenging heeft. Misschien een Swift, een Charade of een Sirion.
Dank, ik houd dit in mijn achterhoofd.
@Wouter82: voor een diesel rijd ik waarschijnlijk te weinig.
@D. Elzinga: een Swift staat op de lijst.
@Guus Leferink: nee, dan liever het origineel, een 106.
@Smarter: leuk ontwerp, die generatie Ypsilon, maar ik vertrouw de bouwkwaliteit niet genoeg.
@Eddy C: ik ben niet al weken aan het zoeken. Ik heb eerst een lijstje gemaakt op basis van vier criteria en heb die vervolgens opzij gelegd totdat de Golf werd verkocht. Nu dat het geval is, ga ik actief op zoek. Morgen ga ik het eerste bedrijf bezoeken waar twee mogelijke kandidaten staan.
Haha, je weet maar nooit.Phoenixrood74 zei:@MWH: zou je (evt via Pwillen laten weten wat voor auto het precies is (incl. kenteken)? Misschien is het wel precies wat ik zoek.
Ha, eergisteren kwam zo'n ding ook in eens bovendrijven in een zoektocht in de autoweekdatabase. Ging wel om de turbouitvoering....grensrijder zei:Phoenixrood74 zei:Een maatje groter is inderdaad verstandiger. Hoe jonger de auto, hoe groter de kans dat hij een wat langere eindoverbrenging heeft. Misschien een Swift, een Charade of een Sirion.
Dank, ik houd dit in mijn achterhoofd.
@Wouter82: voor een diesel rijd ik waarschijnlijk te weinig.
@D. Elzinga: een Swift staat op de lijst.
@Guus Leferink: nee, dan liever het origineel, een 106.
@Smarter: leuk ontwerp, die generatie Ypsilon, maar ik vertrouw de bouwkwaliteit niet genoeg.
@Eddy C: ik ben niet al weken aan het zoeken. Ik heb eerst een lijstje gemaakt op basis van vier criteria en heb die vervolgens opzij gelegd totdat de Golf werd verkocht. Nu dat het geval is, ga ik actief op zoek. Morgen ga ik het eerste bedrijf bezoeken waar twee mogelijke kandidaten staan.
Ultiem EMW is natuurlijk een Daihatsu Eiervee.
![]()
Joël D. zei:Die velgen zijn echt geweldig.
Wouter82 zei:Die velgen zouden we in de EMWinkel moeten opnemen! Werkelijk briljant. Alleen moet je ze wel even netjes uitlijnen...
Moderator
929V6 zei:Wouter82 zei:Die velgen zouden we in de EMWinkel moeten opnemen! Werkelijk briljant. Alleen moet je ze wel even netjes uitlijnen...
En altijd de traction control aan, alle banden zodanig opgepompt houden dat de afrolomtrek exact gelijk is, enz. enz.
929V6 zei:Wouter82 zei:Die velgen zouden we in de EMWinkel moeten opnemen! Werkelijk briljant. Alleen moet je ze wel even netjes uitlijnen...
En altijd de traction control aan, alle banden zodanig opgepompt houden dat de afrolomtrek exact gelijk is, enz. enz.
ik heb zo maar het idee dat er een maatje kleiner gezocht wordtWouter82 zei:En zo iets? Weegt 970 kg, kost 1750 euro, is behoorlijk luxe en naar ik aanneem zeer betrouwbaar:
![]()
https://www.autowereld.nl/mitsubishi/lancer/1-3-glxi-match-4089061/details.html
stoterstangen90 zei:Ik zou op zoek gaan naar een Fiat Cinquecento of Seicento met een G3 installatie aan boord......:T
stoterstangen90 zei:Ik zou op zoek gaan naar een Fiat Cinquecento of Seicento met een G3 installatie aan boord......:T