Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Phoenixrood74 zei:
Geen flauw idee. Jij weet dat beter dan ik.

Ik dacht dat je je daar in had verdiept afgelopen week...

bclista05.jpg

Die andere Sirion is van mijn buurvrouw.:D

Ach, ik heb er geen spijt van. Ik heb nu een idee van hoe zo'n tweecilinder rijdt en ken nu zo ongeveer wel alle zwakke punten van een Visa, wat handig is als ik er weer eens eentje op het oog heb.:)

929V6 zei:
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan...
Dat geldt sinds vrijdag ook voor mijn Golf. Ik ben in ruim een maand tijd mijn twee dagelijkse auto's kwijtgeraakt en heb nu 'alleen nog' de Passat en de Ro. Laatstgenoemde is even mijn tijdelijke dagelijkse auto, maar ik probeer z.s.m. een klein Japannertje op de kop te tikken.
pximd.jpg

Phoenixrood74 zei:
maar ik probeer z.s.m. een klein Japannertje op de kop te tikken.
Ik zal proberen de 24e een voorbeeldje mee te nemen van een compleet oninteressant en onaantrekkelijke, maar goedkope Japanner. ;)

MWH zei:
Phoenixrood74 zei:
Ik zal proberen de 24e een voorbeeldje mee te nemen van een compleet oninteressant en onaantrekkelijke, maar goedkope Japanner. ;)

Je maakt mij razend nieuwsgierig!

@Phoenixrood: volgens mij maak jij voornamelijk lange snelwegritten en dan zijn kleine, goedkope Japannertjes juist relatief onzuinig, door de hoge toerentallen.

grensrijder zei:
MWH zei:
Phoenixrood74 zei:

Je maakt mij razend nieuwsgierig!

@Phoenixrood: volgens mij maak jij voornamelijk lange snelwegritten en dan zijn kleine, goedkope Japannertjes juist relatief onzuinig, door de hoge toerentallen.
@MWH: je maakt mij ook nieuwsgierig!

@Grensrijder: daar heb je een goed punt. Wat zou volgens jou een goed alternatief zijn, rekening houdend met mijn vier uitgangspunten: aanschafprijs maximaal circa duizend euro, licht, zuinig en goedkoop in verzekering? Ik denk overigens dat jouw opmerking vooral op bijvoorbeeld een Alto of Cuore slaat, maar minder opgaat voor bijvoorbeeld een Starslet.

Wij hebben al een tijd een Saxo 1.4, met 180k op de klok, als 2e auto
Doet het echt super, kosten geen drol, lopen 1 op 16 en vooral als 1.4 lekker vlot

Het verbaast me wel dat je nu al weken op zoek bent naar een japannertje en nog steeds niks hebt. Bindingsangst?

Phoenixrood74 zei:
@Grensrijder: daar heb je een goed punt. Wat zou volgens jou een goed alternatief zijn, rekening houdend met mijn vier uitgangspunten: aanschafprijs maximaal circa duizend euro, licht, zuinig en goedkoop in verzekering? Ik denk overigens dat jouw opmerking vooral op bijvoorbeeld een Alto of Cuore slaat, maar minder opgaat voor bijvoorbeeld een Starslet.

Een maatje groter is inderdaad verstandiger. Hoe jonger de auto, hoe groter de kans dat hij een wat langere eindoverbrenging heeft. Misschien een Swift, een Charade of een Sirion.

grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:

Een maatje groter is inderdaad verstandiger. Hoe jonger de auto, hoe groter de kans dat hij een wat langere eindoverbrenging heeft. Misschien een Swift, een Charade of een Sirion.
Dank, ik houd dit in mijn achterhoofd.(y)
@Wouter82: voor een diesel rijd ik waarschijnlijk te weinig.
@D. Elzinga: een Swift staat op de lijst.
@Guus Leferink: nee, dan liever het origineel, een 106.
@Smarter: leuk ontwerp, die generatie Ypsilon, maar ik vertrouw de bouwkwaliteit niet genoeg.
@Eddy C: ik ben niet al weken aan het zoeken. Ik heb eerst een lijstje gemaakt op basis van vier criteria en heb die vervolgens opzij gelegd totdat de Golf werd verkocht. Nu dat het geval is, ga ik actief op zoek. Morgen ga ik het eerste bedrijf bezoeken waar twee mogelijke kandidaten staan.

isla zei:
MWH zei:
Phoenixrood74 zei:
Toevallig een rode??;)
Klopt. ;)

Het ding staat trouwens inmiddels te koop voor heel weinig, dus het kan ook zomaar dat hij dan al weg is... Of PR74 koopt hem de 24e. :)

@Grensrijder,PR74: Niks boeiends hoor, mijn vader heeft dat 20 jaar oude karretje een keertje gekregen van een vriend die hij had geholpen. Rijdt vreselijk trouwens, wat mij betreft. Maar voor EMW moet ik dat maar over hebben...

@MWH: zou je (evt via P:cool: willen laten weten wat voor auto het precies is (incl. kenteken)? Misschien is het wel precies wat ik zoek.

Phoenixrood74 zei:
@Smarter: leuk ontwerp, die generatie Ypsilon, maar ik vertrouw de bouwkwaliteit niet genoeg.
@Eddy C: ik ben niet al weken aan het zoeken. Ik heb eerst een lijstje gemaakt op basis van vier criteria en heb die vervolgens opzij gelegd totdat de Golf werd verkocht. Nu dat het geval is, ga ik actief op zoek. Morgen ga ik het eerste bedrijf bezoeken waar twee mogelijke kandidaten staan.

Ultiem EMW is natuurlijk een Daihatsu Eiervee.

daihatsu-yrv-04.jpg

Spannend weer, al die comotie rondom een compacte Jap. :cool:
Een 106,205 of Saxo zouden meer mijn auto's zijn.

grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:

Ultiem EMW is natuurlijk een Daihatsu Eiervee.

daihatsu-yrv-04.jpg
Ha, eergisteren kwam zo'n ding ook in eens bovendrijven in een zoektocht in de autoweekdatabase. Ging wel om de turbouitvoering....
Wie verzint zóiets......

Die velgen zouden we in de EMWinkel moeten opnemen! Werkelijk briljant. Alleen moet je ze wel even netjes uitlijnen...

smallerOriginal.jpg

he bah, nee dat vind ik toch niet mooi...sowieso vind ik de Ypsilon, of hoe heet da beest, maar n raar wagentje.

over Jappen gesproken, waarom koop je niet n goedkoop 323tje? heb je toch n redelijk ruime auto, die niet teveel weegt, en tja het is toch wel ernstig betrouwbaar eigenlijk :)

Wouter82 zei:
Die velgen zouden we in de EMWinkel moeten opnemen! Werkelijk briljant. Alleen moet je ze wel even netjes uitlijnen...

En altijd de traction control aan, alle banden zodanig opgepompt houden dat de afrolomtrek exact gelijk is, enz. enz.

Een 323 is weer net een slagje groter en waarschijnlijk minder zuinig.
Wat betreft het uitlijnen van de velgen: gewoon een paar keer hard optrekken of flink remmen doet waarschijnlijk al wonderen.
Voor die Eiervee ben ik toch wel een beetje huiverig. Salmonellabesmetting en zo.

929V6 zei:
Wouter82 zei:

En altijd de traction control aan, alle banden zodanig opgepompt houden dat de afrolomtrek exact gelijk is, enz. enz.

Ach details :D Voor de foto was het in elk geval beter geweest :p

En zo iets? Weegt 970 kg, kost 1750 euro, is behoorlijk luxe en naar ik aanneem zeer betrouwbaar:

mitsubishi-lancer-1-3-glxi-match-4089061-1.jpg

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/lancer/1-3-glxi-match-4089061/details.html

929V6 zei:
Wouter82 zei:

Dan red je het nog niet, want in een bocht draait het buitenste wiel sneller rond dan het binnenste. Beter is een wiel met een stilstaand hart.

Wouter82 zei:
En zo iets? Weegt 970 kg, kost 1750 euro, is behoorlijk luxe en naar ik aanneem zeer betrouwbaar:

mitsubishi-lancer-1-3-glxi-match-4089061-1.jpg

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/lancer/1-3-glxi-match-4089061/details.html
ik heb zo maar het idee dat er een maatje kleiner gezocht wordt

Geweldig zeg, die wielen op die Yp!
Nog een ideetje: een Ignis? Of anders een Liana (zo heette ie toch?). Als sedan helemaal top natuurlijk! o_O

Wie gaat deze redden: https://www.proveiling.nl/1071/Mega-autoveiling-van-personenautos-en-exclusieve/10108/Personenautos---Nissan/326091/Nissan-Primera-Wagon-20-Luxury-Plus/Kavel.aspx

Het is dat ik momenteel mijn geld voor andere zaken nodig heb, anders had ik hem gekocht.

Nog zo'n juweeltje: https://www.proveiling.nl/1071/Mega-autoveiling-van-personenautos-en-exclusieve/10107/Personenautos---Mitsubishi/326084/Mitsubishi-Galant-25-V6-Automaat-Elegance/Kavel.aspx

Edit: Die Primera staat ook op Gaspedaal.nl, maar dan is hij flink duurder.

Terug
Bovenaan