Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

En een nette, belastingvrije Orion voor nog geen 1200 euro?
https://www.autowereld.nl/ford/orion/1-4-cl-als-nieuw-slechts-35000km-km-stand-aantoonbaar-4351255/details.html
ford-orion-1-4-cl-als-nieuw-slechts-35000km-km-stand-aantoonbaar-4351255-2.jpg

Wat bedoel je? Voor Phoenixrood? Dan schiet hij toch nog niks op qua brandstofverbruik?

Ja, voor PR. Een Orion 1.4 lijkt mij in elk geval zuiniger dan een Golf 1.8. Daarnaast bespaar je op de mrb zodat je een wat grotere auto kunt rijden in plaats van een Japans koekblikje. En het is EMW :)

Golf 1.8: 1 : 12,2
Orion 1.4: 1 : 13,9

Maar reken er bij Ford nog een blik motorolie per maand bij...

grensrijder zei:
Barri zei:
Onze Golf 1.3 rijdt 1:15 a 1:16. Op zoek naar een Jetta 2-deurs dan misschien? :cool:

Ook als je 130 km/h rijdt op de snelweg?
Waar mag je nou 130? Hij is de laatste weken gebruikt voor dagelijks Vreeland-Leerdam en dan mag je de hele A2 maar 100. :)

@Elzinga: wel bij een vreemd bedrijf. Ik ben er wel eens geweest. En die knop voor de airco, prachtig! :D

Barri zei:
@Elzinga: wel bij een vreemd bedrijf. Ik ben er wel eens geweest. En die knop voor de airco, prachtig! :D

Ben er zelf ook geweest, meerdere keren zelfs. Echt zo'n pretentieloze handelaar die de auto's verkoopt 'zoals ze zijn', maar ze komen op mij niet onvriendelijk of oneerlijk over.

Ik kom er morgen trouwens weer langs, dus als PR74 eventueel interesse heeft in deze Swift kan ik hem wel even bekijken...

De gunfactor bij EMW (en de meelezers) is bijzonder hoog!(y) @D. Elzinga: bedankt voor het aanbod, maar deze Swift gaat het niet worden, hoewel een GS wel een leuke versie is. Maar ik vind dit echt een smerig hok en die laatste facelift bezorgt me nog steeds hoofdpijn.
Vandaag ben ik op bezoek geweest bij de man met de TVR Taimar die ik heb gesproken op de Oldtimerdag in Alphen a/d Rijn. Hij heeft een geweldige foldercollectie met ook folders van de meest obscure Engelse merken. Hij komt graag een keer mee naar een EMWevenement. Zijn zoon heeft trouwens een Griffith 500. Na dat bezoek heb ik een proefrit gemaakt in een kleurloze Japanner. Viel niet tegen.

@ZDRIE: nee, veeel te rood! Interessante compositie trouwens. Ik moest je overigens de groeten doen van de heer en mevrouw Simca1006. Ik zag dat pas nadat ik ZDRIE-town onveilig had gemaakt.

Mooi, ik kan ze dan vanaf hier de groeten terug doen. Ik zag vanochtend nog een bouwjaar 2000 Wagon R+ voor 1350 euro. Maar besef gelijk dat jij waarschijnlijk ook je grenzen van het aanvaardbare stelt :D

PR74, waarom ga je niet voor een Cityrover?

https://www.autotrader.co.uk/used-cars/rover/city-rover/used-rover-city-rover-1-4-style-5dr-pontefract-fpa-201246492138698?logcode=p

media

@ZDRIE: dat is dan weer zo belachelijk dat het weer bijna leuk wordt. Net als een Daihatsu Move.
@Stoterstangen: een rechtsgestuurd kwaliteitsproduct uit Groot-Brittannië en India. Perfecte keuze!(y)

Barri zei:
grensrijder zei:
Barri zei:
Onze Golf 1.3 rijdt 1:15 a 1:16. Op zoek naar een Jetta 2-deurs dan misschien? :cool:

Waar mag je nou 130? Hij is de laatste weken gebruikt voor dagelijks Vreeland-Leerdam en dan mag je de hele A2 maar 100. :)

Kom jij wel eens elders? :D En wie zegt dat iedereen zich overal aan de snelheid wil houden?

929V6 zei:
Phoenixrood74 zei:
@ZDRIE: dat is dan weer zo belachelijk dat het weer bijna leuk wordt. Net als een Daihatsu Move.

Die schijnen een carkit met inworp te hebben.
:D Groot voordeel van de Move: ik kan altijd mijn koksmuts ophouden. Voelt toch beter dan dat petje in de Golf. Maar ik moet niet teveel naar rechts hangen, want dan steekt mijn elleboog uit het rechtervoorraam.

Als je nou een Move met een laddertje neemt, kun je thuis vanaf de etage zo in- en uitstappen. Zo'n ding valt makkelijk op de stoep te parkeren.

@Grensrijder: goed idee. En mocht mijn huis in de fik vliegen, dan stap ik zo mijn auto in.
@929V6: ik moet alleen nog even aan mezelf werken, want ik ben nogal snel aangebrand.

Phoenixrood74 zei:
@D. Elzinga: bedankt voor het aanbod, maar deze Swift gaat het niet worden, hoewel een GS wel een leuke versie is. Maar ik vind dit echt een smerig hok en die laatste facelift bezorgt me nog steeds hoofdpijn.

Ik wil je er overigens wel op wijzen dat de exemplaren van na de facelift minder roestgevoelig lijken te zijn. Grootste nadeel van dit model Swift an sich is mi het kwalitatief niet echt hoogwaardige interieur: de plastic panelen laat bijgeluidjes horen, en de bekleding scheurde vaak al snel (zoals ook het exemplaar in de advertentie laat zien).

Ander alternatief: Nissan Micra

grensrijder zei:
Barri zei:
grensrijder zei:
Barri zei:

Kom jij wel eens elders? :D En wie zegt dat iedereen zich overal aan de snelheid wil houden?
Dat stukje reed mijn vriendin, die liep daar stage :)
Ik rij dagelijks naar Apeldoorn...

Nog rationeler lijkt mij zo'n Charade, nog geen 1000 euro en nog geen 90.000 gelopen:

84838_SZZG59.jpg

https://www.gebruikteauto.nl/details.php?aid=330779

Of een leuk aangeklede two-tone voor 950 euro:

daihatsu-charade-1-3-sti-3276155-3.jpg

https://www.autowereld.nl/daihatsu/charade/1-3-sti-3276155/details.html

Die two tone Charade!!!! (y)(y)(y)

PR74, waar wacht je op!? :D

Met dat vermogen moet hij best wel vlot te rijden zijn op de snelweg lijkt me zo. Misschien geen wolf, maar toch een Duitse scheper in schaapskleren :)

Vriend van mij heeft precies zo'n Starlet als eerste auto gehad en daar heel veel (snelweg)kilometers mee gemaakt. Dat ging allemaal wel, maar het hield niet over wat betreft prestaties en comfort.

Ik vraag me af of het comfort met bijvoorbeeld een Swift wel zoveel beter is, ook al heeft die een vijfbak. Zeker als het een driecilinder is. Je moet met kleine Japannertjes toch al niet te veeleisend zijn op die punten.

Ik vond de Swift 1.0 van mijn vader in ieder geval niet storend lawaaiig. Maar goed, het is ook maar net wat je gewend bent.

Grensrijder zei:
4WD's zuipen en zijn voor bange schijterds.

Word ik hier nu in mijn bloedeigen EMW tot mietje benoemd?????? :(

Overigens zou ik definitief voor zo'n leuke Charade gaan shoppen. (mocht ik hetzelfde eisenpakket als PR74 hebben)

PR74 zei:
Ik vrees alleen de toorn Gods.

Nee maar!!!!!! Heb ik dat in een halve dag voor elkaar gekregen :D

Terug
Bovenaan