Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
Ik had een Swift driecilinder van de generatie ervoor en dat was ook al geen enorme herriemaker op de snelweg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
929V6 zei:Ik vraag me af of het comfort met bijvoorbeeld een Swift wel zoveel beter is, ook al heeft die een vijfbak. Zeker als het een driecilinder is. Je moet met kleine Japannertjes toch al niet te veeleisend zijn op die punten.
Phoenixrood74 zei:Een 323 is weer net een slagje groter en waarschijnlijk minder zuinig.
Wat betreft het uitlijnen van de velgen: gewoon een paar keer hard optrekken of flink remmen doet waarschijnlijk al wonderen.
Voor die Eiervee ben ik toch wel een beetje huiverig. Salmonellabesmetting en zo.
Phoenixrood74 zei:@D. Elzinga: die Micra is een goede tip.Ik heb zelfs al gebeld voor een proefrit, maar heb nog geen afspraak kunnen maken.
Phoenixrood74 zei:(Heb je trouwens gezien dat ik in het registertopic foto's van de bruine Kadett Voyage heb geplaatst?)
Ho, ho: ik heb al eens subtiel (te subtiel?) aangegeven dat ik een kandidatenlijstje in mijn hoofd heb waar ik me op richt en dat beïnvloeding niet echt nodig of gewenst is. Ik kan er niets aan doen dat jullie vervolgens met allerlei tips komen die soms in meerdere, maar vaker in mindere mate aan mijn eisen voldoen. Met andere woorden: ik ga rustig door op mijn strooptocht naar de ultieme saaie, goedkope Japanner, of jullie me nu tippen of niet.grensrijder zei:Ja, een Paseo is erg incourant. @PR: doe er je voordeel mee. En schiet eens een beetje op, jôh. We blijven je niet tot in den treure tippen.
Moderator
Kan een Paseo dan onverstandig zijn?Ik had zelf ook al naar een Paseo gekeken, want een inspiratielozer coupé kan ik me zo snel niet voor de geest halen, maar toen won het verstand het weer.
Dat laat onverlet dat ik deze discussie met plezier lees en stiekem voortdurend een gevecht lever tussen verstand (financiën) en gevoel (wat als ik voor dat geld nu eens een EMWagen koop?).
Zegt de man zonder cachet...simca1006 zei:Wat een lange tippelzone is dit zeg, pff... Ik betwijfel of veel van de getipte auto's nou zo heel veel goedkoper zijn per saldo dan de Golf die net door het verstand het veld heeft moeten ruimen.
Mijn duit in het tipzakje; Deze auto s zuinig, bekende techniek en goedkoop in de belasting ivm het lage gewicht. Gun je zelf eens wat meer allure, PR74!![]()
Petje4 zei:Zegt de man zonder cachet...
simca1006 zei:Wat een lange tippelzone is dit zeg, pff... Ik betwijfel of veel van de getipte auto's nou zo heel veel goedkoper zijn per saldo dan de Golf die net door het verstand het veld heeft moeten ruimen.
Mijn duit in het tipzakje; Deze auto s zuinig, bekende techniek en goedkoop in de belasting ivm het lage gewicht. Gun je zelf eens wat meer allure, PR74!
Of zoek je een legitieme manier om weer een auto te kopen voorzien van wat EMWgehalte?
Dan is deze wel een aardige zo lijkt me.
Toegegeven, je bent een Galant type, maar je leven spettert echt niet! Dan had je toch echt een andere Fiat moeten hebben.simca1006 zei:Petje4 zei:Zegt de man zonder cachet...
Ja, maar ik heb zo m'n Galante en spetterende dagen!....![]()
Wijze en rationele woorden van Grensrijder. Ik koester dit moment.grensrijder zei:simca1006 zei:Wat een lange tippelzone is dit zeg, pff... Ik betwijfel of veel van de getipte auto's nou zo heel veel goedkoper zijn per saldo dan de Golf die net door het verstand het veld heeft moeten ruimen.
Mijn duit in het tipzakje; Deze auto s zuinig, bekende techniek en goedkoop in de belasting ivm het lage gewicht. Gun je zelf eens wat meer allure, PR74!
Of zoek je een legitieme manier om weer een auto te kopen voorzien van wat EMWgehalte?
Dan is deze wel een aardige zo lijkt me.
Ik denk niet dat die Scoupé zuinig is dan een Golf 1.8. Een AX is nou niet het toppunt van degelijkheid. Die dingen vreten remmen en aandrijfassen.
Phoenixrood74 zei:Toegegeven, je bent een Galant type, maar je leven spettert echt niet!
simca1006 zei:Phoenixrood74 zei:Toegegeven, je bent een Galant type, maar je leven spettert echt niet!
Zo, jij kent mijn hele leven?
@grensrijder; er zijn ook mensen die aandrijfassen en remmen heel kunnen houden,hoor!Het is misschien niet het allerdegelijkste produkt maar wel zuinig,goedkoop en bekende techniek voor veel garages.
Phoenixrood74 zei:Je hebt me toch op het goede spoor gebracht, Simca1006!Ik ga op zoek naar een iets grotere AX, namelijk een Axel. Leuk, ruim model en eenvoudige techniek, dus er kan niets kapot aan gaan.
Je snapt hopelijk wel dat ik een grapje maakte? Zo niet, dan heb ik hierboven de tekst veranderd.simca1006 zei:Zo, jij kent mijn hele leven?Phoenixrood74 zei:Toegegeven, je bent een Galant type, maar jelevenCroma spettert echt niet!![]()
isla zei:Phoenixrood74 zei:Je hebt me toch op het goede spoor gebracht, Simca1006!Ik ga op zoek naar een iets grotere AX, namelijk een Axel. Leuk, ruim model en eenvoudige techniek, dus er kan niets kapot aan gaan.
Dat wordt dus speuren! Op le bon coin staan er slechts 5 te koop in heel Frankrijk en de prijzen vallen mij niet mee.
Sukses met de zoektocht!
Phoenixrood74 zei:Je snapt hopelijk wel dat ik een grapje maakte? Zo niet, dan heb ik hierboven de tekst veranderd.
simca1006 zei:Phoenixrood74 zei:Je snapt hopelijk wel dat ik een grapje maakte? Zo niet, dan heb ik hierboven de tekst veranderd.
Ja hoor, ik maakte ook een grapje maar dat wist je wel.
Altijd bereid wat olie op het vuur te gooien, die Grensrijder.grensrijder zei:simca1006 zei:Phoenixrood74 zei:Je snapt hopelijk wel dat ik een grapje maakte? Zo niet, dan heb ik hierboven de tekst veranderd.
Ja hoor, ik maakte ook een grapje maar dat wist je wel.
Jammer.![]()
Moderator
Phoenixrood74 zei:Speaking of which: de saaie Japanner is bijna binnen en hij is nog zilvergrijs ook. Vandaag een proefrit gemaakt en een aanbetaling gedaan. Maandag laat ik hem even controleren door mijn eigen garage. Als daar nog aandachtspunten uit voortkomen, wordt dat of met de aankoopprijs verrekend of door de verkoper hersteld. Voor degenen die stug blijven volhouden dat ik er lang over doe om eindelijk eens die Japanner aan te schaffen: in vijf dagen en na twee proefritten lijkt het zo ver te zijn.![]()
Moderator
Phoenixrood74 zei:Oh ja, dat is wel handig te vermelden: een Daihatsu Cuore uit januari '99.
simca1006 zei:Verrassende keuze zo'n rijdende collectebus voor het hartfonds. Al ga ik mij af vragen of zo'n Cuore geschikt is voor lange afstanden.