Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ik zag zojuist op MP weer een leuke, bijzondere VW.
Waarbij ik me direct afvroeg: is dit een auto die bij de filosofie van EMW past? Aan de ene kant natuurlijk wel: het is een bijzondere auto, waar er weinig van zijn. Maar aan de andere kant: het is een VW en daarom te gewild en te duur. En dat maakt 'm juist weer minder interessant. Net als de T1 Samba bussen. Bizar dat een auto door het logo ineens zo gewild is. Ik wil hier geen VW discussie starten, maar ik kan me eigenlijk wel vinden in Robert z'n opmerking dat VW overgewaardeerd is. :cool:

Leuk ding en een erg mooie uitvoering! (y)

Ah, kijk eens, ik heb de EMW-ling. Wat denken jullie van zo'n geinige Ford StreetKa? Je koopt inmiddels al een fris exemplaar voor nog geen vier mille. Dat nou geen één EMW'er erop gekomen is om zo'n ding te kopen.

ford_streetka.jpg

Dan haak ik af, want ik heb een vreselijke hekel aan knisperend zand onder mijn voeten.

grensrijder zei:
Leuk ding en een erg mooie uitvoering! (y)

Ah, kijk eens, ik heb de EMW-ling. Wat denken jullie van zo'n geinige Ford StreetKa? Je koopt inmiddels al een fris exemplaar voor nog geen vier mille. Dat nou geen één EMW'er erop gekomen is om zo'n ding te kopen.

Met een imaginair budget zijn er al veel auto's bij me opgekomen, maar nog nooit een Streetka. Doe mij ooit maar een Copen.

Een Streetka? Daar heb ik het wel eens over.... mijn schoonouders hebben zo´n ding en zijn er best tevreden over. Best een geinig karretje.

Klassiekerrijder zei:
Ik heb in een StreetKa gereden, als je van autorijden houdt ga je verder kijken. Een Copen lijkt me ook leuker.

Ik word dan toch wel nieuwsgierig naar hoe zo'n ding rijdt. Van de Ka zegt men altijd dat hij best goed stuurt. Een Copen is inderdaad een lekker sportwagentje, maar wel erg petieterig, bovendien vind ik de inklapbare hardtop een nadeel. Eigenlijk mag je een StreetKa wel ultiem EMW noemen, als zelfs EMW'ers er een beetje hun neus voor ophalen. Als straks de oldtimerregels veranderen, ga ik er dus maar een halen en die op gas zetten. Lekker voordelig in een gek ding rijden.

Is het een pick-up?
Is het een targa?
Is het een cabrio?
Is het een strandwagen?

De ultieme cross-over bestaat al jaren en heet Bohse! Lekker lelijk, ik wil er wel zo eentje.

Dat rare pick-up bakje heeft de Samara cabrio trouwens ook. Ik probeer een plaatje te Googlen, maar vind alleen 'normale' Samara's cabriolet. En op pagina 6 een gele Ritmo cabrio. Komt me ergens bekend van voor... :)

edit: onderaan pagina 6:
500x_dotsbe-warsaw-06-500px.jpg

En nog eentje:
lada-2108-cabrio-09.jpg

Barri zei:
Dat rare pick-up bakje heeft de Samara cabrio trouwens ook.

Niet zo gek, want die Samara komt ook bij Bohse vandaan. Zoek maar eens op Samara en Bohse, dan vind je er nog wel een paar. Men heeft geprobeerd het ding in NL aan de man te brengen onder de naam "Samara Taiga", terwijl de Duitsers hem als "Samara Fun" voorgeschoteld kregen.

Streeka vind ik persoonlijk geweldig. Copen is nog leuker. Nissan Figaro zou ik nog fijner vinden. En verder heb ik ook even wat langer dan eventjes naar een Micra CC gekeken. Maar met het dak erop ziet dat ding er gewoon niet uit toch?

nissan_2005-Micra_C+C-002_4.jpg

De Bieber-creaties zijn ook leuk ja!
Jammer dat ze al duurder worden, want een Golf mkII Bieber vind ik wel leuk :D

929V6 zei:
Niet zo gek, want die Samara komt ook bij Bohse vandaan. Zoek maar eens op Samara en Bohse, dan vind je er nog wel een paar. Men heeft geprobeerd het ding in NL aan de man te brengen onder de naam "Samara Taiga", terwijl de Duitsers hem als "Samara Fun" voorgeschoteld kregen.
Ah, vandaar! Een dorp verderop reed er altijd zo eentje. Ik heb m alleen al een jaar niet meer gezien.
Maar blijkbaar was er dus ook een 'gewone' Samara cabrio?

Misschien is het meer de tijd voor een projectje met potentie: https://suchen.mobile.de/auto-inserat/rover-sd-1-saarbr%C3%BCcken/170404749.html

Mazda929Coupeacute_zpsdf708575.jpg

Heb zin om mijn oude auto weer terug te kopen! Heb exact dezelfde Mazda 929 Coupé fase 2 in deze kleur gehad.
Deze is in topstaat en staat in Oostenrijk voor € 2.500,00. Er is net voor ruim € 1.000,00 aan nieuw spul opgezet. Hij
heeft de sterkere 120 pk motor en in dit geval vind ik de fase 2 model mooier dan 1. Zitten geweldige stoelen in!

Ik vind dat jij dat maar eens moet gaan doen! Heb wel zin in een retourtje Oostenrijk.

Lelijke cabrio's, daar ken ik er nog wel eentje van. Rijden er twee van in Enschede, ik weet nog steeds niet wat het is. (ja, een Polo, maar van wie/wat?)

VWPoloCabrio.jpg

(foto geleend van reer-art)

@Tagora: Jaah! Een 929 Coupé is echt onmeunig gaaf!

Dat is een Corsa Twister, gebouwd door een bedrijfje uit Dordrecht.

De Corsa 3 d. werd in licentie, door Opel dealer van Twist uit Dordrecht, omgebouwd tot een cabrio die de naam Corsa Twister kreeg.
bron

Die Polo lijkt mij idd ook een Bieber. Die hebben ook de Golf I, Scirocco en Golf II verbouwd.

Hahaha, die Uno ziet eruit of er iemand van een afstandje een stuk landbouwplastic tegenaan heeft gepleurd! In de dode hoek kun je een complete truck met oplegger kwijtraken...

Die R25 vind ik nog wel chique! (y) Die heeft tenminste ook glazen achterste zijruiten, dat hebben al die omgebouwde B-segmenters niet.
Die Multipla is ook gaaf! Staat 'm prima, die ombouw! Stiekem vind ik zo'n Multipla nog best leuk. Alleen jammer van het dashboard...

Terug
Bovenaan