Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ben inmiddels dus ook al weer even thuis na een voorspoedige rit, uiteraard met tussenstop bij ZDRIE om de Subaru weer af te leveren. Wat rijdt dat ontspannen zeg! (y)

En ja, wij van Elk Merk Waardig zijn natuurlijk zeer vereerd dat de Goedheiligman zaterdag naar het Hoge Noorden wilde komen om te gast te zijn op onze stand, per slot van rekening is dat voor zijn collega uit Rovaniemi dichter bij huis. Maar zelfs aan het eind van de dag was zijn humeur nog niet kapot te krijgen en ook voor alle jonge bezoekers van de beurs kon de dag niet meer stuk! :D
Het was verder een erg gezellig weekend met twee drukbezochte beursdagen en een prima plek voor de stand met de sympathieke Simca-club ernaast. Of het weekend ook nieuwe leden heeft opgeleverd is altijd even afwachten maar het zou me niets verbazen. In elk geval een aantal enthousiaste reacties gehad van bezoekers van onze stand die met hun auto beslist een aanwinst zullen zijn voor EMW.

Ook weer terug van een zeer geslaagd beursweekend! We hebben wel een onuitwisbare indruk gemaakt met onze Sinterklaas op zaterdag, dat was weer een briljante EMW-actie (y) Erg veel publiek langs en op de stand gehad, een erg riante stand trouwens ook! Helaas wel naast de nooduitgang die we deels vrij moesten houden maar dat had wel als voordeel dat als de pleuris was uitgebroken we nog wel de hele massa een flyertje konden meegeven :D Leuke set auto's ook, met een showroomnieuwe Subaru, een flitsende Brit, een charmante 21 en mijn P100 die verrassend veel aanspraak opleverde. In de bungalow was het ook uitermate gezellig maar soms wel XXX-rated :)

9443408-witte-kitten-likken.jpg

En verder verwijzen we er niet meer naar o_O :D

Het was beregezellig!!! Ik heb me echt een ongeluk gelachen dit weekend. Begin de nasti nu al te missen, trouwens.

Uiteraard ben ik ook weer goed thuisgekomen en kan ook terugkijken op een beregaaf beursweekend. 1 nadeel altijd, ze gaan veel te snel.
Het aanbod auto's was minder dan normaal zo had ik de indruk. Onze overburen (SCARB ) maakte mij een klein beetje jaloers met een eighties übergeile Giulietta 1.3 in maagdelijk wit. (y):eek:

Erg gelachen ook met Sint aan de arm en verwonderd wat Sint allemaal voor elkaar krijgt. Veel mensen laten dan veel meer toe dan normaliter.
Hoe is het trouwens met je berenvuistje, grensrijder?

Voor de rest sluit ik me bij de eerdere posts aan en wil zeggen dat de foto's voor zich spreken.

simca1006 zei:
Erg gelachen ook met Sint aan de arm en verwonderd wat Sint allemaal voor elkaar krijgt. Veel mensen laten dan veel meer toe dan normaliter.
Hoe is het trouwens met je berenvuistje, grensrijder?

Apenknuistje, bedoel je.

Voor het eerst naar Eelde geweest en het overtrof mijn verwachtingen. Mooi groot en ruim opgezet. Gevarieerd aanbod en alle Mercedessen in één (halve) hal zodat je die makkelijk kon overslaan. Fraaie expositie van klassieke vrachtwagens en dito brandweerwagens. Mooie Guilietta's en geinige caravannetjes. En last but zeker not least de zeer gezellige EMW-stand. Het enige wat enigszins tegenviel was de parkeerplaats, maar anderzijds ook wel weer logisch gezien weer en seizoen. Toch bevond mijn absolute automobiele hoogtepunt zich op de parkeerplaats. Zal morgen eens voor de verandering en tegen mijn gewoonte in een foto plaatsen.

Opbrengst van de beurs alleszins te overzien: vier modellen Ritmo, één model 305, een reservesleutel voor de buxuspolo, een hamburger en een braadworst, en een kwaaie Groninger met lange tenen.

Volgens mij denkt ze eerder: "Oef.. wat zou het leuk zijn voor mijn ons we we er zo eentje zouden bezitten."

stoterstangen90 zei:
MaestroHLS zei:
@stoterstangen90: mocht je ooit de behoefte hebben om die t16 turbo met 180pk in een Maestro te stoppen houd ik me aanbevolen..:p

https://www.blizzdrew.co.uk/T16/engine.jpg
dat past gewoon ja.
Kan ook mooi in de maestro van van Damen en Kroes.

Ding heeft zonder motor nog steeds een fantasieprijs overigens.

Ja voor dat geld kan je beter gelijk deze "halen", scheelt weer wat kluswerk..:)

https://www.maestro.org.uk/pp_class/showproduct.php?product=2246&sort=1&cat=2&page=1

Ja de Excel is al een poosje weg hoor, daar is een Polo voor in de plaats gekomen. Overigens wel heel EMW, zo'n Excel. Van Hyundai dan. Vooral in zo'n mooi fluorkleurtje (paars, rose, geel). Maar die van haar was zilvergrijs. Dus weg ermee.

simca1006 zei:
Volgens mij denkt ze eerder: "Oef.. wat zou het leuk zijn voor mijn ons we we er zo eentje zouden bezitten."

Nou ze wil nog wel eens een woordje verhaspelen maar zó bont maakt ze t zelden hoor.

Overigens zag de Ritmo er niet al te florisant meer uit, al vond ik t wel de moeite om te redden. De dame in kwestie vond dat prima. Als ik eerst iets anders weg doe.

Ja precies, zoals deze! Ik ben er nog steeds weg van, mn hart gaat een beetje sneller kloppen als ik zoiets zie. En een beetje huilen als ik de staat zie (want die was niet echt "concours"). Maar ik troost me met de gedachte dat de eigenaar een oldtimersbeurs bezoekt en dus wel liefhebber zal zijn.

Hoeveel van dit soort Ritmo's zullen er nog zijn? 1e serie en origineel NL? Ik denk max 10, en dan nog max 10 cabrio's (die nooit origineel NL zijn). Binnenkort de database van de RDW eens plunderen.

Ah, rijdt zij in de Polo!
Een Excel vind ik echt één van de meest saaie auto's die er is. En dan ook nog in zo'n Aziatisch pastelkleurtje... Blegh.

edit: aha, nu snap ik 'm. Sja, zo'n Excel kan ik wel weer waarderen uiteraard! (y)

Die is fraai! En die foto van de neus bij die advertentie, dat is best een indrukwekkend front zeg! Met gele lampen, altijd goed.

Ik vind het sowieso een teleurstellende facelift, die van de 800. Een strakgelijnde auto moet je niet geforceerd proberen 'rond' te maken.

Zeer fraaie Rover. Van het latere ronde type was er ook een coupe. Die was toch ook wel erg fraai hoor.

Kan ik overigens iemand van jullie warmmaken voor de aanschaf van een Subaru Coupe. Ik mis mijn cabrio te zeer :cry: dus daar moet wat gebeuren om de onderbuikgevoelens te kalmeren . En aangezien zowel stalling als financieen beperkt zijn moet er gesneden worden in de collectie.

Het gemis van een cabrio kan ik me voorstellen. De Sub verkopen minder. Waarom niet 1 van de 2 Camry's? Misschien kreeg de coupé afgelopen weekend de minste aandacht, ik vind 'm wel de leukste.

Een Camry weg is ook een optie. Ik denk alleen dat er meer animo voor de Subaru zal zijn. Het is ook geen must hoor. ik kwijn nog niet weg maar ik heb een aanbod gekregen voor de aankoop van een Saab 9-3 SE turbo cabriolet van 2001 (verrassend wellicht :p) En met die Saab erbij wordt de oprit wel erg benauwend.

Als de oprit bij huize ZDRIE wat benauwend wordt is het parkeren van de priusdinges een straat verder op ook een optie. Misschien kun je boer ...... eens vragen z'n horizon te verruimen en dan misschien daar de 500 staan. Kortom oplossing voor ruimtegebrek: verplaatsen. Het nieuwe opruimen voor 2013.
Succes!

Ik wil nog ff zeggen dat ik een heel leuk weekend heb gehad met de mannen van EMW en SCAN! Soms wordt ik nog badend wakker in het zweet als ik weer een Poes voorbij zie komen in mijn droom. (Vroeger ging het over Zwaluwen). Wouter, nog even een tip! Het schijnt dat het nog lekkerder is met een vleugje limoen... :)

Poes.jpg

https://www.leboncoin.fr/voitures/404101023.htm?ca=11_s

811207117897039.jpg

en zo ziet dat er aan de voorkant uit:
999316717.jpg

en nog een leuke Montego in Frankrijk:
https://www.leboncoin.fr/voitures/402018280.htm?ca=11_s

ginkelvanmichiel zei:
Die Ritmo is al een heel stuk opgeknapt! Hij had eerst paarse velgen, bloemen op de lak en andere onwennige details...

Ah is het die! Ik ben benieuwd naar de voortgang van dit project...

:)

Die overigens afgelopen week is voorzien van nieuwe voorbumper en nieuwe benzineslang, nu nog even achterbumper vervangen en de levensduur kan weer verlengd worden met een jaartje.

Niemand heeft het over geld, de bumpers heeft hij vast gekregen en de benzineslang vast gejat. Geld in een **, het zou niet moeten mogen... :p

Hahaha je doet alsof ik anti-VW ben Barri maar dat valt toch wel mee? Het stoort me alleen af en toe dat ze zo enorm overgewaardeerd zijn, maar een leuke kever of T3 zou ik niet afslaan hoor. En dat Polo'tje, al is het dan op de cabrio na de slechtste van mijn auto's, mag ook nog wel even blijven. Maar de prijs was dan ook gewoon naar de waar.

Mooie VW 's , vooral die Derby maakt me hebberig...als ik er daar nog eens eentje van tegenkom :LOL:
Helaas al jarenlang niet meer gezien , wel de lelijke opvolger .

Idranor zei:
Hahaha je doet alsof ik anti-VW ben Barri maar dat valt toch wel mee? Het stoort me alleen af en toe dat ze zo enorm overgewaardeerd zijn, maar een leuke kever of T3 zou ik niet afslaan hoor. En dat Polo'tje, al is het dan op de cabrio na de slechtste van mijn auto's, mag ook nog wel even blijven. Maar de prijs was dan ook gewoon naar de waar.
T3, dat wist ik inderdaad! En zeker tegenwoordig zijn de VW's echt overgewaardeerd. Ik vraag me ook af wie er nog een Golf VII gaat kopen, als een Leon goedkoper is en een Octavia (waarschijnlijk) ongeveer even duur. En daarom zijn mijn VW's ook 24 en 39 jaar oud en is mijn leaseauto een Citroën :)

Mooie VW 's , vooral die Derby maakt me hebberig...als ik er daar nog eens eentje van tegenkom
Zo'n Derby zag ik onlangs nog op MP staan! (y)

Terug
Bovenaan