Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Het was mijn eerste EMW evenement en ik vond het erg gezellig!

Tot de volgende keer.

Groet Paul

EMW-ling: de Honda Today G.
honda_today_g_85.jpg

Hoezo? Elke dag met een Golf 1.8 van Den Haag naar Oosterhout rijden lijkt me vrij kostbaar.

En als ik zie wat de nieuwe eigenaar nu al aan reparaties heeft uitgevoerd, dan is het een goede keuze geweest om hem weg te te doen.

grensrijder zei:
Het was weer ouderwetsch gezellig vandaag!!! :D

Helemaal mee eens, maar jammer dat niet meer leden de moeite hebben genomen om eens een ALV bij te wonen.
Weinig verenigingen zijn zo uniek dat je binnen enkele uren een meeting, een ALV en de intocht van Sinterklaas kunt bijwonen:D.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dit is jou op het lijf geschreven. (y)

Phoenixrood74 zei:
isla zei:
@PR74: niet zwammen, EMW kent wel degelijk het donateurschap:confused:

:)
Kom, kom, dat mag best wat aardiger. Ik mag me toch wel eens vergissen?;)

Voor de belangstellenden heb ik twee leuke nieuwtjes: niet alleen staat de Cuore sinds gisteren op mijn naam, ook ben ik bijna niet meer werkloos. Per 1 december ga ik aan het werk als corrector/technisch schrijver. Ik word collega van 929V6. Sterker nog, we worden kamergenoten!:D Vanochtend heb ik het contract getekend en aansluitend heb ik met vrijwel alle collega's kennisgemaakt en hebben we gezellig gezamenlijk geluncht. Ik heb er zin in!

Wouter82 zei:
Verder staat EMW op de volgende Oldtimerbeurzen. Ideaal om kennis te maken!
2 en 3 februari: Autotron, Rosmalen
13 en 14 april: EXPO Haarlemmermeer, Vijfhuizen
7 en 8 december: Flowerdome, Eelde[/color]

Is Eelde niet aankomend weekend al? 1-2 December?

En dus is Eelde inderdaad 1&2 december a.s ..

Zoals ik gisteren het programma daarvoor gehoord hebbende, wordt dat een happening dat de naam van onze club (weer) eer aan doet(y)

Phoenixrood74 zei:
isla zei:
@PR74: niet zwammen, EMW kent wel degelijk het donateurschap:confused:

:)
Kom, kom, dat mag best wat aardiger. Ik mag me toch wel eens vergissen?;)

Voor de belangstellenden heb ik twee leuke nieuwtjes: niet alleen staat de Cuore sinds gisteren op mijn naam, ook ben ik bijna niet meer werkloos. Per 1 december ga ik aan het werk als corrector/technisch schrijver. Ik word collega van 929V6. Sterker nog, we worden kamergenoten!:D Vanochtend heb ik het contract getekend en aansluitend heb ik met vrijwel alle collega's kennisgemaakt en hebben we gezellig gezamenlijk geluncht. Ik heb er zin in!

Een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd! Ik zat afgelopen weekend in Londen en schrok me een hoedje toen ik daar zo maar en Cygnet in het wild spotte! Maar een dag later zag ik er weer één, meer dan voldoende mensen met meer geld dan verstand ginder. In sommige buurten staan de Ferrari's en Bentleys op straat geparkeerd zoals je hier Golfjes en C4's ziet staan.

Zo'n Cygnet is toch wel tof. Ik heb er ooit eens eentje op de A1 gespot. Eigenlijk is ie ook nog best mooi. Beter gelukt dat de IQ in ieder geval.

Leuke Charade inderdaad, al vind ik de versie van vóór de facelift nog iets mooier. Op welke EMW-er doel je trouwens?
@Grensrijder: ik vind de IQ ook een geweldige auto. Ik denk er serieus over om er ooit nog eens eentje te kopen. Tot nu toe ben ik over de Cuore trouwens uiterst tevreden. Het rijdt veel beter dan verwacht en de eerste tankbeurt leverde een gemiddeld verbruik van 1:18,8 op. Ik weet zeker dat dat ook nog wel wat zuiniger kan. Grappig dat de auto afgelopen zaterdag in het geheel niet in de smaak viel. Eigenlijk is dat pas echt EMW.
Wat betreft zaterdag: hartelijk dank (nogmaals) aan het bestuur en vooral ook MWH voor de organisatie.(y) Het was een mooie combinatie van twee evenementen en een goede vergadering. Ook ik heb me verbaasd over de lage opkomst. De locatie was mooi centraal, de kosten te overzien (en zelfs nihil voor degenen die niet mee zouden willen lunchen) en een algemene ledenvergadering is een belangrijke bijeenkomst waarbij je te horen krijgt wat er speelt binnen de vereniging, wat de plannen zijn én waarbij je als lid je mening kunt geven. Vreemd dat zoveel mensen dit aan hun neus voorbij laten gaan. Zeker voor de bestuursleden - die veel tijd en energie aan de club besteden - vind ik dit erg jammer.
Tot slot: dank aan iedereen voor de felicitaties voor mijn nieuwe baan!:D

De EMW'er met een 81er Cuore (y)

Phoenixrood74 zei:
Het rijdt veel beter dan verwacht en de eerste tankbeurt leverde een gemiddeld verbruik van 1:18,8 op. Ik weet zeker dat dat ook nog wel wat zuiniger kan.

Je moet ook even een verbruik meten zonder mijn ballast :D

Zijn er nog EMW-er van plan om hier wat foto's van afgelopen zaterdag te plaatsen???

Wouter82 zei:
De EMW'er met een 81er Cuore (y)

Phoenixrood74 zei:
Het rijdt veel beter dan verwacht en de eerste tankbeurt leverde een gemiddeld verbruik van 1:18,8 op. Ik weet zeker dat dat ook nog wel wat zuiniger kan.

Je moet ook even een verbruik meten zonder mijn ballast :D
Op een wagengewicht van 695 kg scheelt dat inderdaad wel.;) Maar belangrijker is dat ik ga proberen rond de 100 km/h te rijden en nog even moet uitvinden hoe ik zo zuinig mogelijk kan rijden. Door het lage koppel moet je niet te snel overschakelen, terwijl het motortje zo lekker trekt dat je de neiging hebt om flink door te trekken in de versnellingen. Daar moet ik nog een middenweg in vinden.

Neemt iedereen z'n dikke trui en ijskrabber mee naar Eelde? Het belooft winters te worden :)
https://www.ad.nl/ad/nl/9124/Het-weer/article/detail/3355068/2012/11/28/Tot-na-het-weekend-koud-met-kans-op-winterse-neerslag.dhtml

isla zei:
Zijn er nog EMW-er van plan om hier wat foto's van afgelopen zaterdag te plaatsen???
Vooruit, een paar plaatjes dan.;)

Illuster trio. Het exemplaar links is echt heel, heel mooi
168wfsw.jpg

Merkwaardig kwartet
ekhyiw.jpg

Mooi duo
241v0o2.jpg

Hier werden we gastvrij onthaald
j8pu95.jpg

Kabelboom plus Ford Mustang
359wq2r.jpg

Motorblok en wielgebeuren van een Pagode
bzsly.jpg

Lekker lunchen en daarna serieus vergaderen
2h5mt1s.jpg

De lokale klederdracht van Beusichem
w6wgu0.jpg

Ruil het paard voor een HDI-blokje en je hebt er een prima karretje aan
5n52mq.jpg

Wouter82 zei:
Neemt iedereen z'n dikke trui en ijskrabber mee naar Eelde? Het belooft winters te worden :)
https://www.ad.nl/ad/nl/9124/Het-weer/article/detail/3355068/2012/11/28/Tot-na-het-weekend-koud-met-kans-op-winterse-neerslag.dhtml

Toen we de eerste keer in Eelde stonden, was het op een aantal plaatsen ook wit van de sneeuw!!

PR74: bedankt voor deze plaatjes.
Maar er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn, bijv van die unieke Lagonda en die Simca8.

Van die Simca en Lagonda heb ik helaas geen foto's gemaakt.

Kunnen we nog EMW'ers of vaste bezoekers van dit topic op onze stand in Eelde verwachten dit weekend? We maken er weer iets moois van! Bovendien is Eelde altijd een leuke, goedbezochte beurs, dus laad vrouwen, kinderen en schoonfamilie in en kom langs!

Phoenixrood74 zei:
Van die Simca en Lagonda heb ik helaas geen foto's gemaakt.

Kunnen we nog EMW'ers of vaste bezoekers van dit topic op onze stand in Eelde verwachten dit weekend? We maken er weer iets moois van! Bovendien is Eelde altijd een leuke, goedbezochte beurs, dus laadT vrouwen, kinderen en schoonfamilie in en kom langs!

(n):cry::D

Het is wel goed hoor, vergelijk: neem vrouwen mee en niet neemt vrouwen mee. Toch? :confused:

Ik vind de meervoudsvorm opvallender :D

Volgens mij is 'laad' hier gebruikt in de gebiedende vorm, dus hoeft er inderdaad geen 't' achter. Of wacht, isla is natuurlijk van de archaïsmen. :p

@stoterstangen90: mocht je ooit de behoefte hebben om die t16 turbo met 180pk in een Maestro te stoppen houd ik me aanbevolen..:p

https://www.blizzdrew.co.uk/T16/engine.jpg

MaestroHLS zei:
@stoterstangen90: mocht je ooit de behoefte hebben om die t16 turbo met 180pk in een Maestro te stoppen houd ik me aanbevolen..:p

https://www.blizzdrew.co.uk/T16/engine.jpg
dat past gewoon ja.
Kan ook mooi in de maestro van van Damen en Kroes.

Ding heeft zonder motor nog steeds een fantasieprijs overigens.

Gisterochtend samen met PR74 en Wouter82 bij mij thuis vertrokken met alle beursspullen van EMW. PR74 bij onze vrienden van Autobedrijf Reinders afgezet om de Renault 21 op te halen, en even te kwijlen bij de Omega A Caravan die recent binnen is gekomen.

's Middags de stand opgebouwd, en bijkletsen met onze buren de Simca Club Nederland. Zij staan voor het eerst in Eelde op de beurs, en we werden even jaloers van hun mooie, enorme zeildoek (hebben we daar nog budget voor isla? :)) 's Avonds na een heerlijke pan pasta van simca1006, genuttigd in polenpark De Blije Stucadoor (of was het Hoogspanningszicht?), weer huiswaarts vertrokken.

Hieronder een impressie van de stand so far. Denk er nog even de blauwe Tagora blij op de stand van de Simca Club, die kwam er vanmorgen nog bij.

img1524383350.jpeg

img1524383357.jpeg

img1524383375.jpeg

img1524383389.jpeg

img1524383418.jpeg

img1524383409.jpeg

img1524383425.jpeg

VW 1200 zei:
....... en we werden even jaloers van hun mooie, enorme zeildoek (hebben we daar nog budget voor isla? :))

Ik zie geen zeildoek van de Simcaclubo_O
Budget?? Waarom komen dat soort wensen altijd NADAT er een begroting goedgekeurd is????;)

Maar voor de rest ziet het er weer netjes uit(y)

Leuke mengelmoes weer. Ik hoop dat het weer een vruchtbaar weekend wordt. Jammer van die Megane-doppen op de 21.

isla zei:
VW 1200 zei:
....... en we werden even jaloers van hun mooie, enorme zeildoek (hebben we daar nog budget voor isla? :))

Ik zie geen zeildoek van de Simcaclubo_O
Budget?? Waarom komen dat soort wensen altijd NADAT er een begroting goedgekeurd is????;)

Maar voor de rest ziet het er weer netjes uit(y)

Ja toen hadden we het nog niet gezien :) Op de 2e foto zie je net links een stukje van dat immense ding. Ik dacht dat ik er een foto van had gemaakt, maar kom deze niet meer tegen op mn telefoon. Ach, vanaf zondagavond komen er vast foto's van de Simca stand online :D

Edit: foto gejat uit het Simca topic, van SimcaHarm:

img1524353285.jpeg

Leuke beursdag gehad. De P 100 van Wouter was verreweg de meest bekeken automobiel vandaag.
Foto's volgen later

Hoog bezoek op de EMW stand

WP_001498.jpg

Lekkere prullaria, zoek de oude asbak in de vorm van een Toyota Crown (nieuwste aanwinst)

WP_001496.jpg

Wouter past echt prima in een Reliant

WP_001501.jpg

Dit was voor mij toch wel de topper van de beurs

WP_001494.jpg

zijn al die spullen van jullie? Dus ook de modelauto's links naast de aanhanger?
Kun je voor mij een lijstje maken met schaal, merk model en fabrikant van die modelautos?

Gelukkig zijn die niet van EMW, de prullaria waren van een andere standhouder. Pff, zou ook een hele lijst worden o_O

Terug
Bovenaan