Email alerts

Ik heb ze ook. Bloedirritant. En kan nergens afmelden ook. Zit hier niet op te wachten. Kreeg ze tot vandaag ook nooit.

Ga in Outlook.com naar Instellingen > E-mail > Abonnementen om e-mailnieuwsbrieven op te zeggen.

Bij GMail is het "Abonnementen beheren." Daar staat wat je af kan melden.

Heb in mijn profiel hier iets uitgezet bij voorkeuren. Stond een activiteitenoverzicht aan.

Na uitvinken is het rustig in mijn mailbox

Sorry - e-mail updates zijn ook tot mijn verrassing geactiveerd sinds de nieuwe update. Je kunt het inderdaad in jouw profiel - voorkeuren aan/uitvinken.
Het was wel de bedoeling (er werd door gebruikers om gevraagd) maar als ik het van te voren wist had ik het aangekondigd met een gebruiksaanwijzing.

Activiteitenoverzicht uitvinken was niet voldoende. Er staan meer e-mail vinkjes. Die heb ik ook maar even uitgezet.

Vreemde is dat dit in de mail stond:

Er is nieuwe activiteit in de topics die je volgt (1 nieuw bericht in 1 topic

Activiteitenoverzicht uitvinken was niet voldoende. Er staan meer e-mail vinkjes. Die heb ik ook maar even uitgezet.

Vreemde is dat dit in de mail stond:

Er is nieuwe activiteit in de topics die je volgt (1 nieuw bericht in 1 topic
Je kunt onderwerpen bekijken maar niet volgen. Als je er een bijdrage in plaatst volg me maar je kunt het bij het onderwerp ook in en uitschakelen (rechtsboven bij de topic titel links van de puntjes en pijltje klikken en dan wel/niet volgen veranderen)

Ik heb in mijn profiel alles uitgezet qua mail maar krijg nog steeds e-mail notificaties. Om dat nu per onderwerp te moeten gaan uitzetten... Dat is nogal bewerkelijk. Heb ze nu maar als ongewenst aangemerkt. Zie ik ze hopenlijk voortaan niet meer in de e-mail.

Ik heb in mijn profiel alles uitgezet qua mail maar krijg nog steeds e-mail notificaties. Om dat nu per onderwerp te moeten gaan uitzetten... Dat is nogal bewerkelijk. Heb ze nu maar als ongewenst aangemerkt. Zie ik ze hopenlijk voortaan niet meer in de e-mail.
Dat is vervelend. Ik ga ernaar laten kijken.

Same here, uitgezet en kreeg net weer een e-mail.

Ze komen ook nogal kort op elkaar (iedere 4 uur). Dat lijkt me ook nogal veel van het goede. Zelfs voor mensen de ze wel wenselijk vinden. Is begonnen gister om 18.00. Toen 22.00. Toen 2.00u. Toen 6.00u. Nu om 10.00u weer.

Zelfs ongewenst verklaren lijkt niet te werken. Het zichtbare e-mail adres (noreply@autoweek.nl) is een ander e-mail adres dan het werkelijke e-mail adres (info@service.autoweek.nl)

Ze komen ook nogal kort op elkaar (iedere 4 uur). Dat lijkt me ook nogal veel van het goede. Zelfs voor mensen de ze wel wenselijk vinden. Is begonnen gister om 18.00. Toen 22.00. Toen 2.00u. Toen 6.00u. Nu om 10.00u weer.

Zelfs ongewenst verklaren lijkt niet te werken. Het zichtbare e-mail adres (noreply@autoweek.nl) is een ander e-mail adres dan het werkelijke e-mail adres (info@service.autoweek.nl)
Inderdaad vervelend en het is inderdaad veel, elke vier uur. Ik zal hier door developers naar laten kijken.

We gaan het naar een keer per 24 uur zetten.

Ik krijg niks, geen enkele email van AW sinds de upgrade. Gelukkig maar, alleen de ene wel en de ander niet?

Heb je bij de voorkeuren voor je account gekeken of update meldingen/e-mails zijn ingeschakeld? Ik heb ze namelijk in het verleden ingeschakeld en krijg ze maar standaard stond bij mij in ieder geval alles uit.

Ik heb alle e-mailmeldingen uitgezet (voorkeuren) er stonden twee weer aan (content opties). Maar om 10u ontving ik weer mail, was wel vlak daarna. Ik ga het aanzien.
Iets anders, valt mij op dat een deel nu in het Engels is. Is dat bewust?

Het is nu in ieder geval teruggedraaid naar een keer per 24 uur.

De mailingmodule heeft wat verrassingen, ook voor de developers. De standaardtaal is namelijk Nederlands ingesteld voor het forum dus ook naar het Engelse moeten we laten kijken, er zijn nog wat andere punten achter de schermen. Zal wel na het weekeinde worden vrees ik - er wordt een ticket van gemaakt.

Het is nu in ieder geval teruggedraaid naar een keer per 24 uur.

De mailingmodule heeft wat verrassingen, ook voor de developers. De standaardtaal is namelijk Nederlands ingesteld voor het forum dus ook naar het Engelse moeten we laten kijken, er zijn nog wat andere punten achter de schermen. Zal wel na het weekeinde worden vrees ik - er wordt een ticket van gemaakt.
Het lijkt mij handig om dan een afmeldingslink in de mail te integreren.

Heb je bij de voorkeuren voor je account gekeken of update meldingen/e-mails zijn ingeschakeld? Ik heb ze namelijk in het verleden ingeschakeld en krijg ze maar standaard stond bij mij in ieder geval alles uit.
Ik heb ze ook altijd uit gehad. Toch heb ik ze ineens gekregen.

Ik wacht het weekend even af. Hoewel ik denk alles na de update weer te hebben uitgezet krijg ik ze ook nog....

Enige die ik bewust heb aan staan is een email ontvangen bij een PB.

Misschien dat ik toch ergens nog een vinkje over het hoofd zie

Ik wacht het weekend even af. Hoewel ik denk alles na de update weer te hebben uitgezet krijg ik ze ook nog....

Enige die ik bewust heb aan staan is een email ontvangen bij een PB.

Misschien dat ik toch ergens nog een vinkje over het hoofd zie
Als dat niet lukt denk ik erover om alle Autoweek mail te blokkeren.
Vanmorgen weer een mail maar alles (voor zover ik weet) uit staan.

Ik kreeg een mail terwijl ik naar mijn mening alles uit heb staan.
Nu leek de mail te gaan over een topic wat ik scheen te volgen. Niet bewust, want dat doe ik nooit. Dus dat topic maar even “ontvolgt”. Kijken of dat mails scheelt……

Ja ik ook. Heb hem nu maar gewoon doorgezet naar de spam box. Is niet anders....
Dit gaat ook mijn oplossing worden. Ik had vannacht ook weer een update mail. Alle vinkjes (voor e-mail notificaties) staan al een paar dagen uit. Maar er zit, al dan niet bewust, toch nog een 'bug' in het gebeuren vrees ik sinds de update. En dat je niet vanuit de mail notificatie zelf direct kan afmelden vind ik ook een misser.

Dit gaat ook mijn oplossing worden. Ik had vannacht ook weer een update mail. Alle vinkjes (voor e-mail notificaties) staan al een paar dagen uit. Maar er zit, al dan niet bewust, toch nog een 'bug' in het gebeuren vrees ik sinds de update. En dat je niet vanuit de mail notificatie zelf direct kan afmelden vind ik ook een misser.
Ik heb mij ook al sinds vrijdag voor alles afgemeld, maar krijg elke nacht om 2 uur toch een e-mail.

Over het standaard uitzetten: ik begreep dat het een "verrassings-feature" was bij de laatste update en dat het nu moeilijk terug te draaien is: je zou het dan ook uitzetten voor de mensen die het bewust aangezet hebben. Maar vanaf een ander perspectief gezien: als alle Gmail- en Outlook/Hotmail-gebruikers het markeren als spam, is er een grote kans dat alle autoweek e-mails een hogere spamscore gaan krijgen.

Goedendag - inderdaad (en zoals eerder gezegd): het werd na de update ineens (en daarmee sneller dan gedacht) actief. Het is een feature dat op zich al (veel) langer in Xenforo zit maar blijkbaar sinds de update is 'gereased'. Ik ga met de developers aan de slag om het gedrag van de mails te verbeteren (default uit bijvoorbeeld). Ik houd jullie op de hoogte - in ieder geval mijn verontschuldigingen voor het ongemak!
En tip - je kunt de mails ook naar een mapje AutoWeek of zo leiden (in plaats van spam). Dan zijn andere nieuwsbrieven ook toegankelijker.

Laatst bewerkt:
Ik heb al 2 dagen geen ongevraagde dagelijkse e-mail alert meer ontvangen (de laatste is van ma 02:01). Er lijkt iets aangepast? Ik ben er blij mee in ieder geval dat ik ze nu niet meer krijg (lijk te krijgen).

Ik wel. Ze blijven komen. Ik spaar ze op, doe ze allemaal in 1 hele grote enveloppe en stuur ze dan terug......oh wacht...

Ik heb wel bij mijn instellingen alle e-mail gerelateerde vinkjes uitgezet.

DGNUNeT

De onderste 2 stonden eerder nog aan.

Maar misschien dat het lek toch nog niet boven is? Ik blijf het volgen de komende dagen.

Het was daarstraks één over twee en een notificatie van AW in de mailbox. :sneaky:

Ik snap het doel niet zo.. want het waren berichten die ik de afgelopen dag al gelezen had. Dát zou de software toch moeten zien, een geopende discussie?

Enfin, ik heb misschien iets gevonden?

Bovenin, onder de grijze balk (selecteer FORUM) staan wat knoppen in het blauw. Zie de knop Volgen.
Als je die dan indrukt krijg je de keuze tussen gevolgde onderwerpen (discussies) of gevolgde forums te zien.
AW vertelt mij dat ik alleen onderwerpen volg en geen enkel forum.

Er verschijnt dan een opsomming van onderwerpen en daar rechts, voor de kolom Reacties/Weergaven staat dan rechts, in het klein, iets in de trant van E-mail notificatie en dan een vierkantje dat je zou kunnen aanvinken...

Echter, rechts bovenin op de pagina (boven het eerste onderwerp zogezegd) zit nog een knop met de tekst: beheer gevolgde onderwerpen. Selecteer dat en je kan kiezen tussen E-mail meldingen uitschakelen of onderwerpen niet meer volgen.

Ik heb het eerste gekozen én daarna was de tekst 'e-mail notificatie' voor het kleine,open, vierkantje weg. Dat vierkantje staat er dus nog wel maar ik heb de indruk dát er, technisch, iets gewijzigd is dat mogelijk van invloed kan zijn op de mailnotificatie. :unsure: :)

Ook ik ontvang de mails nog dagelijks. Ben ook even gaan zoeken.

Als ik via mijn profiel naar voorkeuren ga en dan via Jouw account naar meldingen ga lijkt het er op dat het systeem niet ziet dat ik berichten gelezen heb. Kan ze namelijk allemaal als gelezen zetten....dit terwijl ik het betreffende topic wel bekeken heb.

Ik had op mijn profiel wel de functie uit dat ik mails wilde ontvangen, maar kreeg ze toch. Onderin kon ik me afmelden voor de nieuwsbrief.

Terug
Bovenaan