Email alerts

Die staat er bij mij niet
55465149204_328b1279a3_z.jpg

Ik heb helemaal niets gedaan en ik heb nu al 4 dagen niet zo'n e-mail gehad, terwijl ik toch meermaals dagelijks het forum volg. Is waarschijnlijk toch ergens iets veranderd.

Ik snap niet waarom de hele mail niet tijdelijk er even wordt uitgesloopt. Ik kan me niet voorstellen dat dit voldoet aan de wetgeving.
Wetgeving heb ik geen verstand van maar ongewenste mail associeer ik met louche bedrijven.

Wetgeving heb ik geen verstand van maar ongewenste mail associeer ik met louche bedrijven.
Altijd opt-in tegenwoordig met veplichte en duidelijke afmeldoptie. AW overtreedt hier gewoon wettelijke regelgeving en je kan daar melding van maken bij AP, mocht iemand daar behoefte.aan hebben.

(..)

Enfin, ik heb misschien iets gevonden?

Bovenin, onder de grijze balk (selecteer FORUM) staan wat knoppen in het blauw. Zie de knop Volgen.
Als je die dan indrukt krijg je de keuze tussen gevolgde onderwerpen (discussies) of gevolgde forums te zien.
AW vertelt mij dat ik alleen onderwerpen volg en geen enkel forum.

Er verschijnt dan een opsomming van onderwerpen en daar rechts, voor de kolom Reacties/Weergaven staat dan rechts, in het klein, iets in de trant van E-mail notificatie en dan een vierkantje dat je zou kunnen aanvinken...

Echter, rechts bovenin op de pagina (boven het eerste onderwerp zogezegd) zit nog een knop met de tekst: beheer gevolgde onderwerpen. Selecteer dat en je kan kiezen tussen E-mail meldingen uitschakelen of onderwerpen niet meer volgen.

Ik heb het eerste gekozen én daarna was de tekst 'e-mail notificatie' voor het kleine,open, vierkantje weg. Dat vierkantje staat er dus nog wel maar ik heb de indruk dát er, technisch, iets gewijzigd is dat mogelijk van invloed kan zijn op de mailnotificatie. :unsure: :)

Afgelopen nacht geen e-mail notificatie ontvangen. Zal dit een oplossing kunnen zijn?

Had die tip over het hoofd gezien, nu de stappen eens gevolgd. Hopelijk werkt het voor de paar meelezers hier, maar 'n structurele oplossing lijkt me wenselijk.

Ik heb het ook eens geprobeerd...ben benieuwd of er vannacht weer een mail komt...

Persoonlijk vind ik midden in de nacht (meestal 2:07 bij mij) ook niet handig om mails te ontvangen. Gelukkig merk ik er niks van omdat ik zelf geen notificaties met geluid op mijn telefoon heb staan voor mails, maar wellicht anderen wel. Ik weet dat er altijd slecht kan uitkomen met bv nachtdiensten, maar de meerderheid slaapt vermoedelijk rond dat tijdstip.

Wellicht een optie creëren dat je kunt aangeven rond welk tijdstip je de mail wil ontvangen. Zijn er überhaupt mensen geïnteresseerd in deze mail?

Enfin, ik heb misschien iets gevonden?

Bovenin, onder de grijze balk (selecteer FORUM) staan wat knoppen in het blauw. Zie de knop Volgen.
Als je die dan indrukt krijg je de keuze tussen gevolgde onderwerpen (discussies) of gevolgde forums te zien.
AW vertelt mij dat ik alleen onderwerpen volg en geen enkel forum.

Er verschijnt dan een opsomming van onderwerpen en daar rechts, voor de kolom Reacties/Weergaven staat dan rechts, in het klein, iets in de trant van E-mail notificatie en dan een vierkantje dat je zou kunnen aanvinken...

Echter, rechts bovenin op de pagina (boven het eerste onderwerp zogezegd) zit nog een knop met de tekst: beheer gevolgde onderwerpen. Selecteer dat en je kan kiezen tussen E-mail meldingen uitschakelen of onderwerpen niet meer volgen.

Ik heb het eerste gekozen én daarna was de tekst 'e-mail notificatie' voor het kleine,open, vierkantje weg. Dat vierkantje staat er dus nog wel maar ik heb de indruk dát er, technisch, iets gewijzigd is dat mogelijk van invloed kan zijn op de mailnotificatie. :unsure: :)
Hebben meer mensen dit al geprobeerd? Dit lijkt bij mij het "probleem" nu definitief te hebben opgelost. Laatste mail alert nu ontvangen afgelopen zaterdag op zondagnacht om iets na 2.00 uur. Sindsdien heb ik ze niet meer.

Hebben meer mensen dit al geprobeerd? Dit lijkt bij mij het "probleem" nu definitief te hebben opgelost. Laatste mail alert nu ontvangen afgelopen zaterdag op zondagnacht om iets na 2.00 uur. Sindsdien heb ik ze niet meer.
Ja, heb het geprobeerd en het werkte. Heb al een paar dagen geen email ontvangen.

Wellicht nog een nachtje geduld....maar vannacht weer een bericht voor de digitale prullenbak.....

Oké, en de lange versie? :unsure: Meer kon ik niet vinden. Ik heb de mail vannacht gewoon weer gehad ondanks die stappen.

Dat is balen.

Volg je misschien ook forums? (zit onder diezelfde knop volgen, pijltje naar beneden klikken).
Misschien dat daar dan nog iets 'gevinkt' staat?

Dat is balen.

Volg je misschien ook forums? (zit onder diezelfde knop volgen, pijltje naar beneden klikken).
Misschien dat daar dan nog iets 'gevinkt' staat?
De topics waar je vaak reageert volg je ook automatisch. Zo werkt het hier wel sinds de eerste veranderingen hier. Heb ik ook nooit toestemming voor gegeven, maar goed! :ROFLMAO:

Hier gaat het gewoon door, elke dag om 2 uur 's nachts. Je zou toch denken dst het dan een koud kunstje is om dat uit te zetten?

Ik heb zojuist de tip van @Durashift ook opgevolgd, ben benieuwd of ik nu ook van die mails verlost ben. Wil wel onderwerpen volgen, maar alleen geïnformeerd worden via de notificaties hier.

Wat dat betreft zit de forumsoftware niet lekker in elkaar overigens. Want onder je profiel, onder 'voorkeuren' zit ook een menu waarin je aangeeft of, en waarvan, je e-mails wilt ontvangen. Maar nu blijkt dit elders ook ingesteld te kunnen worden. Enige reden daarvoor die ik kan bedenken is dat je dan per onderwerp apart zou kunnen kiezen of je e-mails wilt ontvangen? Anyway, het is niet handig zo. Breng die functionaliteit op 1 plek onder.

Had die tip over het hoofd gezien, nu de stappen eens gevolgd. Hopelijk werkt het voor de paar meelezers hier, maar 'n structurele oplossing lijkt me wenselijk.
Na deze actie kreeg ik woensdagnacht nog één mail, daarna heb ik ze niet meer ontvangen. Of dat komt door deze actie of door veranderingen aan de techniek, dat durf ik niet te zeggen.

De tip van @Durashift heeft gewerkt (waarvoor dank!) lijkt het. Ik krijg de mailtjes al een aantal dagen niet meer.

Of er moet achter de schermen iets gebeurd zijn. Maar Autoweek blokkeren bleek niet nodig (en lijkt me ook heel onpraktisch).

De tip van @Durashift heeft gewerkt (waarvoor dank!) lijkt het. Ik krijg de mailtjes al een aantal dagen niet meer.

Of er moet achter de schermen iets gebeurd zijn. Maar Autoweek blokkeren bleek niet nodig (en lijkt me ook heel onpraktisch).
Toch heb de tip van Durashift ook gevolgd, en ik kreeg ze nu weer (ongevraagd). :unsure: Dan maar kwaadschiks… :rolleyes: :cry:

Laatst bewerkt:
Toch heb de tip van Durashift ook gevolgd, en ik kreeg ze nu weer (ongevraagd). :unsure: Dan maar kwaadschiks… :rolleyes: :cry:
Zou het kunnen dat je e-mailnotificaties bij gevolgde onderwerpen weer opnieuw uit moet schakelen zodra je gereageerd hebt in een thread waar je eerder nog niet actief was?

Terug
Bovenaan