Email alerts

Apart, ik heb de email al meer dan een week niet ontvangen.

Grappig is wel dat ik de email in het begin rond 2am mijn tijd kreeg. Het kijkt dus heel bewust naar de instellingen.

Ik heb na het uitvoeren van de tip van Durashift geen e-mails meer ontvangen. Ik heb zowel de tip van Durashift, alswel in mijn profiel aangegeven dat ik geen berichten wil ontvangen.

Inderdaad terug van vakantie, intussen ook contact gehad met de developer. Het ticket is nog in behandeling. Tijdverwachting is dat het volgende week klaar zou moeten zijn maar daar ben ik uiteraard voorzichtig mee.

Ik heb na het uitvoeren van de tip van Durashift geen e-mails meer ontvangen. Ik heb zowel de tip van Durashift, alswel in mijn profiel aangegeven dat ik geen berichten wil ontvangen.
Hier hetzelfde geprobeerd, ik kreeg afgelopen nacht opeens ook zo'n mail. Notabene van berichten die ik al gelezen had. Dus los van de irritatiefactor en eventuele problemen rondom wetgeving werkt het dus ook inhoudelijk niet naar behoren...

Hier hetzelfde geprobeerd, ik kreeg afgelopen nacht opeens ook zo'n mail. Notabene van berichten die ik al gelezen had. Dus los van de irritatiefactor en eventuele problemen rondom wetgeving werkt het dus ook inhoudelijk niet naar behoren...
Ik geef dit als extra door, zodat de ontwikkelaars er binnen het ticket wellicht extra naar kunnen kijken.

Hier is het nog altijd stil betreft de nachtelijke mail. Andere gewenste mails vanuit AutoWeek ontvang ik wel.

Vannacht om 02:00 is hij weer binnengekomen ondanks het uitzetten van de mails. Kreeg ook alleen "updates" over topics en reacties die ik al gelezen had.

Afgaande op hoe lang dit topic al loopt speelt dit dus al drie weken. De boel stilleggen en/of op z'n mist een afmeldfunctie in de bewuste mails toevoegen is blijkbaar te ingewikkeld? Of kunnen we voorzichtig concluderen dat het Autoweek/DPG gewoon niks interesseert?

Dit is niet het geval, er wordt aan gewerkt. Dat had je overigens ook kunnen lezen als je toch terug aan het kijken was.
Vooropgesteld dat ik het jou niet persoonlijk kwalijk neem, er vanuit gaande dat jouw admin-taken zich beperken tot beheer van het forum en niet zozeer het mailsysteem dat er achter hangt. Maar dergelijke bijdehante opmerkingen mogen wat mij betreft achterwege blijven. En ja, dat 'er aan gewerkt wordt' heb ik gelezen. Als het 'jullie' (Autoweek/DPG) echt interesseerde dan was er allang beter gehandeld. Of op z'n minst een info-excuusmail met instructies verspreid. Ik heb overigens ook iets gelezen over het melden bij de ACM, misschien moeten we dat dan toch maar eens doen. Zal je zien dat de oplossing 'opeens' wel gevonden wordt...

Nogmaals in de instellingen gekeken (jouw account -> instellingen -> voorkeuren). Bij 'content opties' heb je tweemaal de optie 'en ontvang e-mail meldingen'. Die stonden bij mij ineens aangevinkt, daarmee ga je dus vanzelf alles volgen... Dit maar weer uitgevinkt... :rolleyes:

Nogmaals in de instellingen gekeken (jouw account -> instellingen -> voorkeuren). Bij 'content opties' heb je tweemaal de optie 'en ontvang e-mail meldingen'. Die stonden bij mij ineens aangevinkt, daarmee ga je dus vanzelf alles volgen... Dit maar weer uitgevinkt... :rolleyes:
Hallo Leon, dat is erg apart. Ik laat naar dat gedrag (ineens alles inschakelen) ook kijken.
Ik heb de foruminstellingen nagekeken, daarin staat de optie om te unsubscriben in de update mails wel ingeschakeld maar inderdaad, in de afgeleverde mails zie ik deze niet terug. Ik heb dit extra aan de developers doorgegeven (maar het stond al in het ticket).

Ik vannacht wel weer, maar ik zou niet weten wat ik nog uit moet zetten op mijn profiel. Bij alles wat met mailnotificaties te maken heeft heb ik volgens mij de vinkjes uitgezet.

Ook alle lopende onderwerpen (nogmaals) ontvolgd?
Maar dat zou betekenen dat ik bij elk nieuw topic wat ik interessant vind op ‘Niet meer volgen’ moet drukken? :unsure: Ik snap je reactie hoor, ;) maar ik heb niet om de mails gevraagd of om een topic automatisch te volgen. AutoWeek doet hier iets zonder toestemming van de gebruiker. Ik ben van mening dat zij het moeten oplossen.

Krijg gelukkig nog steeds geen mails, of wel maar zie ik ze niet want trashmailaccount voor AW na spamtoestanden in het verleden en het nog steeds respectloze gedrag rondom privacy, maar die vinkjes stonden bij mij ook weer aan.
Daarnaast blijft het inloggen ook een bijzonder proces: waar je hier een keer of 10/dag opnieuw moet inloggen, blijven sommige gekoppelde dpg-sites ongevraagd en zonder toestemming wel/ook ingelogd, ook al ben ik daar niet eerder geweest. Vermoed dan ook dat het gewoon opzet en een bewuste keuze is, aangezien dpg de fase 'handige neefje' wel wat ontgroeid is.

Ik was op vakantie en ik heb dus niet gekeken of gereageerd hierop. Ik zie dat bij al mijn meldingen uitstaan , er is geen enkele reden om mails te ontvangen, en toch krijg ik ze.

Gelukkig alleen van 'mijn auto topic" en geen andere onzin dus ik kan het een beetje hebben, maar het is wel vermoeiend dat het zo gaat.

Laatst bewerkt:
Maar dat zou betekenen dat ik bij elk nieuw topic wat ik interessant vind op ‘Niet meer volgen’ moet drukken? :unsure: Ik snap je reactie hoor, ;) maar ik heb niet om de mails gevraagd of om een topic automatisch te volgen. AutoWeek doet hier iets zonder toestemming van de gebruiker. Ik ben van mening dat zij het moeten oplossen.
Eens hoor, maar de oplossing is niet ingewikkeld en dan ben je er wel van af.
Stap 1:
Hiermee voorkom je dat je dat je ongevraagd nieuwe topics (opnieuw) gaat volgen.

Stap 2:
Het was daarstraks één over twee en een notificatie van AW in de mailbox. :sneaky:

Ik snap het doel niet zo.. want het waren berichten die ik de afgelopen dag al gelezen had. Dát zou de software toch moeten zien, een geopende discussie?

Enfin, ik heb misschien iets gevonden?

Bovenin, onder de grijze balk (selecteer FORUM) staan wat knoppen in het blauw. Zie de knop Volgen.
Als je die dan indrukt krijg je de keuze tussen gevolgde onderwerpen (discussies) of gevolgde forums te zien.
AW vertelt mij dat ik alleen onderwerpen volg en geen enkel forum.

Er verschijnt dan een opsomming van onderwerpen en daar rechts, voor de kolom Reacties/Weergaven staat dan rechts, in het klein, iets in de trant van E-mail notificatie en dan een vierkantje dat je zou kunnen aanvinken...

Echter, rechts bovenin op de pagina (boven het eerste onderwerp zogezegd) zit nog een knop met de tekst: beheer gevolgde onderwerpen. Selecteer dat en je kan kiezen tussen E-mail meldingen uitschakelen of onderwerpen niet meer volgen.

Ik heb het eerste gekozen én daarna was de tekst 'e-mail notificatie' voor het kleine,open, vierkantje weg. Dat vierkantje staat er dus nog wel maar ik heb de indruk dát er, technisch, iets gewijzigd is dat mogelijk van invloed kan zijn op de mailnotificatie. :unsure: :)
Hiermee schoon je je lijstje op van topics die je al (ongevraagd/ongemerkt?) volgde.

Afgaande op hoe lang dit topic al loopt speelt dit dus al drie weken. De boel stilleggen en/of op z'n mist een afmeldfunctie in de bewuste mails toevoegen is blijkbaar te ingewikkeld? Of kunnen we voorzichtig concluderen dat het Autoweek/DPG gewoon niks interesseert?
Zoals eerder gezegd, is denk ik, het forum geen prio. Gezien er een paar handjes vol stamgasten zijn die dit medium gebruiken (social media). Weinig outreach naar prospects

Eens hoor, maar de oplossing is niet ingewikkeld en dan ben je er wel van af.
Stap 1:
Hiermee voorkom je dat je dat je ongevraagd nieuwe topics (opnieuw) gaat volgen.
Deze heb ik uitgezet en staan nog steeds uit en notificaties over gevolgde onderwerpen heb ik ook uitgezet. Al blijft daar wel de optie ‘E-mailmeldingen uitschakelen’ staan. Dat verandert niet in ‘Inschakelen’ als je erop hebt gedrukt.

Stap 2:

Hiermee schoon je je lijstje op van topics die je al (ongevraagd/ongemerkt?) volgde.

Ja, en bij nieuwe draadjes die inkijkt of in reageert wordt geen nieuwe notificatie gemaakt, naar mijn idee/ervaring. Het is eenmalig deze actie doen en dan stoppen (bij mij dan) de dagelijkse notificaties.

Ja, en bij nieuwe draadjes die inkijkt of in reageert wordt geen nieuwe notificatie gemaakt, naar mijn idee/ervaring. Het is eenmalig deze actie doen en dan stoppen (bij mij dan) de dagelijkse notificaties.
Bij mij precies eender. Ik heb expres in een paar nieuwe topics gereageerd om het een en ander te testen.

Intussen is achter de schermen hard gewerkt en we hebben een vordering te melden! Er is gisteren een deployment geweest en onderaan de mail met updates vind je sinds vandaag twee linkjes: een om je e-mailvoorkeuren aan te passen (als je ingelogd bent kom je op de juiste pagina, anders word je ingelogd en kom je op de forum homepage); en een link om je af te melden.

Intussen is achter de schermen hard gewerkt en we hebben een vordering te melden! Er is gisteren een deployment geweest en onderaan de mail met updates vind je sinds vandaag twee linkjes: een om je e-mailvoorkeuren aan te passen (als je ingelogd bent kom je op de juiste pagina, anders word je ingelogd en kom je op de forum homepage); en een link om je af te melden.
En toch had ik om 2 uur weer een mail. Er staan nergens vinkjes, bij “mijn auto topic” staat ook de melding “ e-mail ontvangen” niet aangevinkt en toch krijg ik nog steeds mails met updates met meldingen hierover.

Ergens gaat er nog iets niet goed, maar prima het zal wel. Omdat er alleen maar reacties in staan die in “mijn auto topic “ worden geplaatst kan ik er mee leven, en heb ik geen zin om me hier verder druk over te maken.

Die afmeldlink is maandag live gezet. Het gaat hier dus niet (alleen) om de voorkeuren (die link staat ook onder de mail) maar ook om de optie (de rechterlink) om je helemaal af te melden. Heb je die geprobeerd (ik moet zelf het live resultaat ervan vannacht afwachten)?

Ja, dat heb ik ook gedaan ja. En nog kreeg ik vannacht weer een mail dat ik 2 reacties had .

Maar nogmaals, mijn bericht was meer ter info, ik heb geen zin om me over iets totaal onnodigs heel druk te maken.

Gelukkig staat er in de mail alleen maar iets over wat in mijn topic qua reacties komt en niets over andere dingen.
Dus ik kan me over deze ongevraagde mail niet heel erg druk maken.

Anderen irriteren zich er meer aan , ik bekijk de mail, denk “dat is niets nieuws” en druk op delete.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Ik zie dat ze inderdaad in de spam zijn gekomen.
Heb de afmeldlink gebruikt...ben benieuwd !!

Maar goed ik ben ook wel van mening dat ik de afwikkeling erg traag vind verlopen. Dit is niet correct volgens privacy richtlijnen.

Terug
Bovenaan