Engineer: '65 Panhard/'73 Saab/'75 AlfaSud/'81 Suzuki/'88 Corvette/'97 Alfa 164/'10 Wind/'13 Panda 4x4/'17 124 Spider/'21 Pössl/'22 Alpine/'24 Nio

Persoonlijk is de MX-5, hoe goed die ook is, de Opel Kadett van de cabrio's, de baksteen van de samenleving.
Hahaha, de grapjas van het jaar is gevonden!
Mooie aanwinst voor je vloot, maar ik vind de MX-5 een no brainer qua uiterlijk maar smaken verschillen. De keuze van Fiat voor de NC 6 bak was wel verstandig, want ik ben de tel kwijt aan welke gemodificeerde versie ze nu al zitten met de ND die ontwikkeld was als 1.5 tot de US-importeur “hell no” zei…
De eerste bakken konden problematisch worden bij stevig gebruik bvb circuit.

Ik was uitgenodigd voor Masters Expo en ik zag redelijk wat aan auto's op de beurs.

IMG_20251212_171028 by M R, on Flickr
Bij Alpine stond de A390 op de stand, de eerste keer in Nederland

IMG_20251212_150351 by M R, on Flickr
IMG_20251212_144546 by M R, on Flickr
IMG_20251212_144542 by M R, on Flickr
IMG_20251212_150636 by M R, on Flickr

De A390 is in het echt mooier dan op foto. Het is ook geen heel grote auto maar wel redelijk ruim binnen. Het interieur is heel mooi afgewerkt maar wel druk.

IMG_20251212_143158 by M R, on Flickr
IMG_20251212_143207 by M R, on Flickr

Ook een restauratie bedrijf was aanwezig.

IMG_20251212_170924 by M R, on Flickr
IMG_20251212_171433 by M R, on Flickr

Mercedes/Maybach had een erg bijzondere roadster meegenomen.

IMG_20251212_170912 by M R, on Flickr

In deze uitvoering is het wat mij betreft de goede smaak wel voorbij.

IMG_20251212_171608 by M R, on Flickr
IMG_20251212_171550 by M R, on Flickr

Nio/Firefly was ook aanwezig. Een Et5touring in geel misstaat ook niet. Overigens, ik ben weer de enige met een oranje Nio want de ET7 die ze geïmporteerd hadden is naar België verkocht.

IMG_20251212_143422 by M R, on Flickr
IMG_20251212_143438 by M R, on Flickr

Coach-builders lijken een groeiende bedrijfstak in Nederland.

IMG_20251212_144116 by M R, on Flickr
IMG_20251212_144038 by M R, on Flickr
IMG_20251212_144124 by M R, on Flickr

En bij Renault de 5 Turbo 3e.

Bijzondere beurs en bezoekers. Minder bling dan ik had verwacht en best veel reisbureaus.

Die 5 Turbo3E is toch wel heel erg dik hoor. En nog proficiat met de Fiat cabrio, leuke auto's om te rijden. Ga je ongetwijfeld veel plezier mee en van hebben!

Overigens, ik ben weer de enige met een oranje Nio want de ET7 die ze geïmporteerd hadden is naar België verkocht.
Kijk, dat is weer leuk! (y)

Het is toch jammer dat er geen haak onder zo'n Firefly kan, want ik vind het echt een leuk ding. Zou 'm graag eens een tijdje ervaren.

Smaken verschillen natuurlijk. Ik vind de R5 nepturbo van de achterkant niet om aan te zien.

De Alpine zou ik in het echt moeten zien. Zo op het oog smoelt hij wel als een Alpine, maar of ik het mooi vind is zo voor mij niet te zeggen.

Vandaag kreeg ik een tussenstand van mijn Alfa 164. Veel kleiner werk zoals groot onderhoud aan de remmen, de 200.000km controle van de distributie ketting (en de spanner instelling) en klepspeling check zijn inmiddels gedaan.

1997 Alfa Romeo 164 major service by M R, on Flickr

Meer werk is het uitbouwen van de aircopomp. Bij een V6 lijkt dit een klus te zijn waarbij de motor eruit moet. Bij de 4-cil hoeft "alleen" het inlaatspruitstuk en de dynamo verwijderd worden. En als dan ook nog eens een van de wartels op de auto niet los wil... Het is duidelijk een Alfa.

Ik weet in ieder geval wel weer waarom ik dit niet zelf doe. Wat een klus weer.

Alweer een nieuw jaar! Beste wensen iedereen.

In 2025 heb ik lang zoveel niet kunnen doen met de auto hobby als gehoopt, en daarbij heb ik mezelf wat tekort gedaan qua vrije tijd en vakantie en dergelijke. Dat confronteerde me ook wel met dat het qua auto's wat teveel werd, in ieder geval waar het auto's betreft die meer aandacht nodig hebben dan een moderne auto. Als je niet weet of een auto gaat starten of goed gaat rijden dan neem je die niet even spontaan mee.

En daarmee hebben we een soort van goede voornemens te pakken, waar al een begin mee was gemaakt. In 2026 wil ik de Saab 96 verkopen om de hoeveelheid oldtimers wat te beperken. De NSU was al verkocht en de "ruil" auto die ik daaraan heb overgehouden (de Panda 4x4) komt tegen het eind van het jaar te koop.

De planning is aardig vol aan het lopen (qua werk al trips naar Luxemburg, Wenen, Detroit, Indianapolis, Gothenburg, Shanghai, Hangzhou Bay, Hefei en Los Angeles vastgelegd, met San Diego, Londen, Conventry, etc. op de misschien lijst) maar er zijn ook leuke evenementen en vakanties in het plan, of op zijn minst gereserveerd in de kalender.

(ik heb wat met Gemini zitten spelen)
De Panhard en de AlfaSud blijven.
De Panhard heeft nog een nieuwe accu nodig maar verder is deze na wat upgrades en reparaties in de afgelopen jaren nu goed rijdend en betrouwbaar. Het blijft verder ook een fascinerende oldtimer en ik hoop er veel evenementen mee af te gaan.
De AlfaSud heeft veel werk nodig gehad en is weggezet met een nukkige motor, vermoedelijk iets met de carburateur. Dat wil ik in orde hebben en dan tegen het eind van het jaar of volgend jaar de stoelbekleding laten vervangen. De Sud is een heel goed rijdende auto wanneer de motor niet te nukkig is.

De andere oldtimer is de Suzuki. De bedoeling is om deze binnen een paar maanden weer op zijn wielen te hebben staan nu revisie van de achterasonderdelen klaar is en al het laswerk al deels afgewerkt is.

De Alfa 164 is technisch gezien een oldtimer maar zit toch op de overgang naar een moderne auto. Sinds 2009 al in bezit en na een tijd in een stalling te hebben doorgebracht gaat deze weer netjes en betrouwbaar gemaakt worden zodat we deze in de zomer en herfst makkelijk eens mee kunnen pakken, zeker als we eens met meerder personen of met de hond op pad gaan.

En dan is er het rijtje sportwagens. Ik heb gemerkt dat ik erg blij kan worden van het stuurgevoel wat een sportwagen geeft en de bijzonderheid ervan. En al hoop ik dit sowieso lang vol te kunnen houden, nu ben ik in ieder geval niet te oud en stram ervoor. Ik wil meer trips gaan doen ermee, en wil ook meer kijken naar rijstijl/circuit cursussen en dergelijke. Tegen die achtergrond ook blij dat ik niet erg fragiele auto's heb die veel aandacht nodig hebben, of erg forse bedragen hebben gekost (uit prive althans).

De meest rationele auto is de (zakelijke) Nio, en al ben ik ook geintresseerd in veel andere auto's, toch doet de Nio eigenlijk alles goed of goed genoeg. Accu wisselen blijft ook een erg handige toevoeging.

De camper hebben we zelfs oudjaarsnacht nog in overnacht en met enige regelmaat gebruiken we die voor gewoon een weekend of een enkele overnachting. De wegenbelasting gaat dan wel omhoog ervoor maar vergeleken met alle kosten die je eraan hebt maakt het niet zoveel uit. De vrijheid en ook wel lage kosten als je dan weg bent (met hond en buiten seizoen even spontaan weg is zonder camper lastig) maken het waard. En daarbij is het onverwacht een heel fijne auto op lange afstanden op de snelweg.

Blijft over de auto en motor van mijn vrouw. De Renault Wind was een dure klant dit jaar met ESP storing en onderhoud. Daarnaast ben ik er zelf wel uit dat ik het geen fijne auto vindt. Maar het is ook niet mijn auto. De Honda motor had een lege accu na een te lange stilstand (en voordat je bij de accu-polen bent ben je wel even bezig) dus daar zit voor haar extra motivatie achter om die vaker te gebruiken.

Leuk om je verhalen zo te lezen en leuk die AI-foto's! Dat wordt haast met de dag mooier en beter lijkend he?

Ik denk dat de ene helft jaloers is op je werk met het vele reizen en de andere helft heel blij dat niet te hoeven. Ik heb beide meegemaakt maar met het klimmen van de leeftijd ben ik definitief bij de 2e helft gaan horen.

Globaal kun je wel stellen, hoe ouder een auto(type), hoe meer onderhoud er nodig is. Dat de voorkeur dan meer versvhuift naar youngtimer of goed gerestaureerd is logisch.

Nou heb jij een moderne camper, die van mij uit 2007. Wat dat betreft niet te vergelijkbaar. Maar sinds hij getuned is rijdt dat ding wel heel erg fijn. Al was het ruimtelijk gevoel van de vorige vol integraal (heb nu half integraal) ook erg fijn.

Leuk om je verhalen zo te lezen en leuk die AI-foto's! Dat wordt haast met de dag mooier en beter lijkend he?
Je moet steeds beter kijken inderdaad. Nu heb ik dit wel geholpen door een paar voorbeeld foto's mee te geven bij het genereren. Maar bijvoorbeeld de AlfaSud blijft veel te klein in vergelijking met de Panhard en de achtergrond - ook na verschillende pogingen en achtergronden.

• Leuk
Waarderingen: Twix
Ik denk dat de ene helft jaloers is op je werk met het vele reizen en de andere helft heel blij dat niet te hoeven. Ik heb beide meegemaakt maar met het klimmen van de leeftijd ben ik definitief bij de 2e helft gaan horen.

Globaal kun je wel stellen, hoe ouder een auto(type), hoe meer onderhoud er nodig is. Dat de voorkeur dan meer versvhuift naar youngtimer of goed gerestaureerd is logisch.

Nou heb jij een moderne camper, die van mij uit 2007. Wat dat betreft niet te vergelijkbaar. Maar sinds hij getuned is rijdt dat ding wel heel erg fijn. Al was het ruimtelijk gevoel van de vorige vol integraal (heb nu half integraal) ook erg fijn.
Het reizen vraagt wel om offers maken en je moet er ook goed tegen kunnen om alleen te zijn, los van dat het ook vermoeiend kan zijn. Er zijn zeker schaduwkanten aan dus ik snap heel goed dat sommige mensen dat niet (meer) willen.

Met een camper uit 2007 kom je ook al aardig op de moderne kant uit. Was de huidige Ducato niet geïntroduceerd in 2006? Van midden jaren 90 tot midden jaren 00 hebben busjes echt een gigantische sta gemaakt qua rijkwaliteit en ik ben er nog steeds verbaasd over.

Laten wij nu net in een gebied zitten waar de sneeuwval nogal fors is geweest en nog steeds zo is... De 20cm zijn we ruim voorbij, in de tuin zie ik ook wel 30cm.
De Nio slaat zich er goed doorheen, maar de bumper schraapt soms over de sneeuw en als het gaat glijden dan werkt het gewicht wel tegen. Op de ergste stukken en momenten gebruiken we nu de Panda 4x4 want die is nog echt licht en slaat zich zo erg goed door dit weer heen. Op een oplopende rotonde moeten auto's omhoog geduwd worden maar het 4x4 systeem van de Panda laat de wielen nog niet eens doorslaan.

Het reizen vraagt wel om offers maken en je moet er ook goed tegen kunnen om alleen te zijn, los van dat het ook vermoeiend kan zijn.
En dan kom je thuis, en dan wilt je vrouw even een weekendje weg... ik heb een tijd gehad dat ik veel reisde, ik kon dan geen hotel meer zien.

Dst zou heel goed kunnen dat een ducato zoals ik heb in 2006 op de markt is gekomen. De nu 2 jaar oude ducato van een vriend heeft wat andere lampen maar het dashboard en de indeling daarvan is nauwelijks anders.

En dan kom je thuis, en dan wilt je vrouw even een weekendje weg... ik heb een tijd gehad dat ik veel reisde, ik kon dan geen hotel meer zien.
Yup, in mijn USA tijd een 100–120 dagen per jaar in hotels……heerlijk om thuis te zijn, maar dan was het week end volgen van de sociale activiteiten.

Op wat voor banden staat de Panda? Met allseasons of winterbanden moet dat een feest zijn in de sneeuw!

Dat is top! Ik had toen op de Fiesta wat matige Maxxis allseasons maar die dingen verbaasde me in de sneeuw, dat was echt top. Onder die Panda moet dat een feestje zijn!

Dat is top! Ik had toen op de Fiesta wat matige Maxxis allseasons maar die dingen verbaasde me in de sneeuw, dat was echt top. Onder die Panda moet dat een feestje zijn!
Dat klopt ja. Al moet ik zeggen dat de Nio op de standaard zomer/EV banden het beter doet dan verwacht. In "Snow" mode is het gaspedaal beter te doseren en er is natuurlijk AWD.

Met het weer van de laatste tijd liep ook de aflevering van de Spider vertraging op, maar nu dan alsnog opgehaald.

Heel even getwijfeld om het dak open te houden, maar op een aardig stuk snelweg rijden is dat toch echt wel koud en de vrieskou is niet vriendelijk voor een softtop bij openen/sluiten

De eerste meters, nadat de meeste sneeuw voor de showroom was weggehaald.

We waren niet heel zeker van het weer en zo viel ophalen met de Alpine al zeker af. Uiteindelijk ook maar de meest wintergeschikte auto van het moment (de Panda) meegenomen zodat die ook weer een aardig stuk kon rijden.

De wegcondities waren goed te doen maar hier en daar wel verraderlijk.

Uiteindelijk is de Spider afgeleverd met een grote beurt, distributieriem wissel, nieuwe achterremmen, opnieuw gebalanceerde wielen en diverse kleine zaken. En veel van de onderhoudsgeschiedenis is erbij aanwezig.

Wat leuk, je rijd het bedrijf voorbij waar ik aan het werk was, Partspoint. Bij de 1e foto dacht ik al: dat is bij de Snipperling

Heb je de blauwe A110 PE nog gezien bij Partspoint, of was je er na 12 uur?

Groet Lars Dijkstra

Wat leuk, je rijd het bedrijf voorbij waar ik aan het werk was, Partspoint. Bij de 1e foto dacht ik al: dat is bij de Snipperling

Heb je de blauwe A110 PE nog gezien bij Partspoint, of was je er na 12 uur?

Groet Lars Dijkstra
Jazeker! Die A110 viel ons meteen op - alleen vergeten op de foto te zetten :)

Jazeker! Die A110 viel ons meteen op - alleen vergeten op de foto te zetten :)
Ja die was niet te missen ☺️

Is van een klant van mij toen ik Alpines verkocht bij Alpine Centre Hengelo/Munsterhuis. Altijd contact gehouden omdat ik deze als jong gebruikt een poos voor hem vasthield totdat zijn BMW M3 verkocht was, is hij me eeuwig dankbaar voor. Nu mag ik er een paar maanden op passen, zo bijzonder om er weer in te rijden echt een feest.
Jouw Alpine nooit meer weg doen, zo’n bijzonder verhaal dat ze er destijds aan begonnen zijn.
Jij had je Alpine destijds bij Eva in Soestdijk gekocht?

Zo op de foto twijfel ik wat over de witte kleur, maar als ik hem in mijn hoofd vergelijk met andere witte sportoupé's zal hij pravhtig zijn.

Ja die was niet te missen ☺️

Is van een klant van mij toen ik Alpines verkocht bij Alpine Centre Hengelo/Munsterhuis. Altijd contact gehouden omdat ik deze als jong gebruikt een poos voor hem vasthield totdat zijn BMW M3 verkocht was, is hij me eeuwig dankbaar voor. Nu mag ik er een paar maanden op passen, zo bijzonder om er weer in te rijden echt een feest.
Jouw Alpine nooit meer weg doen, zo’n bijzonder verhaal dat ze er destijds aan begonnen zijn.
Jij had je Alpine destijds bij Eva in Soestdijk gekocht?
Klopt, nog bij Eva. Heel veel enthousiasme in die begintijd van het merk. Nu ook maar wat grootschaliger en professioneler.

Klopt, nog bij Eva. Heel veel enthousiasme in die begintijd van het merk. Nu ook maar wat grootschaliger en professioneler.
Ja het was een geweldige tijd, we begonnen vanaf nul aan een fantastisch avontuur. Nieuwe showroom, Concours d'Elegance Paleis t Loo, Interclassics etc. Heel gaaf om iedereen kennis te laten maken en bijzonder om bij te zijn. De emoties als mensen na tientallen jaren eindelijk weer een Alpine konden ophalen. Hele families gingen mee.

Veel plezier met je nieuwe Fiat en de andere mooie auto's!

Enthousiasme is nu helaas ver te zoeken. Ik bezocht laatst op een woensdag een van de nieuwe Alpine dealers. In zo'n meer-merken gebouw waar Alpine een aparte ruimte/showroom heeft. Maar de gehele Alpine showroom was donker. Navraag bij een van de verkopers in de aangrenzende ruimte leerde dat de Alpine verkoper vrij was op woensdag...... Ik was stomverbaasd. Belachelijk en schandalig vind ik zoiets.

Een dag vrij snap ik wel als je ook altijd de zaterdag moet doen. je moet echter altijd voor back up zorgen, en een donkere showroom kan echt niet.

Als ik zaterdags werkte ( 2 tot 3 x in de maand) was ik op maandag vrij. Showroom was wel open en er was back up

Een klein mysterie aan de Panda. De achterklep sluit soms wat lastig (heeft best een zet nodig) maar nu ineens wilde het helemaal niet meer. Alleen zat de klep na een beetje afstellen wel goed dicht, ondanks dat het lampje, waarschuwing en het op slot zetten aangaf dat de klep niet dicht zat.

Nu is er schijnbaar nogal wat gedoe geweest met de Panda 319 met microswitches maar dat was in de handgreep en de elektronische ontgrendelknop. En dat vertroebeld nogal de informatie. Uiteindelijk gevonden dat er inderdaad ook microswitches in het slot zitten - en die detecteren of de achterklep op slot zit.

20771643-1-2000x1504.jpg

20771643-0-2000x1504.jpg

Gelukkig is het vrij eenvoudig te bereiken en eerst maar eens in alle gaten WD-40 gespoten en rondgedraaid.
Het feit dat de klep eerst moeilijker ging en nu niet meer gaf me hoop dat de switches gewoon vastzaten ipv stuk waren. En voor nu lijkt dat geholpen te hebben.

Soms is het niet zo ingewikkeld.
Helaas was deze fix echt tijdelijk... Maar nu ligt er een gebruikt slot op de plank waarvan de microswitch het wel nog goed doet. Als het iets minder koud is maar even omwisselen.

Even wat eerste indrukken van de Spider:
- Ja, het voelt echt als een sportauto. De Alpine geeft meer vertrouwen als je gaat pushen, maar de Fiat weegt vrijwel hetzelfde en heeft dus ook dat lichtvoetige
- De motor geeft in ieder geval de indruk van veel kracht, al is het op papier niet zo heel veel. Viel me tijdens de proefrit ook al op.
- Torsiestijfheid is heel erg goed, bijna op coupe niveau. Was me ook tijdens de proefrit opgevallen.
- Die versnellingsbak... ja het schakelen gaat uiteindelijk in de weg zitten als je wat harder rijdt, maar het is een echt mechanisch gevoel en dat maakt het erg leuk
- Verwarming en stoelverwarming maken het al snel tot een sauna met het dak dicht als je ze niet snel genoeg wat minder hoog zet
- Er is wel wat bergruimte, maar handig bruikbare bergruimte (toegankelijk tijdens het rijden) is alleen in de middenconsole, en daar ook de bekerhouders
- Na het uitzetten van de motor klinkt er nog best veel geluid; het blijkt dat het koelsysteem de flow door de turbo nog een tijdje in stand houdt met een elektrische waterpomp
- De ruimte voor de bestuurder is prima, die voor de passagier is echt een stuk minder dan in de Alpine
- Het koste aardig wat afstelwerk voordat het Bose audio systeem een beetje goed klonk, in standaard settings is het flut

Deze Spider heeft een korte antenne en donkere zijknipperlichten als modificaties. En ik twijfel of er een aangepaste uitlaat onder zit. Op constante snelheid erg stil maar bij doortrekken nog wel redelijk wat geluid, en het ziet er OEM uit.
Het is trouwens de top-of-the-line qua Fiat Spider.

We hebben de Spider gekocht bij een voormalige Fiat dealer die nu alle merken Italiaans ondersteund. En ze hebben vooral iets met de 124 Spider die ze vooral uit Duitsland inkopen. We hadden de keuze uit 3 Spiders toen we gingen kijken en bij het ophalen zag ik dat er al weer eentje bijgekomen was in de showroom.

Ai.... Niet veel Alfa's die het gehaald hebben maar wel de BMW's, de 911, de Benz, de stekker VW en zelfs een chevrolet....

Was alleen een gezellige bijeenkomst? Of ook een toerritje oid?

Ai.... Niet veel Alfa's die het gehaald hebben maar wel de BMW's, de 911, de Benz, de stekker VW en zelfs een chevrolet....

Was alleen een gezellige bijeenkomst? Of ook een toerritje oid?
Was alleen een bijeenkomst. Maar inderdaad is hier de toestand van "modern" Alfa Romeo aardig af te lezen.

De Spider meteen maar laten voorzien van een glascoating om hem mooi te kunnen houden. Glascoating is soms wat te mooi verkocht maar ik moet zeggen dat de Alpine wel echt mooi blijft en stukken eenvoudiger schoon te maken is.

Bij een ander bedrijf laten doen dan de Alpine, sinds een tijdje is er eentje geopend niet al te ver van huis. Ik kijk toch naar detailers die niet alleen maar in bulk auto's voor de showrooms doen.
We kregen complimenten over de nette staat van de Spider. Een heel enkel deukje op kofferklep en motorkap maar verder niets.

Het interieur ook laten aanpakken en nu is het leer wat minder glimmend. Maakt het toch net even af zo, ipv alleen schoongemaakt te zijn.

Nu nog even wat verder uitharden in de garage box. Met de zon erop komt de kleur echt tot leven.

Zelf even naar Interclassics geweest in Maastricht. Uitgebreidere foto selectie op Flickr.

Het thema dit jaar was Japans (sportwagen) en zeker de thema tentoonstelling was erg mooi gedaan. Hier en daar hadden handelaren ook wel aandacht ervoor. Alsnog is er wel erg veel BMW, Porsche en Alfa Romeo - en dit jaar opvallend veel Ferrari.

In ieder geval altijd leuk om even rond te lopen en bekenden te spreken.

Zoals anderen hier al veel mooier hadden vastgelegd; met EMW was het winterevenement van start gegaan met een rondleiding bij "Dacia tot Ferrari" Munsterhuis in Hengelo.

Ik heb maar een handvol foto's gemaakt.

Het viel me mee hoe volgebouwd die auto's zijn. Er is nog best wel wat te bereiken en de Alpine is hierin lastiger. Wel zitten die wielkuipen ook behoorlijk vol met techniek (bij de Alpine is dat vooraan ook wel, maar achter is er geen plek) dus een klapband geeft een hoop schade.

Het parkeerterrein op de achtergrond liep zo langzaam vol met allerlei EMW auto's. Er waren ongeveer 30 auto's aanwezig dit evenement.

Een toertochtje door Enschede, ook dwars door het gebied dat herbouwd moest worden na de vuurwerkramp, voordat we bij een bierbrouwer/burgerrestaurant zijn gaan eten.
Ik ben met de Spider gegaan maar tegen de tijd dat ik Apeldoorn voorbij was heb ik alleen maar wat miezer en grijze luchten gezien. Geen opendak rit geweest dus.

Op de terugweg naar huis ontdekt dat de LED koplampen meesturend zijn. Minstens zo fijne lampen als de Volvo V40 uit 2012 of 2013 die ik ooit had (die had ook meesturende lampen).

Even genoeg van de winter en daarom een korte vakantie gehad naar Malta. Altijd al eens willen bezoeken en buiten het seizoen is het me niet te vol en heet.
Foto's moet ik nog uitzoeken en er is een hoop aan auto relevant foto materiaal ook aanwezig.

Kleine preview

Een 500 Cabrio als huurauto geboekt. Dat werkt daar prima (parkeren is altijd krap, en je mag maar op enkele wegen 80km/h, de rest is allemaal 50 a 60 km/h) en het dak kon vaak open. Rechtsgestuurd en handgeschakeld is altijd even wennen maar na een paar dagen ging dat wel prima.

Dit soort uitzichten zijn toch even wat anders dan de modderige polder

Het stikt in Malta van de gebruikte auto import uit de UK of uit Japan. Zelfs europese auto's zoals Smart komen vaak als gebruikte auto uit Japan.

Suzuki-Maruti is er ook actief geweest onder de Maruti merknaam, in de tijd dat ook in NL een aantal van de Suzuki modellen van Maruti (dus India) afkomstig waren, maar bij ons werd wel de Suzuki merknaam gebruikt.

De auto-ferry naar het 2e eiland (Gozo) was een interessante ervaring

Weinig klassieke auto's gezien, wel een museum gevonden in een kelder.

En we hebben zowel een Renault Wind als een Fiat 124 Spider gezien. In de typische goed gebruikte staat.

De Alto waar mijn vrouw rond het jaar 2000 mee op pad ging had ook alleen een Suzuki badge acherop, voor de rest stond overal Maruti op.

Kan me hrinneren dat na wat lomp rijgedrag van haar kant we van die Alto samen de versnellingsbak gewisseld hebben. Onder het mom van wie hem molt mag ook mee sleutelen :)

Lijkt me wel lekker zo'n tussendoor vakantie. Wij zijn, voor volgend jaar voorjaar dan, een cruise aan het uitzoeken. De vorige is erg goed bevallen.

Lekker hoor! Malta is wel leuk, maar de locals rijden er als gekken viel me op.
Ik typ dit nu vanaf een ligbed bij een fijn hotel op Tenerife, net terug van een cruise rond de eilanden hier. Heerlijk inderdaad om even op te warmen!

Fijn hoor, Malta, onder jouw voorwaarden qua temperatuur en drukte zou ik het daar ook wel uithouden. Maar vooral mooi om te zien dat de Fiat 124, na zo'n uitgebreide zoektocht, de perfecte match blijkt te zijn.

Terug
Bovenaan