Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Op zich een leuke race, behalve de laatste fase van achter de safety car, wel mooi dat Leclerc na een lange tijd weer eens gewonnen heeft, zeker gegund.

Het zou mij niks verbazen als er nog het e.e.a. aan politieke invloed is, de FIFA is daar nu ook een mooi voorbeeld van.

Safety car ending in this lap en dan toch niet, de baan was al vrij gegeven, dus de safety car "ending" was meer dan logisch, maar het daarna doorrijden van de safety car niet. leg die maar eens met droge ogen uit.

Ik hoop dat Ferrari dit vol kan houden, zou mooi zijn als ze samen met Mercedes om de titel kunnen strijden.

Safety car ending in this lap en dan toch niet, de baan was al vrij gegeven, dus de safety car "ending" was meer dan logisch, maar het daarna doorrijden van de safety car niet. leg die maar eens met droge ogen uit.
Dat hebben ze gedaan. "Safety car ending" was een softwarefout, zeiden ze. Nadat lapped cars zich ontdaan hebben van hun ronde moet de safety car nog één ronde buiten blijven.

Nadat lapped cars zich ontdaan hebben van hun ronde moet de safety car nog één ronde buiten blijven.
Klopt niet natuurlijk. Want in 2021 mochten alleen de auto's tussen de beide leiders zich ontlappen en was er ook geen extra ronde... :unsure:;)

Dat is de uitleg die ze met droge ogen gaven. :ROFLMAO:

Maar wat is volgens jouw de fout? De mededeling dat de safety car binnen zou komen of het uiteindelijk buiten blijven?

Beide, als ze weten dat de safety car buiten blijft, dan moet je de mededeling niet geven dat hij binnenkomt en tevens alle coureurs die gelapped zijn laten inhalen. Of andersom, als de safety car binnen komt, hem niet buiten laten.

De baan was “clear” om te racen. Nu komt het over als een beslissing die genomen werd en op het allerlaatste moment terug getrokken werd.

Lekker amateuristisch weer!

FIA

Na 2021 durven de raceleiders geen eigen beslissingen meer te nemen omdat ze anders door Toto Wolff via politieke spelletjes eruit worden gewipt.
In 2021 kwam de beslissing duidelijk van de Amerikaanse eigenaars die nog wat spektakel wilden. Wolff heeft toen terecht die amateuristische beslissing van de wedstrijdleiding aangevochten: die ging gewoon in tegen het reglement.

Niet alleen dat, er was sowieso ook druk vanuit de paddock om geen races onder de safety car te laten finishen.
De situatie op Silverstone had prima geweest als die mededeling niet had gekomen.

Het zal Toto Wolff wel erg goed uitgekomen zijn dat ze achter de safety car zijn gefinished, anders had Russell op zijn oudere banden vermoedelijk nog wat plaatsen verloren en geen podiumplek behaald.

Mooi dat Max Verstappen weer op het podium stond, Ik gun het Kimi Antonelli van harte als hij dit jaar wereldkampioen wordt.

Laatst bewerkt:
Mwah, ja ok, redelijke race. Met name de inhaalrace van Kimi op Leclerc en hoe Leclerc vervolgens goed kon blijven volgen en op momenten zelfs in staat leek Kimi aan te gaan vallen, waren wat mij betreft erg spanned... Flinke klap voor George in het kampioenschap. Penalty voor Hamilton was m.i. niet geheel terecht, maar goed, hij klimt wel naar de 2e plek in het kampioenschap.

Mclaren wederom teleurstellend. En Max weer eens geheel onzichtbaar maar toch goed voor een podium. Knap van Hadjar die achteraan startte en toch dik de punten in rijdt. RBR plukt nu de vruchten (punten) van het feit dat ze een auto hebben gebouwd die voor beide coureurs goed te beheersen is. En Audi scoort ook weer een paar mooie puntjes.

Komend weekend de GP van Hongarije op het programma, benieuwd of de Red Bull hier wat presteert, maar ik zie wel een Mercedes of een Ferrari coureur winnen.

Hahaha what the F***?

IMG-5986.jpg

Ik lees net dat Malaysia het stokje dit jaar van Bahrein overneemt. Met de onrust in het Midden Oosten was er anders denk ik een grote kans dat Bahrein (ook) niet doorgaat.

Als Max er zelf mee zit te lachen dat hij 2de wordt en er niks van snapt hoe dat kan met die perenkist... tja, dan hebben de anderen het gewoon zelf verpest. Goed ploegwerk weer van Hadjar net als vorige week, echt knap!

Max twijfelde over zijn soft banden maar GeePee bewaarde de kalmte; die gaan ze volgend seizoen nog missen bij RBR... En wat een idiote actie van Sainz was me dat onder blauwe vlag. Als uit de telemetrie zou blijken dat door die aanrijding en het bruuske uitwijkmaneuver die bak van Piastri beschadigd raakte mogen ze die Spanjaard een paar wedstrijden aan de kant zetten wat mij betreft.

Ik vind de straffen ook een beetje zwaar. Hamilton reed 0.1km/h te hard in de pits. Ja je mag niet te hard maar ik vind dit overdreven

Tegenwoordig is F1 meer achterlijke regeltjes dan auto racen. maar die 0.1 maakt geen verschil en niemand die dat merkt. Je kan het gewoon houden op 80 en dan een 0.5 marge.
Ik ben het met het eerste eens, maar de maximum snelheid in de pitstraat is juist heel duidelijk. Als de teams niet te snel willen gaan stellen ze de boel maar in op 79.5 km/h.

Ik heb veel meer moeite met het inconsistente toepassen van de regels. Antonelli krijgt straf terwijl Russell vorige keer gewoon pole kon zetten.

Ik ben het met het eerste eens, maar de maximum snelheid in de pitstraat is juist heel duidelijk. Als de teams niet te snel willen gaan stellen ze de boel maar in op 79.5 km/h.

Ik heb veel meer moeite met het inconsistente toepassen van de regels. Antonelli krijgt straf terwijl Russell vorige keer gewoon pole kon zetten.
Maar zolang er niet eens duidelijk is hoe er gemeten wordt en Ferrari hem net zoals de rest gewoon op 80 heeft afgesteld moeten ze niet lopen mierenneuken over 0.1 km/h

Ferrari had ik meer van verwacht deze race, maar mooi voor Norris dat hij deze race gewonnen heeft, en voor Max Verstappen een niet verwachte 2de plaats.

Ja Leclerc maakt weinig kans dit jaar dus die kan beter tweede viool spelen. Lijkt erop alsof dit jaar het “jaar” voor Lewis wordt om nog iets te laten zien, dan heb je wel een team nodig die er alles aan doet om je die kans te geven.

Terug
Bovenaan