Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Ik zal Russell nooit een leuke coureur gaan vinden, denk ik.
Al had ie wellicht gelijk gisteren, zijn manier van praten, het vieren etc. Krijg ik echt de kriebels van! :(

Ik vind dat de hele situatie en vooral hoe het afgehandeld wordt vraagtekens zet bij de neutraliteit, soevereiniteit en onafhankelijkheid van de FIA. Regels kunnen tegenwoordig schijnbaar anders geïnterpreteerd worden en het basis principe lijkt verloren. George is daar nu zelf slachtoffer van wat hij staat in een kwaad daglicht. Het is het zoveelste smetje op de sport en de vraag is hoeveel heb je er nodig voordat mensen zich de rug gaan keren.

Ja gaat best lekker! Ik snapte echter die pitstop onder de safety naar softs van Lewis niet. Deed voor het podium mee en nu denk ik niet meer.

Ik vind het een saaie race, kijken we naar dezelfde?

Hele laatste stint, toen het er om ging gebeurde er niks meer.

Laatst bewerkt:
Ik vind het een saaie race, kijken we naar dezelfde?

Gewoon naar de radio luisteren, kan je je eigen beeld erbij fantaseren. ;)

Of de TT kijken, vond ik wel spannend, vooral de Moto2.

Maar ja, verdedigen is veelal niet spannend, aanvallen vaak wel maar Max moest zijn tweede plek verdedigen, begreep ik.

Mooie 2de plek voor Max Verstappen, maar ik denk dat de race nog geen ronde langer had moeten duren, dan was Kimi Antonelli hem wel voorbij gegaan.

Dat denk ik ook. Het was echt een close call.

Het is mooi fantaseren wat er gebeurd zou zijn als Verstappen niet was gecrasht in Q3. Ferrari op pole, of Antonelli?

Ik vind dat de hele situatie en vooral hoe het afgehandeld wordt vraagtekens zet bij de neutraliteit, soevereiniteit en onafhankelijkheid van de FIA. Regels kunnen tegenwoordig schijnbaar anders geïnterpreteerd worden en het basis principe lijkt verloren. George is daar nu zelf slachtoffer van wat hij staat in een kwaad daglicht. Het is het zoveelste smetje op de sport en de vraag is hoeveel heb je er nodig voordat mensen zich de rug gaan keren.
Dat laatste zal misschien wel meevallen. Ik kan me bijna niet anders herinneren dan dat er dubieuze keuzes gemaakt worden.

Maar.... de vraag blijft wel hoe je een pole kan pakken wanneer je een gele vlag passeer. Om pole te pakken met je per definitie alles geven, wat op gespannen staat met de gele vlag.

De manier waarop Russell zich verdedigde direct na Q3 zei genoeg. Hij wist dondersgoed dat het discutabel was wat hij deed. Dat is meteen ook wat mij tegenstaat aan die jongen. Ik vind hem behoorlijk hypocriet.

Ja, maar “het braafste jongetje van de klas” zal het nooit tot in de F1 schoppen.
Wat ik me afvraag, heeft de FIA eigenlijk zicht op alle communicatie tussen de rijder en de pitwall / het team?

Bij de grote teams zitten er dus meerdere mensen in de achtergrond bvb de fabriek die elk van de 22 auto’s individueel volgen gedurende de race. De luilak van de week mag dan een auto van Aston of Cadillac “volgen”. Zo komen bvb die off track situaties zo snel door voor de FIA het gezien heeft.

Wederom een spannende race gezien. De kwalificatie was ook al spannend, jammer van dat gedoe met gele vlaggen aan het eind. Russell wint, maar gelukkig kon Antonelli de schade beperkt houden en zelfs 1 extra puntje vergaren voor de snelste race ronde. Ook waardeer ik zijn eerlijkheid mbt de gemaakte foutjes. Iets wat ik in het verre verleden een bepaalde wereldkampioen nog nooit heb horen doen, daar lag en ligt het nog steeds altijd aan de auto en/of anderen.
Leclerc en Hamilton leken een tijd lang goed mee te kunnen komen, maar vielen akelig terug na +/- de helft van de race. Verstappen laat duidelijk zien dat de huidige Red Bull gewoon een goede auto is, wederom onderstreept door de punten finish van Hadjar.
Mclaren liet het wel een beetje afweten. Had ik toch wat meer van gehoopt. Audi scoort net geen punten, jammer. En een ware blamage voor Cadillac. Ik gun het ze zo en bij vlagen zie ik wel wat potentieel, maar dat eerste puntje is vooralsnog niet binnen handbereik.

Inderdaad, ik bedoelde meer van hoe het met de huidige abonnementen zal gaan, moet je straks weer een apart abonnement gaan afsluiten. :)

Inderdaad, ik bedoelde meer van hoe het met de huidige abonnementen zal gaan, moet je straks weer een apart abonnement gaan afsluiten. :)
Ik hoop dat ze F1-tv abonnementen dan gaan koppelen aan Videoland. Dus dat je via de Videoland-app op de tv ook F1 kan kijken. Scheelt weer wat gedoe met streamen etc.

Ook F1 tv zal te maken krijgen met dalende interesse. Kijkers lopen niet warm om toe te zien hoe de veronderstelde top van de autosport 'lift and coast' toepast in Maggots & Becketts.

Nog zoiets - die topspits van de US die rood kreeg. Terecht of niet, ik heb het niet gezien. Maar rood is rood. Die mag toch spelen tegen ons na overleg tussen Trump en Elefantino. Artikel 27 of zo.

Was ik van die gasten, ik boekte een terugvlucht naar België (kan Max hen geen vlucht geven met zijn jet?) en klim in de hoogste boom bende corrupte FIFA dudes.

Ander topic, Niseko, maar het stinkt wel. :poop:

Het was wellicht leuk geweest voor het einde van de race, maar dat dit volgens de regels helemaal niet kon was toch al snel duidelijk? En die jongens van Viaplay maar hopen op een “last-lap-shootout”.:rolleyes:
Ik vind het vooral jammer dat die Russell er (weer) van profiteert.
Valt wel op dat zelfs Toto zich aan hem begint te ergeren.:ROFLMAO:

Het was wellicht leuk geweest voor het einde van de race, maar dat dit volgens de regels helemaal niet kon was toch al snel duidelijk?
Maar kom dan niet met de mededeling dat de safety car binnenkomt. Dat is tamelijk amateuristisch. Net zo amateuristisch als een achtervleugel die niet goed sluit.

Grappig om hier nu commentaar te lezen op de FIA beslissing mbt Safetycar in deze race, terwijl een aantal jaren geleden diezelfde mensen hier allemaal stonden te juichen toen ze de regels schonden. Selectieve verontwaardiging noemen ze zoiets volgens mij :ROFLMAO:

De race vond ik op zich wel weer geslaagd, ondanks dat het weer hier en daar jojo-racen was. Knappe prestatie van Leclerc, hij had het ook wel weer eens nodig. En zuur einde voor Kimi, maar heb toch een beetje het gevoel dat hij iets te gretig is soms en daardoor foutjes maakt. Max heeft weer een weekend lang kunnen zeuren, het wordt vermoeiend. Zijn crash was wel heel plotseling, jammer van de beoogde podiumplaats. Gelukkig kon Hadjar nog wat punten binnen sprokkelen voor RBR. Hamilton ook weer op het podium, Ferrari zag er dit weekend heel indrukwekkend uit. Hopelijk kunnen ze deze vorm aanhouden.
Mclaren... Hmmm... Weer een hoop gedoe mbt engine deployment, maar volgens mij hebben ze het gewoon niet helemaal voor mekaar. Ook weer top van Racing Bulls, beide dik in de punten. En het is Alpine ook weer gegund.

Overall is het dit jaar best goed gesteld qua spanning in de races. Ik heb ieder weekend wel leuke, spannende gevechten gezien. Jammer dat het op een ietwat kunstmatige wijze tot stand komt...

Laatst bewerkt:
Weet iemand eigenlijk wanneer dat beroep van McLaren en Red Bull dient, tegen het ongedaan maken van de tijdstraffen van Gasly in Monaco? Ik kan er nergens wat over vinden.

Terug
Bovenaan