Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

Gasly vliegt gewoon over de kop joh! Max heel erg scrappy in de eerste ronde. Die start van Leclerc, netjes gedaan! Ik snap echter niet waarom er geen rode vlag wordt gegeven, 2 Auto’s / coureurs op de baan, is dat niet automatisch rood?

Ik snap dat dit sneller is maar dat als er mensen op de baan zijn en/of aan het werk dan is/was het standaard rood. Vroeger meerdere keren fout gegaan met dode als gevolg…

Ik snap dat dit sneller is maar dat als er mensen op de baan zijn en/of aan het werk dan is/was het standaard rood. Vroeger meerdere keren fout gegaan met dode als gevolg…
Ik snap je wel, maar geen auto compleet aan snotpoeier, danwel alles langs de zijkant en niet midden op de baan maakt misschien net het verschil tussen SC en rood

Erg vermakelijke race en dan die 'kattensprong' van Max met de finish al in zicht, geniaal!!
Leclerc die zat te foeteren op de 'Box box, reen wiel kom Sjarle'-strategie van Ferrari en dan 2 superslechte pitstops erbovenop :LOL:

Ik denk dat ze gehoopt hadden op stiekem nog een safety car of eventueel de regen, maar beide kwamen niet. Dan sluit natuurlijk op een gegeven moment “the window” om nog te pitten. Ik denk dat dit het beste resultaat was voor Max vandaag. We hebben in ieder geval weer 3 weken om er over na te denken… :p

In tegenstelling tot de sprint was dit toch wel erg vermakelijk, vele malen beter dan de eerste races, aanpassingen lijken al beetje te helpen, minder ge-jo-jo al was er toch nog regelmatig een heen en weer gevecht waarbij er tot 3 - 4x toe onderling van plek werd gewisseld vanwege accu leeg/vol/leeg.

Verstappen heeft een 5 seconden penalty gekregen voor de pit exit en Leclerc 20 seconden voor eigenlijk alles wat hij deed na zijn momentje in de laatste ronde.

Ze hadden een drive through penalty willen geven. 20 seconden is hard, maar wel terecht denk ik. De man heeft elke bocht die er was afgesneden met zijn onveilige auto.

Hij kon ook niet heel veel anders doen, naar de pitstraat rijden heeft geen zin in de laatste ronde en ergens veilig parkeren zou ook een dooddoener zijn van de race (en misschien ook niet makkelijk mogelijk met een in de prak gereden auto)

Als Pierre op zn kop in de vangrail mag liggen en iedereen mag er langs, dan mag Charlie ook wel gewoon zn rondje af maken toch :p . Ik vond het allemaal wel mee vallen, hij had al ontzettend veel tijdsverlies (20-30 sec in de laatste ronde) en wordt tevens door 2 concurrenten ingehaald dus zn eigen fout werd al ontzettend hard afgestraft, dan is het wat mij betreft een beetje het "kick him when he is down" principe.

Weer een vermakelijke race. Geweldige gevechten vooraan, Leclerc/Norris/Kimi echt gaaf... Mclaren is overduidelijk flink ingelopen, mede dankzij de lange break tussen de races. Jammer voor Leclerc, die penalty was ietwat aan de forse kant. Max was slordig in het begin en gooide meteen zijn kansen weg, ondank het feit dat RB met het enorme upgrade pakket zeker een goede stap vooruit heeft gezet. Maar stoer hoe Kimi de druk kon weerstaan en gewoon zijn 3e zege op rij pakt. Langzaam maar zeker begint hij beter in zijn vel te komen bij Merc. Hopelijk kan hij de druk van zijn teamgenoot weerstaan en dit zo volhouden.

Nu eerst nog Canada en dan mag ik 7 juni weer een keer naar Monaco!!! Woohoow! Laatste keer was bijna 10 jaar geleden, toen Seb voor Ferrari won. Op dat moment dacht ik echt dat Ferrari het seizoen zou gaan winnen. Wat een geweldig F1 jaar was dat.

Het was in ieder geval niet saai, want er gebeurde genoeg, maar weer het gebruikelijke gejojo plus de teruglopende topsnelheid op de rechte stukken blijft toch een doorn in het oog.
In ieder geval lijkt het erop dat mclaren ook alle informatie v.w.b. de motor van mercedes heeft gekregen nadat ze eerst een halve gebruiksaanwijzing hadden geleverd.

Dit weekend weer F1. Max op plek zeven, Russell staat morgen vooraan, las ik.

Ik zag vanochtend bij de Bruna dit boek over Red Bull / Max Verstappen liggen. Is nu in het NL vertaald.
Kent iemand dit boek? Misschien al gelezen? Is het een werkelijke inkijk in het raceleven van Max Verstappen?

Ik zag vanochtend bij de Bruna dit boek over Red Bull / Max Verstappen liggen. Is nu in het NL vertaald.
Kent iemand dit boek? Misschien al gelezen? Is het een werkelijke inkijk in het raceleven van Max Verstappen?

Nee, ik ken het boek niet. Staan er geen reviews online, al dan niet van het Engelse origineel?

Ik vond het overall wel weer een leuke race, met een episch gevecht om de leiding. Geweldig. Precies dit soort gevechten hebben we gemist in de voorgaande jaren. Dominantie is altijd onderdeel geweest van de sport, maar behandel je coureurs gelijk en je krijgt alsnog een spannend seizoen! Ik was echt een paar keer bang dat beide Merc's eraf zouden gaan. Heel jammer van het technisch probleem bij Russell... Maar liever hem dan Kimi in deze, IMHO ;)
Ook super om te zien hoe Hamilton rondes lang naar Verstappen toe kroop en uiteindelijk plek 2 kon bemachtigen. En heel jammer dat we het potentieel van Mclaren in deze niet volledig hebben kunnen zien, maar wat een prachtig podium: De oude, de huidige EN de toekomstige generatie... Nice!!
Voorzichtig leek het er dit weekend op dat Aston Martin op de goede weg zit. Al zijn ze er dus zeker nog niet... En Alpine met een dubbele punten-finish: dik verdiend!

Volgende race: Monaco! En ik mag er weer eens heen! WoeHoew!! Meestal niet de spannendste races, maar altijd wel een geweldig weekend eromheen. Toppie!

Ik vond het overall wel weer een leuke race, met een episch gevecht om de leiding. Geweldig. Precies dit soort gevechten hebben we gemist in de voorgaande jaren. Dominantie is altijd onderdeel geweest van de sport, maar behandel je coureurs gelijk en je krijgt alsnog een spannend seizoen! Ik was echt een paar keer bang dat beide Merc's eraf zouden gaan. Heel jammer van het technisch probleem bij Russell... Maar liever hem dan Kimi in deze, IMHO ;)
Ook super om te zien hoe Hamilton rondes lang naar Verstappen toe kroop en uiteindelijk plek 2 kon bemachtigen. En heel jammer dat we het potentieel van Mclaren in deze niet volledig hebben kunnen zien, maar wat een prachtig podium: De oude, de huidige EN de toekomstige generatie... Nice!!
Voorzichtig leek het er dit weekend op dat Aston Martin op de goede weg zit. Al zijn ze er dus zeker nog niet... En Alpine met een dubbele punten-finish: dik verdiend!

Volgende race: Monaco! En ik mag er weer eens heen! WoeHoew!! Meestal niet de spannendste races, maar altijd wel een geweldig weekend eromheen. Toppie!
Maar het was de oude en de toekomstige generatie.
Norris stond er niet

Dat was een mooie kwalificatie in Monaco! Zeer sterke Verstappen, maar dan duikt Antonelli er toch nog nét onder. En Leclerc duikt nog even de vangrails in...

Zo dan, wat een kwalificatie. Leclerc was echt snel, maar we zullen niet weten hoe snel die laatste ronde geweest zou zijn.

Antonelli, Verstappen en Hamilton reden ook prachtige rondes.

Mooi om te zien dat Max Verstappen in Canada op het podium stond, en nu in Monaco serieus kon meedoen om de Pole Position, hopen op een mooie race morgen. :)

Bij de Papayas ziet het er eerlijk gezegd niet veel beter uit… en uiteraard zoals gewoonlijk is het weer onzettend saai in Monaco :(

De Red Bull is nog niet betrouwbaar, maar gezien de kwalificatie en de resultaten van Hadjar hebben ze wel de stijgende lijn te pakken, best knap. En leuk voor Cadillac, hopelijk houdt Perez het punt!

Blijven toch altijd prachtige beelden daar uit Monaco!

Benieuwd of Perez en Cadillac het puntje mogen houden, zou het ze wel gunnen.Antonelli onverslaanbaar, dat word echt een grote in de F1, terwijl hij nog maar 19 jaar is.

Benieuwd of Perez en Cadillac het puntje mogen houden, zou het ze wel gunnen.Antonelli onverslaanbaar, dat word echt een grote in de F1, terwijl hij nog maar 19 jaar is.
Ik vind het hiervoor nog iets te vroeg, maar hoe hij zijn teamgenootje vaak te grazen neemt is wel indrukwekkend.

Terug
Bovenaan