Terug van een geweldig weekend in Monaco. Wat een circus is dat hele gebeuren om de F1 race heen zeg. 10 jaar geleden zijn we helaas meteen na de race richting hotel gegaan, dus dit jaar was wat mij betreft wel een hele openbaring. Een werkelijk geweldige ervaring was een wandeltocht s' avonds door onder meer de tunnel en langs de haven. Bij La Rascasse was een waar feest gaande waar we een tijd zijn blijven hangen. Wat een beleving was dit weekend.
De race... Hmmm... Het blijft Monaco natuurlijk. De kwalificatie was wel erg spannend, dacht echt dat Max pole ging binnen halen. Maar hij kwam net te kort. Ook mooi om te zien dat Hadjar heel goed mee kan komen. Hopelijk kan hij het Max af en toe moeilijk maken, interne strijd is altijd mooi om te zien. Alhoewel ik er verder nog niet de details van gelezen heb, hoorde ik van 1 van de collega's dat Red Bull momenteel de beste motor zou hebben. Dat past ook wel in het beeld dat Max en Isack regelmatig dicht in de buurt zitten van de top, zeker tijdens de kwalificaties.
Antonelli was echt super. Het duurde wat mij betreft vorig jaar ietwat lang, maar inmiddels heeft hij de smaak goed te pakken in de Merc. Russell... Tja... Hij had pech natuurlijk, maar het lijkt erop dat hij systematisch te kort komt tov zijn teamgenoot.
Geweldig dat ook Hamilton zijn draai gevonden lijkt te hebben in de Ferrari. Charles vond ik wat minder dit weekend, maar iedereen heeft wel eens een off-day. En soms heeft een heel team een off-day, zie Mclaren.
Verder mooie punten voor RacingBulls. En zooooo jammer van Cadillac. Had ze dat eerste punt echt gegund.
Volgende week Spanje!! Mijn favoriete circuit en naar mijn mening zie je elk jaar pas op dat circuit vaak de echte verhoudingen tussen teams. Zin in!