Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

MWH zei:
Dat plaatje zal wel van internet geplukt zijn Guus. Staat al 30 jaar stil en 'etat moyen'. Een schuurvondst met een heleboel werk dus waarschijnlijk.

Mijn frans is niet heel geweldig...
Te mooi om waar te zijn dus

Wel een gave auto :T

Is er ook iemand hier die de Franse taal goed beheerst? Ik zou graag een onderdeel willen kopen op Leboncoin voor mij Renault, maar ik kan geen woord Frans haha.
Zou iemand willen helpen?

Het gaat om dit:

Initiale badges

Groetjes Kevin

Rechtsboven staat 'mon compte' daar klik je op, vervolgens op 'particulier' , vervolgens e-mail adres invoeren en drukken op de knop 'créer un compte' = 'rekening openen'. Dan wijst het eigenlijk zichzelf.

Carbol zei:
Is er ook iemand hier die de Franse taal goed beheerst? Ik zou graag een onderdeel willen kopen op Leboncoin voor mij Renault, maar ik kan geen woord Frans haha.

Het gaat om dit:

Initiale badges

Groetjes Kevin

Niet in NL te vinden via het demontage-circuit? Onderdelenlijn.nl o.i.d.?

Vertaling:
Te koop Initiale logo's Clio 2 fase 2, alleen rechterzijde beschikbaar. Prijs: € 15, Renault prijs € 52

@ Gilleti: nee helaas niet. Ik moet dan gelijk de hele deur afnemen.
Maar even kijk wat het in NL gaat kosten bij de dealer.

Je kan deze even mailen:
https://www.schadeautos.nl/autoFotogalerij.php?from=0&merk=renault&type=clio&brandstof=alles&bouwjaar_van=2002&bouwjaar_tm=2005&automaat=alles&climatronic=&letter=&pageNum_result=0&totalRows_result=0&pag=dm&i=690707&f=a

Of deze:
https://www.schadeautos.nl/autoFotogalerij.php?from=24&merk=renault&type=clio&brandstof=alles&bouwjaar_van=2002&bouwjaar_tm=2005&automaat=alles&climatronic=&letter=&pageNum_result=0&totalRows_result=0&pag=dm&i=663286&f=a

Of deze:
https://www.schadeautos.nl/autoFotogalerij.php?from=24&merk=renault&type=clio&brandstof=alles&bouwjaar_van=2002&bouwjaar_tm=2005&automaat=alles&climatronic=&letter=&pageNum_result=0&totalRows_result=0&pag=dm&i=651536&f=a

Kleine kerstupdate (y) De originele matten zijn door de vorige eigenaar al weggegooid en ze zijn ook niet meer te krijgen, dus een leuk, origineel en passend setje voor kerst gekregen als vervanging:)

Binnenkort vervanging van distributie en dan voor komende jaar veel optische zaken :) Ik wil de auto weer helemaal in smetteloze staat terugbrengen(y)

1533722_608363342545763_563829994_n.jpg

FD, mis je obligate Franse auto's jaaroverzicht!

Over die van mij kan ik kort zijn; afgelopen zomer vertrok de laatste oude Française van het erf.

nieuws_165.jpg

Heb daar absoluut vrede mee, Sander was de enige persoon die haar op juiste waarde wist te schatten. Ben blij dat ze daar terecht is gekomen en voorlopig ook blijft.
Bij ons kwam ze amper meer het erf af, veel beter worden ze daar over het algemeen niet van.

Verder nog een paar andere Franse wagens kunnen rijden.

fxqam1.jpg

Leuke DS4 en de nieuwe Picasso. Vooral de DS4 bleek een fijne wagen(y)

a32xb7.jpg

Zojuist had (na maarliefst 2 dagen stilstand) mijn huidige Grote Kunstschilder wederom grote moeite met starten. Alle lampjes gingen spontaan branden en pas na herhaaldelijk aandringen kwam er leven in de brouwerij.
Ach, na bijna 3 jaar en 140.000km zit ie bijna tegen de tht datum...

Het voornemen voor 2014 is dat er iets betrouwbaarders op het erf komt te staan!
:D

:confused:
Hier op de uitvinding van Steve staat alles gewoon rechtop!?

Afijn, je mist niet zoveel:T

ENTE zei:
:confused:
Hier op de uitvinding van Steve staat alles gewoon rechtop!?

Afijn, je mist niet zoveel:T

Krijg nou! Ik verifieerde het even op mijn tabletje (ik schrijf dit vanaf mijn desktop) en inderdaad: daar staan de foto's wel goed.

Ach ik zal straks dan nog eens wat foto's delen ;-)

Genoeg gezien en gedaan dit jaar. moet ik wel even de archieven in duiken, volgens mij staat niet eens alles online!
Nog wel een leuk nieuwtje, jullie moeten eind januari even Octane NL nummer 008 in de gaten houden, staat nog wat leuks in :)

Overgens ga ik in februari met de nieuwe Picasso nog een week op stap door Scandinavie. We gaan de 155 THP eens grondig aan de tand voelen tijdens de wintertrial!

Nou overzichtje dan.

Voor mij was 2013 wel een heftig jaar, dieptepunten, ziekte van mijn schoonvader en het verliezen van mijn baan en 9 maand geen werk hebben.
Positief, veel evenementen bezocht, paar serieuze stappen kunnen maken met mijn fotografie, en toch plots nog weer een baantje kunnen vinden, ook al is het tijdelijk.

Het jaar begon met de aanschaf van het blauwe barrel. Een Citroen Xsara 1.4 Ligne Prestige. Een barrel omdat ik zo goedkoop mogelijk wilde rijden.
8365153148_8cd1a4d152_c.jpg

8580099841_13123c785a_c.jpg

9069021608_b7c6413cef_c.jpg

Goedkoop rijden betekende bijvoorbeeld een lekke uitlaat repareren met een bierblikje.

Uiteindelijk toch 9500 km hiermee gereden.

Omdat de werkloosheid nogal lang duurde besloten dat er bezuinigd moest worden. Dus rondgekeken naar een kleinere auto en bij dezelfde garage mijn Xsara kunnen omruilen voor een 106 met wat bijbetaling.

Een leuke 106 waar ik ook wel wat aan heb moeten doen. Maar daar was de prijs ook naar.
1004921_10201608920281837_1163841828_n.jpg

9502003544_941d0ccdb9_c.jpg

9502006870_e5f03b6da5_c.jpg

Ik heb hem veel ingezet bij historische rally's.
Wel wat problemen gehad met de koeling, af en toe liep de koelvloeistof eruit en de remmen bleken erg brak te zijn.
Maar soms nog mensen kunnen helpen
9632767362_4f29535606_c.jpg

nieuwe remmen waren wel nodig na even door de Ardennen gescheurd te zijn
59730_10201913789463376_941942123_n.jpg

581629_10201913789423375_1992634421_n.jpg

en ook de uitlaat moest een reparatie hebben

defecte uitlaat film

Toch nog dik 12000 km gereden met deze 106 en voorlopig blijft die.
Zelfs nog een aanrijding gehad, een paar krassen op de bumper, verder gelukkig niets, de tegenpartij had flink meer schade.

Dan de 2CV.
Die heeft 10.000 km gereden dit jaar. En heeft het heel goed gedaan.
Een fantastische vakantie gehad, wat prijzen gewonnen met de 2CV, heerlijk genoten dus!
9700001006_7004cfaa12_c.jpg

9453812278_ff3f33f494_c.jpg

9451059097_bbb996968a_c.jpg

9446074396_57c65c4017_c.jpg

9391515959_df089aa5a5_c.jpg

8792606686_7077f76285_c.jpg

68530_440400889386450_1778691371_n.jpg

8853381718_382aebd123_c.jpg

1424321_10202319502245942_880876918_n.jpg

Dan de C1,

Redelijk probleemloos jaar. 24000 km gereden.
Wel schade gehad aan de C1 door een dronken pool. De leeftijd en de kilometers beginnen wel tekenen te vertonen, maar ze is zo ontzettend fijn, dat we haar zelfs misten toen we tijdelijk een leen C1 hadden.

10004458463_a6a0d2ddbd_c.jpg

1375278_10201926489860878_1423612192_n.jpg

Dan is er natuurlijk nog de solex, ook erg veel lol mee gehad dit jaar
8694_10201130095751523_240323588_n.jpg

Verder nog in een helikopter plaats kunnen nemen tijdens een leuk evenement
1044561_10201364014999358_229199013_n.jpg

de zwarte brigade staat nu veilig binnen tegen het vuurwerk. Nu de C1 nog.

Vanaf deze kant de beste wensen en een mooi, gezond en prettig 2014 aan iedereen!

Ook vanaf een HP notebook weer twee zwevende Citro's.

Mijn jaarverslag is toch eigenlijk best uitgebreid nu ik het nog eens bekijk.

In den beginne reed ik LaRo. Alleen motorisch Frans, dus daarom een enigszins gecensureerde foto:

Daarnaast nog in het bezit van de 403, 404 automaat en 404 cabrio.

Toen werd de Freelander verkocht en heb ik 8000 kilometer gestuurd met een 406 Break.
Wat een lekkere auto was dat zeg! Ik had er nog nooit eerder in (mee)gereden.

Die werd opgevolgd door een lekker luxe 207 automaat. Ook een fijne auto maar niet helemaal rammelvrij.

Ook nog een leuke DAF 55 coupé (met Renault blok) opgepikt die ik later het jaar weer verkocht heb.

Na ook zo'n 8000 km. 207 ben ik dagelijks verder gegaan met de 306 cabrio. Deze had ik in de zomer in een opwelling gekocht.

Maar de 306 cabrio staat nu ook weer te koop in verband met aankomende levering van de nieuwe 308.
Het kunstlicht in de showroom en het donkere weer buiten doen de kleur op de foto helaas niet helemaal tot zijn recht komen.

Als meelezer zal ik het 'kort' houden m.b.t. 2013.
Gezien mijn job zich midden in de automotive bevind was er genoeg te beleven op autogebied.
Vanwege een nieuwe functie helaas toch een begin 2013 nog onvoorziene wijziging. Weg met de wilde haren, welkom burgerbak. ;)

Hothatch Mégane II F1-R26 binnen een week verkocht aan (gelukkig) een liefhebber.
IMG_0992.jpg

De auto wordt zo nu en dan nog eens gespot in de omgeving van Rockanje en staat hij er nog altijd keurig en gepoetst bij.

Hierna volgde twee weken de leen-Kangoo 1.4 automaat:
20130430_132559.jpg

Inmiddels was de burgerbak besteld maar werd het even vreemdgaan in iets Duits:
(omwille van tere zieltjes uitsluitend als link i.p.v. zichtbaar beeld)
https://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/20130808_075939.jpg

En zo begin augustus: Welkom burgerbak
Vanzelfsprekend eerst de auto voor aflevering klaargestoomd tot schoonste leaser van Nederland:
IMG-20130805-WA000.jpg

en enkele dagen later begon zich dan toch de buurt af te vragen of er gezinsuitbreiding op komst was met de nieuwe station in de straat:
20131004_151341.jpg

Maar we namen ook afscheid van de R21 Monaco die ik in 2006 bij huis haalde. Eerst als circuitauto, toen nog heel even overwogen te restaureren, maar nee, het werd toch een circuitauto:
DSC09640.jpg

Gezien er geen tijd meer was voor deze hobby is de auto ontdaan van zijn identiteit en heeft een goede donor kunnen zijn in het noorden van het land:
155957_446358725432237_2032757097_n.jpg

Het ontbrak ook aan tijd om de R17 Découvrable van 1973 te restaureren. Zonde van dit mooie project waar ik samen met pa ooit eens aan ben begonnen. Samen met een vracht aan reserveonderdelen zoeken we dan ook naar een liefhebber.
13012007052.jpg

Als iemand hier toe is aan een project voor 2014 hoor ik het wel ;)

Tot slot de tweede auto, de Twingo II Dynamique. Nieuw gekocht in januari 2008 door de wederhelft. Inmiddels 65.000km op de klok en still going strong. 0,0 problemen, dus hij blijft nog wel even. Binnenkort alleen even een onderhoudsbeurtje + distributieriem. Wordt weer een avondje klussen dus. (y)
IMG_3566.jpg

Verwachting is dat de Twingo in 2015 het veld gaat ruimen.
Naar mijn wens voor iets sportievers zodat ik die wilde haren die teruggroeien toch kan voeden. ;)

Dankzij de kabinetsregelementen heb ik een 605 Sli aangeschaft in Juni 2013.

Doordat het 1156 Euro per jaar moet gaan kosten qua motorrijtuigenbelasting (tarief 2014 weer 16 Euro verhoogd tov 2012), verdwijnt deze leuke klassieker dus voor 7 jaar naar de schuur.
Een hobby mag dus niet meer, tenzij je grof betaalt aan de staat.
Dus tot over 7 jaar, Solara!
11673753004_085bba4d32_c.jpg

11673392345_ed8fa03847_c.jpg

Ik wens iedereen een gezegend 2014 toe!

1140 euro laten verdwijnen? In welke obscure Mexicaanse handel ben je terecht gekomen, K.EES!? :eek:

Gekkigheid; die oldtimerregeling heeft voor velen een nare bijsmaak. Sneu.

Ondanks dat wens ik eenieder een prettige jaarwisseling en een uitstekend:

renault_20_2.jpg

orange14.jpg

Inderdaad, voor een ieder een mooi en goede, nieuwe, 12 maanden toegewenst.

Afgelopen weken weer ff fransrijder geweest in de ZX Avoriaz van mijn moeder. Inderdaad, heerlijk comfortabel weer over de drempels zoeven.

Over 2013 is mijn (franse) automobiele historie kort..

De 406 break (inderdaad een geweldige auto, Gilletti) in januari met 419 duizend km. een laatste rustplaats gegeven.
De Twingo van de vrouw regelmatig gebruikt.
Die automatische fransoos is met de boedelscheiding met haar meegegaan. Heeft recent averij aan de voorruit opgelopen (gordijnrails nét te lang en vrolijk een paar dagen doorrijden met de 'lading' :rolleyes:)
Daarnaast zitten de homokineten er ook aan te komen.. Het ratelt al lekker door de bocht:)

Doel 2014 is om (frans) elektrisch (deel)auto te gaan rijden.
Volgens mij staan er ergens nog een paar rode (ex. Greenwheels) Ion's weg te kwijnen..

Dit jaar niet veel gebeurt op Frans gebied.
De C15 is nog steeds up en running.
2013-04-27153411_zpsc27c2872.jpg

Het aantal BX breaks is wel uitgedunt van 3 naar 2.
De motorloze 16TRI is na 11 jaar in de garage naar Groningen verhuist, naar een nieuwe eigenaar.

Carbol zei:

Het gaat om dit:

Initiale badges

Groetjes Kevin

Ik zie dat de advertentie inmiddels offline is, maar als je nog taalhulp nodig hebt kan je me PM'en!

2ceoll2.jpg

sgmsev.jpg

Tja...een hele bijzondere C4 gereden. Ziet er best aardig uit, maar geen idee wie dit zou kunnen kopen. In het dashboard lag het instructie boekje in het Pools, dat is een vaag voorteken:)

Harde stoelen, niet eens onprettig maar ook zeker niet top. Wel een naar aanvoelend stuurwiel. Verder best aardige uitrusting maar -onbegrijpelijk- geen standaard navigatie! (Nieuwprijs >35K)
Volgens de gegevens lag er een 1.6 diesel in, best pittig. Echter deze maakt uitzonderlijk veel lawaai:eek: Niet normaal!!!

Zelden een moderne auto zoveel lawaai horen doorgeven. In de stad nog wel stoer zo'n sterk nagelende diesel, maar op de snelweg trok zelfs de stereo het niet en moet dus zijn meerdere erkennen in het dieselblokje. Onbegrijpelijk. Vraagje aan de kenners: is dit het bekende HDi blokje? Zo ja, dan zit er totaal geen isolatie in deze C4.

Qua wegligging best aardig voor zo'n hoog op de poten staande nep PC Hoofttrekker. Verwacht echter geen strak sturende of juist comfortabele wagen. Vederlichte koppeling maar nog best hakerig in de bak. Normaal is dat in Japan wel goed voor elkaar, hier dus niet. Ook vreemd dat de ventilatie fan telkens onrustig aansloeg terwijl het buiten amper 10 graden is. Nee, ik was niet aan het gummen. Dat is namelijk redelijk onmogelijk.

Conclusie: deze C4 is van alles net niks.

Zo, tot zover mijn positieve inbreng in het slapende Fransrijderstopic:T

En toch vind ik deze Aircross de leukste Citroën van dit moment.

Zo....wel heel erg rustig hier:eek:

Afgelopen weekend was bijna een Fransrijders meet op Interclassics en topmobiel in Maastricht. Leuk om iedereen gesproken te hebben, enkelen nog midden in de nacht op het vrijthof:T Was gezellig, Grensrijder!

@CLLMartin: volgens mij liep ik je straal voorbij, ik dacht wel 'waar ken ik die kerel toch van...' Dacht dat je die zanger was, Boris van Idols....

Hier nog wat overdenkingen over een mogelijk nieuw lease-apparaat:

peugeot-308-sw.jpg

Wel heel aantrekkelijk, 120 of 150 pk diesel met veel toeters en bellen blijken qua aanschaf zeer te Concurreren met andere kandidaten op mijn shortlist. Zou ik dan toch Fransrijder blijven??

Het is inderdaad erg rustig hier !
Zelf ook schuld aan hoor...

De nieuwe 308 vind ik echt een mooie auto !
Of ik de SW mooier vind kan ik nog niet zeggen. Eerst maar eens in het wild spotten.

Bij ons hobbelt de C3 gewoon lekker door, moet binnenkort een beurt hebben, dat is het enige
Deze week alleen allebei de dimlichten stuk, natuurlijk zelf vervangen, maar wat een hoe$£&*klus is dat zeg!!
Totaal geen ruimte onder het kapje van de C3
Uiteindelijk een uur aan het prutsen geweest, maar het is wel gelukt :T

Intussen rijden we ook alweer een half jaar in onze oude Focus automaat, niks stuk, niks rammelt, geen roest en saaaaaai
Ben alweer hard aan het sparen voor weer een fransoos of zweed, maar een jaar of twee moet onze zilveren bolide het nog wel uithouden

ENTE zei:
Wel heel aantrekkelijk, 120 of 150 pk diesel met veel toeters en bellen blijken qua aanschaf zeer te Concurreren met andere kandidaten op mijn shortlist.

Ik kan inmiddels uit ervaring spreken dat het echt een hele fijne, solide en stille auto is. Schakelen was in het prille begin wat hakerig maar gaat nu ook beter. En die alcantara sportstoelen zijn echt goed! Nee, geen foto's. :T
Op die 150PK diesel is volgens mij zelfs automaat leverbaar met 20% bijtelling.

ENTE zei:
Zou ik dan toch Fransrijder blijven??
Gewoon doen! Je voelt je immers lekkerder in een Peugeot.

@Gilletti: heb mijn oog laten vallen op de aantrekkelijke 120 pk HDi SW in BLE uitvoering.
Standaard al prima in de voorzieningen en als kers op de appelmoes ook inbouw volledig leder interieur met stoelverwarming.

Bizar is dat ik t.ov. de grote kunstschilder honderden euro's (!) netto per maand in de pocket hou en een wagen rij die ik helemaal naar wens acht. Het kan verkeren!:)

ENTE zei:
@Gilletti: heb mijn oog laten vallen op de aantrekkelijke 120 pk HDi SW in BLE uitvoering.
Standaard al prima in de voorzieningen en als kers op de appelmoes ook inbouw volledig leder interieur met stoelverwarming.

Bizar is dat ik t.ov. de grote kunstschilder honderden euro's (!) netto per maand in de pocket hou en een wagen rij die ik helemaal naar wens acht. Het kan verkeren!:)

Wat een verrassende wending opeens. Je was zo overtuigd van de Mazda 6.
Of ben je nog in oriëntatie-modus?

Alles kan veranderen, komen maandelijks nieuwe wagens/uitvoeringen bij. De M6 staat nog steeds hoog in het lijstje, maar de 308 SW heeft veel credits.

Uiteindelijk heb ik 5x een Peugeot gereden en nog nooit een verkeerd exemplaar getroffen(y)

m1myf8ab2fdt_60.jpg

https://www.autoweek.nl/video/3823/geschiedenisles-peugeot-505

Gaaf filmpje, waarin naast de 505 de nodige nostalgische Peugeots voorbij komen (y)
Weet iemand welke dealer dat is met al die klassieke schoonheden in de showroom?

R W D zei:
m1myf8ab2fdt_60.jpg

https://www.autoweek.nl/video/3823/geschiedenisles-peugeot-505

Gaaf filmpje, waarin naast de 505 de nodige nostalgische Peugeots voorbij komen (y)
Weet iemand welke dealer dat is met al die klassieke schoonheden in de showroom?

Dat is dealer Thalen in Beilen.
Leuk ook om de reacties te lezen. Zo te zien leven er veel positieven herinneringen aan oude Peugeots. :)

@RWD:Zo te zien aan de naam op de pui is dat inderdaad zoals Gilletti aangeeft Thalen en die zit in Beilen....:T

De beste man noemt zijn 508 een automaat; die schijt 2tronic (hij verkoopt rioolbuizen, dus dat klopt dan wel weer....)
Zet 'm de volgende keer maar eens in een echte 404 automatic:D

Zo ook hier heel wat Peugeot-herinneringen uit vervlogen tijden (3x 504 en 2x 505), heel wat Peugeot-km's gemaakt op de achterbank.

ENTE zei:
sgmsev.jpg

Volgens de gegevens lag er een 1.6 diesel in, best pittig. Echter deze maakt uitzonderlijk veel lawaai:eek: Niet normaal!!!

Zelden een moderne auto zoveel lawaai horen doorgeven. In de stad nog wel stoer zo'n sterk nagelende diesel, maar op de snelweg trok zelfs de stereo het niet en moet dus zijn meerdere erkennen in het dieselblokje. Onbegrijpelijk. Vraagje aan de kenners: is dit het bekende HDi blokje? Zo ja, dan zit er totaal geen isolatie in deze C4.

Heb het uit nieuwsgierigheid eens opgezocht, C4 Berline naast de C4 Aircrosser maar ben er weinig wijzer van geworden.
Ze hebben beide een inhoud van 1560cm³, beiden het maximum vermogen op 3600 toeren (resp. 112 en 114pk), beiden 270nm koppel op 1750 toeren. Echter: de Berline is dan weer een achtklepper terwijl de Aircross een zestienklepper is. Als ik bij andere Citroëns kijk zijn het ook allemaal achtkleppers.

Het lekker pittige van de 1.6 diesel viel me in de DS5 ook op, reed vlotter dan ik verwachtte. Maar qua geluid houdt het dan ook op, zelfs van buiten vind ik de nieuwste generatie 1.6 HDi zeer stil. De eerdere generaties 1.6 HDi waren wat luidruchtiger, overigens goed te herkennen aan een vrij karakteristiek geluid. Of ben ik dan nu weer zo'n gek die zelfs de motorgeluiden herkent? o_O

ENTE zei:
Zo....wel heel erg rustig hier:eek:

Afgelopen weekend was bijna een Fransrijders meet op Interclassics en topmobiel in Maastricht. Leuk om iedereen gesproken te hebben, enkelen nog midden in de nacht op het vrijthof:T Was gezellig, Grensrijder!

@CLLMartin: volgens mij liep ik je straal voorbij, ik dacht wel 'waar ken ik die kerel toch van...' Dacht dat je die zanger was, Boris van Idols....

Hier nog wat overdenkingen over een mogelijk nieuw lease-apparaat:

peugeot-308-sw.jpg

Wel heel aantrekkelijk, 120 of 150 pk diesel met veel toeters en bellen blijken qua aanschaf zeer te Concurreren met andere kandidaten op mijn shortlist. Zou ik dan toch Fransrijder blijven??

Had ik dat geweten: heb er ook nog rond gelopen met mn vader! ;) Ze moeten het MECC weer flink dweilen denk ik, want er stond genoeg om lekker bij te kwijlen!(y) Nog een gok gedaan op de taxatiewaarde van de DS?

Hoi,

Ik had (gemiddelde met een paar anderen) € 27,500, zelf dacht ik € 15.000

Heb alleen 2xDS decapotable gezien bij veilinghuis Coys. De ene ging voor vreselijk veel euro's weg en de ander bleef steken op €70.000....was te weinig en bleef dus staan:)

Zooo, ik zal me hier ook maar weer eens melden. Lange tijd wat rustiger aan gedaan qua forummer. Niet echt met een reden eigenlijk. Nu maar weer eens wat meer oppakken.

Leuk om de ontwikkelingen van de wagenparken hier zo te lezen :) Bij mij is er ook wat veranderd: de DS3 heeft het veld moeten ruimen voor iets Chinees/Zweeds. Bevalt overigens prima, dat zal vast komen door het Franse blok in het vooronder...

Terug
Bovenaan